Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nowe Tarcze klocki , bicie przy hamowaniu

VI Hamulce bicie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
121 odpowiedzi w tym temacie

#76 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:10, 04.07.2014

Drążki- auto w górę i szarpiesz

 

Nidy w życiu - luzy na drążkach, sworzniach i ogólnie w zawieseniu sprawdzamy gdy samochód stoi równo. Dźwigając samochód wybite elementy mogę się pozapierać i nie wykazywać luzów


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#77 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:07, 04.07.2014

Mijasz się z prawdą. Koło w górę i za pomocą samej dłoni łatwo wyczuć luz na końcówce, łożysku itp
Ciekaw jestem jak na obciążonym aucie sprawdzisz wybita poduszkę amora :)
Generalizujesz za bardzo z tym stwierdzeniem. Jedna metoda jest dobra.
  • 0

#78 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:49, 05.07.2014

Luz na sworzniu ma wpływ na bicie na własne uszy i oczy widziałem jak bije przez górny sworzeń.
 

Nie wydaje mi sie, miałem  wyrobione górne sworznie z obu stron przy szarpaniu koło luz miało duży i na zakretach uciekał samochód, ale nie miało to wpływu na hamulce.


Mijasz się z prawdą. Koło w górę i za pomocą samej dłoni łatwo wyczuć luz na końcówce, łożysku itp
Ciekaw jestem jak na obciążonym aucie sprawdzisz wybita poduszkę amora :)
Generalizujesz za bardzo z tym stwierdzeniem. Jedna metoda jest dobra.

 Tu sie zgodze + brecha dobre zaparcie i szarpanie wszystko wykaże.


Użytkownik kolo_32 edytował ten post 19:54, 07.07.2014

  • 0
kolo

#79 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:04, 07.07.2014

Nie wydaje mi sie, miałem  wyrobione górne sworznie z obu stron przy szarpaniu koło luz miało duży i na zakretach uciekał samochód, ale nie miało to wpływu na hamulce

 

Wyibite sworznie mają wpływ na bicie hamulców - u mnie także takie coś wystąpiło - po wymianie tylnych górnych wahaczy problem ustał i się już nie pojawił


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#80 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:38, 07.07.2014

U mnie również jak pisałem biły hamulce przy wybitnym sworzniu górnym z przodu
  • 0

#81 Barceloniak1

Barceloniak1
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:31, 04.08.2014

witajcie koledzy :)

 

no i ja doswiadczylem tego samego problemu. Tez bralem od ciebie pawporku na poczatku roku. Ogolnie malo jezdze swoim bo mam inne. Ale po okolo 2000-3000 znow mam bicie a wymieniony byl zarowno przod i tyl.

Kurde irytujace jest bicie na wysokosci 70-50 km/h przy hamowaniu. Przod zakladalem zimmermann z ebc. Hamulce byly docierane, ale auto teraz podczas upalow przechodzi ludzkie pojecie. Ponadto jest swiezo po przegladzie wiec brak jakichkolwiek luzow, muza gra. Teraz podejrzewam piasty.. dobrze mysle? jak tu dalej dzialac?


  • 0

"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą"

Moja Hania
10d1663d1ac530d5m.jpg


#82 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:45, 05.08.2014

Ja też podejrzewam piasty - 2-3 tys km i bicie, klasyczny objaw (a tyle piszemy o konieczności pomiaru bicia piast szczególnie w Accordach...). Teraz trzeba ściągnąć tarcze zmierzyć piasty i jeżeli okaże się, że są krzywe to wymienić lub przetoczyć. Niestety z doświadczenia tarcze które skrzywiły się na krzywej piaście nadają się tylko na żyletki (toczenie nic nie daje...)


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#83 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:10, 05.08.2014

U siebie powierzchnię styku miedzy tarczą a piastą posmarowałem cienką warstwą kleju do metalu, następnie dokręciłem tarcze szpilkami bez koła i poczekałem aż klej przeschnie. Potem ściągnełem tarcze i było widać gdzie jest problem. Oczywiście powierzchnie tarczy posmarowałem cięnką warstwą oleju żeby odeszła. Zrobiłem tak obie strony. I od ok.3 lat spokój(ok30 tyś km). Wcześnie toczenie, wyminianie tarcz itp i kupa kasy w błoto. Nawet przetoczenie piasty niewiele dało. Po zabiegu z klejem cisza a tarcze mam X firmy kupione używane z anglika po przebiegu ok 2000 km. I hamulce super.


  • 0

#84 Barceloniak1

Barceloniak1
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:57, 07.08.2014

U siebie powierzchnię styku miedzy tarczą a piastą posmarowałem cienką warstwą kleju do metalu, następnie dokręciłem tarcze szpilkami bez koła i poczekałem aż klej przeschnie. Potem ściągnełem tarcze i było widać gdzie jest problem. Oczywiście powierzchnie tarczy posmarowałem cięnką warstwą oleju żeby odeszła. Zrobiłem tak obie strony. I od ok.3 lat spokój(ok30 tyś km). Wcześnie toczenie, wyminianie tarcz itp i kupa kasy w błoto. Nawet przetoczenie piasty niewiele dało. Po zabiegu z klejem cisza a tarcze mam X firmy kupione używane z anglika po przebiegu ok 2000 km. I hamulce super.

ooo ciekawe, mysle wezme to pod uwage, kolega nasz podobnie robil i ciagle kasa w bloto.

 

Jak docieralem?

Nie szalalelm 1tys mpotem stoponiowo mocniej z unikaniem wody o ile to mozliwe,


  • 0

"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą"

Moja Hania
10d1663d1ac530d5m.jpg


#85 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 11:21, 08.08.2014

Mnie po odblokowaniu tylnych hamulców i założeniu nowych klocków na stare tarcze troche bije kierownicą (do akceptacji). Słychać także, tarcie klocków w kabinie przy zamkniętych oknach


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#86 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:15, 08.08.2014

no to do dupy jak masz krzywy tył... szkoda klocków... lepiej już kupić tarcze nowe i zmienić całość jak należy..


  • 0

#87 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 14:03, 08.08.2014

No bo się pożałowało na nowe tarcze, stare tarcze były jednak toczone i grubość po zabiegu w dole dopuszczalnym :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#88 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:48, 08.08.2014

Ostatnio znajomy dał mi do zamontowania (w jego samochodzie) takie toczone tarcze - obie 0,09mm bicia po montażu... Na szczęście miałem nowe na półce - bicie po montażu 0,02mm


Użytkownik pawpor edytował ten post 15:49, 08.08.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#89 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 16:23, 08.08.2014

dla mnie zakładanie toczonej tarczy to jest POMYŁKA.... ale co tam szkieł jest wiele a potem płacz bo poleciały tylne wachacze czy jeszcze inne historie..


  • 0

#90 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:04, 08.08.2014

OK Panowie, to jakie tarcze polecacie na tył, oczywiście sprawdzone, w rozsądnej cenie :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Hamulce, bicie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq