Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nowe Tarcze klocki , bicie przy hamowaniu

VI Hamulce bicie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
121 odpowiedzi w tym temacie

#46 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:28, 14.06.2014

Max bicie to 0.05mm


  • 0

#47 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 20:46, 16.06.2014

W miare sie uspokoiło..

ale Mi teraz ręczny blokuje;/ jak sie z Tym uporać.. Zapuściłęm i wd40 i rzadkim olejem wd nic nie daje...

dziś ten olej zobacze co bedzie.. ale wg ruchu nie ma(moze minimalnie sie cofa jak zwalniam ręczny)

da sie gdzieś dostać ten mechanizm ręcznego, badz jak to naprawic?


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#48 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 23:48, 16.06.2014

W miare sie uspokoiło..

ale Mi teraz ręczny blokuje;/ jak sie z Tym uporać.. Zapuściłęm i wd40 i rzadkim olejem wd nic nie daje...

dziś ten olej zobacze co bedzie.. ale wg ruchu nie ma(moze minimalnie sie cofa jak zwalniam ręczny)

da sie gdzieś dostać ten mechanizm ręcznego, badz jak to naprawic?

Zanim zabrałem się na poważnie i z pewną systematyczną kolejnością za moje tylne hamulce, również miotałem się z telepaniem, podejrzeniami na blokowanie hamulców przez mechanizm ręcznego, krzywe tarcze, a nawet krzywe piasty. Chciałem w tym temacie być solidarnym z kolegą Andrzejmm i zwrócić uwagę, że problemy z tylnymi heblami na ogół zaczynają się, kiedy brud wymieszany z rudą tworzą twardą barierę do swobodnego poruszania się ruchomych części hebli. Ktoś wykasował jeden z moich postów, co uważam za niepotrzebną ingerencję, bo pisałem zdecydowanie na temat.

Trzeba naprawę zawsze zaczynać od porządnego wyczyszczenia hamulców, tak jak opisał to Andrzejmm, robota ta nie pójdzie na marne, bo heble mamy czyściutkie i dopiero teraz można systematycznie usuwać ewentualne przyczyny niesprawności hamulców, chociaż samo czyszczenie i smarowanie w zdecydowanej większości usuwa zgłaszane problemy.

Niech Kolega przeczyta wszystkie posty w tym temacie i zużyje zakupione reparaturki :). Jeżeli tłoczki i tuleje są bez wyraźnych wżerów, wystarczy przeszlifować (nie pozbywać się oryginalnego tłoczka), dobrze nasmarować smarem do tłoczków, wymieniając gumy, jeżeli oryginalne zostaną naderwane np. podczas demontażu. Wymiana mechanizmu ręcznego na prawdę nie będzie potrzebna.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#49 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 09:06, 17.06.2014

czyli najpierw zabrać sie za wymianę gumek ą pozniej jak będzie dalej to samo mechanim ręcznego?
Ewentualnie myślę czy to nie wina linek dziś mam zamiar sprawdzić jak same chodzą
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#50 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:14, 17.06.2014

czyli najpierw zabrać sie za wymianę gumek ą pozniej jak będzie dalej to samo mechanim ręcznego?
Ewentualnie myślę czy to nie wina linek dziś mam zamiar sprawdzić jak same chodzą

Odpowiedz wprost, czy chcesz odblokowywać tylne heble na poważnie, czy tylko na razie masz przypuszczenia i nie wiesz z której strony podejść do tematu ?

Byłoby bardzo pomocne, jak byś wrzucił dokładne foty mechanizmu ręcznego i jego okolic :)


Użytkownik Czarnota edytował ten post 09:21, 17.06.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#51 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 12:30, 17.06.2014

ok postaram sie zrobić po pracy zdjęcia

Foto:

http://zapodaj.net/3...c3ccaf.jpg.html

Załączone pliki


Użytkownik 93karol edytował ten post 16:26, 17.06.2014

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#52 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:30, 18.06.2014

bez wyjęcia zacisku i rozebrania go na części pierwsze zapomnij że go zreanimujesz..


  • 0

#53 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:04, 18.06.2014

do ogranicznika tak z pół metra brakuje... Tak jak napisał wołek - zacisk na stół, wyciągnąć simering  z mechanizmu recznego i dopiero wtedy czyścić. Tak jak zrobiłeś to teraz to tylko odrdzewiłeś dżwigienę a do mechanizmu nie dotarła nawet kropla oleju czy tam WD-40 (spłynęło to wszystko po simeringu)


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#54 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:22, 18.06.2014

Zdjęcia potwierdziły, że niestety heble muszą iść na stół, roboty sporo. No i znowu z uporem maniaka :) piszę - czyścić do żywego.

Jeżeli będziesz to robił samemu życzę dużo cierpliwości i dobrze zapamiętaj sposób montażu części składowych.

Myślę, że Koledzy Wolek i Pawpor pomogą w razie problemów (a ja tuż nimi  :idea: )

Późnej dołączę zdjęcia swoich hebli.

 

b0659eebdd4f3853m.jpg


Użytkownik Czarnota edytował ten post 12:49, 20.06.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#55 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:47, 18.06.2014

Zdjęcia potwierdziły, że niestety heble muszą iść na stół, roboty sporo. No i znowu z uporem maniaka :) piszę - czyścić do żywego.

Jeżeli będziesz to robił samemu życzę dużo cierpliwości i dobrze zapamiętaj sposób montażu części składowych.

Myślę, że Koledzy Wolek i Pawpor pomogą w razie problemów (a ja tuż nimi  :idea: )

Późnej dołączę zdjęcia swoich hebli.

 zdjęcia nic nie potwierdziły. Zdjęcie jak zdjęcie, ładne są i brzydkie. Na tym widać zacisk hamulcowy który nie jest umyty i nic więcej, jak niby z tego zdjęcia można cokolwiek wywnioskować? Można  jedynie tyle że są brudne i pomalowane na czerwono i ktoś tam pryskał jakimś smarowidłem

Zaczne usuwać niemerytoryczne posty.


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#56 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:25, 18.06.2014

Do czego służy śruba widoczna na lewo od ramienia hamulca ręcznego na pierwszym zdjęciu?

Można przez ten otwór coś przepłukać i nasmarować?

 

U mnie udało się prowizorycznie naprawić ręczny poprzez wielokrotne ruszanie dźwignią (młotkiem w jedną stroną, a w drugą poprzez podważenie np. kluczem płaskim). Działa to od kilku miesięcy. Czekam z regeneracją do wymiany tarcz, czyli za jakieś dwa tygodnie.

 

Mój znajomy mechanik robi to tak samo jak ja (on wie, że to druciarstwo i klientom o tym mówi, mają wybór), z tym, że dodatkowo wstrzykuje pod gumkę (uszczelniacz pod ramieniem ręcznego) mieszaninę płynu hamulcowego i smaru (lub oleju - nie wiem jakiego; pewnie smar do tłoczków by się nadał). Robi to bez zdejmowania zacisku. Nie wiem czy do tej operacji odkręca ramię ręcznego i wyjmuje uszczelniacz. 

 

Jeszcze raz napiszę: to jest prowizorka. 


  • 0

#57 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 12:24, 18.06.2014

Seth, w którym miejscu moje posty są nie merytoryczne ?. Zdjęcia mogą być również pomocne w ocenie problemu i nie chodzi czy są brzydkie, czy ładne. Jeżeli masz sposób na umycie zacisków do żywego, to chętnie skorzystam, nie będę się męczył z rudą, mam jeszcze zaciski przednie do czyszczenia :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#58 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 20:38, 18.06.2014

Seth ą Ty co radzisz?
Gdy odkrece ta srube od dzwigni recznego(gdzie jest linka zaczepiona) plyn poleci? tamtedy da rade olej wpuscic badz rozruszac?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#59 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:16, 19.06.2014

Rozruszac to mozesz nez lania. Ale to tylko chwilowe i regeneracja jest nieunikniona
  • 0

#60 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 06:34, 19.06.2014

kolego nie kombinuj, szkoda Twojego czasu, jeżeli jakimś cudem to rozruszasz to problem i tak powróci po miesiącu moze dwóch, zacisk na stół, rozmontować go na części pierwsze, dokładnie oczyścić i poskładać, to samo z prowadnicami i jarzmem, pamiętaj żeby wyciągnąć mechanizm ręcznego z zacisku ba na ośce pod simmeringiem będzie dużo brudu, a w inny sposób jak demontaż tego nie wyczyścisz

choćbyś nie wiem jak bardzo chciał i kombinował, to tego w inny sposób nie naprawisz, zapieczony tylny zacisk to typowa bolączka hondy w zasadzie od zawsze i dotyczy chyba każdego modelu który przejechał 100 tys km i ma te kilka lat, taki to już urok naszych autek...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Hamulce, bicie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq