Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nowe Tarcze klocki , bicie przy hamowaniu

VI Hamulce bicie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
121 odpowiedzi w tym temacie

#106 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:48, 10.06.2015

Stare oryginalne Lucasy zdjęte z moich piast miały bicie 0,03 (były mega zjechane i spodziewałem się wszystkiego ale matematyka nie kłamie), nowe Zimermany zaraz po założeniu miały 0,15. Zmierzyłem wywaliłem gały, zdemontowałem, poprawiałem czyszczenie kilka razy i dalej to samo. Co do fachowości montażu to siebie jestem pewien, nie jeden kit już złożyłem w hondzie. Może nie naskakujcie od razu na kolegę bo wszędzie tylko krzywe piasty widzicie. 


  • 0

#107 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:39, 11.06.2015

LukasN 

 

U mnie było tak samo - stare lucasy miały bicie 0,03mm bo piasty skrzywiły się razem z tarczami. Po ściągnięciu tarcz okazało się, że jedna piasta miała 0,07mm bicia a druga 0,05mm. Ciekawe co by się stało jakbym założył na takie piasty nowe tarcze.

 

Pomiar bicia wykonuje się także po to, aby sprawdzić czy nowe tarcze są proste. Niestety ale zdarzają się przypadki krzywych tarcz w pudełku (uszkodzone w transporcie) i to z każdej firmy (nawet DBA się trafiło...) - tylko w tkaim przypadku tarcza wymieniana jest od ręki...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#108 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:09, 11.06.2015

Przed chwilą otrzymaliśmy ciekawe zdjęcie od klienta który pogiął już Zimmermanny, EBC, Black Diamond - aż w końcu pojechał do znajomego mechanika zamiast do ASO Opla i taki oto obrazek ukazał się naszym oczom 

 

piasta_insignia.jpg

 

I to jest tylko jeden z kilkuset przypadków. Proszę mi powiedzieć jak potem mamy się nie załamywać skoro serwisy wcale nie stosują się do dostarczanych instrukcji a potem obrywa się nam i producentom - choć winny jest montaż...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#109 wiocha

wiocha
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombiak
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:19, 11.06.2015

popis holenderskich mechaników  :ckm:

 

IMG_20140513_190645675_zps575c65ab.jpg


  • 0

icon3.png


#110 bartek16

bartek16
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kamieńsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:liftback
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 13.10.2018

witam u mnie tez sie stała rzecz straszna na nowych zimermanach zaczęły sie bicia a przejechane 2000tys juz brak mi sil do tych hamolcow co byscie radzili w takiej sytuacji bo juz sam nie wiem co robic dalej....


  • 0

Lendi Renzo Omegas+Lubryfikacja


#111 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:12, 13.10.2018

1.Zmierzyć bicie piast i podać wynik
2. Jeśli Ty montowałeś może gdzieś błąd popełniłeś
3. Jeśli bicie piast ok, reklamować tarcze.
4. Docierałeś na starcie nowy zestaw?
5. Podszkolić się z matematyki lub cieszyć się bo jeśli przejechałeś 2000 tyś km na tarcza to nie ma co narzekać.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#112 bartek16

bartek16
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kamieńsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:liftback
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:06, 14.10.2018

Wymieniałem sam wszystko idealnie wyczyściłem fakt że nie mierzyłem bicia piast bo nigdy z tym nie miałem problemu w innych samochodach a jaki może być odchyl przy pomiarze piast? Jasne że docierałem jeździłem jak z jajkiem przez jakieś 500km a nie ma się z czego cieszyć bo te hamulce zjadły już mi tyle nerwów że szkoda gadać o pieniądzach nie wspomnę..jedna wielka porażka
  • 0

Lendi Renzo Omegas+Lubryfikacja


#113 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 06:32, 14.10.2018

To pomiar bicia Piast i tarcz
  • 0

#114 bartek16

bartek16
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kamieńsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:liftback
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 14.10.2018

wiesz pomiary zrobię tylko to już nic nie da za bardzo chyba chodziło mi czy te tarcze ewentualnie przetoczyc a piasty na nowe wymienic??


Użytkownik bartek16 edytował ten post 07:30, 14.10.2018

  • 0

Lendi Renzo Omegas+Lubryfikacja


#115 yunior81

yunior81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Silnik:1,4
  • Wersja:S
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:35, 14.10.2018

witam u mnie tez sie stała rzecz straszna na nowych zimermanach zaczęły sie bicia a przejechane 2000tys juz brak mi sil do tych hamolcow co byscie radzili w takiej sytuacji bo juz sam nie wiem co robic dalej....

 

 

Miałem tak samo, nie tracąc więcej kasy zakupiłem oryginalne z ASO i problem minął.


  • 0

#116 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:42, 14.10.2018

wiesz pomiary zrobię tylko to już nic nie da za bardzo chyba chodziło mi czy te tarcze ewentualnie przetoczyc a piasty na nowe wymienic??

Sprawdzisz czy przy innym ustawieniu na piaście nie będziesz miał mniejszego bicia. Może akurat

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#117 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:43, 14.10.2018

Ludzie ile mozna powtarzac to samo.
Pomiar bicia tarcz zaraz po montazu to podstawa.
Pomiar piast bicie max 0.02mm
Pomiar tarcz po montazu bicie max 0.05mm
Toczyc tarcze z doswiadczenia wiem ze umie jeden na dziesieciu normalnych tokarzy.
Takze jak przetoczycie tarcze to tez robic pomiar bicia a nie myśleć ze nasz fachowiec to zrobil idealnie bo potrafi dobrze utoczyc walek do traktora.
Nowe tarcze tez zdarzylo mi sie z dwa razy ze byly krzywe.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#118 GodlessMike

GodlessMike
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:23, 18.10.2018

Cześć,
ja też podepnę się pod temat, bije mi kierownicą podczas hamowania, ale dodatkowo podczas jazdy coś mi rytmicznie "huczy", co najbardziej jest słyszalne przy prędkościach 40-70km/h. Podczas powolnego toczenia się, z prawej strony przy kole słychać lekki pisk, jakby tarcza ocierała o klocki. Gdyby nie to "huczenie" to stawiałbym właśnie na prawy przód (przez te piski), ale teraz to sam nie wiem.
(Accord VII)

Użytkownik GodlessMike edytował ten post 10:25, 18.10.2018

  • 0

#119 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:07, 18.10.2018

czytaj post wyżej

 

przez neta w tym przypadku naprawdę możliwości jest dużo

- krzywa tarcza

krzywa piasta

krzywa tarcza i piasta

łożysko

klocki

zaciski

 

CHyba jakiegoś mechanika masz - tylko nie tego co ci to wymieniał bo zapewne się wyprze- 

 

zapraszam do mnie ale to troche za daloko :D 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#120 GodlessMike

GodlessMike
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 22.10.2018

Zwichrowane tarcze -> wymieniłem komplet wraz z klockami i jest jak ręką odjął, teraz mam tylko problem z lewym tylnim kołem (tarcza się nagrzewa) ale tu obstawiam a) tłoczki do przeczyszczenia b) piasta do wymiany (poczas jazdy jest równomierny "huk"). Do weryfikacje w najbliższy weekend.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Hamulce, bicie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq