Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silniku

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kaylish

Kaylish
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:38, 10.04.2024

Witam, tak jak w tytule Honda jak siÄ™ rozgrzeje trochÄ™, silnik zwiÄ™ksza obroty. 

A dokładniej zwiększa z tysiąca do 1.5, od razu odpuszcza do 1k i z powrotem. I tak się dzieje dopóki nie zgaszę silnika.

Podczas jazdy jak odpuszczę gaz to nim szarpnie. To jest strasznie uciążliwe, bo podjadę do świateł i mi gazuje.

Dzisiaj sprawdziłem jak to będzie wyglądać jak wrzucę jedynkę i nie będę dotykał gazu. Miał jakoś 1100 obrotów, po przejechaniu z 50m jakoś, mocno dohamował i przyśpieszył.

 

Przed chwilą na podwórku sprawdzałem od czego to może być. Zdjąłem rurę dolotową z przepustnicy, żeby sprawdzić, czy się domyka. Jest zamknięta, nawet jak odwala manianę z obrotami.

Po wyjęciu wtyczki z przepustnicy, tej na górze na przepustnicy (sensor map), trzyma równe 1100 obrotów. Jeszcze dodam, że akcja zaczęła się dziać po wymianie całej listwy wtryskowej wraz z wtryskami. Po drodze musiałem odpiąć EGR, czujnik ciśnienia (ten co jest przykręcany do listwy paliwowej) i jeszcze jedną pod przepustnicą (podeślę później zdjęcie bo nie wiem w zasadzie co to jest).

 

Miał ktoś tak kiedyś, albo macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

 

Pozdrawiam.


  • 0

#2 Kaylish

Kaylish
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 10.04.2024

A, sorka. Miałem tak przed wymianą wtrysków jeden, lub 2 dni, ale samo się ogarnęło


  • 0

#3 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:57, 10.04.2024

Może trzeba przeprowadzić "naukę wolnych obrotów".


  • 0

#4 Kaylish

Kaylish
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 10.04.2024

Właśnie przed chwilą kompa zresetowałem, temperaturę złapał i znowu to samo. Jutro na prostą jakąś pojadę i pedał w podłogę dam. Może trzeba go przedmuchać


  • 0

#5 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • SkÄ…d:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 10.04.2024

Mam to samo,wykonałem:regulacje zaworów,wymiana uszczelek zaworów,nowe świece,nowe uszczelki pod vtec X2, czyszczenie EGR+EGR płytka,nowy olej+filtry powietrza,oleju, czyszczenie przepustnicy+ivc, podmiana przepustnicy, regulacja TPS X3 ...i dalej to samo co kolega wyżej napisał.Co jeszcze zrobić? oddać na złom?mam HA 10 lat,ale teraz nie mam pomysłu co dalej...
  • 0
maniek

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:21, 10.04.2024

IACV podmieniany?

Wysłane z mojego 2311DRK48G przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 Kaylish

Kaylish
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 10.04.2024

W wolnej chwili zdejmę całą przepustnicę i sprawdzę jak to wygląda


  • 0

#8 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 04:29, 11.04.2024

Kaylish w pierwszym poscie piszesz że skacze od 1k obrotów do 1,5.

Czyli że rozgrzana na wolnych obrotach masz 1000 ? - chyba trochę za wysokie.

Moja (nie wiem czy ma to znaczenie - automat) ma około 500 - 600. Ostatnio wyciągałem przepustnicę do czyszczenia, po zabiegu i "nauce" obrotów wróciła do tego bez problemu, znaczy był mały problem - po zrobieniu około 50km zostawały obroty na jakieś 1500 - 1800, ale wynikało to ze złego wyregulowania linki i gdzieś się blokowała a sprężynka nie miała siły ściągnąć, wystarczyło poluzować linkę i trochę przesmarować (spray typu wd 40) sprężynki. (ale nie skakała po obrotach tylko zostawała tam gdzie ją przyblokowało).


  • 1

#9 Kaylish

Kaylish
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:35, 11.04.2024

Kaylish w pierwszym poscie piszesz że skacze od 1k obrotów do 1,5.

Czyli że rozgrzana na wolnych obrotach masz 1000 ? - chyba trochę za wysokie.

Moja (nie wiem czy ma to znaczenie - automat) ma około 500 - 600. Ostatnio wyciągałem przepustnicę do czyszczenia, po zabiegu i "nauce" obrotów wróciła do tego bez problemu, znaczy był mały problem - po zrobieniu około 50km zostawały obroty na jakieś 1500 - 1800, ale wynikało to ze złego wyregulowania linki i gdzieś się blokowała a sprężynka nie miała siły ściągnąć, wystarczyło poluzować linkę i trochę przesmarować (spray typu wd 40) sprężynki. (ale nie skakała po obrotach tylko zostawała tam gdzie ją przyblokowało).

Fakt, nie wspomniałem o tym. Odkąd wyczyściłem EGR Plate, wolne obroty na ciepłym silniku ma 1000-1100


  • 0

#10 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • SkÄ…d:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:37, 11.04.2024

IACV podmieniany?

Wysłane z mojego 2311DRK48G przy użyciu Tapatalka


Tak,mam 2 kompletnÄ… przepustnicÄ™ z IAVC
  • 0
maniek

#11 Kaylish

Kaylish
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:38, 11.04.2024

Ja na razie kminie jak odkręcić te IAVC, te śruby tak mocno trzymają i puścić nie chcą. Póki co przez otwór w kolektorze prysnąłem na to, ale to chyba nie rozwiąże problemu.

Na dzisiaj daję sobie spokój, w sobotę będę próbował dalej.


  • 0

#12 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:46, 11.04.2024

Nigdy z tym problemu nie miałem.
Dobry klucz plus siła razy gwałt.

Wysłane z mojego 2311DRK48G przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:20, 11.04.2024

IACV, przepustnica i sprawdzenie czy linka siÄ™ nie blokuje. 


  • 1

#14 Kaylish

Kaylish
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 11.04.2024

Przepustnice już wyczyscilem, kolektor też, iacv psiknięty tylko przez otwór w kolektorze. Musze ogarnąć lepszy klucz, żeby to całkiem zdjąć i obczyścić. Mam nadzieję że po tym zabiegu już będzie hulać
  • 0

#15 Kaylish

Kaylish
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 12.04.2024

No i jest problem, górna po męczeniu jej się odkręciła jakoś, ale dolna się ukręciła, już jej raczej nie odkręcę.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq