Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nowe Tarcze klocki , bicie przy hamowaniu

VI Hamulce bicie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
121 odpowiedzi w tym temacie

#91 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 08.08.2014

zimmerman


  • 0

#92 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 01:16, 09.08.2014

ja kupiłem tarcze Ashika u Pejota z klockami ate całkiem niedrogo:) po zmianie tarcz i regEneracji tylnich zacisków trochę kierownica sie uspokoiła ale jeszcze zostało drgań przy hamowaniu:/ z przodu Bicie muszę sprawdzic tarcz i piast

Użytkownik 93karol edytował ten post 01:17, 09.08.2014

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#93 Miczas

Miczas
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Ustroń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:20, 09.08.2014

tarcze ate + klocki ate


  • 0
HONDA
The Power of Dreams

#94 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 11:00, 09.08.2014

No to dopowiem, że klocki nowe ATE. Po lekturze i słowach Kolegi 93karol oraz tym, że moje obecne tarcze to Brembo, to chyba dokończę docieranie i potem zobaczę. Zresztą tylne zawiasy dostały tylko nowe łączniki staba, reszta oryginalna nówka sprzed 15 lat :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#95 Barceloniak1

Barceloniak1
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:59, 10.08.2014

problem to ten przod zeby nie bil. a tu ciagle brak pomyslu...


  • 0

"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą"

Moja Hania
10d1663d1ac530d5m.jpg


#96 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 10:49, 11.08.2014

Jak brak pomysłów? Sprawdź piasty i tyle. Podjedź do jakiejś firmy/mechanika który zajmuje się hamulcami. Powinien mieć czujnik zegarowy i niech sprawdzi każdą piastę. 30 min pracy i będziesz wiedział czy wymieniać piasty czy nie... pewnie tak, ale upewnić się nie zaszkodzi.

 

Masz 1.8 więc nie powinno być problemu ze znalezieniem używanych piast w dobrym stanie - wybór na pewno jest. A później tylko nowe tarcze i klocki.

 

A co do docierania tarcz któryś kolega pisał, żeby docierać zaraz po założeniu:

 

1. Kilka hamowań (6-10) z 60 do 20km/h

2. studzenie tarcz

3. Kilka hamowań z 80 do 20km/h

4. studzenie tarcz

5. I tu nie wiem czy zwiększamy jeszcze prędkość czy już ok- nie pamiętam :-P  

 

Następnie delikatne obchodzenie się przez parę setek.


Użytkownik soul edytował ten post 10:54, 11.08.2014

  • 0

#97 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:55, 11.08.2014

5. I tu nie wiem czy zwiększamy jeszcze prędkość czy już ok- nie pamiętam  :-P  

 
Już z wyższych prędkości się nie hamuje przy wstępnym docieraniu :)

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#98 wluka85

wluka85
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 08.06.2015

Niestety u mnie ten sam problem.
 Miałem bicie na kierownicy więc zabrałem się za wymianę tarcz, wymianę przeprowadziłem przepisowo tzn.

Kupiłem Tarcze Zimermann klocki EBC. Najpierw zdemontowałem piasty przetoczyłem je, założyłem z nowymi łożyskami, dalej nowe tarcze z klockami zacisk sprawdzony (w sensie szpilki przesmarowane zacisk dobrze chodzi). I co z powrotem bicie. po około 3000 km. Co ciekawego wygląda na to, że tarcze bardziej biją gdy się nagrzewają zacząłem się zastanawiać czy tarcze nie są wykonane z kiepskiego materiału) Nie wiem co zrobić, ale w Zimermanny bym już nie zainwestował. Pewnie przetoczę na aucie he nowe tarcze.

 

Chyba że macie jeszcze jakieś rady...


  • 0
Mój Accord 1999

#99 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:32, 09.06.2015

a wiesz o tym ze ponad 90% fachowców nie potrafi dobrze przetoczyc piast, i po założeniu one biją? sprawdzane było bicie piast po załozeniu na auto? i bicie tarcz?


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#100 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:21, 09.06.2015

wluka85

 

Mierzone były te piasty i tarcze przy zakładaniu? Nawet nowe piasty potrafią być krzywe (już wielu klientów się o tym przekonało...). Takie objawy świadczą o nierównomiernym wytarciu tarczy przez co po rozgrzaniu różnice w grubości się jeszcze powiększają. Powoduje to najczęściej krzywa piasta lub przegrzewające się klocki. 

 

Najbardziej irytuje mnie fakt, że ludzie montują tarcze i klocki wg swojego widzimisię, nie stosując się do instrukcji a potem całą winę zrzucają na tarcze i klocki nie widząc w swoim postępowaniu nic złego...

 

Widzę, że jesteś z Krakowa. Jak chcesz to możesz się z nami umówić na sprawdzenie co jest nie tak z układem hamulcowym


Użytkownik pawpor edytował ten post 09:22, 09.06.2015

  • 1

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#101 wluka85

wluka85
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 09.06.2015

Nawet przetoczyłem tam gdzie jedna osoba polecała u papieża...


  • 0
Mój Accord 1999

#102 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:25, 09.06.2015

mówie;  to że przetoczone nie znaczy że dobrze,

pomiar bicia był robiony na aucie, po założeniu przetoczonych piast?

Ma być poniżej 0,02mm TO JEST PODSTAWA WSZYSTKIEGO

Raz szlifowałem piasty na szlifierce były zrobione na 0,005 a po założeniu na auto wyszło chyba 0,03mm i to już d...pa, materiał tam gdzie łożysko zachodzi był delikatnie po...pier i po założeniu wyszło bicie. Także samo toczenie to nie wszystko.


Użytkownik slasz129 edytował ten post 22:28, 09.06.2015

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#103 wluka85

wluka85
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:44, 09.06.2015

Koledzy, widzę, że od razu zarzucacie, że źle przeprowadziłem wymianę tarcz... W takim razie ja teraz zapytam tych którzy sprzedają tarcze np. Zimermann... Jakiej obróbce są poddawane te tarcze jak długo są sezonowane... Może ktoś kto je sprzedaje zasięgnie wiadomości u producenta i poda mi te informacje... Akurat kończyłem studia w tym kierunku więc troszkę się orientuję w temacie...

 

Bo wkurza mnie już takie gadanie, że na pewno coś ja spieprzyłem... Dziękuję za taką pomoc...

Ponadto kontaktowałem się z jedną firmą, która przetacza tarcze i powiedzieli mi, że od groma przetaczają nowych tarcz w sensie po tych przysłowiowych przejechanych 2000-3000 km.


  • 0
Mój Accord 1999

#104 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:42, 10.06.2015

wiem że tarcze tez mogą być złe. ja TRW reklamowałem i mi uznali reklamacje także wieże ze możesz mieć złe.

Ale skoro twierdzisz ze dobrze wymieniałes tarcze to napisz jakie były pomiary, bicie piasty i bicie tarczy ? na aucie zaraz po załozeniu nowych tarcz, bez tych pomiarów możemy zgadywac czy tarcze czy piasty czy twoj jakis błąd. Hamulce w hondach musza byc bardzo dokładnie wymieniane,


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#105 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:44, 10.06.2015

. Jakiej obróbce są poddawane te tarcze jak długo są sezonowane...

Akurat kończyłem studia w tym kierunku więc troszkę się orientuję w temacie...

 

 

Tak się składa, że ja także studiowałem w tym kierunku ;). Wież mi, że żadna firma nie poda Ci dokładnego składu stopu oraz procesu obróbki termicznej ze względu na ochronę własności intelektualnej. W aktualnych warunkach żeliwa już się nie sezonuje a stosuje się odpowiednie dodatki stopowe oraz tzw wyżarzanie stabilizujące w celu eliminacji naprężeń wewnętrznych. Żadna firma nie będzie w tych czasach sezonować przez ponad rok odlewów bo jest to ekonomicznie nieuzasadnione...

 

 
Ponadto kontaktowałem się z jedną firmą, która przetacza tarcze i powiedzieli mi, że od groma przetaczają nowych tarcz w sensie po tych przysłowiowych przejechanych 2000-3000 km.   

Pewnie tyle ile my widzieliśmy już tarcz pozakładanych na krzywe piasty... Dziwne, że u mnie i bardzo wielu innych użytkowników te dziadowskie tarcze się nie krzywią - dodam, że w moim Accordzie były założone do testów z klockami Black Diamond Fast Road i nie raz musiały zahamować z 200km/h ->0. Jak już wcześniej napisałem - jesteś pewny, że wymiana była zrobiona w 100% prawidłowo to zapraszamy i zweryfikujemy czy na pewno


Użytkownik pawpor edytował ten post 14:47, 10.06.2015

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Hamulce, bicie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq