Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Urwany sworzeń podczas jazdy

VI

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
520 odpowiedzi w tym temacie

#286 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 14:34, 03.09.2014

Pewnie tak jak z łącznikami staba... Nasze piękne drogi mają więcej dziur i nierówności przy krawędzi niż od środka i zawias mocniej dostaje od tej strony
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#287 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:39, 03.09.2014

dziury plus do tego studzienki etc. u mnie też na początku poleciał sworzeń wahacza górnego z prawej strony, z lewej wszystko ok..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#288 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:45, 03.09.2014

hi,

jak juz ktos wczesniej napisal pasuja dolne sworznie od CB, CC, CE CD do  CG.

 

do CC jest napisane jak sie wymienia sworznie.

przed wymiana sworzni dolnych nalezy zdemontowac zwrotnice.
do wyniany potrzebne jest duze imadlo i 3 tools.

tools do demontazu to 07HAF-SF10110 i 07HAF-SF10130 albo inne pasujace tuleje
tools do montazu to 07HAF-SF10110 i 07HAF-SF10120 albo inne pasujace tuleje

montaz i demontaz nastepuje bez gumki sworznia dlatego trzeba uwazac aby brud nie dostal sie do kulki sworznia.

trzeba zalozyc tulejke 07HAF-SF10110 na koncowke sworznia i nakrecic nakretke.
nastepnie trzeba ustawic obydwie tulejki do demontazu jak na rys. i zalozyc do imadla i wycisnac sworzen ze zwrotnicy.

 

demontaz-cb.jpg

 

potem trzeba ustawic obydwie tulejki do montazu jak na rys. i zalozyc do imadla i wcisnac sworzen do zwrotnicy.

 

montaz-cb.jpg

 

moje tools z eBay sa bardzo podobne.

 

tools.jpg


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:55, 03.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#289 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:50, 04.09.2014

tylko jeszcze jak duże imadło musi byc wygeneraować na tyl duzy moment by dało radę to wyprasować. Przy osadzonym sworzniu w zwrotniy giedyś tak chciałem wyciągnąć sworzeń to całym stołem ruszałem kręcąc imadłem już z przedłużką, aż ujebałem nakretkę co chodzi na srubie w imadle.

@kardynał. Jakie masz u siebie imadło?


  • 0

#290 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:37, 04.09.2014

Lepsza od imadla bedzie praska do lozysk. Przedwczoraj taka skonstruowalismy z wujasem. Wczoraj wymienialismy gorne sworznie przy pomocy naszego urzadzenia-sprawdzilo sie w 100%

6260f24c5eab.jpg


  • 0

#291 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:07, 04.09.2014

fajna konstrukcja, lubie domowe patenty. Jedynym nowym elementem jest ten siłownik hydrauliczny?

Konstrukcja ze zwykłej stali? Czym spawane? Jak masz więcej zdjęc to daj tutaj, oraz jaki koszt takiej zabawy?


  • 0

#292 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:18, 04.09.2014

Silownik nowy do 2T (troche slaby, ale dal rade)-45zl.

Stali mielismy troche swojej, ale wiekszosc dokupilismy, mysle, ze calosc stali wyniesie100-150zl. Wszystko zalezy od rozmiarow.

Sprezyny od bebna pralki :D

Spawane normalna spawarka.

Konstrukcje obczailem w internecie, pelno tego ;)


Użytkownik lipson edytował ten post 10:19, 04.09.2014

  • 0

#293 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 10:29, 04.09.2014

hi,

prase mam tez (czerwona na zdjeciu), ona sie do tego rodzaju reperacji nie nadaje.
prasa jest bardzo dobra = niezbedna do wymiany lozysk przednich.

 

moje imadlo ma prawie 50cm (o,5m) dlugosci i wazy bardzo duzo.

naturalnie najlepiej jest miec takze tools bo z nimi idzie wymiana bardzo szybko i bez nerw.
 

najpierw chcialem kupic nowe imadlo, ale byly mi za drogie.
potem kupilem uzywane kiedys na eBay specjalnie do takich napraw.
jest ono bardzo przydatne tez do innych robut.

 

przedtem mialem mniejsze i przy drugim sworzniu urwalem gwint.

problem jest przy wciskaniu ze tools + zwrotnica + sworzen sa razem dosc dlugie dlatego potrzebny jest duzy rozstaw szczek.
dlatego przy malych imadlach lapie = cisnie tylko koniec gwintu imadla.
także  przy wyciskaniu zardzewialego sworznia potrzebna jest duza sila, co jest dużym obciazeniem dla gwintu.

 

imadlo.jpg


Użytkownik Kardynal edytował ten post 10:37, 04.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#294 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:54, 04.09.2014

DOKŁADNIE. Twoje imadło to istny potwór i pewnie waży lekko 50kg i na pewno ramie 1metra szkody mu nie zrobi.

tylko do tego też musi byc solidna konstrukcja a nie np biurko z pilśniowej płyty. I faktem jest, że w takim imadle stabilnie można zamocować całą zwrotnicę, co na prasie już moze nie być tak łatwo.

ciekawe czy na złomowiskach mozna takie kupić :)


  • 0

#295 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:38, 04.09.2014

no jest ciezkie po zbuju. p007.gif

ramie 1m nie jest potrzebne, to co jest wystarczy w zupelnosci.

 

objezdzic zlomowiska w okolicy to tez kosztuje ale jak masz jakies blisko dlaczego nie.

 

ja czailem sie na ebay i patrzylem zeby bylo blisko zeby przywiesc.

no i wyczailem i kupilem.

musialem jechac okolo 60km zeby odebrac ale sie oplacalo.

 

Edit:

...jeszcze znalazlem zdjecia jak to kiedys do swojego accorda CA5 robilem.

moja zwrotnica jest taka sama jak w CG i innych nowszych accordach jak CL, CM, CN itd.
tym samym wymiana jest taka sama.
prawdopodobnie tylko sworzen ma minimalnie inne wymiary.

 

Demontaż:

 

demontaz-ca5.jpg

 

Montaż:

 

montaz-ca5.jpg


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:05, 04.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#296 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:32, 04.09.2014

Siemka imadło musi być stalowe, a nie żeliwne to wtedy wytrzyma. Ja kupowałem imadło od Tego gościa: http://olx.pl/oferta...html#21cf30871d   Gość sam je robi, bardzo solidna konstrukcja i cena też dobra. Do wciskania sworzni wystarczy :)


  • 0

#297 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:06, 05.09.2014

. Do wciskania sworzni wystarczy :)

A do wyciskania?? Bo to gorsza sprawa :)


  • 0

#298 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:17, 05.09.2014

...mozna tez inaczej. b075.gif
najpierw zdemontowac zwrotnice.
jak ktos nie ma duzego imadla to moze sie rozejrzec w swojej okolicy kto ma: kowal,   n030.gif blacharz, hydraulik, jakis warsztat itd.

ze zdemontowana zwrotnica mozna wszedzie pojsc albo podjechac.

 

nawet u hondy mozna oddac zwrotnice zeby wymienili sworznie za male pieniadze.

jak by nie patrzec najwiecej czasu zajmuje montaz i demontaz wszystkich czesci zawieszenia.

 

np. jak zmienialem lozysko to na piascie zostla czesc lozyska.

ze nie mialem takiego sciagacza poszedlem do wrszratu gdzie mi to sciagneli za grosze.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:22, 05.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#299 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:17, 09.09.2014

 

A do wyciskania?? Bo to gorsza sprawa

Sworzeń i tak idzie na śmietnik to wystarczy duży młotek i druga osoba do przytrzymania zwrotnicy ;)


  • 0

#300 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:35, 04.10.2014

Czy oryginalne sworznie jak były montowane fabrycznie miały pierścień Segera? Czy tylko wprasowywane były? Chodzi o V gen.

Wysłane z mojego C5303
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq