Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Urwany sworzeń podczas jazdy

VI

  • ZamkniÄ™ty Temat jest zamkniÄ™ty
520 odpowiedzi w tym temacie

#301 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 10:46, 04.10.2014

hi,

jezeli chodzi o accordy to jest to obojetne jak gerneracja (III, IV, V, VI, VII itd.), bo konstrukcja mocowania sworzni jest we wszystkich wersjach taka sama.

z mojego doswiadczenia moge powiedziec ze  ogólnie z reguly sworznie maja pierscien segera.

pozniej niektore nowe sworznie hondy juz go nie mialy.

 

kontrukcja przedniego zawieszenia jest taka ze  pierscien segera nie jest koniecznie potrzebny.

sworzen jest mocno wcisniety i po zmontowaniu jest on ciagniety = pchany na dol.
wypadniecie jest wykluczone.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:52, 04.10.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#302 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:47, 04.10.2014

Ale właśnie chodzi o to czy oryginalnie był czy tylko wprasowany. Jak ktoś wymienia to raczej założy segera dla bezpieczeństwa.
Pytam bo zdejmowałem zwrotnice i u mnie nie ma segera. Mają nalatane u mnie ponad 80kkm i nie mają luzu wiec zostawiłem jak jest. Ciekaw jestem czy to oem czy co?

Wysłane z mojego C5303
  • 0

#303 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:56, 04.10.2014

...z tego co wiem byly wersje sworzni hondy i tez innych firm z segerem i bez.

 

jesli sworzen nie ma rowka na zabezpieczenie (segera), to go nie zalozysz, bo i jak.

 

czy twoje sworznie sa orginalne czy nie to ciezko teraz powiedziec.

moze maja twoje na dekielku jakis napis wytloczony po ktorym mozna sprawdzic.

jesli nie to wie tylko ten co je zakladal.

 

jesli oslona gumowa jest szczelna i do srodka nie dostaje sie brud to sworznie chodza bardzo dlugo.

moje byly po okolo ponad 200tkm jeszcze ok.

 

jak nie ma luzu to nie trzeba zmieniac sworzni.

wazne jest zeby przy montazu albo naprawach nie uszkodzic oslony gumowej.

takze w trakcie montazu sworzni albo zwrotnicy trzeba usunac powietrze z wnetrza oslony gumowej sworzni.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:05, 04.10.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#304 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:06, 04.10.2014

ja wymieniłem lewą górę i prawy dół - na liczniku się wyświetla 165 000 km - były oem. Założyłem ctr - są bez segera i oem też były bez.


  • 0

#305 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:17, 04.10.2014

Ja tam kupowałem ctr dolne i mają segera.

Wysłane z mojego C5303
  • 0

#306 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:49, 04.10.2014

seger jest zbedny ale jak jest to trzeba zalozyc.

 

ale jak kto lubi. moze dostales ctr stara wersje. ;-)

 

oni biora przy zamowieniu w pospiechu co pod reke podejdzie z polki. :-)

 

po pudelku nie widac co w srodku.

 

jak by nie patrzec, i tak i tak jest ok.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:01, 04.10.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#307 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:59, 04.10.2014

Ja tam kupowałem ctr dolne i mają segera.

Wysłane z mojego C530

rozumiem ze auto w profilu masz aktualne ?


  • 0

#308 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:21, 04.10.2014

Tak

Wysłane z mojego C5303
  • 0

#309 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:58, 04.10.2014

Są dwie wersje sworzni od CTR. Ja miałem wersję bez pierścienia, ostatnio jak wymieniałem trafił mi się sworzeń z pierścieniem. Niestety okazał się o 0,4mm większy jeżeli chodzi o średnicę. Udało się go wprasować imadłem, ale wahacz jest przez pewnie do wyrzucenia, bo przy następnej wymianie będzie lipa.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#310 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:16, 04.10.2014

@Pablo.see ???

kazdy sworzen ma minimalnie wieksza srednice ze wzgledu na wcisk.

pasuje sie go w zwrotnice a nie w wahacz.

 

 ale jak kupujesz takie czesci to ma = musi byc wszystko OK = musi wszystko pasowac jak trzeba.

 

jesli sworzen ma za duza srednice to sie go oddaje sprzedawcy a nie wciska na sile.

 

ale jak juz pisalem, kup czesci orginalne hondy to wszystko pasuje jak trzeba i chodzi najdluzej. :-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 05:19, 05.10.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#311 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:01, 05.10.2014

Tylko że pytanie dotyczy sworzni do 5 a nie 6 - do 6 jest bez segera a do 5 nie wiem.


  • 0

#312 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:53, 05.10.2014

Tylko że pytanie dotyczy sworzni do 5 a nie 6 - do 6 jest bez segera a do 5 nie wiem.

I do tego jeszcze produkcja usa.

Wysłane z mojego C5303
  • 0

#313 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • SkÄ…d:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 11.10.2014

Witam.

Wymieniam wÅ‚asnie prawy przegub i musiaÅ‚em odkrÄ™cić zwrotnicÄ™ od wahacza dolnego wiÄ™c przy okazji pomyÅ›laÅ‚em o wymianie sworznia. SpodziewaÅ‚em siÄ™ , że bedzie on mocno zużyty ( bedzie stukaÅ‚ , lub bedzie zatarty) ale jest tylko luźny tz. pracuje bardzo lekko, na tyle lekko , że po odsuniÄ™ciu maksymalnie do skraju  powraca do poÅ‚ozenia Å›rodkowego pod naporem jego gumowej osÅ‚ony. Dlatego mam pytanie , czy  go wymieniać ?.

Przebieg 168 tys. sworzeń jeszcze fabryczny.


  • 0

#314 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:22, 11.10.2014

Jeśli guma jest cała i po jej zdjęciu trzpień sworznia nie ma luzów, ale też nie lata luźno to bym zostawił. Jeśli na luz to bym wymienił.

Wysłane z mojego C5303
  • 0

#315 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:22, 11.10.2014

nie ma lepszych sworzni jak orginalne hondy!  :-)

 

nowy sworzen chodzi ciezko albo bardzop ciezko.

 

ze twoj ma juz przejechane 168tkm nie mozesz wymagac = i nie jest to mozliwe zeby chodzil tak jak nowy.

tzn. jest on lekko zuzyty.

 

owszem jest lekko zuzyty ale z tego co piszesz nie ma on jeszcze zadnego luzu i to jest najwazniejsze.

 

ja bym jeszcze nie wymienial ale z tego wzgledu ze sworzen nie jest juz "mlody" powinienes go teraz czesciej sprawdzac.

bym powiedzial co 5 do 10tkm.

 

jak masz pelny porfel to jasne ze lepiej wymienic na nowy i orginalny hondy.

wtedy bedziesz mial znowu spokuj na dlugii...dlugi czas.

pozdro :adios:


  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq