Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Urwany sworzeń podczas jazdy

VI

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
520 odpowiedzi w tym temacie

#271 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:52, 02.09.2014

Nie ma co płakać masz rację. W najgorszym przypadku szybko padnie i jabłko wyskoczy z gniazda ;-)

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#272 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:01, 02.09.2014

Yamato w cr-v wytrzymaly niecaly rok. Jutro wymiana na CTR. Chcialem 555 ale ciezko dostac.
  • 0

#273 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 17:05, 02.09.2014

U mnie co prawda górne yamato, ale się trzymają juz dwa lata, czyli jakieś 18 tys i jak narazie luzu ani niczego niepokojącego nie ma więc narzekać nie mogę
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#274 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:07, 02.09.2014

No ja właśnie o górnym pisałem-zapomniałem dodać ;-)
  • 0

#275 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:27, 02.09.2014

co maja wspolnego gorne kulki = sworznie z dolnymi?  c065.gif

NIC ! (inna funkcja i inna wielkosc)

 

luz gornych sworzni mozna poza tym rozpoznać bez zadnych problemow, wystarczy poruszac kolem.

 

dolne sworznie (ich kulki)  pokazuja luz czesto jak juz jest (prawie) za pozno!


Użytkownik Kardynal edytował ten post 17:36, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#276 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:04, 02.09.2014

Luz luzem ale jak widać dość często kulki dolnych sworzni się zwyczajnie zacierają.

Jak ktoś pamięta u mnie przedni lewy sworzeń ukręcił się w trakcie postoju na parkingu, a niedługo wcześniej byłem na prewencyjnej kontroli zawiasu i nic to nie wykazało. Polecam zmianę dolnych sworzni co roku dla świętego spokoju bo nie kosztują dużo.


  • 0

#277 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:17, 02.09.2014

a u mnie w VI jak było ? są jeszcze zdjęcia na początku tematu

 

co do yamato- sworznie kiepskie ale łączniki staba ok. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#278 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:46, 02.09.2014

Powoli mam cykora :-? ...u mnie siedzą OEM 11 lat 170 tyś przebiegu i niby nie mają luzu. Trzeba będzie wymienić .Tylko może zamiast co rok lepiej kupić Z ASO za 180 zł od Legenda (podobno te same ) i mieć spokój na następne 150 tyś ?


  • 0
                       

#279 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:52, 02.09.2014

objawem mogą też być wyczuwalne opory na kierownicy, Wlodar ja mam 215 tys i spokój ze sworzniami. 


Użytkownik skubiszek edytował ten post 18:53, 02.09.2014

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#280 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:03, 02.09.2014

@Wydobywczy, NIC  nie zaciera sie zwyczajnie tzn. bez przyczyny.

 

jak Ci sie ukrecil sworzen na postoju to miales szczescie.

to znaczy byl to znak UWAZAJ co robisz!

 

kontrole w polsce mozna o dupe rozbic.

widac ile przymulow jezdzi ze swoimi  przerobkami i nikogo to nie rusza.

 

Zmiana = wymiana dolnych sworzni bez luzu jest wyrzucaniem pieniedzy = calkiem niepotrzebne.

 

osoby jak ty @Wydobywczy ktore polecaja: "Polecam zmianę dolnych sworzni co roku dla świętego spokoju bo nie kosztują dużo."

 robia min. dwa bledy..!

1. wymiana sworzni co roku dla świętego spokoju TO BZDURA!

2. "bo nie kosztują dużo" druga BZDURA, bo Hondy sworznie nie sa tanie i do tego same wbudowanie kosztuje duzo wiecej.

 

niektorzy na pewno juz wbudowali sworznie mlotkiem co jest niedopuszczalne tzn. skraca zywot sworznia.

zeby wciskac  sworzen potrzebna jest prasa i pare specjalnych dodatkow (tools)

ja je mam, kupilem przypadkiem tanio w eBay.

I-Ionda je tez ma, one sa niezbedne.

np. przy wyciskaniu sworznia juz zepsulem jedno super imadlo.

 

np. moje sworznie i niektorych innych osob tu nie musialy byc nigdy wymieniane.

jesli gumowa uszczelka = oslona gumowa jest zepsuta to sworzen z powodu brudu i wody itp. szybko pada.

 

ALE jesli  oslona gumowa NIE jest zepsuta  to sworzen chodzi latami.

 

pomijam naturalnie tu pomylencow co jezdza jak wariaci i po kraweznikach.

pisze o normalnym uzytku.

 

a poza tym jak byle co wbudujesz to byle jak chodzi = chodzi krocej.

 

pozdro i nie strasz ludzi   c105.gif

 

ps.: my jezdzimy I-Ioda i to jest jakosc.

wiec kupuj jakosc, tzn.tylko  czesci I-Iondy.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:38, 02.09.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#281 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:51, 02.09.2014

Kardynal, jest takie powiedzenie. Lepiej zapobiegać niż leczyć. I pewnie tutaj pada to przesłanie dotyczące sworzni dolnych.

U mnie zaczeło stukać więc kupiłem i wymieniłem, okazało się to słuszne, bo sworzeń był zużyty. Drugą stronę zrobiłem by mieć pewność i spokój, że nie padnie za chwile.

Dużo zależy jak auto jest ekspoatowane. U mnie 80% to są trasy z czego 30% to autostrady lub expresówki, więc zawiecha nie obrywa mocno. Ale jak ktoś nonstop upala w miescie/dziurawych drogach to inwestycja 250pln raz do roku nie jest mega wydatkiem w porównaniu do komfortu i bezpieczeństwa jaką daje. 


  • 0

#282 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:24, 03.09.2014

nie przesadzajmy, że dolne sworznie to jakaś czarna magia której nie da się zdiagnozować w żaden sposób i trzeba  się bać

https://www.youtube.com/watch?v=IftE51bB--w

https://www.youtube.com/watch?v=7o_iATcm0_E

https://www.youtube.com/watch?v=mcIIHwRJXMc


  • 0

#283 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:35, 03.09.2014

u nas taki sworzeń dawno by się urwał. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#284 Gilotyn@

Gilotyn@
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Łochów
  • Silnik:K20
  • Wersja:Custom-R
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:36, 03.09.2014

Dokładnie zdiagnozować można w prawie każdym garażu tak jak na filmikach widać. Od siebie dodam że przy okazji zmiany wszystkiego co mam w przednim zawieszeniu przyjrzałem się słynnym sworzniom. Prawy zaczynał mieć delikatny luz minimalny, lewy jest ścisły. I tak jak mam wszystko na wierzchu to profilaktycznie wleciały CTR.


  • 0

#285 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:30, 03.09.2014

zastanawiajace jest ze prawy zawsze leci pierwszy. Ja wczoraj wymieniałem dwa, ale tylko prawy okazywał wyrażne zmęczenie i tylko z prawej strony było słychać stukanie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq