Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

awaria układu sprzęgła

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#76 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:36, 27.10.2012

aha ale do tego mechanika co ja Ci dalem numer, czy jakiegos innego? Tak myslalem ze pompka padla, albo ewentualnie sprzeglo, ale skoro stwierdzil ze pompka to spoko. Miales jakies objawy przed ta awaria? Bo u mnie czasami w korku jak stoje i caly czas sprzeglem operuje, to w po kilku koljenych razach, sprzeglo lapie nizej, po ponownym wrzuceniu biegu wszystko wraca do normy, tez mysle ze to Pompka sie juz konczy, wiec wymienie chyba tak asekuracyjnie, koszt niewielki bo ok 140-160zl.
  • 0

#77 balu89

balu89
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • SkÄ…d:Nowa DÄ™ba/Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 27.10.2012

do mechanika którego zna i u którego "serwisuje" swój samochód ten taksiarz, generalnie na pierwszy rzut oka mechanik w porządku, bardzo konkretny, zobaczymy jeszcze ile weźmie za tę robotę :?:

tak jak pisałem wcześniej pierwszy raz problem wystąpił ponad 2 miesiące temu, sprzęgło zaczęło brać przy samej podłodze, po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu problem zniknął, jakieś dwa tygodnie temu ponownie wystąpiła taka sytuacja (branie sprzęgła przy samej podłodze) w trakcie jazdy ale tym razem po ponownym odpaleniu samochodu po postoju usterka sama znikła, zbagatelizowałem sytuację i to był gruuuby błąd :k w przypadku obecnej awarii nie było żadnych oznak. pedał nagle po prostu wpadł w podłogę i już nie wrócił... :-(

podsumowując jeżeli komuś (tak jak Tobie Mariusz) choć raz wystąpi sytuacja z luźnym sprzęgłem radzę od razu przyjrzeć się pompce i wysprzęglikowi, a najlepiej profilaktycznie je wymienić - koszt stosunkowo niewielki a nieprzyjemności związane z nieoczekiwaną awarią w nieoczekiwanym miejscu mogą być ogromne...

[ Dodano: 2012-10-30, 21:46 ]
Wczoraj nareszcie naprawione sprzęgło, samochód znowu na chodzie :-D mechanik za wymianę wysprzęglika i pompki wziął 60 zł, wielkie dzięki dla wolka za części i uratowanie mi tyłka ;-)
  • 0

#78 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 31.10.2012

W takim razie trzeba bedzie sie przyjrzec pompce, koszt nowej to cos ok 160zl, wiec nie majatek, na pierwszy ogien ida przewody hamulcowe.
Pzdr i dzieki za info.
  • 0

#79 mick99

mick99
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 18.11.2013

objawy
- silnik wyłączony - biegi wchodzą - ruch lewarka bez najmniejszego problemu pozwała na włączenie każdego biegu
silnik włączony - biegi nie wchodzą - ruch lewarka tylko w zakresie luzu
- włączenie biegu przy wyłączonym silniku i uruchomienie silnika powoduje odjazd samochodu
żadnych zgrzytów, pisków, skrzypień

Witam. Mam te same objawy tyle, że w 2.0 155KM CL7
Dziś po południu pojechałem do pracy zrobiłem około 10 km zauważyłem, że biegi ciężej wchodzą, miałem trudności z wrzuceniem wyższych biegów, potem wszystkie jednakowo ciężko wchodziły, po odpaleniu auta po pracy, problem nie zniknął, a wręcz się zaczął nasilać, po powrocie do domu biegi przestały wchodzić na włączonym silniku gdy na siłę próbowałem je wrzucić auto bardzo powoli poruszało się do przodu czy to oznacza kres pompy sprzęgłowej ?
  • 0

#80 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • SkÄ…d:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:24, 19.11.2013

mick99, Sprawdź po pierwsze poziom płynu, jak jest mniej niż powinno zobacz czy nie ma wycieku przy pompie. Jak płyn ok i nigdzie nie cieknie spróbuj odpowietrzyć, da rade samemu tylko potrzebna jest cegłówka :mrgreen: jak to nie pomoże tzn. że pompa jest walnięta i trzeba wymienić. Miałem podobny problem jak Ty, u mnie wystarczyło odpowietrzyć i przy okazji wymieniłem płyn.
  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#81 mick99

mick99
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • SkÄ…d:Sochaczew
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:59, 19.11.2013

21adam,z rana płyn sprawdziłem, układ odpowietrzyłem, wycieków brak - wprowadziłem auto do zaprzyjaźnionego mechanika po południu.Na chwile obecną mechanik obstawia pęknięcie tarczy, pompę sprzęgła wyklucza.W czwartek lub piątek będzie dobierał się do sprzęgła ;/

[ Dodano: 2013-11-19, 20:00 ]
jak to się zakończy to napisze na forum

[ Dodano: 2013-11-22, 16:22 ]
Witam problem się rozwiązał, przyczyną ciężkiego wrzucania biegów nie było ani sprzęgło, ani wysprzęglik, ani pompa sprzęgła ani też zapowietrzony układ aaa....... pęknięte mocowanie pedału sprzęgła, mocowanie zostało pospawane i Hania dalej śmiga :-D
  • 0

#82 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:47, 08.02.2014

A czy ktoś odczuł lżejszą pracę pedału sprzęgła po wymianie pompy sprzęgła na nową (6.gen) ?

 

Pojeździłem dwa tygodnie auteczkiem żony i teraz nie mogę się spowrotem przyzwyczaić :-D


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#83 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:52, 08.02.2014

ja kupowałem nowa pompe w ASO i prawde mówiac nie zauwazyłem, aby lżej pracowała


  • 0

#84 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:45, 08.02.2014

No właśnie z ciężką pracą pomp sprzęgła i ich skrzypieniem mają częściej problemy właściciele 7.gen'ów ...


Użytkownik Pejot edytował ten post 18:04, 09.02.2014

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#85 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:55, 21.02.2015

Jak sie dostać do odpowietrznika w wysprzęgliku VI Gen. Jakiś patent? Bo dojście masakryczne.


  • 0

#86 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:26, 21.02.2015

demontujesz łapę na skrzyni biegów (3 śruby) tą która jest od przedniej poduszki za chłodnicą i dostęp wzorowy

lub kombinujesz


  • 0

#87 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 09:24, 22.02.2015

[ Dodano: 2013-11-22, 16:22 ]
Witam problem się rozwiązał, przyczyną ciężkiego wrzucania biegów nie było ani sprzęgło, ani wysprzęglik, ani pompa sprzęgła ani też zapowietrzony układ aaa....... pęknięte mocowanie pedału sprzęgła, mocowanie zostało pospawane i Hania dalej śmiga :-D

 

 

Myślałem, że tylko ja miałem taki problem z pękniętym pedałem ale sytuacja się powtarza....


  • 0

No Red Line no Fun :)


#88 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • SkÄ…d:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:06, 20.04.2016

temat zakopany ale odkupujÄ™.

u mnie dziÅ› pedaÅ‚ sprzÄ™gÅ‚a zostaÅ‚ w podÅ‚odze :cry: 

w zbiorniczku nie było płynu więc uzupełniłem i wszystko wróciło do normy. wycieków na pompie nie ma, na wysprzęgliku też sucho. gdzie ewentualnie szukać przyczyny? odpowietrzyć układ jeśli jest ok? jeździć aż wyciek się gdzieś pojawi?

niestety pod autem nie dało się niczego zauważyć bo leje...


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#89 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 06:22, 20.04.2016

A kiedy sprawdzałeś płyn ostatnio?

Jeździć i obserwować poziom, bo możliwe, że po prostu było go mało od dawna - systematycznie puszczała pewnie uszczelka w kabinie i sączyło się po grodzi.


  • 0

#90 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • SkÄ…d:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:42, 20.04.2016

A kiedy sprawdzałeś płyn ostatnio?

Jeździć i obserwować poziom, bo możliwe, że po prostu było go mało od dawna - systematycznie puszczała pewnie uszczelka w kabinie i sączyło się po gprodzi.

płyn był sprawdzany na jesień. a po grodzi to takie sączenie się powinno być chyba raczej widać? od zewnątrz czy od wewnątrz?


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq