Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

awaria układu sprzęgła

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#46 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:32, 06.06.2011

Pompa i wysprzęgnik z reguły są liczone na tą samą liczbę cykli pracy więc jest duże prawdopodobieństwo, że padną w krótkim czasie.

Co do zestawów naprawczych - nie polecam.
W pompie wycierają się nie tylko uszczelnienia, ale również ścianki i nowy uszczelniacz niekoniecznie da radę.
W hondzie jeszcze nie używałem zestawów naprawczych, ale w innych pojazdach to nie zdawało rady - max pół roku i koniec.
  • 0

#47 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:12, 06.06.2011

Podobnie powiedział mechanik, więc chyba można mu zaufać. Accord juz wstawiony do warsztatu, wymiana pompy koszt całkowity 170zł. A skoro jest tak, jak piszesz, to zapewne wymienię też od razu wysprzęglik. Zobaczymy co powiedzą, bo mają najpierw oczywiście sprawdzić co się zrypało. Jak sprzęgło, to trudno.
  • 0

#48 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:47, 06.06.2011

U mnie wczoraj stało się dokładnie to samo. Dlaczego wymieniałeś też wysprzęglik? Na wszelki wypadek?
Dużo jest z tym roboty? Czytam różne wątki na forach (ale nie Honda) i straszą zrzucaniem skrzyni biegów.
Spróbowałbym na początek zestawów naprawczych, jeśli takowe w ogóle są, bo o zamiennikach pomp sporo złego słyszałem, a nowa za 800 to makabra.


ja kupowałem pompe - oryginał w ASO - tak cena 800zł
za wysprzęglik dałem cos około 100zł - zamiennik, ale kupowany w ASO, wysprzęglik wymieniłem na wszelki wypadek bo jak pompa to i wysprzęglik
troche upustów i wyszło taniej
wszystko zakładali juz w innym warsztacie łacznie z przekładka koszt 950 zł

wszystko jest opisane w tym temacie jak i równiez przy moim accordzie http://www.accordklu...wtopic.php?t=14
  • 0

#49 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 06.06.2011

Wątek oczywiście przeczytałem "od deski do deski", ale umknęło mi, dlaczego wysprzęglik, skoro padła pompa. Teraz mam jasność, dzięki.
Tak sobie właśnie pomyślałem, że w poprzednim Accordzie jak padał wysprzęglik, to najpierw były objawy w postaci ciężkiej zmiany biegów, teraz tego nie ma, więc nie będę naciskał na jego wymianę, niech zadecydują mechanicy.
  • 0

#50 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:20, 06.06.2011

U mnie wczoraj stało się dokładnie to samo. Dlaczego wymieniałeś też wysprzęglik? Na wszelki wypadek?
Dużo jest z tym roboty? Czytam różne wątki na forach (ale nie Honda) i straszą zrzucaniem skrzyni biegów.
Spróbowałbym na początek zestawów naprawczych, jeśli takowe w ogóle są, bo o zamiennikach pomp sporo złego słyszałem, a nowa za 800 to makabra.


Przeciez jak Ci padlo sprzeglo to na bank beda Ci wyciagac skrzynie, chyba ze tylko pompa i wysprzeglik to chyba sie obejdzie bez tego.
Pozdrawiam
  • 0

#51 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 06.06.2011

Właśnie nie wiadomo co padło, jest szansa, że tylko pompa (objawy są identyczne jak u Jarka), ale na różnych forach straszyli, że jak sie wymienia pompę (czy tam wysprzęglik, nie pamiętam), to bez zrzucenia skrzyni się nie da. Ale teraz juz wiem, że nie dotyczy to Accorda.
  • 0

#52 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:39, 06.06.2011

jeżeli pompa lub wysprzęglik to nie ma mowy o zrzucaniu skrzyni, a na 100% u mnie taka operacja nie miała miejsca.
  • 0

#53 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:28, 07.06.2011

Na 100% padła pompa, na 90% padła tylko ona, a nie też sprzęgło. Podobno może być tak, że docisk dogorywa, coraz ciężej chodzi, więc pompa będzie padała, bo ma za ciężkie warunki pracy. Wiecie gdzie można dostać taką pompę poza ASO? Chodzi oczywiście o coupe, więc CG4.
Na wszelki wypadek zdjęcia pompy: http://pokazywarka.pl/2ui7uo/.
Mechanik twierdzi, że jest nierozbieralna, więc zestawy naprawcze nie wchodzą w grę...
  • 0

#54 Typiszcz

Typiszcz
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • SkÄ…d:Notti UK / Wawa PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 18.06.2011

Objawy: pedał sprzęgła zostawał w podłodze i trzeba go było "podciągać" czubkiem buta. Szczególnie uciążliwie objawiało się to przy załączonym wstecznym biegu i cofaniu na pół sprzęgle-pedał skracał swój skok aż w końcu zostawał w podłodze i doprowadzał do zgaszenia silnika.


W moim Accordzie [2001r. 43000mil] ktorego mam od roku dzialo sie to samo, no poza tym ze nigdy mi nie zgasl.
Wymienilem najpierw wysprzeglnik i przewod miedzy pompa a wysprzeglnikiem, pomoglo troche :-/
Ostatnio problem sie nasilil i stwierdzilem ze czas znow dzialac.
Po znaleznieniu tego tematu upewnilem ze problemem jest pompa sprzegla.
Pojechale do salonu Hondy dowiedziec sie o koszta, 207 funtow :-/
Znajomy mi polecil inny sklep z czesciami "Sutton Auto Factors" i tam cena byla 109 futnow
oraz mily sprzedwaca poinformowal mnie ze czesc ktora mi oferuje to dokladnie to samo,
z tej samej fabryki co zaproponowano mi za dwa razy wieksza kase w Hondzie :-)
Niestety nie mieli na miejscu wiec musze poczekac do poniedzialku.

Pozd... ;-)
  • 0

#55 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:54, 18.06.2011

Oczywiście najpierw trzeba zacząć od naprawy pompy i ew. wysprzęglika i dopiero można myśleć o sprzęgle.

Chociaż koledze z forum w 7.genie K20A6 nie pomogła wymiana pompy i wysprzęglika i ostatecznie trzeba było zorganizować sprzęgło gdyż to jednak wysiadł docisk ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#56 Typiszcz

Typiszcz
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • SkÄ…d:Notti UK / Wawa PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:45, 19.06.2011

No mam nadzieje ze to nie sprzeglo ani docisk.
Przeprowadzielm tez pewne testy ;-)
Doprowadzilem do wpadniecia pedala w podloge a wysprzeglnik nie wcisna lapy sprzegla,
dlatgo twierdze i mam nadzieje ze sie nie myle ze to pompa.

[ Dodano: 2011-06-30, 16:06 ]
Pompa wymieniona, czas pracy to jakies 1,5godz. (z przerwami na peta i wyciecze po piwko ;-) )
Teraz jest super :jupi2:
  • 0

#57 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:57, 07.01.2012

[ Dodano: 2012-01-07, 15:58 ]
Witam :B chciałbym odkurzyć trochę temat i zapytać. Na pierwszej stronie są fotki pompy dokładnie takiej jaką posiadam w mojej hani . Z tej pompy wychodzi rurka który jest doprowadzony do wysprzęglika ,ta rurka jest wkręcony w część (niestety nie znam jej nazwy) która jest wciśnięta na uszczelniaczu w pompę i zabezpieczona zasówką . Dokładnie chodzi mi o ten uszczelniacz u mnie jest bardzo mocno zniszczony i nie wiem czy ma wygląd tradycyjnego oringa czy jakiś inny. Może ktoś miał do czynienia z podobnym problemem lub posiada fotki . Pozdrawiam . :mrgreen:
  • 0

#58 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:08, 16.01.2012

Witam,
Mam Hondę (1996r) od niedawna....ale mam ten sam problem...na wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu na włączonym jest opór i mogę poruszać drążkiem w granicach luzu....Jutro wstawiam Honde do mechanika...ale pytanie czy pompa sprzęgła do silnika 2.0 będzie pasować do mojego 1.8? Jak tak to gdzie mogę ją dostać? Jaki płyn polecacie? :oops:
  • 0

#59 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:47, 16.01.2012

Jestem po wymianie kpl. sprzęgła LUK i dwumasu LUK. Ale mam mały problem sprzęgło za wcześnie mi bierze tz. jak tylko troszke puszcze, i zdarza sie że nie mogę wrzucić biegu najbardziej wstecznego. Proszę o pomoc bo już nie mam siły. :-?
  • 0

#60 Pinki

Pinki
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Jawor
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 02.04.2012

Szkoda, że temat ucichł i dwa powyższe posty zostały bez odpowiedzi.
Ale skoro jest wątek to i ja zapytam. Silnik F18B2 w CG8 - objawy: czasami nie chcą wejść wsteczny i jedynka. Dopiero po wysprzęgleniu i ponownym wciśnięciu pedału bieg się załącza (niekiedy po dwa - trzy razy muszę wysprzęglić). Od niedawna ślizga się sprzęgło czyli przy ruszaniu auto startuje z opóźnieniem i jadąc na jakimś biegu ze stałą prędkością obrotową w momencie wciśnięcia gazu obroty wzrastają a auto nie chce przyspieszać. Czy może to być wina nietrzymania ciśnienia płynu czy sprzęgło się skończyło? Przejechane 205000 najprawdopodobniej na oryginalnym sprzęgle. Jaki płyn/olej polecacie?
  • 0
Accordeon by Pinki

Macham siemkÄ™ mijanym Accordom:)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq