Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

awaria układu sprzęgła

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#91 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:49, 20.04.2016

Od wewnÄ…trz.

Tam niżej jest wygłuszenie które wciąga olej i może nie być widać na pierwszy rzut oka.


  • 0

#92 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • SkÄ…d:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:42, 20.04.2016

problem chyba zdiagnozowany. poszło po wysprzęgliku raczej. dziwne tylko ze po dolewce nie cieknie, ale to pewnie do czasu.

jest jakiś zestaw naprawczy do wysprzęglika i czy bawić się w to czy cały wysprzęglik kupować i jakiej firmy ewentualnie?

 

w intercars ABE majÄ…, ale czy to warte zakupu?

http://e-katalog.int...k-sprzegla.html


Użytkownik Marco edytował ten post 20:04, 20.04.2016

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#93 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • SkÄ…d:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:56, 27.04.2016

wysprzęglik wymieniony na ABE, przy okazji też wymiana płynu w układzie sprzęgła i aż miło jeździć...

wytrzymał 330tys. km, więc dobry wynik chyba...


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#94 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • SkÄ…d:toruÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:43, 02.05.2016

siema.

Jak ktoś z was miał podobną sytaucje to proszę o porady. Acc V.

Wszystko ładnie chodziło do czasu gdy padło mi łożysko wyciskowe.

Wymiana komplet sprzegło, do tego zestaw naprawczy do wysprzęglika bo bolec aż wyszedł na zewnątrz i nowy płyn.

 

Po odpowietrzeniu układu sprzegło działa dobrze przez 5 miecha. Az do teraz. Gorzej wchodzą biegi 1,2 i R. Pedał w podłodze i sprzęgło już bierze.

 

Wymiana gumek w pompie bo widoczne zapocenie od strony pedału sprzegła, odpowietrzenie.

 

Wypad na autostrade, 5 bieg i po 150km pedał wpada tak sobie luzno do połowy i problemy z biegami. Odpowietrzam na poboczu i jest dobrze.

WracajÄ…c do domu znowu zabawa z odpowietrzaniem.

 

A najlepsze, że w mieście jest prawidłowo,tzn sprzęgło bierze wyżej i biegi wchodzą płynnie i leciutko.

 

Za co siÄ™ zabrać bo chce to zrobić i nie myÅ›leć o sprzegle w trasie. 


  • 0

#95 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:17, 02.05.2016

Ja bym się zastanowił nad pompą. Wysprzegnik ma tylko jedno uszczelnienie. Pompa ma podwójną linie i potrafi bez używania płynu pedał wpaść w podłogę bo uszczelnienie na pompie puszcza i wywala płyn z powrotem do zbiorniczka. Jak częściej wciskasz sprzęgło to uszczelnienie pracuje i lepiej dociska do powierzchni pompy.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#96 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • SkÄ…d:toruÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:26, 03.05.2016

Ja też bym obstawiał że pompa broi. Wcześniej też były tam gumnki wmieniane ale to było dawno i chodziło dobrze.

Wiem że trzeba dobrze odpowietrzyć układ. Tak robiłem żaden bąbelek nie pojawia się.

W zbiorniczku też nie widać by bąble się pojawiały.

 

Czy sama pompa może tak sobie puszczać płyn do zbiorniczka z nowymi uszczelnieniami??

Przy starych to rozumiem...

 

Uszczelki były lekko posmarowane by się nie zaginały lub zawinęły przy składaniu całości.

Czy to teraz ma sie "docierać" i za czas jakiś będzie dobrze??

 

Przed pompą jest popychacz od strony pedału, czy tam można regulować skok tłoczyska.

Czy to może coś zmienić w działaniu samej pompy??

Czy wewnątrz poprostu jest tak skonstruowana że to nie ma znaczenia w wytworzeniu ciśnienia.

 

Ps

Byłem sprawdzić jak pedał się zachowuje. Po całym dniu postoju działanie i skok są w porządku.

Teraz to już nie wiem, jak ten pÅ‚yn mógÅ‚by siÄ™ cofać w trakcie jazdy a na postoju już nie ma ochoty. 

Jak znam moje auto to pewnie samo siÄ™ naprawi ot taki magic-wagen. :diabelgrin:


Użytkownik base13 edytował ten post 19:18, 03.05.2016

  • 0

#97 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:14, 03.05.2016

Wymiana gumek przy wytarciu gładzi pompy niewiele da bo te uszczelki nie są w stanie skompensować większego luzu.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#98 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:38, 03.05.2016

Czy opłaca się bawić w wymianę uszczelnień jak pompa ~100 zł kosztuje ? Patrząc na jakość różnych elementów gumowych zamienników wydaje mi się to stratą czasu ... Rozumiem że to ta konkretnie pompa czy źle znalazłem ?

http://www.iparts.pl...161-pnb240.html


  • 0

#99 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • SkÄ…d:toruÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:54, 04.05.2016

Tak. To ta pompa.

 

Jak wymianiałem gumki to jakoś specjalnie nie było wydać wytartej gładzi wewnatrz pompy, na cylindrze też śladów brak.

 

Dlatego postanowiłem wymienić same gumki.

Wiem że brak rys lub obcierania nie musi oznaczać że tam wewnątrz jest wszystko idealnie.

 

Zgadzam się że wytarta gładż to już nie to samo i uszczelnienie może poprostu nie dawać rady bo nie ułoży się prawidłowo wewnątrz.

 

Poczekam, pojeżdzę troche. Jak temat bedzie się powtarzał to będę kupować nową pompę.

 

Dziękuje przemkowal i lukasz _wrocek za porady.


  • 0

#100 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:27, 04.05.2016

Jeszcze dla spokoju obejrzyj wysprzęglik - może delikatnie przecieka (w moim przypadku ubytek był bardzo mały - wylało się dopiero jak gumkę odchyliłem)... U siebie wymieniłem i wysprzęglik i pompę - przeciekał tylko wysprzęglik - wolałem za 1 razem to załatwić i się nie wkurzać.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 17:03, 04.05.2016

  • 0

#101 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • SkÄ…d:toruÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:28, 07.05.2016

Za twojÄ… sugestiÄ….

Sprawdziłem wysprzęglik, odsuwając osłone. Sucho jak na pustyni.

 

TrochÄ™ pokrÄ™ciÅ‚em popychaczem ustawiajÄ…c go na "wyczucie" wkrÄ™cajÄ…c i wykrÄ™cajÄ…c jak narazie jest poprawa.  

Co ciekawe po złożeniu do kupy ustawiłem tak samo jak było wcześniej, przed rozbieraniem a tamte ustawienia nie były teraz pompie na ręke.

 

Po regulacji sprzęgło bierze wg mnie tak jak być powinno a i biegi wchodzą lekko.

Czas pokaże jak to bedzie. Oby na długo to wystarczyło.

 

Ps. Nie wiem co to może mieć wspólnego ale zauważyłem że przy ruszaniu nie było takich szarpnieć. Chyba że ja teraz inaczej z sprzegłą startuje.


  • 0

#102 robek2r

robek2r
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:33, 14.10.2017

Witam ma problem ze sprzÄ™gÅ‚em biegi wchodzÄ… bez problemów jak na zgaszonym i wÅ‚Ä…czonym silniku bez zgrzytu, po zaciÄ…gniÄ™ciu rÄ™cznego  wbiciu 1 i puszczeniu pedaÅ‚u sprzÄ™gÅ‚a silnik  nie  gaÅ›nie i jest czuć spaleniznÄ… . Co może być przyczynÄ….


  • 0

#103 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:37, 14.10.2017

Sprzęgło do wymiany

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#104 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:16, 14.10.2017

Jeszcze tylko sprawdź czy masz jakikolwiek luz na przy puszczonym pedale sprzęgła
  • 0
                       

#105 vacc

vacc
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:skÄ…dinÄ…d
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 29.09.2023

Cześć,

 

Pytanie do układu sprzęgła w VI gen.

Mam wyciek, najprawdopodobniej zgniła mi rurka/przewód łączący pompę sprzęgła z wysprzęglikiem. Dziura jest raczej na rurce przy pompie (muszę jeszcze dokładnie sprawdzić bo póki co w zbiorniczku stan jest a oleju na aucie już sporo).

Jak z dojściem do tej rurki? Dam radę na parkingu odkręcić i wyciągnąć czy bez kanału się nie obędzie?

Druga sprawa takiego przewodu nigdzie nie ma... Także pozostaje mi szrot. Lub może ktoś z forum ma na sprzedaż? Bądź ewentualnie zrobię "bypass" - wężyk + obejmy.

numer katalogowy przewodu 46960-S1a-g02

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam

 

 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq