Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Traci ogromną ilość oleju ~F18B2

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#46 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:25, 01.12.2015

Dudix, Kardynał podał Ci tolerancję odchyłek od płaszczyzny 0,05-0,2 więc 0,45 jest sporo ponad.
Osobiście też planowania bym nie pominął.
Swoją jaka kompresja musiała by być a raczej jej nie być by takie ilości oleju silnik zżerał. Musi gdzieś lać.
  • 0

#47 Jackal333

Jackal333
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ch6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 01.12.2015

Pejot - "Akurat w F-serii nie ma problemów ze zużyciem tulei cylindrów i wymiana zapieczonych pierścieni tłokowych na nowe nominalne zamyka temat picia oleju"

 

 

 

Tak jak tu poczytałem i w tym drugim temacie to doraźnie i w najlepszym razie to^ by pomogło. I chyba koszt by się zamknął do 800zł, bo pierścienie to +/- 265zł + robocizna. Jak nie to zostaje remont za 2500zł tylko trochę bezsensu, bo zaraz jeszcze trochę i mogłem kupić coś nowszego np. vw b6. Już dałem 10300zł za auto, 660 ubezpieczenie, opony 660zł, felgi 300zł, gaz 2800zł, rozrząd, oleje filtry 1100zł. Dobrze się nie przejechałem, a 16 koła poszło. Ile można ludzie :). W ibizie za 300zł pół samochodu można było wymienić :). Tutaj aby słyszę, że z tysiącem nie mam co podchodzić :) - taka refleksja. Prawda też taka, że człowiek gdzie nie zajrzy to przy okazji wszystko by zrobił .    Dzięki za rady trochę naświetliły mi sprawę. 


  • 0

#48 emixx6

emixx6
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:54, 01.12.2015

Sugerujesz, że auto nie jeździłoby prawidłowo, gdyby zżerało taką ilość oleju ? Przyspiesza płynnie, jeździ prawidłowo ,pali bez problemów nawet po postoju tygodnowym, ogolnie brak problemów w jeździe, a skoro miałaby palić tyle oleju tzn, że kompresja lipna, chyba, że olejowe pierscienie na to nie wpływają...


  • 0

#49 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:35, 01.12.2015

sorki ale 60 dych wydac na plaszczyzne glowicy to juz nie pieniadz przy generalnym remoncie i zawsze pewniej czlowiek sie czuje..

Osobiście uważam że należy tylko takie reperacje robić które są konieczne.
W wielu warsztatach robi się na temat „żeby tylko zarobić” bo i tak nikt tego nie sprawdzi.
Jak ktoś np. nie umie zdemontować głowicy (bo na szybko) Nie jak zaleca Honda to może nie umie instalować głowicy?

Rozbiórka i instalacja jest tak samo ważna. ( prawie te same kroki)

 

Edit: ...do kitu warsztat...może moim zdaniem więcej szkód narobić przy planowaniu jakby ktoś spokojnie zdemontował bez zniekształceń i  krok po kroku jak trzeba…. jak w manualu napisane ..zrobil.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 04:40, 02.12.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#50 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 02.12.2015

Pejot - "Akurat w F-serii nie ma problemów ze zużyciem tulei cylindrów i wymiana zapieczonych pierścieni tłokowych na nowe nominalne zamyka temat picia oleju"

 

 

 

Tak jak tu poczytałem i w tym drugim temacie to doraźnie i w najlepszym razie to^ by pomogło. I chyba koszt by się zamknął do 800zł, bo pierścienie to +/- 265zł + robocizna. Jak nie to zostaje remont za 2500zł tylko trochę bezsensu, bo zaraz jeszcze trochę i mogłem kupić coś nowszego np. vw b6. Już dałem 10300zł za auto, 660 ubezpieczenie, opony 660zł, felgi 300zł, gaz 2800zł, rozrząd, oleje filtry 1100zł. Dobrze się nie przejechałem, a 16 koła poszło. Ile można ludzie :). W ibizie za 300zł pół samochodu można było wymienić :). Tutaj aby słyszę, że z tysiącem nie mam co podchodzić :) - taka refleksja. Prawda też taka, że człowiek gdzie nie zajrzy to przy okazji wszystko by zrobił .    Dzięki za rady trochę naświetliły mi sprawę. 

Kup B6 koniecznie w dieslu to dopiero zobaczysz co to wydatki. Ja swoje Coupe kupiłem za 6000 zł, a przez pół roku władowałem już 10000 zł, nie licząc ubezpieczenia 800 zł i zimowych opon za 2000 zł. 


  • 0

#51 emixx6

emixx6
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:42, 02.12.2015

Panowie, ale odnosząc się do mojego pytania. Jak powinien zachowywać się silnik, który pali więcej niż 1litr na 1000km? Czy kopcenie zawsze temu towarzyszy? Czy świeca jest wyznacznikiem ? Jeśli np jest sucha to można się kierować, że nie pali oleju ? A co z sondami itd? Czy one wtedy nie badają, że mieszanka jest jakaś zła ? ( chyba, że myle przeznaczenie sondy)... 


  • 0

#52 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 02.12.2015

Panowie, ale odnosząc się do mojego pytania. Jak powinien zachowywać się silnik, który pali więcej niż 1litr na 1000km? Czy kopcenie zawsze temu towarzyszy? Czy świeca jest wyznacznikiem ? Jeśli np jest sucha to można się kierować, że nie pali oleju ? A co z sondami itd? Czy one wtedy nie badają, że mieszanka jest jakaś zła ? ( chyba, że myle przeznaczenie sondy)... 

U mnie kopciło tylko na wysokich obrotach, świeca była sucha z czarnym, ale nie tłustym nalotem. Silnik palił z pół obrotu. Po prostu Honda lubiła tłusto. O dziwo nawet katalizator chodzi po dzisiejszy dzień. Za to tłumik końcowy był oblepiony czarną i tłustą mazią. Sonda mierzy tylko zawartość tlenu w spalinach. 


  • 0

#53 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:54, 02.12.2015

..tak to jest: byla sucha (Ale) z czarnym nalotem, nie bez powodu.

Honda  nie lubi "tlusto", niestety nie ma ona wyjscia. (wlasciciel)

 

...czy silnik traci 1litr oleju na 1000 km, czy na 100 km to jest BARDZO duza roznica.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 00:26, 03.12.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#54 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:35, 03.12.2015

Panowie, ale odnosząc się do mojego pytania. Jak powinien zachowywać się silnik, który pali więcej niż 1litr na 1000km?

 

Jeżeli ubywa tak dużo oleju to przy wejściu na wysokie obroty powinieneś widzieć w lusterku jak auto puszcza szaro-niebieski dymek.

 

Podobnie jak obciążysz silnik i naciśniesz mocniej gaz przy niskich obrotach to też może zadymić i generalnie osoba jadąca za Tobą musi wąchać smród spalanego oleju ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#55 Kosiba

Kosiba
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraśniczyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:20, 19.12.2015

Witam kolegów. Mam podobny problem z f20b6 olej 5w30 jeśli doleje na maxa to ubywa 1l na 150-200 km i nie widać dymu tylko z rana na zimnym szary dym. Co by była lepsza zagadka jeśli zostanie poniżej minimum wtedy nie dzieje się zupełnie tzn przestaje brać utrzymuje się wtedy przez cały czas ten sam poziom. Co to może być?

Użytkownik Kosiba edytował ten post 08:20, 19.12.2015

  • 0

#56 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 10:12, 19.12.2015

Witam kolegów. Mam podobny problem z f20b6 olej 5w30 jeśli doleje na maxa to ubywa 1l na 150-200 km i nie widać dymu tylko z rana na zimnym szary dym. Co by była lepsza zagadka jeśli zostanie poniżej minimum wtedy nie dzieje się zupełnie tzn przestaje brać utrzymuje się wtedy przez cały czas ten sam poziom. Co to może być?

 

Podałeś jakieś enigmatyczne objawy. Skąd wiesz, że poniżej minimum przestaje brać ? Czy to silnik z Twojego autka ?

Obejrzyj auto pod silnikiem, obejrzyj w komorze, poszukaj ewentualnych wycieków dobrą latarką.

Olej 5W30 jest na tyle lekkobieżny, że może spalać prawie bezobjawowo.

Poza tym czas się rozejrzeć za łebskim (od Hond) specjalistą w Twojej okolicy


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#57 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:02, 19.12.2015

Witam kolegów. Mam podobny problem z f20b6 olej 5w30 jeśli doleje na maxa to ubywa 1l na 150-200 km i nie widać dymu tylko z rana na zimnym szary dym. Co by była lepsza zagadka jeśli zostanie poniżej minimum wtedy nie dzieje się zupełnie tzn przestaje brać utrzymuje się wtedy przez cały czas ten sam poziom. Co to może być?

Sprawdź czy nie masz wycieków od strony rozrządu . Poza tym przeczytaj ten temat od początku i zacznij eliminować ewentualne przyczyny 


  • 0

#58 Kosiba

Kosiba
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraśniczyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:55, 21.12.2015

Witam panowie wiem ze przestaje brać bo jak ubyło któryś raz z kolei taj juz nie dolewam i smigam nic się nie dzieje 2 tysiace zrobiłem i nadal jest stan poniżej minimum tak jak był są jakieś zapocenia ale nie są one napewno skutkiem tak dużego ubytku oleju przeglądalem cały silnik i z kanału tez nic nie widać. Silnik był kupiony w sierpniu i założony rozrzad kąpletny uszczelniacz na wale. Na początku było w miarę znośnie niby nie brał a później jego apetyt rósł w miarę jedzenia.
  • 0

#59 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:23, 21.12.2015

nie śmigaj poniżej minimum, bo to się źle skończy, zalewaj do połowy


  • 0

#60 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 21.12.2015

Mniej oleju, mniejsze ciśnienia w skrzyni korbowej. Jak masz olej w dolocie to sprawdź zaworek PCV czy się nie zawiesił itp., bo przy hamowaniu silnikiem albo przymkniętej przepustnicy, jak się nie domyka to potrafi wciągnąć spore ilości oleju. Brudny filtr powietrza też generuje niepotrzebne podciśnienie. Miałem kiedyś taki przypadek w Mazda 626 i z litra oliwy na tysiąc, zrobiły się 2 litry na 12000 km. \

 

 

P.S W Maździe wciągało wszystko co było powyżej połowy. 


Użytkownik ulek3pl edytował ten post 17:36, 21.12.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq