Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

bicie przy hamowaniu, krzywe piasty

VI

Najlepsza odpowiedź DaRoN , 22:06, 07.02.2018

robię odkop, bo... znalazłem zamienniki piast moi mili ;) długo to trwało i długo się odgrażałem, ale mam!
OEM podany w katalogu to 44600-S1A-E00.
OEM zamienny (dziś mierzone, aczkolwiek nie montowane jeszcze to: 44600-S84-A00

i teraz najlepsze - wszędzie, gdzie sobie poszukacie (amazon, ebay) piasty są :) takżę ja już zamawiam tarcze, drugą piastę i łożyska (tą mam OEM, niestety juz się druga na eBay sprzedała).
mnie zabawa kosztowała 350PLN BEZ łożyska. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
180 odpowiedzi w tym temacie

#76 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:08, 02.12.2015

wyważanie robisz w jednej firmie czy próbowałeś w kilku miejscach?To samo masz na letnich kółkach i na zimowych?Felgi są te same czy masz 2 komplety?

Geometrię sprawdzałeś?

Z tego co ja wiem to nie ma potrzeby robienia zbieżności przy wymianie łożysk czy tarcz,ale nikt oczywiście nie zabrania:-)


  • 0

#77 Axeel

Axeel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skowarcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 02.12.2015

W 3 miejscach wyważanie. 2 komplety alufelg z tymże letnie nowe alu i opony a zimowe używane alu i opony. Praktycznie bez różnicy.

Geometrii nie sprawdzałem. Ale co to może mieć do krzywienia tarcz? Zwłaszcza, że daje się zrobić zbieżność w granicach norm.

Co do robienia zbieżności po wymianie łożysk każdy z mechaniorów mówił mi, że trzeba to nie dyskutowałem. A jaki pogląd panuje na Forum? ;)


  • 0

#78 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:38, 02.12.2015

ja też nie robiłem zbieżności po łożyskach, ani po wahaczach

 po wymianie sanek też nie musiałem co ciekawe robić zbieżności, przekrzywiona była jedynie kierownica dość mocno, ale zbieżnośc sama w sobie idealna

Jak dla mnie sprawa rozbija się na złym montazu tarcz w większości 

Bo co ja mam taki fart ,że zmieniałem sobie dwukrotnie, bez żadnych mierników i sprawdzaniu bicia i kilku osobom też i jakoś nic nie bije? Niemożliwe.

 

Dlatego też przykładam wagę do tarcz, na przód nie dałbym nic innego poza Zimmermanami w VI , ew ATE - cała reszta jakoś losowo współpracuje z acco. Ale to moje stereotypy, nieudokumentowane :) 

Bo nie widze innego powodu jak zły montaż, jeśli piasty i tarcze są proste. Mało tego u mnie dość długo walczyłęm z drganiami podczas jazdy ok120km/h - winne przeguby wewnetrze, albo całe półosie - i mimo tych drgań przez długi czas i szukaniu rozwiazania, hamulce mi się nie powyginały, tarcze do końca hamowały bez nawet minimalnego drgania nawet i ze 180 km/h


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#79 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:30, 02.12.2015

Axeel,nie pisałem że to ma wpływ na krzywienie tarcz,tylko może mieć związek z biciem kierownicy.

I tak jak Seth napisał - przyczyną drgań mogą być przeguby wew.

Jeżeli geometrii nigdy nie robiłeś to powinieneś,będziesz wiedział czy auto prosto jeździ i czy nie było złożone z dwóch przystanków:-),a może się okazać że jeżeli coś nie tak z geometrią to może mieć również wpływ i na piasty z tarczami


  • 0

#80 Axeel

Axeel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skowarcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:42, 02.12.2015

Dzisiaj podjadę na stację diagnostyczną sprawdzić geometrię.

Co do przegubów to jak odstawię auto do mechanika to też mu o tym wspomnę żeby na nie zerknął tudzież po prostu wymienił...


  • 0

#81 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:52, 02.12.2015

Ale przeguby to biją cały cza, albo przy jakiejś prędkości - hamowanie nie ma tu nic do rzeczy

One nie zaczynają bić przy hamowaniu, ale niezależnie od niego


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#82 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:57, 02.12.2015

To kto Panowie mi wytłumaczy.

 

Stara oem tarcza zjechana na 21mm - bicie 0,03mm na każdej tarczy. Zero bicia.

 

Nowy Zimmermann - świeżutko założona 0,15mm na każdej. Po 3 tys bicie. 

 

Pewnie nie umiem montować, albo jak sprzedawca mi powiedział "skrzywiła się przy transporcie" :)


  • 0

#83 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:20, 02.12.2015

A jakie bicie piasty?
Dlaczego nie reklamowałeś tarcz?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#84 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:33, 02.12.2015

Nie mierzyłem bicia piasty, bo stare tarcze były wręcz idealnie proste. W przypadku bicia tarczy i piasty nie jest możliwe zniesienie się bicia. 

 

Nie reklamowałem, bo samochód robię łikendami sam. Jak o 16 w sobotę wyszło mi, że jest lipa, a w niedziele robię trasę 200 km to liczyłem, że się w jakimś stopniu ułożą. 


  • 0

#85 Axeel

Axeel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skowarcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 02.12.2015

Ale przeguby to biją cały cza, albo przy jakiejś prędkości - hamowanie nie ma tu nic do rzeczy

One nie zaczynają bić przy hamowaniu, ale niezależnie od niego

 

Zgadzam się - bije mi kiera przy 120km/h od początku użytkowania Hondy a bicie przy hamowaniu pojawiło się jakieś 40 tyś. km. po kupnie auta więc bicie przy hamowaniu nie ma nic wspólnego z biciem przy jakiejś prędkości. Jeżeli wymiana przegubów pomoże chociaż na to, to będzie coś do przodu. Niebawem oddaje auto do mechaniora i mam sporo rzeczy do zrobienia - m.in. rozrząd + wymiana wałka rozrządu bo mi się jedna krzywka wytarła, do tego te nieszczęsne hamulce no i przy okazji to co wspomniałeś Seth czyli przeguby wewn.

I cholera nie zdąrzyłem dzisiaj sprawdzić tej geometrii :/ W ogóle ile to może kosztować, bo gdzieś widziałem, że od 200zł do 500zł (masakra).


  • 0

#86 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:34, 02.12.2015

Axeel, geometria w ASO jak robiłem to koszt był ok 150zł (chyba,ale nie był to jakieś straszne kwoty), tylko oni liczą robotogodziny,myślę że w sensownym niezależnym warsztacie zapłacisz max 100zł,grunt żeby to dokładnie zrobili


Użytkownik toki edytował ten post 21:34, 02.12.2015

  • 0

#87 Axeel

Axeel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skowarcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:36, 02.12.2015

Ok czyli coś musiałem źle przeczytać. Dzięki za info.


  • 0

#88 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:59, 02.12.2015

w acco  nie ustawia sie geometrii tylko samą zbieżnośc przód i tył , nie ma śrub regulujących pochylenie kół ani stopni wyprzedzenia zwrotnicy

Taki zabieg 100-150 zł


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#89 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:29, 02.12.2015

Hm,to trochę mnie Seth zaskoczyłeś taką informacją, muszę poszukać w papierkach,ale jestem prawie pewny że mam dwie oddzielne pozycje za geometrię i zbieżność.\

To teraz zgłupiałem,to co oni mi przez ok 2 h regulowali? Zbieżność?

 

PS.No rzeczywiście,przecież Acco nie mają regulacji kątów pochylenia,zbieżność to oczywista sprawa jak się reguluje. Poszukam faktur i z ciekawości pojadę do ASO i poproszę o wyjaśnienie pozycji:-)


Użytkownik toki edytował ten post 23:36, 02.12.2015

  • 0

#90 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 23:32, 02.12.2015

tak, zbieżnośc, a za co policzyli to już ich słodka tajemnica:)


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq