Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

bicie przy hamowaniu, krzywe piasty

VI

Najlepsza odpowiedź DaRoN , 22:06, 07.02.2018

robię odkop, bo... znalazłem zamienniki piast moi mili ;) długo to trwało i długo się odgrażałem, ale mam!
OEM podany w katalogu to 44600-S1A-E00.
OEM zamienny (dziś mierzone, aczkolwiek nie montowane jeszcze to: 44600-S84-A00

i teraz najlepsze - wszędzie, gdzie sobie poszukacie (amazon, ebay) piasty są :) takżę ja już zamawiam tarcze, drugą piastę i łożyska (tą mam OEM, niestety juz się druga na eBay sprzedała).
mnie zabawa kosztowała 350PLN BEZ łożyska. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
180 odpowiedzi w tym temacie

#46 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:54, 25.02.2015

Po problemie do kolejnej wymiany tarcz... Objawy wskazują na krzywą piastę, przy kolejnej wymianie polecam dokładnie sprawdzić ich stan (ewentualnie wymienić). Często po przetoczeniu tarcz na samochodzie problem niestety też powraca po paru tysiącach km..


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#47 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:16, 25.02.2015

Powiedzcie mi czy krzywe tarcze mogą mieć wpływ na załączanie się ABS'u? Mam od jakiegoś czasu bicie na tarczach, ale jeszcze mnie aż tak bardzo nie wkurza, bo delikatnie drży kierownica. Przy hamowaniu z większych prędkości (120/160 km/h) lata jak k...wie majtki. Czasem lekko przyhamuje i pedał hamulca drży, bo włącza się ABS. Co to może być?
  • 0

#48 Michuu

Michuu
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:38, 26.02.2015

Nie spotkałem się nigdy żeby się włączał ABS od krzywych tarcz.

 

Może po prostu zaczyna tobie wariować czujnik abs-u traci czasami odczyt a komp uznaje że blokuje się tobie koło.

 

Wymień tarcze , zainwestuj w porządne markowe zamienniki.


  • 0

#49 widget

widget
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 28.10.2015

Witam

 

Posiadam Accorda VI 1999r. Zakupiłem go rok temu i po jakimś czasie zaczęły mi bić tarcze hamulcowe najpierw troche poźniej nie do wytrzymania. Stwierdziłem że może poprzedni właściciel kupił słabej jakości i się wykrzywiły.

Zakupiłem nowe tarcze dobrej znanej marki i znów po kilku tysiącach zaczęły bić teraz znów nie do wytrzymania.

Ma ktoś jakiś pomysł co mi może krzywić tarcze hamulcowe?

 

Pozdrarwiam


  • 0

#50 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 11:29, 28.10.2015

Przed zalozeniem nowych tarcz robileś pomiar bicia bocznego piasty?
Zakladales tarcze na czysta piaste?
Niestety tarcze w wiekszosci zaczynaja bic poprzez niewlasciwe zamontoanie.
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#51 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:49, 28.10.2015

piasty krzywe.. znany temat w 6 genie po pataczach mechanikach


  • 0

#52 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:51, 28.10.2015

a jakiej dobrej ,znanej marki tarcze kupiłeś? jakie klocki? czy przy wymianie ktoś przynajmniej przesmarował zaciski pływające?

Błąd montowania tarcz jest główną przyczyna krzywienia.

Pokrzywione piasty też mają na to wpływ


Użytkownik Seth edytował ten post 14:51, 28.10.2015

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#53 Pantera_Śnieżna

Pantera_Śnieżna
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:GT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 05:47, 26.11.2015

Witam

 

Posiadam Accorda VI 1999r. Zakupiłem go rok temu i po jakimś czasie zaczęły mi bić tarcze hamulcowe najpierw troche poźniej nie do wytrzymania. Stwierdziłem że może poprzedni właściciel kupił słabej jakości i się wykrzywiły.

Zakupiłem nowe tarcze dobrej znanej marki i znów po kilku tysiącach zaczęły bić teraz znów nie do wytrzymania.

Ma ktoś jakiś pomysł co mi może krzywić tarcze hamulcowe?

 

Pozdrarwiam

 

Przerabiałem ten temat niebawem po zakupie auta.

Tak jak koledzy napisali zmierz bicie piast.. nie może przekraczać 0,02mm

Jeżeli wychodzi poza wskazaną wyżej normę piasty do wymiany, dopiero później montaż nowych tarcz.

Pamiętaj że Honda nie lubi oszczędności także jak już decydujesz się na zakup części to celuj w dobrej jakości , uznane marki - ATE, Zimmermann, EBC.


  • 0

MB2-MB4-MB6-CG8-CL3&EU8-EM2&CL7-FD7&FG1-FN2&RE5-FD7-FN2&EP2-ES1


#54 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 02:41, 28.11.2015

Przyczyny skrzywienia piast:

1.Przydzwonienie w poslizgu bokiem kola w kraweznik.

2. Zaliczenie duzej dziury w jezdni.

3.

 

Wadliwy montaz tarcz

1.Nie oczyszyszenie powierzchni piast - przylegania do tarcz. pozostawiona rdza, musi byc na calej powierzchni      wyczyszczona do "zywego" metalu.

2.Uzycie smaru miedzianego

3.

BRAK POMIARU BICIA PIAST PRZED MONTAZEM  !

BRAK POMIARU BICIA PIAST PRZED MONTAZEM  !

BRAK POMIARU BICIA PIAST PRZED MONTAZEM  !

 

Prosze dopisywac inne przyczyny.


Użytkownik iwan edytował ten post 03:38, 28.11.2015

  • 0

#55 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 06:57, 28.11.2015

Częstym pomijanym powodem jest niesprawność, zapieczenie nie na prowadnicach, a samego tłoka zacisku hamulcowego. Osobiście zawsze przy wymianie klocków kilkakrotnie wypycham i cofam tłok i nawet go obracam. W ten sposób mam czucie czy tłok ma odpowiednią swobodę pracy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#56 Axeel

Axeel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skowarcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:03, 29.11.2015

Witam

 

Mam ten sam problem w VI gen. Tarcze z przodu krzywią mi się po kilku tys. km.

Wymieniałem 2x komplet tarcz i klocków, następnie wymieniłem piasty - pomiary wykazały, że były proste. Do tego znowu nowe tarcze i klocki. Piasty były wyczyszczone do żywego metalu. Niestety po kilku tys. km. problem powrócił. Idę teraz do kolejnego mechanika i tu pytanie co mu zlecić. Podsumuję:

- sprawdzić bicie piast (<0,02mm)

- sprawdzić zaciski pływające

- sprawdzić tłoki zacisków pływających

Coś jeszcze może być powodem krzywienia tarcz?

Pozdrawiam


  • 0

#57 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:19, 29.11.2015

Jakiej firmy tarcze i klocki?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#58 Axeel

Axeel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skowarcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:46, 29.11.2015

Za 1-wszy razem ATE, za drugim razem jakieś drogie tarcze nacinane i nawiercane, żeby dobrze odprowadzały ciepło ale już nie pamiętam firmy. Teraz znowu ATE. Warto nadmienić, że te tarcze z rowkami i otworami wytrzymały ok. 2x dłużej. A honda jak fajnie wyglądała... ;-)


  • 0

#59 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 16:18, 29.11.2015

To prowadnice zacisku i tłoczek do sprawdzenia. Czyli zrobić regenerację zacisków.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#60 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:32, 29.11.2015

zmień mechanika, albo sam to zrób

Ja u siebie dwa komplety zmieniłem plus jeszcze kilka w VI i VII i jakoś nikomu nic nie bije.

 

Jeśli piasty są proste to musisz przeprowadzić po założeniu proces hartowania tarcz.


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq