Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

bicie przy hamowaniu, krzywe piasty

VI

Najlepsza odpowiedź DaRoN , 22:06, 07.02.2018

robię odkop, bo... znalazłem zamienniki piast moi mili ;) długo to trwało i długo się odgrażałem, ale mam!
OEM podany w katalogu to 44600-S1A-E00.
OEM zamienny (dziś mierzone, aczkolwiek nie montowane jeszcze to: 44600-S84-A00

i teraz najlepsze - wszędzie, gdzie sobie poszukacie (amazon, ebay) piasty są :) takżę ja już zamawiam tarcze, drugą piastę i łożyska (tą mam OEM, niestety juz się druga na eBay sprzedała).
mnie zabawa kosztowała 350PLN BEZ łożyska. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
180 odpowiedzi w tym temacie

#91 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 23:32, 02.12.2015

Nic innego w aco ze standardowym zawiasem nie wyregulujesz.

Zarówno przód jak i tył.


  • 0

#92 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:42, 02.12.2015

No i patrzcie, jak się człowiek może na starość ciekawostek dowiedzieć.

Zbieżność sam ustawiałem w garażu przy pomocy prostego przyrządu i po sprawdzeniu na maszynach wyszła prawie idealnie,a nie zwrociłem uwagi że u nas nie ma śrub do regulacji geometrii.

Może to być też kwestia nazewnictwa,ale że w ASO nie zwrociliby mi na to uwagi to dziwne,no ale kasę biorą:-)


  • 0

#93 Axeel

Axeel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skowarcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:58, 03.12.2015

To ja już zgłupiałem. Wychodzi na to, że geometrię można tylko sprawdzić tak?


  • 0

#94 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:02, 03.12.2015

Z tego co mi mechanik/diagnosta powiedział, to kąt wyprzedzenia zwrotnicy reguluje się na drążkach reakcyjnych.


  • 0

#95 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:19, 03.12.2015

no to niech on wyreguluje ten kąt drążkami, śmiało i nagraj film jak to robi


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#96 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:22, 03.12.2015

Geometrię możesz sprawdzić,natomiast nie ma możliwości jej regulacji. Sacrum,Seth co się wtedy wymienia jak masz zwaloną geometrię? Wahacz, tuleje?


  • 0

#97 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:35, 03.12.2015

To kto Panowie mi wytłumaczy.

 

Stara oem tarcza zjechana na 21mm - bicie 0,03mm na każdej tarczy. Zero bicia.

 

Nowy Zimmermann - świeżutko założona 0,15mm na każdej. Po 3 tys bicie. 

 

Pewnie nie umiem montować, albo jak sprzedawca mi powiedział "skrzywiła się przy transporcie" :)

U nas, jeżeli pomiar byłby robiony przy montażu i wyszło by takie bicie to wymieniamy tarcze bez dyskusji... 

 

Jeżeli nie było robionego pomiaru przy montażu to teraz można sobie gdybać co było przyczyną. Z tego też względu tak ważne jest wykonanie pomiaru bicia - nie jest ono zabezpieczeniem dla sprzedawcy a właśnie dla klienta!


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#98 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:54, 03.12.2015

Geometrię możesz sprawdzić,natomiast nie ma możliwości jej regulacji. Sacrum,Seth co się wtedy wymienia jak masz zwaloną geometrię? Wahacz, tuleje?

 

To zależy dlaczego masz ją zwaloną. Dlatego najpierw przez zrobieniem geometrri każdy dobry warsztat robi kompleksowe sprawdzenie wszelkich luzów w zawiasie i jeśli jakieś są to każą najpierw naprawić a dopiero po naprawie zrobić sprawdzenie geometrii.

A jeśli po zrobieniu masz dalej źle to już jest coś pokrzywione. Ja mam minimalnie skrzywioną zwrotnicę tylną prawą bo mi wchodzi pochylenie na czerwone - ale koleś sprawdził, powiedział ,że widocznie minimalnie skrzywiona i powiedział, że to nic negatywnego nie powoduje - i faktycznie wszystko jest git :) 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#99 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:50, 03.12.2015

U nas, jeżeli pomiar byłby robiony przy montażu i wyszło by takie bicie to wymieniamy tarcze bez dyskusji...

Jeżeli nie było robionego pomiaru przy montażu to teraz można sobie gdybać co było przyczyną. Z tego też względu tak ważne jest wykonanie pomiaru bicia - nie jest ono zabezpieczeniem dla sprzedawcy a właśnie dla klienta!



Pomiar tarcz (0,15mm bicia) nastapil zaraz po montazu dla upewnienia sie jaka jest odchylka. Odrazu uprzedzam pytanie, pojechalem na takich w nadzieji ze sie uloza bo sorry ale u mnie samochod nie moze miec nawet tygodniowego postoju a procedura reklamacji bylaby baardzo dluga.
  • 0

#100 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:14, 03.12.2015

Trzeba było założyć stare i jeszcze tydzień pojeździć.

Dlatego wolę kupić u sprawdzonego sprzedawcy który jak się trafi jakiś problem to pomoże rozwiązać a nie odpowie że jak sprzedawał to było ok.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#101 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:25, 04.12.2015

Pomiar tarcz (0,15mm bicia) nastapil zaraz po montazu dla upewnienia sie jaka jest odchylka. Odrazu uprzedzam pytanie, pojechalem na takich w nadzieji ze sie uloza bo sorry ale u mnie samochod nie moze miec nawet tygodniowego postoju a procedura reklamacji bylaby baardzo dluga.

Tak jak napisałem powyżej - przy takim problemie w naszej firmie tego samego dnia zostały by nadane nowe tarcze a wadliwe odebrane na nasz koszt.

 

Nie rozumiem tylko, dlaczego nie był zrobiony pomiar bicia piast jeżeli czujnik zegarowy był na miejscu.. Przecież to 2 minuty roboty więcej...


Trzeba było założyć stare i jeszcze tydzień pojeździć.
 

Dokładnie tak.

Często się zdarza także u nas na serwisie, że przy montażu okazuje się, że piasty są krzywe. W takim przypadku, kiedy nie jesteśmy w stanie ściągnąć piast na ten sam dzień, montujemy stary zestaw i zapraszamy klienta w późniejszym terminie. Jest to normalna sprawa...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#102 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:39, 04.12.2015

Mi przetaczanie tarcz na samochodzie pomogło i jeżdze już 15k km i wszystko pięknie. Mam tarcze OEM od nowosci. Znam jeszcze dwa przypadki - tarcze Mikoda, nacinane i nawiercane i po 1k km zaczęło się bicie. Po przetoczeniu na aucie jest spokój. I piszę tu o V gen gdzie bicie tarcz również jest popularne....


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:40, 04.12.2015

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#103 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:05, 27.02.2016

Panowie, niestety mnie też dotknęła przypadłość krzywej przedniej piasty, przy przebiegu ca 190kkm.

Kupował ktoś oryginał? Jaka była cena? Jutro wysyłam zapytanie ofertowe do Hondy Plaza, bo zamiennik niewystępuje w ogóle :(

Cały dzień męczarni, czyszczenia, tarcze przetoczone i wihruje tak, że głowa mała.


  • 0

#104 Axeel

Axeel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Skowarcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 27.02.2016

Mi w pewnym warsztacie wycenili wymianę piast na nowe oryginalne na 4000zł.

Ja przetoczyłem tarcze na samochodzie - już przejechałem 3 tysiące km i bicie nie powróciło. Za przetoczenie dałem 220zł. Teraz żałuję, że 3x wymieniałem komplet tarcz i klocków + wymiana piast. U mnie pomogło po prostu przetoczenie tarcz na aucie. 


  • 0

#105 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:34, 27.02.2016

wiesz, krzywa piasta = bicie koła tez, bo tego nie wyważysz, bo nie ma jak. 

więc jeśli nie da się nowej piasty kupić, to kupuję łożysko i piastę sprawdzoną na tokarce używaną. w kwietniu jadę na tor, i nie chcę się przykro rozczarować.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq