Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Accord turbo - luźna dyskusja

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#16 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:20, 28.05.2014

. Przyznacie mi rację że H jest dość delikatna w tym temacie dlatego uważam że zdrowe F18 czy F20 lepiej nada się do Turbo gdyż jest mniej wyzyłowana, przez co bezpieczniejsza.

 

:bojesie:

 

..herezje :diabelek2:
 


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#17 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:03, 28.05.2014

:bojesie:

 

..herezje :diabelek2:
 

Herezją jest gazowanie Hserii bądź silników doładowanych :P ale zależy co kto lubi :P zapytaj byle jakiego tjunera tzn. kogoś kto buduje silniki czytaj składa do sportu i powie Ci to samo co ja ;) ale to nie zmienia faktu że Hserię chciałbym mieć u siebie tyle że w NA ;)


  • 0

#18 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:07, 28.05.2014

Zapraszam, mam na sprzedaż :P

Wysłane z lacia HTC One
  • 0

#19 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:13, 28.05.2014

Zapraszam, mam na sprzedaż :P

Z tego co mi wiadomo to Twoja w gazie latala a to przeciez herezja :D Tak samo jak moja :P


  • 0

#20 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:14, 28.05.2014

Zapraszam, mam na sprzedaż :P

Wysłane z lacia HTC One

wieem, przeglądałem Twój wątek to tu to tam ;) przyznam że gdyby to było miesiąc temu to łyknąłbym ten kąsek :D aaale wsadziłem 2 tyg temu w swoją prawie 3 tys co było nie planowane i muszę odbudowywać swój budżet :/ jak szukałem pod koniec kwietnia fajnego H22 a Twój projekt mi się podoba to cisza, eh tak to już jest :(


  • 0

#21 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:48, 29.05.2014

Herezją jest gazowanie Hserii bądź silników doładowanych :P ale zależy co kto lubi :P zapytaj byle jakiego tjunera tzn. kogoś kto buduje silniki czytaj składa do sportu i powie Ci to samo co ja ;) ale to nie zmienia faktu że Hserię chciałbym mieć u siebie tyle że w NA ;)

 Dlaczego ja mam pytać, skoro dokładnie wiem jak to wygląda (nawet mogę ci zdjęcia zrobić bo mam na stole wał i korby obecnie F23, F22, K20) -natomiast ty wypisujesz.... :bujawoblok:  Piszesz że F18 i F20 (pomijam F20C, bo ze zwykłą F serią ma mało wspólnego) są mniej wyżyłowane dlatego lepsze pod turbo..... a potem wtrącasz wątek o budowie silników do sportu. :cwaniak:
Poprzyj swoją teorię jakimiś faktami..... :czytaj:   z chęciom poczytam i na pewno odpiszę.
 


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#22 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:09, 29.05.2014

Chodziło mi o to że takie seryjne F18 będzie bezpieczniejsze przy 0.5 bara niż również seryjne A7 przy takim samym doładowaniu, weź pod uwagę koszta przygotowania silnika pod Turbo, ewentualny remont w razie wysrania się Setupu. Nie rozumiem po co wspominasz o F20C skoro to całkiem inny silnik, bliższy tematowi będzie F20B. Równie mądre jest zestawienie korb Fserii z Kserią. 

Widzę że zdania są podzielone ale ja dalej obstaje przy swoim a poza tym weź też pod uwagę ilość modzonych H22, bardziej powszechnym i opłacalnym zabiegiem jest B20VTEC którym wyżej zakręcisz niż H22 co przenosi się na lepsze osiągi :P


  • 0

#23 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:38, 29.05.2014

Widzę, że nie podasz konkretów....szkoda. Dlatego chcałbym cię przekonać, że się mylisz.

Poczytaj trochę jakie RS ratio ma B20VTEC, a H22A7... Zadaj sobie trudu i zobacz jak może kręcić sie H22A7 (z seryjnym dołem nawet) na choćby skunk2 stg3 pro....mało kto wie że z H22 można nadłubać realne 300KM w n/a - zrób tyle w  B20VTEC...
 

Z korbami F i K tez się mylisz... F22B ma "pancerne" korby, a F18 ma korby jak zapałki. K20a2 ma korby słabsze niż H22....stopki na czopach sa w H22 4mm szersze a to jest prawie 1/4 szerokości  stopki korby k20.

 

Kilka osób tutaj wie, że długo mogę pisać konkrety udowadniając, że się mylisz tylko czy to coś da?......Mam wrażenie, że argumentujesz prawdziwość swojej tezy ilością setupoów czy kosztami - ale to nie znaczy że są lepsze, bezpieczniejsze itp.

 

Można bardzo ogólnie powiedzieć, że silnik który wyżej się kręci seryjne więcej zniesie=wygeneruje większa moc "pod doładowaniem". Jest to uzasadnione obciążeniem kobry (stopki, sworznia, śrub).
Kwestia CR.... to tylko i wyłącznie problem paliwa jakim ma być silnik zasilany, oraz ustawienia zapłonu.


Użytkownik spurek edytował ten post 11:44, 29.05.2014

  • 1

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#24 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:12, 29.05.2014

Wuja, jak zwykle konkrety :db


  • 0

#25 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • Skąd:Wieś Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:54, 29.05.2014

Czytajac zdanie odnoszace sie do kosztow zakucia cos mi mowi ze chodzi tylko o pieniadze. Spurek dzieki za garsc nowych cennych info :B
  • 0

#26 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:51, 29.05.2014

 

 

Z korbami F i K tez się mylisz... F22B ma "pancerne" korby, a F18 ma korby jak zapałki

Z tego co wiem to korba w F22B a F20A4 grubością nie różni się w ogóle, nie bierzemy bod uwagę długości bo oczywiście taka jest spowodowana innym wykorbieniem.



 

PS> Pytanie do moderatorów.

Może przeniesiemy całą tą dyskusję do jakiegoś nowego tematu w dziale Tuning bo znając życie temat za jakiś czas zniknie a parę cennych informacji już zostało napisanych. Coś w stylu:  "Montaż Turbo - luźna dyskusja" ?


Użytkownik Pawel_Aerodeck edytował ten post 18:52, 29.05.2014

  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#27 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:41, 29.05.2014

 

 

Z tego co wiem to korba w F22B a F20A4 grubością nie różni się w ogóle, nie bierzemy bod uwagę długości bo oczywiście taka jest spowodowana innym wykorbieniem.


 

Paweł, ręki sobie odciąć nie dam... bo nie miałem nigdy w ręce F20A4....ale mam F22B i korba jest solidna. Mam też F23Z5 - są sporo mniejsze i lżejsze, nawet od korb K20A2.
Według mnie korba F20 i F18 będzie konstrukcyjnie taka sama - wiadomo długość inna. Dlaczego tak myślę? Dlatego, że zazwyczaj jak honda wprowadzała innowacje to w parze z korbami szły panewki, a te dla sohc F20 i F18 sa takie same.
Natomiast korba F22B to już coś innego - nie pisze tutaj o korbie F22B*, tylko o F22B, czyli DOHC....ale całkiem możliwe że korby z F22B* sa takie same jak F22B,
 


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#28 Optyk

Optyk
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Mielec/Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:10, 29.05.2014

Zauważyłem, że pojawił się w temacie wątek swapa więc wtrącę się za pozwoleniem ;) Mam możliwość do swojego Acco 2.0 z którego uciekło pewnie dużo kucyków i pewnie bliżej do 130 niż do 150 odkupić od znajomego silniczek od Type-R 2.2   212KM hamowany, silnik kompletny + skrzynia za 7 koła i pytanie co będzie jeszcze potrzebne do tego swapa bo zawias i hamulce w drodze tylko co jeszcze?


  • 0

#29 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 01:02, 30.05.2014

Spurek masz możliwość zrobienia foty korby f22b bo ja mam na półce korbę z f20a4 oraz k20 to możemy zaraz porównać :)
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#30 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:06, 30.05.2014

Paweł,  nie ma problemu. Zrobię foty F22B DOHC, F23Z5, K20A2.


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq