co takiego miałby sprawdzić polecany przez ciebie serwis czego nie mógłbym sprawdzić w lokalnym warsztacie?
Po pierwsze dokładnie sprawdzić zawieszenie - dolne/górne wahacze, tylne wahacze górne, drążki i końcówki kierownice. Dodatkowo do sprawdzenia zacisk - prowadnice i tłoczek czy wszystko luźno pracuje. Na koniec piasta i luz na łożysku bo to może prowadzić do krzywienia tarcz.
Co do toczenia tarcz na samochodzie to nie do końca wiem co masz na myśli pisząc że przy krzywej piaście po przetoczeniu tarcza będzie się „dopasowywać” do piasty? Przecież tarcza i piasta są przymocowane względem siebie na sztywno i powierzchnie styku piasty i tarczy po dokręceniu są dociśnięte na amen (tak mi się wydaje ale ekspertem nie jestem)
Już tłumaczę - gdy przyłożymy prostą powierzchnię na krzywą to nigdy te 2 płaszczyzny nie będą się stykać na całej powierzchni. Przy dokręceniu koła wywołujemy naprężenie (tarcza dogina się do piasty) które z upływem czasu materiał kompensuje wykrzywiając się pod wpływem temperatury. Dlatego na krzywej piaście materiał będzie cały czas pracował i przetoczenie na samochodzie pomaga na 1000-2000km
No dobra skoro piszesz że może pomóc wymiana lub przetoczenie piast to zapytam o tą drugą opcję. Zatem czy jest możliwość, sposób, jakaś nieznana mi metoda, (żeby była pewność że bicie będzie wyprowadzone na perfekt) aby przetoczyć piastę na aucie (podobnie jak tarczę), następnie założyć dotychczas używaną prawie nową ale pokrzywioną już tarczę i od razu przetoczyć tarczę też na samochodzie ? Czy też toczenie piast można wykonać jedynie przez ich demontaż. A i jeszcze jedno jakie są przyczyny ewentualnego wichrowania piast?
Niestety przetoczyć na samochodzie piast się nie da (w ogóle ja nie jestem zwolennikiem toczenia na samochodzie gdyż sprzęt do toczenia jest zakładany w miejsce zacisku - 2 punkty montażowe, a jak wiadomo płaszczyznę wyznaczają 3 punkty). Aby przetoczyć piastę należy ją zdemontować
Co do wartości bicia tarcz Zimmermman przed przetoczeniem to niestety nie wiem bo nie przekazano mi tej informacji. Co do bicia piast (jeszcze przed założeniem tarcz Zimmerman ich bicie oscylowało w granicach 0,03 – 0,04 mm (tak pokazywał czujnik). Twierdzili że wartości te mieszczą się w normie.
Tutaj faktycznie bicie było w normie. Szkoda, że nie wiemy jakie było bicie piasty bo tak jak powszechnie wiadomo - krzywa piasta wychodzi po 1000-3000km