Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Długo kręci, szarpie,kopci, nie odpala,gaśnie,brak mocy itp P2004 2.2 i-ctdi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
389 odpowiedzi w tym temacie

#346 slavkowsky

slavkowsky
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 12.05.2020

Wiem że jest przypięty podobny temat ale nie znalazłem w nim rozwiązania.

Od jakiegoś roku auto czasami szarpie na obrotach poniżej 2000 rpm a nawet potrafi zgasnąć podczas ruszania lub na jałowej pracy - silnik ma jakby czkawkę. Błędów nie ma żadnych, mam elm, parametry wydają się być poprawne. Byłem już u kilku mechaników, jeden obstawił że wtryski ale te okazały się dobre, inni rozkładają ręce. 

Do tej pory wymieniłem: MAF, MAP, EGR oraz filtr paliwa na BOSCH OEM i nic nie pomogło.

Ostatni mechanik mówił że to raczej wina układu paliwowego - zawór na listwie wtryskowej - ale to tylko jego teoria bo nie sprawdził tego.

Mogę kupić używaną listwę ale nie wiem czy to nie będzie kolejny zbędny zakup. Chciałbym najpierw sprawdzić czy to wina zaworu mechanicznego, czy wystarczy że odepnę wężyk który jest wpięty w listwę najbliżej zaworu (od strony alternatora)? Czy w normalnej pracy silnika powinno z niego coś lecieć?

 

Czy macie jakieś pomysły czego to może być wina? 


  • 0

#347 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:02, 12.05.2020

To piszemy w istniejącym temacie, a nie zakładamy kolejny/ Przeniosłem.

 

 

  W tym temacie jak go przeczytasz znajdziesz informacje że często winny jest zawór zwrotny na pompie CR lub sama pompa, ewentualnie sama listwa CR na której są dwa zawory (mechaniczny/elektryczny) oraz o sitku w zbiorniku paliwa.... 

 

Wymiana samego zaworu w pompie mija się z celem, bo problem może być w "samej" pompie, a nie zaworze zwrotnym, podobnie z wymieniem tylko zaworu elektrycznego na listwie CR, bo mechaniczny jest nierozbieralny  , ale o tym już TU pisałem. 

 

Listwa/Pompa pasuje od np frv bo sam do siebie zamontowałem pompę z ostatniego roku FRV 2009 z przebiegiem 140 tyś, kupiona dosłownie za groszę.

Od crv czy ufo tak samo będzie pasować. Na samej pompie czy listwie masz datę produkcji. Przykład:

 

926046903_;slot=3;filename=eyJmbiI6ImNhc

 

13 Stycznia 2006

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#348 slavkowsky

slavkowsky
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:59, 13.05.2020

Sitko jest czyste. Chciałbym jednak najpierw spróbować zdiagnozować co jest przyczyną żeby nie wymieniać dobrych rzeczy. Na listwie jest zawór mechaniczny a z drugiej strony listwy jest chyba tylko czujnik ciśnienia a nie zawór? Jak sprawdzić te dwa elementy? Spróbowałem sprawdzić czy leci z tego wężyka się d zaworu mechanicznego coś podczas jazdy ale nawet kropla nie spłynęła, a czujnik pokazuje na elm dobre wartości. Czy mimo to może być coś z listwą nie tak?
  • 0

#349 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:57, 13.05.2020

Wyżej wszystko już napisałem. Nie sprawdzisz tego zaworu mechanicznego na listwie, z drugiej strony zawór ciśnienia jest.
Do tego jest jeszcze pompa która też najlepiej wymienić w całości a nie sam zawór zwrotny.


Za chwilę to zapowietrzysz wszystko i nie odpali w ogóle. Filtr paliwa dobrze jest podłączony? Bo były już przypadki że odwrotnie i takie same objawy jak piszesz.
Skoro masz elm to sprawdź jakie masz ciśnienia na listwie nim silnik zgaśnie na wolnych obrotach po nagrzaniu. Więcej zapłacisz za nowy czujnik ciśnienia na listwie czy zawór zwrotny na pompie, a to będzie i tak sprawdzanie na raty... Zapytaj w dziale regionalnym czy masz kogoś z N22, lub kup z możliwością zwrotu przez allegro. Jak dobrze poszukasz od aut o których pisałem wyżej to za pompę czy listwę wydasz 150 PLN za komplet. Warto mimo wszystko szukać od świeższego rocznika niż masz teraz auto.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#350 Kamilo130

Kamilo130
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:06, 19.06.2020

Witam kupywal ktoś zawór zwrotny do accorda vii 2.2ictdi? Może się podzielić gdzie jaki i jeśli jest kilka jaki najlepiej wybrać?
  • 0

#351 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:26, 19.06.2020

Prosze:

 

 

http://www.accordklu...17#entry1007570

http://www.accordklu...17#entry1007461

http://www.accordklu...-13#entry993485

http://www.accordklu...-12#entry990276

http://www.accordklu...-10#entry983590

http://www.accordklu...e-7#entry966953

 

 

Wszystko jest w tym jednym powyższym temacie, jest podpięty. Do tego odpisałem na PW z pytaniem o to samo. 

Tematy zostały połączone dla "porządku" w tematach i ich zdublowaniu. 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#352 joga12

joga12
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 17.07.2020

Witam,
Podepnę się do tematu, czy można zamienić wtryski RMA-E02 na RBD-E01 bez zmian w komputerze i czy mogą być pomieszane w silniku, bo chyba zabiłem swoje wlewając benzynę przez pomyłkę.
 

Sprawdziłem przelew na wtryskach i poziom w 2mm rurze jest zbliżony, wysokość słupka jakieś 5-6cm, ale to wynnik 20s kręcenia silnikiem na słabym akumulatorze.
Czy taki przelew oznacza uszkodzone wtryski?


Użytkownik ślepak edytował ten post 17:28, 17.07.2020
Nie piszemy postu pod postem, do zapytań o części mamy dział KUPIĘ.

  • 0
Pozdrawiam
Daniel

Honda ACCORD 2.2 i-ctdi black sedan

#353 rowerek0987

rowerek0987
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:56, 06.09.2020

Witam wszystkich na wstępie przepraszam jeśli napisalem nie tu gdzie trzeba lub proszę o przeniesienie na odpowiedni dział.
Otóż mam problem z uruchomieniem auta (accord 2.2 i-ctdi) samochód nie odpali na zimnym silniku lub po postoju około 6h-7h.Z plaka odpala bez problemu wystarczy ze pochodzi około 3 minuty i juz odpala normalnie. Najgorsze jest to ze nie wiem kiedy się problem pojawił bo jak kupilem auto to po jednej nocy mialem ten problem. Chyba próbowałem już wszystkiego i brak pomysłów. Czytając forum postanowiłem zrobić test przelewowy wtryskiwaczy nr1, 2 i 4 przelewały dość mocno więc zostały wymienione wszystkie 4 na wtryski ze sprawnego auta niestety nie były kodowane z ecu. Pompa cr została podmieniona listwa cr i wszystkie rurki paliwowe też. Auto dalej nie odpala 😭 wiec pojechałem na warsztat pod komputer sprawdzono cisnienie paliwa podczas rozruchu cisnienie wzrasta na 500-600 barów jak silnik zapali spada na ~300bar i tak się utrzymuję korekty wtrysków to cyl 1,2,3 =(-0,2) cyl 4 =(-0,8) mechanik powiedział że jest ok, komputer pokaza błąd akumulatora ale to dlatego ze kręciłem aż padł, i tylny lewy czujnik ABS (świeci VSA) to by było na tyle diagnostyki, mechanik powiedział że pewnie nie ma kompresji i ze mi nie sprawdzi bo ma dużo roboty a jak urwie swiece to sobie tylko problemów na robi więc kupilem tester wykręciłem swiece udało się bez kłopotów kompresja na zimnym silniku po nocy 28bar na każdym cylindrze, przy okazji sprawdziłem swiece wszystkie 4 grzeją. Naprawdę brak mi już pomysłów. Auto nie dymi ma moc jak odpali to w miarę rowno pracuje. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to proszę o pomoc mam w domu jeszcze jedna honde accord 2005 2.2 i-ctdi sprawna stan idealny wiec mam skąd podmieniać i posiadam podstawowy skaner elm327. bardzo dziękuję za wszelkie pomysły.
  • 0

#354 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:11, 06.09.2020

Połączyłem z istniejącym tematem. 

 

 

Witam kolegę.

 

Przeczytaj dokładnie ten temat. 

 

Sporo rzeczy z tego co czytam już sprawdziłeś podmieniłeś,dobrze że masz drugiego sprawnego dawce.

Zadam tylko kontrolne pytanie czy pompa cr została przełożona kompletna wraz z zaworem zwrotnym? 

Oczywiście do przełożenia/wyczyszczenia jeszcze map/maf oraz IMRC, sprawdzenie filtra paliwa jak i sitka w zbiorniku czy nie jest zapchane.

Wtryskiwacze bez kodowania tak samo uruchomią bez problemów silnik, także tutaj winny bym nie szukał. 

Ciśnienie jakie podajesz na listwie CR też jest prawidłowe, i na ELM te parametry tak samo odczytasz przy pomocy np torque.

Czy kontrolka od immobilizera zapala się i gaśnie? nie mruga przypadkiem? próbowałeś odpalić z innego kluczyka? Na samym końcu sprawdził bym właśnie sam sterownik silnika(pod schowkiem po prawej stronie, lustrzane odbicie umiejscowienia bezpieczników po stronie kierowcy)

 

Polecam też zapytać w dziale regionalnym o kogoś z HDSem, może się wiele wyjaśnić.

Błędami vsa i aku się na razie nie przejmuj,pierw trzeba dziada uruchomić:)

Błędy są zapewne od podłączania innych komputerów diagnostycznych. zrobisz RĘCZNIE reset błędów, następnie kalibrację VSA i będzie ok.

 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#355 rowerek0987

rowerek0987
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:23, 06.09.2020

Dziękuję za rady i przeniesienie we właściwe miejsce. Tak pompa była z zaworem kompletna, we wtorek będę miał nowy filtr bosch i sprawdze sitko w zbiorniku. Napisze czy przyniesie to jakieś dobre zmiany, owy sterownik to główny komputer czy sterownik common rail? Czy w ogóle nie wiem o czym mówię?
  • 0

#356 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:39, 06.09.2020

Główny sterownik silnika miałem na myśli :)

Także jutro przeczyść/podmień te trzy rzeczy o których napisałem.

 

MAP/MAF/IMRC

 

https://typeaccord.c...-cleaning.1517/

http://www.accordklu...4-czujnik-imrc/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#357 rowerek0987

rowerek0987
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 06.09.2020

Jutro wszystko podmienię i dam znać dzięki wielkie 👍
  • 0

#358 rowerek0987

rowerek0987
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 07.09.2020

Przygody ciąg dalszy: czujnik MAP/MAF i IMRC(w moim drugim accordzie jest inny imrc nie zielony tylko fioletowy inny numer) wszystkie podmienione brak rezultatu 😔 czujnik wałka rozrządu wymieniony dalej nic. Po dwóch obrotach silnika ciśnienie 600bar brak błędów po za tymi jak odpinalem czujniki usunąłem je i nic nie wróciło. Wiec wpadłem na ciekawy pomysł odkręciłem rurkę od wtrysku i przykręciłem do starego wtrysku podpiąłem wtyczkę zasilania i kręciłem żeby zobaczyć czy wtrysk będzie pylił i tu się robi naprawde ciekawie na pierwszym i trzecim cylindrze nie dzieje się kompletnie nic😳 a na drugim i czwartym pyli ale bez sensu tak w ogóle nie w rytm silnika raz na jakiś czas powiedzmy tłoku zaliczył GMP z 10 razy a wtrysk prysnął moze ze 4 razy raz mocniej raz słabiej nie wiem moze tak ma być? Tak jakby wtryski nie dostają konkretnego sygnału do otwarcia. Pierwsze co mi przeszło przez myśl to okablowanie ale wtedy samochód by nawet po odpaleniu na plaka nie działał prawidłowo? Zrobiłem juz chyba wszystko oprócz filtru paliwa (wyglada na nowy) i nie wyczyściłem sitka w baku bo nie mam czasu praca dom praca dom itd... ale jutro postaram się to zrobić będę miał nowy filtr bosch'a to wyczyszcze sitko i założę nowy filtr. Nagrałem filmik jak wtrysk sie otwiera jeśli to pomoże w diagnozie. Przepraszam za polskie znaki telefon mi zmienia słowa 👍

Użytkownik rowerek0987 edytował ten post 18:36, 07.09.2020

  • 0

#359 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:02, 08.09.2020

Tak jak napisałem powyżej, zostało sitko i filtr paliwa do sprawdzenia jak i sam sterownik silnika który by odpowiadał właśnie za nieprawidłową pracę wtrysków

Prościej to wszystko zrobić przez HDS, Znalazłeś kogoś w dziale regionalnym tak jak sugerowałem wcześniej ?

No i nadal nie wiem jak sprawa z imo, zielony kluczyk włącza się po włączeniu zapłonu i normalnie gaśnie?

Dodatkowo po starcie z plaka auto pracuję cały czas już czy tylko na tym plaku aż do momentu go wypalenia? jeśli pracuję cały czas to tylko potwierdzało by jakieś przytkanie/blokadę właśnie przez filtr paliwa/zapchane sitko. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#360 rowerek0987

rowerek0987
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 08.09.2020

Tak po odpaleniu na plak silnik pracuje sam idealnie chodzi o sam rozruch. Immobiliser i kontrolka kluczyka zachowuje się idealnie tak samo jak w mojej sprawnej hondzie Dzisiaj ogarne sitko i filter dam znać dzięki 👍
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq