Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

pobieranie dużych ilości oleju po remoncie H22A7

VI olej pobieranie oleju silnik H22A7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#61 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 23:25, 14.01.2017

Blok w dobrym stanie ma dudix ma giełdzie z tego co pamietam.

Emiliano
No sandomierz niedaleko. Lecz duzo lepiej znaleźć cos na miejscu.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#62 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:26, 16.01.2017

@ Pejot

jestes pewny ze maxymalny owal to 3 setki dla h22a7 ? ja znalazlem w manualu ( Preludowskim ) ze jest to 0,05 mm owalu ale z tego co pamietam to w ESM jest wypisany maxymalny owal 0,07 mm no chyba ze cos pomylilem.......

zeliwne tuleje Mahle juz testowalem w Preludzie - 20 tys km i po nich...... pierscienie je wyoraly... Pierscienie NPR JApan wytarly w tulejach material.

 

@Emiliano

co oznacza ze kolega mechanika nie mogl juz utrzymac przyrzadu ? przeciez to urzadzenie to nie amstaff na uwiezi , ktory widzi swoje sniadanie w postaci wiewiorki..... do pomiaru kompresji wystarczy jedna osoba , nie musi byc 2giej osoby do trzymania przyrzadu.

Podczas badania kompresji silnik byl zagrzany, wszystkie swiece wykrecone i wyjete z gniazd , wcisniety na maxa pedal hamulca i sprzegla , odpieta wtyczka od aparatu zaplonowego no i oczywiscie akumulator w pelni sprawny ?

jesli tak to kompresja na 1 i 4 cylindrze jez za mala.....

 

@karol

cos tam mam :)


Użytkownik dudix1983 edytował ten post 07:30, 16.01.2017

  • 0

#63 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:42, 16.01.2017

Gdyby przełożył te tolerancje z manuala na rzeczywistość to większość tych silników już pewnie tylko na szrot się nadaje. A w praktyce nadal jeżdżą i dobrze się mają.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#64 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:29, 16.01.2017

 

A w praktyce nadal jeżdżą i dobrze się mają.

 

To zależy co kto uważa za "dobrze" ;-) dla jednego łykanie 500ml oleju na 1000 km będzie normą. Dla mnie np. 150ml to jest max.


  • 0

#65 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:50, 16.01.2017

 

Podczas badania kompresji silnik byl zagrzany, wszystkie swiece wykrecone i wyjete z gniazd , wcisniety na maxa pedal hamulca i sprzegla , odpieta wtyczka od aparatu zaplonowego no i oczywiscie akumulator w pelni sprawn

 

A jakiż to wpływ na pomiar kompresji ma wciśnięty na maxa pedał hamulca że tak zapytam z ciekawości  ??


Użytkownik scorpio33 edytował ten post 08:53, 16.01.2017

  • 0

#66 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:14, 16.01.2017

Chyba pedał gazu powinien być wciśnięty na maxa a nie hamulca.


Użytkownik h1tman edytował ten post 10:25, 16.01.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#67 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 16.01.2017

To zależy co kto uważa za "dobrze" ;-) dla jednego łykanie 500ml oleju na 1000 km będzie normą. Dla mnie np. 150ml to jest max.

Na branie oleju większy wpływ mają zapieczone pierścienie niż 0.07mm owalu (sprawdzone na własnym silniku)


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#68 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:24, 16.01.2017

Trzeba powtórzyć te pomiary, zdrowe H22A7 mają kompresje po ok. 15 barów.

 

Ale bez ponownego zdjęcia czapki się nie obejdzie, tym razem może podjedź do kogoś innego kto rzetelnie zrobi pomiary - z manuala dla H22: maks.owal 0,03, maks.średnica 87,07, maks. luz tłok-cylinder 0,04 (średnica tulei minus średnica tłoka).

 

Jeżeli wymiary cylindrów nie mieszczą się w tych granicach to pozostaje tulejowanie bloku z użyciem żeliwnych tulei bo znaleźć po tylu latach zdrowy blok H22A7/A8 graniczy z cudem :/

Dzięki wielkie za dane ;) Na pewno sprawdzę jeszcze raz bo te pomiary to nie są miarodajne

Wiem wiem, że ciężko znaleźć niestety :(


@ Pejot

jestes pewny ze maxymalny owal to 3 setki dla h22a7 ? ja znalazlem w manualu ( Preludowskim ) ze jest to 0,05 mm owalu ale z tego co pamietam to w ESM jest wypisany maxymalny owal 0,07 mm no chyba ze cos pomylilem.......

zeliwne tuleje Mahle juz testowalem w Preludzie - 20 tys km i po nich...... pierscienie je wyoraly... Pierscienie NPR JApan wytarly w tulejach material.

 

@Emiliano

co oznacza ze kolega mechanika nie mogl juz utrzymac przyrzadu ? przeciez to urzadzenie to nie amstaff na uwiezi , ktory widzi swoje sniadanie w postaci wiewiorki..... do pomiaru kompresji wystarczy jedna osoba , nie musi byc 2giej osoby do trzymania przyrzadu.

Podczas badania kompresji silnik byl zagrzany, wszystkie swiece wykrecone i wyjete z gniazd , wcisniety na maxa pedal hamulca i sprzegla , odpieta wtyczka od aparatu zaplonowego no i oczywiscie akumulator w pelni sprawny ?

jesli tak to kompresja na 1 i 4 cylindrze jez za mala.....

 

@karol

cos tam mam :)

Silnik rozgrzany po trasie ;) świece wszystkie wykręcone, wyjęte z gniazd, wtyczka z aparatu wypięta;) Pedał sprzęgła nie wciśnięty, ale pedał gazu na maxa ;) kolego pedał hamulca to chyba nic nie daję :) ?? Akumulator kręcił i chyba jest sprawny w mrozy kręcił bez problemu ;) No właśnie sam test to kpina i powiedziałem im, że więcej niż 20 zł nie dam bo chcieli więcej pff


  • 0

#69 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:02, 16.01.2017

@ Pejot

jestes pewny ze maxymalny owal to 3 setki dla h22a7 ?

 

Dane mam od speców co remontują H22 i w praktyce 3 setki oznaczały, że remont może się jeszcze udać a jeżeli owal jest większy to szkoda sobie zawracać głowę, za te tuleje z warstwą FRM powinni powiesić kogoś w Hondzie za jaja ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#70 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:43, 16.01.2017

Dane mam od speców co remontują H22 i w praktyce 3 setki oznaczały, że remont może się jeszcze udać a jeżeli owal jest większy to szkoda sobie zawracać głowę, za te tuleje z warstwą FRM powinni powiesić kogoś w Hondzie za jaja ;)

zgadzam się :(


Znalazłem warsztat z wkręcanym i może dziś uda zrobić mi się kolejne wyniki ;) Także przekaże co i jak


  • 0

#71 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:35, 16.01.2017

Popieram wypowiedź ,,Pejota,, dobrze mówi
Co do pomiarów to poczekajmy jak już będzie po wszystkim.Najlepiej jakby był przy tym.Na tyle informacji co do wykonania pomiaru będzie widział czy robią to dobrze czy nie

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:41, 16.01.2017

  • 0

#72 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:54, 16.01.2017

A jakiż to wpływ na pomiar kompresji ma wciśnięty na maxa pedał hamulca że tak zapytam z ciekawości ??


Myślałem o jednym a napisałem co innego. Oczywiście że miało być padał gazu.

Blok w dobrym stanie ma dudix ma giełdzie z tego co pamietam.

Emiliano
No sandomierz niedaleko. Lecz duzo lepiej znaleźć cos na miejscu.


Właśnie zmierzylem owal na jednym z blokow u siebie ...maxymalny owal wyszedł 0,02 mm w każdej wysokości cylindra. Silnik trzymał kompresję na poziomie 17 bar na każdym z cylindrów.
  • 0

#73 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 23:45, 16.01.2017

17bar to jest bardzo dobra komprezja. Wszystko co udalo mi sie mierzyc przy ogledzinach aut czy silnikow h22a7 mialo glownie ok. 15. I mniej
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#74 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:46, 17.01.2017

az ciezko mial krecic walem :) - robil obrot walem i tak jakby nie mial juz sily na dalszy i nagle zaskakiwal. Niestety musialem rozebrac na czesci - silnik nie puscil grama dymku przy odcince ale mial dziwna przypadlosc. Tak jakby klepaly w nim zawory - ustawialem 3 krotnie - myslac ze moze sie gdzies walnalem. Za kazdym razem po ustawieniu zaworow dzwiek z silnika to bylo takie kle kle kle kle.  Podmienialem LMA myslac ze moze sa wyklapane dalej to samo... Po rozebraniu silnika wszystkie panewki w idealnym stanie, tloki nie byly przytarte.....


  • 0

#75 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:32, 19.01.2017

Jakbyś jednak szukał bloku... pojawił się biały kruk od pewnego sprzedawcy: https://www.facebook...&type=3


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, olej, pobieranie oleju, silnik H22A7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq