Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

pobieranie dużych ilości oleju po remoncie H22A7

VI olej pobieranie oleju silnik H22A7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#46 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:44, 03.01.2017

Sam znam przypadek gdzie "mechanik" założył pierścienie do góry nogami.

Zabieram się właśnie za remont H22, będę go robił sam, ciekawe jakie zapotrzebowanie na oliwę będzie mieć po moich naprawach :P

Rozebrałeś już blok ?? jak wyglądają gładzie cylindrów ??


Rozebrałeś już blok ?? jak wyglądają gładzie cylindrów ??

Panowie jak wygląda sprawa kompresji ?? Panowie ile ma wynosić w H22A7?? Tak jak piszą 13 min 9,5 ??


Rozebrałeś już blok ?? jak wyglądają gładzie cylindrów ??


Panowie jak wygląda sprawa kompresji ?? Panowie ile ma wynosić w H22A7?? Tak jak piszą 13 min 9,5 ??

Panowie jak to wygląda ponieważ z tego co po części się dowiedziałem to owal na 3 cylindrze wynosił 0,07 ale tylko na 3 :( Czy to będzie powodem pobierania takiej ilości oleju ?? ?? ???

Dziś jadę do mechanika aby się dowiedzieć wszystkiego dokładniej :/


  • 0

#47 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:18, 03.01.2017

owal juz na granicy i nie wazne ze tylko na jednym cylindrze.......liczy sie ze jest..... 9,5 kompresja w tym silniku to juz musi byc niezla padaka - nie zdziwilbym sie jakby nie chciala odpalic juz przy takiej kompresji....

 

proba olejowa to glownie test pierscieni - chociaz czasami na sciankach cylindrow moze zostac tyle oliwy ze pokaze dobra kompresje ( nie zmieni sie ona po podalniu tlokow olejem ) a auto bedzie zostwialo za soba niebieska chmure.....

 

proba cisnieniowa pokaze gdzie co wieje.... i wydaje sie byc bardziej wiarygodna....

 

jak byly ulozone pierscienie na tlokach - w jakich odstepach zamki i w jakim miejscu na tloku, czy dobrze zostaly zalozone pierscienie na tloki ?


  • 0

#48 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:11, 05.01.2017

owal juz na granicy i nie wazne ze tylko na jednym cylindrze.......liczy sie ze jest..... 9,5 kompresja w tym silniku to juz musi byc niezla padaka - nie zdziwilbym sie jakby nie chciala odpalic juz przy takiej kompresji....

 

proba olejowa to glownie test pierscieni - chociaz czasami na sciankach cylindrow moze zostac tyle oliwy ze pokaze dobra kompresje ( nie zmieni sie ona po podalniu tlokow olejem ) a auto bedzie zostwialo za soba niebieska chmure.....

 

proba cisnieniowa pokaze gdzie co wieje.... i wydaje sie byc bardziej wiarygodna....

 

jak byly ulozone pierscienie na tlokach - w jakich odstepach zamki i w jakim miejscu na tloku, czy dobrze zostaly zalozone pierscienie na tloki ?

Ale kolego taka kompresja to nie u mnie ;) pytam ile powinna wynosić kompresja?? bo w papierach znalazłem max 13 bar min 9,5 różnica 2 bary

a tu gdzieś na forum znalazłem ze powinno być po 16,15 bar. A z tymi pierścieniami to tak jak pisałem wcześniej to nie wiem już sam czy założone dobrzy czy nie ale mechanik się dowiadywał jak założyć i założył...

na 13 jestem już na 100 % umówiony na próbę ciśnieniową także dam znać


  • 0

#49 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:36, 05.01.2017

Dziwne wyniki znalazłeś. Ja w F20B6 miałem od 14 do 14.5 bara na ciepłym silniku a jak wiadomo H22A7 jest bardziej doprężony niż F20B6 więc odpowiedź sobie sam na twoje pytanie :-P

Poza tym pamiętaj że wynik różni się podczas przeprowadzania próby na zimnym i ciepłym silniku oraz przepustnica musi być max otwarta

Użytkownik Sysunia edytował ten post 13:43, 05.01.2017

  • 0

#50 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:43, 05.01.2017

Dziwne wyniki znalazłeś. Ja w F20B6 miałem od 14 do 14.5 bara na ciepłym silniku a jak wiadomo H22A7 jest bardziej doprężony niż F20B6 więc odpowiedź sobie sam na twoje pytanie :-P

Poza tym pamiętaj że wynik różni się podczas przeprowadzania próby na zimnym i ciepłym silniku oraz przepustnica musi być max otwarta

http://accord6gen.cb...d_warsztat.html

tu znalazłem info ;) więc dlatego dopytuję bo chce przed próbą być pewny


  • 0

#51 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:08, 05.01.2017

2 bary roznicy pomiedzy cylindrami jest niedopuszczalne  - zbyt duza roznica. 9,5 bara kompresji na cylindrze w tym silniku - nie pisalem o twoim ze tyle ma tylko ogolnie H seria - to jest juz padaka. Przy takiej kompresji bedzie ciezko mial nawet odpalic. Mialem kiedys prelude h22a5 gdzie na 3 cylindrach bylo po 12 barow a na jednym pokazywalo 6 i nie chciala juz wogole odpalic - musiala sie dlugo krecic zeby zalapac a najlepiej jej bylo podlac troche oleju na tlok zeby uszczelnic....

zdrowe h22a7 powinno minimum pokazac te 15 barow.


  • 0

#52 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:16, 12.01.2017

Dobra Panowie zobaczymy jutro jak to wygląda bo powiem szczerze, że doczekać się nie mogę wyniku...


  • 0

#53 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:42, 13.01.2017

Panowie kompresja po wyniku badania wygląda następująco: średnio 13,13,5 bara według mechaników (choć nie jetem do końca zadowolony z samego przebiegu próby, ponieważ mechanik nie miał chyba siły trzymać przyrządu bo na 4 cylindrze wartość 12 ale powiedział mi, że na pewno jest powyżej 13 bo kolega nie mógł już utrzymać :/ robiłem to na stacji diagnostycznej heh

Wyniki po ich próbie wyglądają tak:

1 cylinder: 12,5

2 cylinder: 14

3 cylinder: 13

4 cylinder: 12

Muszę pojechać chyba do kogoś innego ::( i  wykonać od razu próbę olejową i sprawdzić czy będzie różnica...


A przypominam, że owal na 3 cylindrze wynosił 0,07 a próba pokazał 13 barów więcej niż na zdrowych gładziach innych cylindrów...


  • 0

#54 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:34, 13.01.2017

0,07 to sporo

jedz do kogoś kto użyje ciśnieniomierza z końcówką gwintowaną w gwint świecy

wtedy masz pewność szczelności i precyzji pomiaru


  • 0

#55 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 21:46, 13.01.2017

Mam taki sprzet, ale kawalek drogi kolega ma do mnie:/
Chodzi o test kompresji

Użytkownik 93karol edytował ten post 02:41, 14.01.2017

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#56 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:37, 14.01.2017

Mam taki sprzet, ale kawalek drogi kolega ma do mnie:/

Kawałek tzn ile ?? skąd jesteś?

 

0,07 to sporo

jedz do kogoś kto użyje ciśnieniomierza z końcówką gwintowaną w gwint świecy

wtedy masz pewność szczelności i precyzji pomiaru

Dokładnie będę musiał poszukać takiego ów warsztatu ;)


  • 0

#57 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 02:41, 14.01.2017

Kawałek tzn ile ?? skąd jesteś?

Ok. Tarnobrzega
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#58 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:58, 14.01.2017

Ok. Tarnobrzega

No to rzeczywiście kawałek :( może jak będę zwiedzał okolice Sandomierza to wpadnę ;) a tak serio to poszukam u mnie w okolicy warsztatu z wkręcanym miernikiem :)

Dzięki wgl za propozycję ;)


  • 0

#59 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:12, 14.01.2017

Wydaję mi się , że kompresja na pierwszym i czwartym cylindrze jest trochę za niska .
  • 0

#60 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 23:02, 14.01.2017

Trzeba powtórzyć te pomiary, zdrowe H22A7 mają kompresje po ok. 15 barów.

 

Ale bez ponownego zdjęcia czapki się nie obejdzie, tym razem może podjedź do kogoś innego kto rzetelnie zrobi pomiary - z manuala dla H22: maks.owal 0,03, maks.średnica 87,07, maks. luz tłok-cylinder 0,04 (średnica tulei minus średnica tłoka).

 

Jeżeli wymiary cylindrów nie mieszczą się w tych granicach to pozostaje tulejowanie bloku z użyciem żeliwnych tulei bo znaleźć po tylu latach zdrowy blok H22A7/A8 graniczy z cudem :/


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, olej, pobieranie oleju, silnik H22A7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq