Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

pobieranie dużych ilości oleju po remoncie H22A7

VI olej pobieranie oleju silnik H22A7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#1 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:28, 28.12.2016

Witam Panowie potrzebuję pomocy :( jestem po remoncie silnika H22A7 przejechane ok 4 tyś km, zalana świeżym olejem 10W40 a pobiera ok 1L na 500 km.

Po przejechaniu 400km jest minimum a po wymianie było max. Wczoraj wlałem ok 800ml i jest połowę bagnetu pomocy :( :(

Nie mam wycieków na zewnątrz, ponieważ wymieniałem wszystkie uszczelki

Nie piłowałem na v-tecu normalna jada do pracy i z pracy :( Pomocy co może być ??

 


  • 0

#2 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:35, 28.12.2016

Co robiłeś przy remoncie?? i jakiej firmy olej zastosowałeś??


  • 0

#3 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:38, 28.12.2016

Sam olej sam z siebie nie spowodował by zużycia 2l/1000km, chyba że jakaś woda została nalana.

Pytanie jaki było zużycie przed remontem i co było robione. Tj. czy remont coś pogorszył pod tym względem czy tylko nie poprawił ?


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:26, 28.12.2016

Sam olej sam z siebie nie spowodował by zużycia 2l/1000km, chyba że jakaś woda została nalana.

Pytanie jaki było zużycie przed remontem i co było robione. Tj. czy remont coś pogorszył pod tym względem czy tylko nie poprawił ?

Nie wiem ile wcześniej pobierał bo po 1000 km przejechanych po kupnie robiłem remont także nie wiem :(

Co było robione:

wymiana pierścieni

planowanie głowicy

komplet uszczelek

regeneracja gniazd zaworów + ustawianie zaworów oczywiście

wymiana rozrządu

wymiana płynów itp

Olej zalany valvoline maxlife 10W40

dodam jeszcze wymiana panewek


Użytkownik Emiliano edytował ten post 13:27, 28.12.2016

  • 0

#5 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:40, 28.12.2016

Owal był sprawdzany? Dotarcie jak przebiegało?

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#6 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:56, 28.12.2016

Owal był sprawdzany? Dotarcie jak przebiegało?

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

owal był sprawdzany przed oddanie do szlifu głowicy oraz wałka i powiedziano mi ze jest ok ale teraz nie pamiętam ile było.. Pierścienie zakładane były oryginalne nie ponad wymiarowe. Ile powinno się mieścić w normie?? bo zapytam później mechanika ile było owalu.

Dotarcie wyglądało następująco: zalane zostało olejem 10W40 i przez kilkanaście godzin wciągu 3, 4 dni auto pracowało na wolnych obrotach czyli na biegu jałowym, później mechanik przejechał ok 40 km a dalej przejechał ok 1500 tyś km mój tata, mnie niestety nie było na miejscu :(


  • 0

#7 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:58, 28.12.2016

Taka akcja reanimacyina czasami przynosi efekt a czasami niestety nie. Moze byc tez kwestia zlego montazu pierścieni albo jak kolega bojar pytal - owalne cylindry. Bez szlifu i honowania robota na marne. Olej nic nie pomoze. Glowica ponownie w gore.
Bratu sie akurat udalo z takim remontrm i atr smigal wzorowo i oleju nie bral w ogole.

Użytkownik Szczypior88 edytował ten post 14:00, 28.12.2016

  • 0

#8 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 14:03, 28.12.2016

H seria ma frm wiec hon odpada z tego wiem.

Chodziło mi o owal na cylindrach a żeby to zmierzyć musi być blok oddany na pomiar.

Druga sprawa to dotarcie. Niestety ale na 10w40 i na wolnych obrotach nic to nie da. To się robi na mineralnym przez 1000km. Ale jeśli nie był mierzony owal na cylindrach plus są nowe pierścienie nominal to tutaj szukalbym winowajcy...

Po drugie czemu po dotarciu nie zalales porządnego oleju to druga sprawa... Dotarcie na 15w40 ew lepiej na specjalnie przeznaczonym do tego celu oleju a później spokojnie jakieś porządne 5w40 czy 5w50 jak jeździsz mocniej i tyle. Szkoda nowego silnika męczyć na 10w40 w naszym klimacie

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#9 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:44, 28.12.2016

H seria ma frm wiec hon odpada z tego wiem.

Chodziło mi o owal na cylindrach a żeby to zmierzyć musi być blok oddany na pomiar.

Druga sprawa to dotarcie. Niestety ale na 10w40 i na wolnych obrotach nic to nie da. To się robi na mineralnym przez 1000km. Ale jeśli nie był mierzony owal na cylindrach plus są nowe pierścienie nominal to tutaj szukalbym winowajcy...

Po drugie czemu po dotarciu nie zalales porządnego oleju to druga sprawa... Dotarcie na 15w40 ew lepiej na specjalnie przeznaczonym do tego celu oleju a później spokojnie jakieś porządne 5w40 czy 5w50 jak jeździsz mocniej i tyle. Szkoda nowego silnika męczyć na 10w40 w naszym klimacie

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Chciałem przejść na 5W ale niestety znika olej niesamowicie a 5W jest jeszcze rzadszy niż 10W. Owal na pewno był sprawdzany tylko nie wiem ile wynosił :( mechanik powiedział mi ze nie ma potrzeby zakładać ponad wymiarowych pierscieni ponieważ oryginalne są dobrze spasowane...

a tak jak mówiłem było przejechane ok 15000 km po pracy na wolnych obrotach na gorszym oleju a później postanowiłem przejść na Valvoline bo wydawało mi się ze to dobry olej


Użytkownik Emiliano edytował ten post 16:44, 28.12.2016

  • 0

#10 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 16:54, 28.12.2016

To niech znajdzie wyniki z pomiaru... Dotarcia nie było wg mnie prawidłowe wiec możliwe że pierścienie nie siedzą poprawnie... Jak tyle pobiera to jechać na reklamację bo to nie poważne żeby po remoncie tyle bral

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:25, 28.12.2016

Jak masz możliwości to zrób test szczelności cylindrów.Dobry warsztat powiem mieć sprzęt aby wykonać pomiar

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:25, 28.12.2016

  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:12, 28.12.2016

Remonty H22 często się nie udają z powodu jajowatych tulei, ciekawe czy mechanik zmierzył wogóle owal cylindrów ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 20:20, 28.12.2016

Remonty H22 często się nie udają z powodu jajowatych tulei, ciekawe czy mechanik zmierzył wogóle owal cylindrów ?

Dokładnie tak. Ostatnimi czasy sledze tematy remontów, i czesto Gesto, wystepują jajowate tuleje.

 

Pejot a Jak z Tym FRM?  Honowalne czy nie? bo niektórzy pisza ze ktos to robi w PL?


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#14 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:20, 28.12.2016

 

Dotarcie wyglądało następująco: zalane zostało olejem 10W40 i przez kilkanaście godzin wciągu 3, 4 dni auto pracowało na wolnych obrotach czyli na biegu jałowym, później mechanik przejechał ok 40 km a dalej przejechał ok 1500 tyś km mój tata, mnie niestety nie było na miejscu :(

 

To docieranie to też był niezły cyrk, kilkanaście godzin na wolnych obrotach  :bag

 

Auto po remoncie ma jeździć ze zmiennymi obrotami, częstymi redukcjami (ale nie do wysokich obrotów), silnik nie może pracować jednostajnie jeżeli pierścienie mają się dobrze ułożyć ...

 

Dotarcia silnika najlepiej sobie samemu dopilnować !!


Użytkownik Pejot edytował ten post 20:22, 28.12.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#15 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:38, 28.12.2016

Co do oleju na dotarcie ja również użyłem 10w40 ale już silnik pracował normalnie tj korzystał z zakresu obr 1000-4000 oczywiście bez obciążania.
Nie raz słyszałem od znajomych którzy robili remont w swoich Hondach tj pierścienie i panewki że nie ma czego docierać. Odpalić silnik na 10w40. Niech chwilę popracuje aby się zagrzał. Zlać olej i zalać 10w40 przez kilkaset km a później już finalny olej i pełen zakres obrotów. Silniki mają się dobrze ale tuleje w zakresie nominalnym.

Próba olejowa może pomóc określić stan cylindrów.

Poza owalem co może być przyczyną? Źle zamontowane pierścienie? Tak duży pobór oleju od razu widać po spalinach

Użytkownik Sysunia edytował ten post 20:39, 28.12.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, olej, pobieranie oleju, silnik H22A7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq