Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Spalanie oleju, wycieki, nierówna praca silnika, wypadanie zapłonów

VI accord honda spalanie oleju wypadanie zapłonów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
113 odpowiedzi w tym temacie

#61 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:35, 24.02.2017

pod warunkiem jeszcze ze masz kogos kto to dobrze zrobi- a naprawde wierz znaleśc taką osobe to już nie jest takie łatwe.

a jak kolega da do tych druciarzy co obecnie serwisuje to wogole wywalenie kasy w błoto


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#62 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:42, 24.02.2017

ja miałem kiedyś przypadek że olej był w chłodnicy wody i wpakowałem się w koszty bo mechanik zrobił remont silnika a tu dalej olej idzie do wody, wymiana bloku silnika załatwiła sprawę, ale to było w renówce a nie w hondzie.


Użytkownik Maxell edytował ten post 14:43, 24.02.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#63 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 28.02.2017

U mnie już nie ma oleju w płynie chłodniczym, dziwne. Tak się zastanawiam czy aby nie zalany przez kogoś został jakiś uszczelniacz chłodnicy albo coś w podobie, to co zlałem wraz z płynem przypominało nieco uszczelniacz Prestone. Dziś zabrałem się za czyszczenie silniczka krokowego, odkręciłem dwie śruby i spsikałem dwa pierwsze (od góry) kanały, wypędzlowałem, osuszyłem, śkręciłem, odpaliłem auto a gdy się zagrzało to obroty zaczęły świrować falowały od 1000 do 1500 obrotów regularnie jakby ktoś gazował, po jakimś czasie się uspokoiło i teraz jest z tym OK.

 

Zainteresowałem się wentylatorem chłodnicy, chcę sprawdzić czy działa prawidłowo, odpiąłem kostkę od termowłącznika wentylatora chłodnicy (brązowa plastik, pod aparatem zapłonowym) i po przekręceniu stacyjki zmierzyłem napięcie - wynosi ono 5,7 V. Czy tak ma być? Po zwarciu styków na kostce wentylator nie startuje. Termowłącznik jak i kostka niestety były zalewane przez wyciek oleju z aparatu zapłonowego (wyciek zlikwidowany). Podmieniałem przekaźnik w skrzynce pod maską, na innym to samo.

 

Dodam, że niepokoi mnie trochę para wydobywająca się z górnej części chłodnicy - nieszczelność?


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 17:05, 28.02.2017

  • 0

#64 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:48, 28.02.2017

Termowłącznik wentylatora znajduje się na termostacie.

To co zwarłeś to zapewne kabel od czujnika temperatury dla ECU.

 

A możesz przypomnieć jaki masz w tym momencie problem?

Bo piszesz, że oleju w płynie chłodniczym już nie masz.

Wywala ci płyn ze zbiorniczka wyrównawczego? Silnik się przegrzewa? Bo się już zgubiłem.


Użytkownik h1tman edytował ten post 17:50, 28.02.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#65 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 28.02.2017

Jasne, że tak ale ze mnie pierdoła. Tu jest opisane, dopiero zobaczyłem http://forum.samnapr...f18b2-vt799.htm ciekawe czy nic nie popsułem.

 

Sprawdziłem już jak należy no i wentylatory na krótko działają, teraz wiem jak pracują, jak jeździłem zimą to chyba nich za bardzo nie słyszałem, teraz zrobiło się cieplej i nadal ich nie słyszę podczas jazdy. uwalony będzie czujnik (jak go sprawdzić?) czy może coś z modułem sterowania wentylatorami?

 

Termostat mam na 100% dobry, dolny wąż po dłuższej pracy jest tak samo gorący i twardy jak górny.

 

Pytanko odnośnie czujnika, tego z obudowy termostatu. Czy po wykręceniu on wygląda tak jak na tym zdjęciu? To jest używka z allegro, warto kupić czy raczej nowy zamiennik?

 

 

 

 

 

 

Załączone pliki


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 18:47, 28.02.2017

  • 0

#66 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:04, 28.02.2017

Tak to jest taki czujnik. Jego się nie wykręca tylko wyjmuje taki klips metalowy i czujnik wychodzi.

Przetestować go możesz wkładając do wrzątku. Powinien się przełączyć coś koło 92 stopni.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#67 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 28.02.2017

Przełączyć tzn. jak zaobserwuję, że jest sprawny albo że jest niesprawny? Usłyszę coś?

 

Wyjąłem czujnik, gratulacje dla człowieka, który wymyślił tę zawleczkę, która skorodowała i bez uszkodzenia palca się nie obeszło ale do rzeczy, zmierzyłem oporność czujnika ale multimetr nie pokazał dosłownie nic, nie znam się na tym ale nawet pilnik ma jakąś oporność a ten czujnik nie, pokazuje to co na tym zdjęciu

 

badanie_czujnika.jpg

 

Wygląda na to, że mój czujnik jest kompletnie martwy, kolejny przykład pomiaru uszkodzonego czujnika:

 

a979c3abce88d733med.jpg


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 22:02, 28.02.2017

  • 0

#68 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 00:25, 01.03.2017

Bo to nie jest czujnik tylko przełącznik który się przełącza jak osiągnie odpowiednią temperaturę. Coś jak termostat w starych żelazkach.

Czyli podłączasz multimetr, wkładasz "czujnik" do wrzątku i przy ok 95 stopniach multimetr nagle zaczyna pokazywać zwarcie.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#69 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:49, 01.03.2017

Włożyłem do kubka i zalałem wrzątkiem z czajnika, nic się nie zmieniło, nie pokazuje więcej niż na zdjęciach, które wkleiłem. Generalnie czujnik wygląda tragicznie, cały zardzewiały.


  • 0

#70 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:42, 01.03.2017

Włożyłem do kubka i zalałem wrzątkiem z czajnika, nic się nie zmieniło, nie pokazuje więcej niż na zdjęciach, które wkleiłem. Generalnie czujnik wygląda tragicznie, cały zardzewiały.

wrzaca woda ma 100 stopni, przelałeś ją do kubka i myslisz ze bedzie miala wiecej niz 95 stopni :D


  • 0

#71 mielewel

mielewel
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:54, 02.03.2017

ja u siebie też prawdopodobnie mam uszkodzony ten czujnik, wczoraj fura chodziła na postoju ponad 30min a wentylatory nawet nie drgnęły, po odpięciu kostki od czujnika i zrobienia zworki we wtyczce wentylatory ruszyły


  • 0

#72 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:02, 02.03.2017

ja u siebie też prawdopodobnie mam uszkodzony ten czujnik, wczoraj fura chodziła na postoju ponad 30min a wentylatory nawet nie drgnęły, po odpięciu kostki od czujnika i zrobienia zworki we wtyczce wentylatory ruszyły

sa za niskie temperatury :) Mi też się nie włącza jak narazie. poczekaj do 15-20 stopni :)


  • 0

#73 mielewel

mielewel
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:15, 02.03.2017

nie mogę się już doczekać tych 15 stopni :) z wymiana czujnika się wstrzymam, jak narazie trzyma temperaturę jak trzeba 


  • 0

#74 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 02.03.2017

Mam już inny czujnik ale teraz jest zbyt zimno żeby sprawdzić czy wentylatory się włączą. Mam jeszcze taki problem, mianowicie gdy teraz jest temperatura 4*C i wiatr, silnik nie odpalany ze dwa dni i po odpaleniu (ciężkim z resztą) silnik jakby nie palił na wszystkie cylindry - trzęsie, przygasa, muszę dodawać gazu żeby nie zgasł, po chwili jest elegancko, żadnych negatywnych objawów.

 

Co zostało zrobione:

- wyczyszczona kopułka i palec rozdzielacza

- wyczyszczony zawór EGR

- wyczyszczona przepustnica i silniczek krokowy (po tym pracował z godzinę i jeździłem nim trochę)

- wymienione świece

 

Trzęsieniu po odpaleniu na zimnym silniku było także przed jakimikolwiek zabiegami, tylko przy niższej temperaturze na dworze jest ten efekt.

 

Jest szansa, że świece zostały źle dobrane (mechanik okazał się partaczem). Czy świece mogą powodować dymienie i niedopalanie mieszanki? Z rury czuję wyraźny zapach paliwa, również po wyłączeniu ssania, no i dymi na biało na postoju.


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 22:03, 02.03.2017

  • 0

#75 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:57, 02.03.2017

wykręć świecę i zobacz co Ci tam wsadził mechanik, tak to trudno stwierdzić,ale tak, świece mogą mieć wpływ.

Jakie masz spalanie?, czy po rozgrzaniu silnika też czuć paliwo z wydechu?

Wyciągnij wszystkie świece ,zobacz czy ich  nie zalewa. Wygląda to trochę tak jakby dostawał zbyt bogatą mieszankę cały czas.


Użytkownik toki edytował ten post 23:08, 02.03.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accord, honda, spalanie oleju, wypadanie zapłonów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq