Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Akumulator accord VI gen

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
335 odpowiedzi w tym temacie

#256 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:41, 04.11.2014

Ja ostatnio kupiłem Centre Future, i odrazu widać różnicę. A dokładnie, to od tego gościa:

http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-64-ah-myslowice-katowice-i4675216549.html

 

Uważam, że cena przystępna.


  • 0

#257 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:03, 21.11.2014

Oryginalny akumulator ma wymiary 240/175/190 czy jak bym włożył aku o wymiarach 207/175/190 czy nie będzie latał ? ta obudowa górna (ten plastik) akumulatora nie będzie przeszkadzać ?

Czy ktoś miał do czynienia z akumulatorami KAGER ?


Użytkownik grzegorz1982 edytował ten post 18:23, 22.11.2014

  • 0

#258 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:19, 04.12.2014

grzegorz1982 u mnie siedzi taki aku: http://tomas-tuning....h-o_l_3480.html

Ma wymiary takie jak podałeś 207/175/190 i pasuje idealnie, nie ma opcji żeby latał ;) Pzdr.


  • 0

#259 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 22.01.2015

to i ja zadam pytanie dość ważne:

mam pod ręką półroczny aku warta 42Ah 420A - czy jak go wsadzę to będzie ok? W ciągu tygodnia praktycznie nie jeżdżę, a nawet jeśli, to dość krótkie trasy, więc ten co mam (na oko widać że większy) jest nie doładowany (a raz na tydzień/dwa robię trasę). Nie ugotuje mi się czy w inny sposób wybuchnie?

Ogólnie nie powinien, ale z moimi umiejętnościami, pozwalającymi na zepsucie kowadła, wolałbym się upewnić. 

Wg teorii, taki powinien być ok - szybko się naładuje, prąd powinien być wystarczający do ruszenia silnikiem, jak jest duże obciążenie, to i tak w czasie jazdy, to alternator nadrobi straty.

 

Obecny wygląda na to, że jest w niezłym stanie, ale i tak kilka kursów po kr w okolicy, i dziś już prawie kręcić nie chciało (najpierw dwa razy baardzo powoli zakręcił, a potem już jak trzeba).


  • 0

#260 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:29, 22.01.2015

1. Wybuchnie?... Nie skomentuje nawet :-)
2. Wg mnie wydać na dobry aku 300zł i mieć spokojna głowę że rano odpali, to wg mnie nie pieniądze.
Ja za 320zł na Allegro kupiłem CENTRA PLUS 64Ah nowy z dwuletnią gwarancją.

Ale to już Twoja decyzja.



Wysłane z Lumia 920
  • 0

#261 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 22.01.2015

nie no, wybuchnąć nie powinien (choć jeśli by się zagotował, to ciśnienie może rozerwać). Chodziło mi o praktyczne podejście - czy alternator jest w stanie przeładować aku, choć pytanie takie w internetach się pojawia, i są na nie dwie odpowiedzi. Zostaje chyba tylko elektromechanik.

I tu chodzi też o ekonomię - skoro mam w super stanie, niedawno w sumie kupiony (został po poprzednim aucie), to dlaczego by go nie wykorzystać, a nie zaraz wydawać choćby i te 320zł. Jeśli kupię to i tak raczej u znajomego w sklepie, bo nawet jak zniżki nie dostanę, to a nuż dostanę wydłużoną gwarancję.

 

Przy małym nakładzie kilometrów, w dodatku w mieście, nie będę w stanie naładować 64Ah. Może jeszcze 55Ah by się jakoś udało. Ale jeśli problem jest tylko z rozruchem, za który jest odpowiedzialny prąd rozruchowy, to teoretycznie wystarczy mi jakiś 42-45Ah ale z "dużym kopem" (skoro instalacja elektryczna jest ok, to powinno wystarczyć mocy na kręcenie przez 0,5min - aż nadto, żeby odpalić samochód w zimie). Tylko pytanie, czy moje rozumowanie jest dobre.


  • 0

#262 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1,811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:33, 25.01.2015

Możesz go śmiało wkładać. Co najwyżej może być problem z odpaleniem w większy mróz bo i pojemność i prąd rozruchowy mniejszy(a wtedy wiadomo że parametry spadają).

Swoją drogą ciekawe jest to, że do 6 gen wkładano akumulator rzędu 50-60Ah a do 7 gen. starczają takie mikrusy:)(tak wiem, że większy lepiej się sprawdza i nie ma większego problemu z ich montażem itp.) Logicznie myśląc i taki mały powinien podołać.

A przy małym nakładzie km to i ten mały będzie niedoładowany. Gdzieś czytałem, że żeby uzupełnić energię zużytą do rozruchu trzeba by przejechać około 15-20min żeby ją odzyskać(oczywiście przy sprawnym ładowaniu).


  • 0

#263 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:35, 26.04.2015

cześć panowie, wczoraj odrdzewiałem szyber i tak mieszałem że akumulator szlag trafił. chyba już się nie doładuje jest z 2009r . 

 

czy taki ktoś z Was ma? http://sklep.prostow...027-p-1516.html  długość to 242mm...

 

wg wyszukiwarki yuasa powinien pasować, alternatywą jest seria elite yuasa, ceny podobne - niecałe 300 zł, ale nie orientuję się czym sie różnią

 

i czy ktoś jest z branży i wie jak się ma ten model do np bosch S5 lub centra futura?


Użytkownik pitou edytował ten post 16:39, 26.04.2015

  • 0

#264 bonik

bonik
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 26.04.2015

cześć panowie, wczoraj odrdzewiałem szyber i tak mieszałem że akumulator szlag trafił. chyba już się nie doładuje jest z 2009r . 

 

czy taki ktoś z Was ma? http://sklep.prostow...027-p-1516.html  długość to 242mm...

 

wg wyszukiwarki yuasa powinien pasować, alternatywą jest seria elite yuasa, ceny podobne - niecałe 300 zł, ale nie orientuję się czym sie różnią

 

i czy ktoś jest z branży i wie jak się ma ten model do np bosch S5 lub centra futura?

 

ja mam taki jak w linku (YBX 5075)
http://www.oponylux....5-ybx5075-.html

Pasuje idealnie, a różni się tylko wysokością od tego, który pokazałeś
 


  • 0

#265 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:36, 26.04.2015

Ja tam bym spróbował doładować. Też mi jakoś szybko się rozladowywał ale naladowałem 4Amp prostownikiem i w zimie nawet po 2tyg nie odpalania palił od razu. Do dzisiaj nie mam problemów. Zresztą pisałem w tym temacie o szybko rozładowującym się akumulatorze.
  • 0

#266 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:11, 26.04.2015

Ja w listopadzie 2014 kupiłem taki:
http://allegro.pl/ak...5112139309.html
Jest bodajże ~1,5cm wyższy o CHYBA nieco dłuższy, ale bez problemu wchodzi i luz jeszcze jest. :-)
Przez zimę W OGÓLE nie miałem problemów z odpaleniem.
Ze swojej strony polecam.



Wysłane z Lumia 920
  • 0

#267 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:53, 09.05.2015

Naczytałem się tutaj o Centra Futura CA640, kilka osób polecało...

W grudniu 2014 kupiłem w sklepie Petrostar model CA640 - facet w sklepie od razu przestrzegał, żeby

nie brać Centry bo jego zdaniem to dziadostwo.

 

W każdym razie mój CA640 przetrzymał zimę, natomiast w maju 2015 nowy właściciel mojego VI gen

dał mi znać, że aku padło totalnie z dnia na dzień - trup.


  • 0

#268 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:14, 09.05.2015

hm ...

ja kupiłem w październiku 2009 roku i do dnia dzisiejszego pracuje

obym tego nie powiedział w zła godzinę :)


  • 0

#269 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:10, 09.05.2015

Centry sprzed kilku lat podobno były OK, zepsuły się w ostatnich 2-3 latach - tak usłyszałem w sklepie.

Jak brałem Centrę to polecali mi Banner albo Yuasa.


  • 0

#270 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1,022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:39, 27.05.2015

jaki polecacie teraz kupić akumulator? Miałem kupić centre future ale się naczytałem że to teraz dziadostwo.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq