Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak kultury pracy silnika - szarpanie, nierówna praca

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
484 odpowiedzi w tym temacie

#421 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:58, 09.05.2017

Zerknijcie proszę na ten filmik i powiedzcie mi co tak syczy po dodaniu gazu? Nie jest to dolot zaciągający powietrze. Usłyszałem to przypadkowo, zdejmowalem sprezynke z przepustnicy i zaczęła mi się zacinać, więc trochę powciskalem gaz i kurde, coś syczy. Tylko co? Po prawej strony od przepustnicy, ciężko jednoznacznie określić gdzie.



Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

 

Mi też to dziwnie brzmi, nie klepania zaworów ale coś na wzór wyjącego łożyska.

Dźwięk zaciągania powietrza całkiem normalny, u mnie identycznie działa.


  • 0

#422 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:05, 09.05.2017

To kasowniki luzu VTEC (LMA) tak klekoczą. A wyje coś z rozrządu, u mnie podobnie. Nic to nie zmienia. Na nagraniu różnie to wychodzi, zależnie gdzie się telefon przyłoży. Zza zamkniętej klepy to ledwo słychać.

---

ECU już do mnie idzie.


Użytkownik kslavek edytował ten post 16:12, 09.05.2017

  • 0

#423 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:04, 10.05.2017

Wymiana ECU nie dała NIC u mnie.

Jednak muszę ją osłuchać oscyloskopem.


Użytkownik kslavek edytował ten post 18:18, 10.05.2017

  • 0

#424 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:05, 10.05.2017

A ja dziś wymieniłem TPS. I na przykład auto jak by płynniej chodzi.
Ale nie chwalę jeszcze dnia, bo knock sensor jutro dopiero założę i muszę poprawić zawory, wychodzi na to że coś pomieszalem, bo od ostatniej regulacji auto zero mocy.

Użytkownik fełtek edytował ten post 22:06, 10.05.2017

  • 0

#425 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 12.05.2017

Wczoraj założyłem knock sensor. Dodatkowo zrobiłem jeszcze raz regulacje zaworów. Teraz silnik mruczy jak odkurzacz. Ale co z tego, jak dalej braki mocy, falowanie przy przyspieszaniu!!!
Sam już nie wiem co począć.
Jeszcze w wolnej chwili rozkrece EGR plate i zobaczę, ale to też jakiś czas temu robiłem.
8 go jadę do elektronika. Pewnie na darmo stracić kasę.
Jak już nic się nie da zrobić, sprzedam jako uszkodzony.
To jakaś porażka żeby tak guwnianej sprawy nie dało się ogarnąć.
Aaaa jeszcze jest ten przekaźnik pompy paliwa....Hmmm. Lutować nie potrafię znów trzeba komuś zapłacić i stracić bo pewnie nic to nie da.
A jeszcze powie mi ktoś.
Wczoraj odpialem wtyczkę od silnika krokowego i obroty nagle wzrosły ale falowaly. Tak ma być?

Użytkownik fełtek edytował ten post 12:11, 12.05.2017

  • 0

#426 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:32, 13.05.2017

Pomierzyłem ECU oscyloskopem:

TPS ideał
czujnik stukowy działa, ale nie wiem na 100% czy dobrze
CKP ideał
MAP sensor ok, trochę zakłóceń jest przy braku próżni (maksymalne otwarcie przepustnicy), ale wygląda na to, że ECU tego nie zbiera
TDC ideał
CYP ideał
Impulsy na cewkę zapłonową idealne
Impulsy na wtryski idealne

 

Mam do wykluczenia jeszcze aparat zapłonowy (a głównie cewkę). Oby to było to.


  • 0

#427 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:00, 14.05.2017

Pomierzyłem ECU oscyloskopem:
TPS ideał
czujnik stukowy działa, ale nie wiem na 100% czy dobrze
CKP ideał
MAP sensor ok, trochę zakłóceń jest przy braku próżni (maksymalne otwarcie przepustnicy), ale wygląda na to, że ECU tego nie zbiera
TDC ideał
CYP ideał
Impulsy na cewkę zapłonową idealne
Impulsy na wtryski idealne

Mam do wykluczenia jeszcze aparat zapłonowy (a głównie cewkę). Oby to było to.


Nie wiem czy czytałeś mój post o tempomacie.
Odkąd go włączyłem i zaczął swirowac auto żyje. Jedzie jak szalone. Nadal przyspieszając faluje trochę, ale już chyba wiem gdzie szukać. Podobno przy pedale gazu jest jeszcze jakiś potencjometr. Jeszcze jego trzeba zbadać.
  • 0

#428 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:16, 14.05.2017

Tam nie ma żadnego potencjometru. Przynajmniej na pewno nie w manualu 1.8/2.0


Użytkownik kslavek edytował ten post 12:30, 14.05.2017

  • 0

#429 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:34, 14.05.2017

Potencjometry przy pedale wystepuja w przypadku elektronicznie sterowanej przepustnicy
  • 0

#430 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 14.05.2017

Racja. Nie ma tam potencjometru!
Motyla noga 😂😀

W każdym razie, u mnie coś było od tempomatu, albo zbieg okoliczności.
Auto mi teraz zapitala. Tylko zobaczymy jak długo. Już były takie akcje, że kilka dni ok i problem znów wracał.
W każdym razie w czwartek oddaje auto do elektronika.
  • 0

#431 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:23, 16.05.2017

Czujnik stukowy nie daje prawidłowego sygnału na oscyloskopie, poza tym brak ciągłości przy sprawdzaniu multimetrem. Po zwarciu jego pinu w ECU do masy auto jeździ zauważalnie płynniej mimo na sztywno przestawionego zapłonu w trybie "awaryjnym".

Niestety Killaz sprzedał(!) swojego Accorda, a jestem przekonany, że u niego będzie to samo. ECU nie pokazuje błędu, bo czujnik zbiera różne zakłócenia.

To musi być to, nie ma innej opcji. Niedługo wymienię (lub naprawię) i ostatecznie potwierdzę czy pomogło.


  • 0

#432 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 16.05.2017

Czujnik stukowy nie daje prawidłowego sygnału na oscyloskopie, poza tym brak ciągłości przy sprawdzaniu multimetrem. Po zwarciu jego pinu w ECU do masy auto jeździ zauważalnie płynniej mimo na sztywno przestawionego zapłonu w trybie "awaryjnym".
Niestety Killaz sprzedał(!) swojego Accorda, a jestem przekonany, że u niego będzie to samo. ECU nie pokazuje błędu, bo czujnik zbiera różne zakłócenia.
To musi być to, nie ma innej opcji. Niedługo wymienię (lub naprawię) i ostatecznie potwierdzę czy pomogło.

A ja się cieszyłem i znów auto raz tak, raz tak.
Ja mam zregenerowany knock sensor. Ale kto wie czy to jest zrobione dobrze.
  • 0

#433 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:35, 20.05.2017

Czujnik stukowy był uszkodzony, rozsypał się przy odłączaniu. Zlutowałem druciki w środku, skleiłem dwuskładnikowym klejem, sprawdziłem, założyłem i teraz jest dużo lepiej. Auto nie ma opóźnienia w przyspieszeniu, nie przygasa, szarpie dużo mniej w korku, ale ciągle pozostał problem szarpania po dodaniu i odejmowaniu gazu na max.

Co więc zrobiłem?

Puściłem auto z góry na biegu, wyłączyłem zapłon i na 2-3 biegu wciskałem i puszczałem sprzęgło w opór i jest dokładnie to samo. Problem leży więc w układzie napędowym i ewentualnie poduszkach. Elektryka i wszystkie czujniki są w tym momencie OK, układ paliwowy również. Niestety, podejrzewam skrzynię i poduszki. Szalało się, to teraz trzeba za to zapłacić.

Będę dalej grzebać jak uporam się z linką od maski, która mi się urwała.


  • 0

#434 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:45, 20.05.2017

Sklejenie KS'a pomaga na chwilę przerabiałem w H22A JDM, pojeździłem może miesiąc a potem zaczęło przerywać na VTEC'u i tak musiałem kupić w pełni sprawny ORI czujnik ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#435 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:59, 20.05.2017

Jest taka opcja. Sprawdzałem go oscyloskopem i daje ładne szpilki, ale przez ponowne złożenie może być teraz trochę inaczej zestrojony i to prędzej czy później wyjdzie. Będę się martwił nim jak padnie. Teraz czeka mnie rozbiórka skrzyni i jednej ośki :(


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq