Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak kultury pracy silnika - szarpanie, nierówna praca

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
484 odpowiedzi w tym temacie

#331 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:59, 20.04.2017

Przy okazji wymienię markę, może to pomoże. A tak na serio, jeśli mechanik nie będzie w stanie zdiagnozować na 100% problemu albo jeśli będzie to coś kosztownego to teraz na poważnie przemyślę kwestię sprzedaży auta. Za dużo nerwów mnie kosztowało, sesja przede mną a ja przy aucie siedzę, szkoda czasu ;-) 


  • 0

#332 guzbi

guzbi
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Pińczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:01, 20.04.2017

Z ciekawości sam sprawdziłem jak to u mnie wygląda - występuje też BARDZO DELIKATNE (ledwo wyczuwalne) szarpanie, coś jak 1-2% tego co u ciebie Killaz... dlatego współczuje...


  • 0

#333 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:50, 20.04.2017

Potrafię jeździć tak, aby tego efektu nie było. Wymaga to starannego operowania przede wszystkim gazem, dobrze też wcześniej wciskać sprzęgło, większość osób i tak tak robi, ale ja zazwyczaj stosuję eco-driving i doczłapuję się do świateł hamując silnikiem aż silnik przełączy się na podtrzymanie obrotów - a wtedy potrafi szarpać. Najgorzej jest w korkach, szczególnie jak turlam się na jedynce i chcę dodać gazu, wtedy jest najbardziej czuły na zbyt mocne wciśnięcie gazu co z resztą widać na filmiku. Całe szczęście w korkach stoję rzadko. 

Tutaj kluczowe mogłoby być wyjaśnienie jaka jest różnica pomiędzy nagłym wciśnięciem gazu do dechy a wciśnięciu gazu do dechy z tym, że pierwsze 10% robi się płynnie. Tak naprawdę wystarczy najpierw delikatnie wcisnąć gaz, potem można już do*cenzura* do podłogi - i nie będzie szarpał, a przynajmniej nie aż tak. 
Co ciekawe, ustawienie przepustnicy w pozycji zawsze lekko otwartej, co też powoduje zwiększenie obrotów (ustawiłem na 1500 RPM) absolutnie NIC nie zmienia. Ale jeśli sam wcisnę pedał gazu tak, aby obroty wynosiły w trakcie jazdy 1500 RPM czyli przy lekkim wciśnięciu i wtedy dobiję gaz do podłogi - nie szarpnie. Czyli nie ma znaczenia ustawienie przepustnicy ale raczej sam fakt wciskania gazu co jest jakieś *cenzura*a chore, bo jaka różnica czy te lekkie otwarcie przepustnicy jest spowodowane uchyleniem motyla na stałe, za pomocą śruby, czy za pomocą samego naciągu linki gazu poprzez wciśnięcie pedału? 

 

EDIT: Pamiętam, jak po zamontowaniu kabli Tesli jedna fajka mi wypadała i wiadomo co się działo, szarpał niemiłosiernie. Co ciekawe, myslałem, że to po prostu problem narósł, więc może układ zapłonowy faktycznie do porządnego sprawdzenia? Skoro to nie świece, kable, palec, kopułka to co? 


Fełtek, kslavek, a u was nie trzęsie budą przy gaszeniu silnika? U mnie jest lekkie drganie, przednia poducha wymieniona, więc może faktycznie coś z tą poduszką? 


Użytkownik Killaz edytował ten post 21:26, 20.04.2017

  • 0

#334 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:00, 20.04.2017

Nieznacznie, według mnie w normie.


  • 0

#335 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2,582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:24, 20.04.2017

Powtórzę jeszcze raz... Sprawdzałeś wszystkie masy w komorze? Odkręcić, sprawdzić i wyczyścić wszystkie punkty, oczyścić klemy... Uwierz ze potrafi to ostro zmienić prace silnika
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#336 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Skąd:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 05:11, 21.04.2017

Na sto procent to coś z iskrą, może tak jak kolega wyżej piszę z masą. U mnie też jest tak, że jak delikatnie przycisnę i potem do spodu to nie ma żadnych drgań a jak z punktu zero przycisnę to wówczas przebiera. Normalnie jak jeżdżę to jeżdżę tak, że tego nie odczuwam no i nie mam aż takiego efektu jak Ty killaz. Z zaciekawieniem śledzę ten temat bo w poprzednim samochodzie też tak miałem, a była to toyota camry ale przebieg miała już słuszny i nie udało mi się tego wyeliminować. Wymieniłem tam kopułkę, palec, cewkę oczywiście kable, świece i takie tam i specjalnie nie pomogło.


  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#337 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3,481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 06:53, 21.04.2017

A wg mnie przy gwałtownym wciśnięciu gazu przylewa świece. I na wtryskiwaczach bym się skupił. Gazowych
  • 0

#338 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:40, 21.04.2017

Accord, wczoraj 30 km na PB przejechałem i jest to samo.

Gdzie znajdę "wszystkie masy w samochodzie", trochę zielony w temacie jestem? :-)

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#339 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3,481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:05, 21.04.2017

U mnie wypadały zapłonu bo puszczały wtryski. Mimo jazdy na pb.
  • 0

#340 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Skąd:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:51, 21.04.2017

No jak najbardziej ma to sens. Zalewa świece i automatycznie nie ma iskry. Pytanie jak to sprawdzić?


  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#341 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:07, 21.04.2017

Dobra, w poniedziałek się sprawdzi, mam kumatego mechanika, sam na VI i dodatkowo zajmuje się LPG. Już wcześniej wspominał mi o wtryskach (moje mają 14 lat), ale wtedy wyszło jeszcze, że fajkę wywala więc miałem włożyć kable OEM z powrotem bo to pewnie to. Niestety, nie to.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#342 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:19, 21.04.2017

Nie chcę cię killaz wkurzać, ale wymieniłem filtr paliwa i nie szarpie mi już w dolnym zakresie obrotów na pb. A w starym była dosłownie gnojowka. To mam wyeliminowane.
Teraz mam falowanie przy rozpedzaniu w dolnym zakresie obrotów na LPG. Ale to najpierw pojadę na regulację, bo wymieniałem sondę i trzeba od nowa wystroic.

Masy masz:
Od akumulatora idzie - śledź go i odkrec, wyczyść.
Na kielichach masz takie skupiska kabelków idące w jedną śrubkę. Też to zrób.
Jeszcze jest przewód masowy idący z pasa przedniego też na kielich,jego poznasz bo jest zasniedzialy i goły. U mnie w temacie gdzieś coś chyba jest na ten temat,bo go wymieniałem.
Naprawdę sprawdź te masy szczegółowo,jak kolega wyżej pisze,one potrafią narobić cyrkow.
  • 0

#343 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:06, 21.04.2017

Również wymieniałem filtr paliwa i zero zmian, więc to musiał być inny objaw.
Panowie, to są te masy? Gdzie jest trzecia? 9e55cf3ff17590ffca8ef82ff2f57879.jpgd70d9cbce18ec2b6fd7a3a4bd367e7e9.jpg

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#344 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:11, 21.04.2017

Gdzieś jeszcze powinna być od skrzyni jak się nie mylę... nie pamiętam teraz.


  • 0

#345 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:45, 21.04.2017

Jak dobrze kojarze do skrzyni idzie bardzo gruby od klemy minusowej
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq