Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak kultury pracy silnika - szarpanie, nierówna praca

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
484 odpowiedzi w tym temacie

#316 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 19.04.2017


Tak ooo.
Wartości mają zmienić się płynnie.
  • 0

#317 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:14, 19.04.2017

O stary, z elektryki to ja wiem tylko, że prąd kopie. Jak się uda to jutro będę miał przepustnicę na wymianę z tymi czujnikami. Wtyczki odpinałem, w sumie teraz się zastanawiam czy wszystkie przy przepustnicy, bo na pewno tą od EGR. Jutro jeszcze raz to sprawdzę. Jak nie to o TPSie powiem mechanikowi, chociaż liczę, że wymiana przepustnicy z osprzętem powinna "coś zmienić". 


  • 0

#318 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 19.04.2017

Map masz na przepustnicy od gory. Tps z boku na nitach od sciany grodziowej
  • 0

#319 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 05:27, 20.04.2017

Filtr wymieniałem, siedział u mnie jeszcze OEM. Nagrałem dwa filmiki prezentujące problem, może jakiś magik cudotwórca z nich coś wywróży? Ostrzegam, padają brzydkie słowa.

https://www.youtube....h?v=Lad731mYZuo

https://www.youtube....h?v=UPtp357jwUU

Ten niby " luz " w zakresie 1200-1000 ob/min. chyba jest normalnym zjawiskiem. Ja tez tak mam. Tłumacze to tym ze w pewnym momencie wyrównują się obroty skrzyni i silnika i silnik przestaje chamowac skrzynie a po chwili już zaczyna ciągnąć auto. Ten zakres obrotów tzw. "luzu" będzie się zmieniał w zależności od prędkości auta a wysokością biegu...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#320 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:56, 20.04.2017

No tak vova, ja się zgodzę, że auto przechodzi w podtrzymanie obrotów, ale na pewno nie powinno szarpać. Mi się już Skodą Fabią z oszałamiającym 1.4 zaczęło przyjemniej jeździć bo nie muszę się martwić, że za chwilę przed światłami zamiast odpuscić gaz i płynąć to będzie trzeba delikatnie gazem żeby nie zaczęło auto skakać, serio. Jestem na bank pewny, że gdyby coś takiego wydarzyło się w aucie włoskim bądź francuskim to zaraz posypałaby się lawina komentarzy, że było kupić normalne auto. W Hondzie będzie, że to pewnie wina zaniedbania właściciela, bo zalewa Motula za 140 zł zamiast jakiegoś Millersa za 200 zł :-)


  • 0

#321 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:16, 20.04.2017

Tps z boku na nitach od sciany grodziowej

 

To nie są nity tylko śrubki, wystarczy łebek naciąć brzeszczotem i można zdemontować TPS tylko później przy montażu nowego trzeba go skalibrować np. z użyciem woltomierza tak jak wspominałem wcześniej.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#322 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:27, 20.04.2017

To nie są nity tylko śrubki, wystarczy łebek naciąć brzeszczotem i można zdemontować TPS tylko później przy montażu nowego trzeba go skalibrować np. z użyciem woltomierza tak jak wspominałem wcześniej.

A jak się kalibruje? Pytam bo będę wymieniał na dniach.
Kreci się nim jakoś, czy jak?
  • 0

#323 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:28, 20.04.2017

Wymieniłem przepustnicę. Nowa wyczyściłem dokładnie, wszystko gładko i płynnie się ruszyło. Zero zmian. Przepustnicę i okolice wykluczam.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#324 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:34, 20.04.2017

Pomimo, ze okolice przepustnicy wykluczasz, spróbuj odpiąć MAP a potem TPS, bo może ich wiązki są uszkodzone...


  • 0

#325 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:28, 20.04.2017

Odpialem już kiedyś, przy TPS skakaly obroty i gasl przy Map nie pamiętam. Na pewno nic co mogłoby dać jakiś trop.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#326 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5949 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:00, 20.04.2017

O cholera ale ci szarpie!!!
Na 100% nie przepustnica, kable? A sprzeglo ? Zmieniles wreszcie?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#327 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:32, 20.04.2017

Jacek, dwie przepustnice, dokładnie czyszczone - bez zmian. Kable czy Tesla czy OEM - bez zmian. Sprzęgło Exedy siedzi już od dawna - bez zmian. Co ciekawe, jeśli wcisnę gaz nagle, ale bez kopnięcia w pedał tylko płynnie, szczególnie w początkowym zakresie ruchu - nie szarpie... Na filmiku jest pokazana skrajna sytuacja kiedy szybko wciskam gaz z pozycji 0 i równie szybko odpuszczam do pozycji 0.

 

Założyłem temat na Honda Tech, możecie obserwować wątek, może tam ktoś zna rozwiązanie: https://honda-tech.c...9/#post51261441

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka


Użytkownik Killaz edytował ten post 19:12, 20.04.2017

  • 0

#328 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:14, 20.04.2017

Od razu ci napiszę, że to na pewno nie MAP sensor. Sprawdzane tydzień temu.

O poduszce tej z tyłu też myślałem, ale tam jest strasznie ciężki dostęp. Ja nie jestem tego w stanie pod domem sprawdzić.

 

Od siebie zabieram się za elektrykę w ten weekend. Mam oscyloskop, ale stacjonarny. Podłączę i sprawdzę bardzo dokładnie sygnały ze wszystkich czujników.

 

Jeśli masz czas, to spróbuj odpiąć jeszcze czujnik stukowy. Trzeba będzie pewnie po tym wykasować błąd. Jak nie, to ja go sam sprawdzę w sobotę.

 

Mechanik niech przyjrzy się dobrze skrzyni i wszystkim poduszkom na rozgrzanym aucie najlepiej.


  • 0

#329 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:40, 20.04.2017

Użytkownik Honda-Tech ma dokładnie ten sam problem, wychodzi na to: https://honda-tech.c...h-idle-3188527/


  • 0

#330 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:34, 20.04.2017

Jedyny plus jest taki, że po wymianie silnika problem nie ustąpił, więc mamy już najważniejsze wykluczone.

Dodatkowo zauważ, że gość wymienił wszystko oprócz:

-skrzyni

-półosi

-poduszek

-alternatora

-zawieszenia

-przewodów elektrycznych

-hamulców

-klimy, wspomagania i reszty osprzętu

Więc musimy sprawdzić te rzeczy, bo to jest też nasz problem na bank.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq