Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

F20B5 , mignięcie kontrolki oleju po rozruchu

VI Mrugnięcie kontrolki oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#16 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:26, 16.08.2016

Wtedy trzeba zmierzyc cisnienie na rozgrzanym silniku, ewentualnie mozna sprawdzic panewki.

Wysłane z mojego One S przy użyciu Tapatalka
  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#17 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:29, 16.08.2016

Dziś akurat mi nie mrugnęła, poprawiło mi to dzień, no ale dziwna sprawa , przechylony do przodu = nie mruga kontrolka, przechylony do tylu lekko lub na równi mrugnie na zimnym..

 

A jeszcze pytanie , jakie ma być prawidłowe ciśnienie na zimnym i na ciepłym ?


Użytkownik mallson edytował ten post 17:36, 16.08.2016

  • 0

#18 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:31, 16.08.2016

Nie chce się przyp*** ale jeśli to stan oleju na bagnecie to masz go za mało. Dolej oleju do górnej kropki (sprawdź jak się sprawdza prawidłowo) i wtedy się martw miganiem.

 

Po zdjęciach miski olejowej wygląda na to że smok od pompy jest z przodu auta - pompa zaciąga zimny gęsty olej i nim wróci do miski jest go mało i z tego powodu miga (ciągnie olej z powietrzem). Jak się rogrzeje to już cyrkulje szybko i z tego powodu nie miga. Tak to wygląda po mojemu, nie twierdzę że mam rację.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 18:35, 16.08.2016

  • 0

#19 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:43, 16.08.2016

w sumie masz racje, olej na bagnecie powinien pokrywać bagnet równomiernie, a na fotce jest tak jakby tylko pochlapany olejem, więc może nie ma oleju w aucie. w każdym razie bagnet powinien tak wyglądać:

IMAG0187.jpg


Użytkownik Maxell edytował ten post 18:46, 16.08.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#20 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 16.08.2016

doleje , sprawdze jak potem się zachowuje. Jeśli mam rozumieć na tym zdjęciu z pierwszej strony , oleju jest za mało ? 

 

update: chyba Lukasz_wrocek miałeś rację, oleju dolałem chyba z 500 ml i na bagnecie kropelki były ciemniejsze, zobaczymy jutro rano czy problem ustał.


Użytkownik mallson edytował ten post 19:52, 16.08.2016

  • 0

#21 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:22, 16.08.2016

nie zwróciłem uwagi na tą fotkę na pierwszej stronie, ale chłopaki chyba mają rację:-) wyjmij bagnet, wytrzyj i dopiero włóż i sprawdź poziom i będziesz wiedział, po nocy jak wszystko spłynie okaże się ile zostało


  • 0

#22 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:54, 16.08.2016

Oleju by nie bylo jakby bagnet był suchy. Nq zdjęciu widać ze było pomiędzy min a max czyli ok.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#23 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:26, 16.08.2016

taki rozchlapany olej to wyglada tak, jakby zaraz po zgaszeniu silnika był wyciągnięty bagnet. Zmierzy kolega na zimnym po nocy i bedziemy wszystko wiedziec.

Pomimo tego ze na bagnecie pokazuje zero, olej jest, do nas wchodzi 4,3l,także żeby go do zera wyczyściić to musiałby być niezły wyciek


  • 0

#24 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:35, 17.08.2016

zaraz zaraz, potrafię mierzyć stan oleju przecież, przecieram za każdym razem.. Zgłupiałem  :depresja:


Użytkownik mallson edytował ten post 05:36, 17.08.2016

  • 0

#25 Prosatan

Prosatan
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:PL/DE
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:41, 17.08.2016

zaraz zaraz, potrafię mierzyć stan oleju przecież, przecieram za każdym razem.. Zgłupiałem :depresja:


Sluchaj, mialem niedawno podobna sytuacje w cl7. Kontrolka potrafila tak mrugnac. Co wiecej stan oleju sie zmienial a mierzone bylo w tym samym miejscu. Wiem ze moje auto stalo rok nieuzytkowane, pewnie ze starym olejem w srodku. Przeszlo mu przy drugiej zmienie oleju i drugiej plukance (wczesniej jakis noname a druga LM). Teraz problem juz nie wystepuje, olej zawsze stan. Nie wiem czy cos zabite bylo czy jak w kazdym badz razie dziwna sytuacja.
  • 0

#26 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:07, 17.08.2016

mallson, głupie pytanie może, sprawdzałeś po nocy stan oleju?


  • 0

#27 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:28, 17.08.2016

Nie rozczytywałem się jak się sprawdza olej w f20 ale w f18 jest napisane - pojazd ma być na równej powierzchni, uruchom silnik na kilka minut, zgaś poczekaj kilka minut sprawdź stan oleju. Złośliwe japończyki o nocy nic nie piszą.


  • 0

#28 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:09, 17.08.2016

Ja myślę, że to jakiś błąd w tłumaczeniu instrukcji... Mierząc w ten sposób na bagnecie miałem zawsze poniżej minimum. Mierząc po kilku godzinach mam max na miarce. Może to zależy od parametrów oleju? W każdym razie mój F18B2 ma na blacie 437 tys km i pracuje wzorowo. Czyli raczej nie był pozbawiany smarowania. A stosując metode pomiaru po kilku minutach i wtedy dolewając oleju wnioskuję, że już miałbym problemy z uszczelniaczami poddawanymi niepotrzebnemu, zwiększonemu ciśnieniu przy zbyt dużym poziomie oleju. Opieram sie wyłącznie na moim doświadczeniu z 13 letniej eksploatacji mojego Accorda.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#29 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:23, 17.08.2016

Z całym szacunkiem dla Ciebie - sprawdzając olej w taki sposób ani niczemu nie zaprzeczyłeś ani niczego nie potwierdziłeś ... Na jakiej podstawie wnioskujesz problem z uszczelniaczami? Również od kilku lat eksploatuje auta (niestety nie pochwale się eksploatacją 1 pojazdu przez tak długi okres) - co do uszczelnień postawię tezę że o ich trwałości decyduje materiał z jakiego zostały wykonane dopiero później środowisko pracy (nie mówię o sytuacji awaryjnej i np 10cio krotny przyrost ciśnienia.  Wiesz może jaki jest przyrost ciśnienia na 0,1 l więcej oliwy ? I jeszcze jednego nie potrafię zrozumieć - ciśnienie oleju robi pompa oleju - smok zasysa z miski pompa pompuje na górę silnika, do michy spływa grawitacyjnie. Jaki wpływ na ciśnienie oleju ma jego ilość (przy wyższym poziomie oczywiście)? Czy o jakie/czego ciśnienie chodzi ?

 

P.S. - w instrukcji Shadowy również jest napisane żaby odpalić i zgasic i dopiero mierzyć. Instrukcja po angielsku.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 11:28, 17.08.2016

  • 0

#30 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:43, 17.08.2016

Ok, niech każdy zostanie przy swoim zdaniu 😊. Ja bede mierzył poziom nie po kilku minutach. Z powodów opisanych we wcześniejszym moim poście.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Mrugnięcie kontrolki oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq