Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Traci ogromną ilość oleju ~F18B2

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#91 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • SkÄ…d:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:55, 25.03.2016

przybijam Ci 5 na 2 Å‚apki... :)


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#92 Jackal333

Jackal333
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ch6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:17, 26.03.2016

Jak by tylko tyle kosztował remont to bym robił, ale wszdzie mi mowili 2-3 tys, bo same uszczelki 600zl.


Z ciągu dalszego eksploatacji. Wczoraj miałem okazję zrobić 260km po siódemce. Jadąc 90, a tam gdzie można 110. Momentami przy wyprzedzaniu 120-140. Jak się okazało z max spadło na min na bagnecie. Myślałem że jak nie przekrocze 4tys to nie weźmie tak dużo.

Takie pytanie do was - może coś być spaprane w samym v-tec'u ?
  • 0

#93 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:SuÅ‚kowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:30, 26.03.2016

Prawdopodobnie standardowy przypadek, czyli puszczające uszczelniacze zaworów i/lub zapieczone pierścienie. Po prostu u ciebie stan ten dłuższy czas się pogłębia.

Może być oczywiście gorzej, skoro tak pije olej, to poprzedni właściciel jak nie dopilnował dolewki choć raz, to mogło się coś przytrzeć w silniku.

Trzeba rozebrać.

Miej też na względzie to, że skoro tyle oleju jest przepalane, to pomijając aspekt estetyczny, te spaliny zapychają cały układ wydechowy. Źle się to odbija na katalizatorze i sondzie lambda.


  • 0

#94 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:23, 26.03.2016

Gdybym był na twoim miejscu to bym wypróbował sposób który opisywał croom z dwoma plukankami na raz.
Jeśli u ciebie to pierścienie zapieczone to może coś dać. O ile rzeczywiście nic nie przytarło się w silniku za poprzedniego właściciela.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#95 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:42, 26.03.2016

Nad czym tu myśleć? Dolewać olej i zbierać kasę na remont. Jak już kasa będzie to otworzyć silnik i albo ratować ten albo kupić drugi i dopiero remont.
  • 0

#96 Jackal333

Jackal333
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ch6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:18, 26.03.2016

I tak właśnie zrobię. Zanim dozbieram to spróbuję z tymi plokankami.

 

WracajÄ…c do samych vi i silników. Powiem szczerze,  Å¼e każdy kto ma czy nawet mechanik, a tym bardziej w lpg to siÄ™ na chwalić nie mogÄ….  JÄ… odnoszÄ™ wrażenie, że to porzÄ…dne auto. Nie wiem jak VII gen, ale nie wydajÄ™ siÄ™ niezbyt solidna. 


Użytkownik Jackal333 edytował ten post 16:25, 26.03.2016

  • 0

#97 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:00, 26.03.2016

Zalej naftę do cylindrów i zostaw na noc a na drugi dzień wymiana oleju i później można odpalać motor.

 

Niektórym osobom ten manewr obniżył pobór oleju, znam przypadki w starych Civic'ach.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#98 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • SkÄ…d:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:18, 29.03.2016

Zalej naftę do cylindrów i zostaw na noc a na drugi dzień wymiana oleju i później można odpalać motor.

 

Niektórym osobom ten manewr obniżył pobór oleju, znam przypadki w starych Civic'ach.

tak jak koledzy pisza, po tym co piszesz chyba gorzej być nie może, warto eksperymentować. Czy nafta do cylindrów, czy płukanki - to bedzie ostatnia deska ratunku. a nie zauważyłem żebyś pisał - kopci na niebiesko przy odpalaniu? albo jak przegazujesz?


  • 0

#99 Jackal333

Jackal333
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ch6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 29.03.2016

Niebieskiego dymu nie zauważyłem jedynie jak już w chłodne dni biały trochę mocniej.


  • 0

#100 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:13, 31.03.2016

Bialy to akurat normalne, tym bardziej przy przelocie. Zobacz czy zawor vteca Ci nie wywala oleju, u mnie potrafil gubic naprawde spore ilosci

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
  • 0

9ihjy8.jpg


#101 Jackal333

Jackal333
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ch6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 03.04.2016

Za radami popatrzyÅ‚em itd. I jako, że jestem ekspertem to nic mi to nie mówi. ObejrzaÅ‚em zawór vtec choć nie wiem czy to byÅ‚ to on. I jedyne co w oczy mi rzuciÅ‚o, że tam gdzie sÄ… od gazu wtryski to pod nimi jest jak mi siÄ™ wydaje olej i chyba nie stary i teraz czy rzeczywiÅ›cie to od zaÅ‚ożenia lpg? Czy od tego zaworu vtec? Jestem na 99% pewien, że jeżdżąc w ten sam sposób to samo trasÄ™ nie Å‚ykaÅ‚ oleju [a zrobiÅ‚em tylko 1000km]. PorobiÅ‚em fotki i jeÅ›li ktoÅ› mógÅ‚ by spojrzeć i powiedzieć co to może być? [dodatkowo dorzucam foto zdjÄ™cie pompy wspomagania, caÅ‚y czas dolewam i pomimo że zostaje spora plama/kaÅ‚uża to przez pół roku nie wlaÅ‚em jeszcze dolewajÄ…c nawet buteleczki 337ml pÅ‚ynu. 

 

Galeria [zdjęcia albo od lewej strony silnika lub prawej przy wtryskach lpg + pompa wspomagania]:

http://imgur.com/a/Kx2cB


Użytkownik Jackal333 edytował ten post 11:14, 03.04.2016

  • 0

#102 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:SuÅ‚kowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:59, 03.04.2016

Wygląda na normalny brud "roboczy". Kiedyś mogło się coś sączyć i nie zostało wyczyszczone. Może też jakaś uszczelka delikatnie puszczać, ale to są śladowe ilości. Przy tym poborze oleju, który podajesz, miałbyś całe auto czarne i mokre od spodu.

A pompa woła o regenerację.


  • 0

#103 Jaro4p

Jaro4p
  • Nowy
  • 11 postów
  • SkÄ…d:Åšroda Wlkp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 17.04.2016

Witam. Ja też sobie wmawiałem że może gdzieś leci ten olej, świece niby bez zastrzeżeń, niebiesko z tyłu nie było, spalonego oleju nie czuć a 600ml/1000km znikało. Okazało sie że na trzech garach pierścienie olejowe były zapieczone. Teraz po remoncie około 700km przejechane i nie widze ubytku.


  • 0

#104 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:SuÅ‚kowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:04, 17.04.2016

Mnie tylko ciekawi, czy te pierścienie zapiekają się od zwykłej eksploatacji, czy po prostu kolejni właściciele zaczynają oszczędzać na olejach i widząc coraz większy pobór, leją coraz gorsze smarowidła, co potęguje dodatkowo efekt brania oleju.

Jedyny pozytywny aspekt to fakt, że po wymianie pierścieni temat jest na jakiś czas zamknięty.


  • 0

#105 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:46, 17.04.2016

Rację masz połowiczną. Zwykle proces jest odwrotny. Kupują drogie oleje i wymagają od nich dużo, przedłużają terminy wymiany. 10 tyś. to max. Najlepiej to 5 tyś. .mil :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq