Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gasnący silnik na wolnych obrotach F18B2//Korekty wtyskiwaczy

VI gasnący silnik wolne obroty f18b2

Najlepsza odpowiedź Bojar , 13:31, 04.06.2015

Nie dlatego podejrzewam :) po prostu z doświadczenia, w 90% takich objawów zawory są do roboty.... A że reszta juz była czyszczona bez wymieniona to zakładam ze było to zrobione zgodnie ze sztuką i nie powinno stanowić problemu Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
234 odpowiedzi w tym temacie

#61 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:59, 14.01.2015

pompowanie pompa itd bylo i wtedy nie odpalil. Dzis wrocilem ze stypy i chcialem sprawdzic iskry na swiecqch ale jeszcze wczesniej zakrecilem i odpalil od strzala o.O... fakt, ze przez ~5minut musialem mu trzymac gaz aby nie zdechl ale po nagrzaniu sie (swoja droga bardzo szybkim bo wskaznik w ciagu nie calych 2minut byl w pozycji 90*), juz chodzi na 1500rpm. Przed czyszczeniem fitv bylo to 2krpm i wiecej..
Iskra jest i to nie najgorsza, kable bez przebic.. ostatnie co pozostaje to chyba swiece ale tych za uja nie moge wykrecic.. jutro po pracy bede walczyc jeszcze z tymi swiecami..

Ps. Auto na gazie jak i na pb daje te same objawy.. na pb bez problemu mieli laka (chcialem sprawdzic czy ma w ogole moc aby zamielic).. jedna rzecz ktora zauwazylem, ze w okolicach 1100rmo jakby chodzil na 3 gary znow.. to samo bylo jak gasilem silnik i w sekunde dawalem na zaplon, ze silnik odpalal swoim pedem jeszcze.. obroty powoli szly do gory a auto jakby na 3 gary przy czym podczas wyciagania poszczegolnych fajej auto mialo inne objawy niz ktore dawalo na 4 wpietych.. tak jakby np. 1 gar nie dopalal a nie zupelnie nie chodzil.. 1 i 4 swieca jako tako sie wykrecaja to jutro po pracy podmienie i zobacze jaki efekt.. ale dalej problen z wysokimi acz juz nizszymi obrotami pozostal..

 

 

A co do samego silnika... 16-18km/h, zapięty 2 bieg na puszczonym gazie.. Auto jechało płynnie do przodu (czuć było, że obroty za niskie oczywiście no ale nie ten bieg).. Silnik nie zgasł, a nawet nie dawał oznaków, że chciałby zgasnąć. Myślę, że przy słabej kompresji, kondycji silnika to już by sie nie udało co? 


Użytkownik grynio edytował ten post 18:44, 14.01.2015

  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#62 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:17, 14.01.2015

Musisz sprawdzić jak wyglądają świece, sam ich wygląd też Ci dużo powie. Jak jest lipna świeca i kończą się elektrody to masz słabą iskrę a jak słaba iskra to i nie ma wolnych obrotów na zimnym silniku i świeca się zalewa dopóki się nie nagrzeje. Nie śledziłem dokładnie tematu ale czy kopułkę i palec oglądałeś? Jaki jest stan aparatu zapłonowego? Nie puszcza gdzieś oleju?


  • 0

#63 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:30, 14.01.2015

no swiece chcialem wlasnie wymienic... udalo sie tylko 1 .. na ostatnim garze ale ta ktora wyjalem wygladala ladnie aczkolwiek 2 swieca - na kluczu pojawil sie olej..
Kopulki nie sprawdzalem bo nie wiem jak.. nie chce pogorszyc..
No ale. Wsiadlem, pochodzil chwile i jest dlugo oczekiwany check engine.. od razu biegiem po spinacz i wyblyskalo magiczna liczbe 12.. zaraz sprawdze co to i moze cos to rozjasni :)
na tel bie mam edit.

Niby:Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód .. czyli powiedzialo mi to tyle co nic..
  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#64 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:57, 14.01.2015

Egr do czyszczenia i egr plate. Zacznij od zaworu egr. Dużo tu jest o tym na forum, ja mam zaślepiony i spokój.


  • 0

#65 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:01, 14.01.2015

w benzynie egr o.O.. dovra zaraz poczytam i zobaczym. To moze byc zwiazane z problemami Hanki ?

 

 

No dobra. Bo jechałem Civiczkiem na zakupy to podniosłem maskę w Acco.. Wcześniej wklepałem w google EGR accord i pokazało mi to z lewej strony listwy wtryskowej.. U mnie tego nie znalazłem (fakt nie miałem czasu badać mm po mm). Gdzie mam tego szukać w F18 ? No i macie pod ręką jakiś temat jak to wyczyścić itd ? :)


No i byłem wykręcić EGR - niestety mała grzechotka za delikatna była aby odkręcic a duża ma za dużą 12'stke i nie mam jak tam podejść.. Jutro może zrobie 2 podejście innym zestawem kluczy. Ale za to znalazłem coś ciekawego tj. zaślepione podciśnienie od EGR. Nie wiem czy sam EGR jest zaślepiony (nie wygląda na to bo śruby są równo zaśniedziałe) a podciśnienie było zatkane srubką. Śrubka wyleciała - wpiąłem to na swoje miejsce i jakby jest micromalnie lepiej.. Nie na tyle aby napisać, że po temacie ale auto jakby lżej odpalało i równiej pracowało. 


Użytkownik grynio edytował ten post 22:58, 14.01.2015

  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#66 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:36, 14.01.2015

My ostatnio na spocie z przemkowalem u mnie zrobiliśmy zaslepienie tego zaworu. Potrzebna cienka przedluzka i nasadka ale poszło :) poprawa wyczuwalna, błędu brak, także jak chcesz to wytnij z puszki, koniecznie stalowej, bo alu się stopi i będzie lepiej w tej kwestii o ile to jest winowajca, w co wątpię
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#67 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:21, 15.01.2015

na razie nie mam czasu.. miałem odłączone podciśnienie od egr.. podpiąłem, skasuje bład i zobacze czy wyskoczy znów.

oby nie.

 

kurde silnik niby zdrowy a obroty trzyma wysokie i pali ciężko. nie wiem co go tak niszczy..

 

a czujnik przepustnicy może mieć cos  z tym związane ? I co powinno się stać jeśli jest sprawny a go odłacze ? tzn. moge go jakoś sprawdzić ?


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#68 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:43, 15.01.2015

A weź rozgrzej silnik i wtedy odłącz IACV, i daj znać ile wynoszą wtedy obroty
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#69 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:54, 16.01.2015

Oki.. Ale nie wiem czy to coś da jak nie tylko to jest walniete.. W kazdym razie spróbuje to zrobić później/jutro - o ile H mi odpali :P 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#70 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:53, 19.01.2015

No to tak: 

Nie udalo sie sprawdzić obrotów bo nie miałem czasu stać i czekać aż się acco łaskawie zagrzeje. 
W każdym razie ściągłem go pod wujasa domek bo tu mam narzędzia itd. Podczas ciągnięcia auto po minimalnym odpuszczeniu sprzęgła od razu trybiło. 
Ale niestety.. Bez trzymania gazu (na sprzęgle) auto najzwyczajniej gasło i na niskich obrotach dalej strasznie chodzi nie równo.. 

Co dalej.. Check dalej się świeci ale to pewnie stary nie skasowany bład. Auto podczas próby odpalania na początku jakby nie chciało kręcić (tzn rozrusznik słychać ale jakby silnik nie krecił) ale po wciśnięcia pedału gazu momentalna zmiana i dalej nie odpaliło ale było słychać i czuć jak trybi.. 

Po zaciągnieciu na miejsce i odpięciu linki spróbowałem jeszcze raz odpalić - odpalił ładnie.. Pochodził chwilkę i podczas ustawienia auta niestety padło.. No to stacyjna na 0 i odpalamy jeszcze raz - niestety za chiny próba nie udana.. Iskra jest, silnik kręci ale nie odpala.. zalany paliwem czy co ? 

Przy wymuszeniu startu na gazie to samo.. Hehłe hehłe i tyle w temacie.. Jajca opadają .. 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#71 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:31, 19.01.2015

Dobra.. Byłem zbuka jeszcze odpalić.. Udalo się.. Poczekałem aż się ogarnął.. Mam filmik jak pracuje z podłączoną i odpiętą przepustnicą.. 

Za to wybłyskało mi 2 błedy nowe.. 

7 i 12. 
 

7 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód 
12 Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód 
 
 
O ile 7 to pewnie przeze mnie i moje podpinanie, odpinanie wtyczki na przepustnicy, chociaż to może być to.. 
To 12 ;/ ... Podciśnienie odpięte było od EGR - zatkane śrubką. Śruba poleciała w kosmos i wróciła na swoje miejsce.. Nic to nie dało :( Jutro spróbuje coś z tym zrobić, Nie wiem, Zaślepić ? Bo tutaj mam jeszcze inną grzechotkę to spróbuje to rozkręcić. WRRRRR !

  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#72 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:27, 20.01.2015

Bylem teraz ten EGR rozkrecic.. Ciotowato to zavrzni ale 5 grzechotek i nie dalen rady haha...

 

2 za male, 2 za duze aby prawidlowo wejsc a jedyna ktora pasuje to koncowka 12 jest prawie, ze ookragla ;/... Jutro kupie nowa koncowke i mam nadzieje, ze sie uda... A zaslepke do egr zrobie spokojnie.. Mam duzo blachy pod reka ;) 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#73 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:09, 20.01.2015

Widzę że ostro do pracy się wziąłeś :) 

Jak dla mnie to niepotrzebnie zabierasz się za egr i inne pierdoły poboczne jak problemem jest to że nie odpala a co do tego co napisałeś:

 

Ps. Auto na gazie jak i na pb daje te same objawy.. na pb bez problemu mieli laka (chcialem sprawdzic czy ma w ogole moc aby zamielic).. jedna rzecz ktora zauwazylem, ze w okolicach 1100rmo jakby chodzil na 3 gary znow.. to samo bylo jak gasilem silnik i w sekunde dawalem na zaplon, ze silnik odpalal swoim pedem jeszcze.. obroty powoli szly do gory a auto jakby na 3 gary przy czym podczas wyciagania poszczegolnych fajej auto mialo inne objawy niz ktore dawalo na 4 wpietych.. tak jakby np. 1 gar nie dopalal a nie zupelnie nie chodzil.. 1 i 4 swieca jako tako sie wykrecaja to jutro po pracy podmienie i zobacze jaki efekt.. ale dalej problen z wysokimi acz juz nizszymi obrotami pozostal..

 

 

To jak dla mnie to podstawy do sprawdzenia. 

Świece kup nowe i wymień bo  bez tego możesz sobie grzebać nawet w bagażniku i tak nic ci to nie da. 

Fajnie ze za egr i przepustnice się zabrałeś ale:

przepustnica?? skoro auto po odpaleniu chodzi tylko trzeba trzymać na obrotach to wystarczy że podczas odpalania przytrzymasz pedał gazu i powinien odpalić. jak tak to robisz przepustnice jak nie to szukasz dalej.

egr... to ja zawsze na koniec zostawiam. błędy w egr nie wykluczą ci całkiem możliwości odpalenia.

 

Na razie cały czas czekamy na efekt wymiany świec poza tym jak pisałeś (w cytacie powyżej). Osobiście doradzam sprawdzenie czy nie ma gdzieś przebicia, nie gubi masy.. skoro jak wcześniej napisałeś że paliwo dostaje to do odpalenia jest mu potrzebna jeszcze kompresja i odpowiednia iskra w odpowiednim momencie.  A cała reszta to poboczne sprawy. nawet jakby egr itp działał "tragicznie" to podczas kręcenia powinien ci np łapać i z dychać albo "podłapywać" a nie wcale nie odpalać. 

Moja rada: 

Jak masz civica to tam prawdopodobnie masz przewody które będą pasować. 

1. WYMIEŃ ŚWIECE 

2. Podmień przewody

3. wyczyść kopułkę i palec sprawdzając przy okazji czy wszystko ok

4. wyczyść styki cewki zapłonowej (tam masz do przetarcia albo drucik albo sprężynkę)

5. wypnij i wepnij kostkę która wychodzi od aparatu zapłonowego (jak będą styki zaśniedziałe to wyczyść, w niektórych wersjach są 2 kostki to obie)

6. Zdejmij klemy z aku i wyczyść oby dwie.

7. Obejrzyj silnik pod kontem podłączonych mas. Postaraj się każdą którą znajdziesz wyczyścić. 

 

To co opisałem to jak uda ci sie w końcu wykręcić świece zajmie ci ok 30 minut i sprawdź wtedy efekt i jak możesz to podeślij info co z tego wyszło. 

Tylko proszę cie ŚWIECE przede wszystkim.


  • 0

#74 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:13, 20.01.2015

No on wlasnie ma tak ze na puszczonym gazie nic a jak wklepie to slychac ze trybi ale i tak ciezko a jak sie zagrzeje to ani nie gasnie a i odpala od strzala.. 

 

Masy 2 znalazlem i sa okej, aku od nowa osadzony. 

 

Ukl. Zaplonowy zobacze ale swiec ni hu nie rusze.. Bylo kilka podejsc i ani drgna.. 

 

 

Nie wiem co pajacowi.. Wstawie po poludniu filmik z nocy. Malo widac no ale jest.. Odpiety a podpiety czujnik przepustnicy 0 roznicy na obrotach, zachowaniu auta itd... 

 

 

Co do krecenia i podlapywania.. Czasami odpala sam z siebie ale to na wcisnietym gazie, na puszczonym raczej dupa.. To samo z trybieniem, na wcisnietym lekko trybi.. A moze jakas regulacja przepustnicy cos pomkze w temacie ? Egr i tak zrpbie bo to 10minut roboty zaslepic to padlo.. 

 

 

Najbardziej boje sie o kompresje ale jakby byla slaba to mialby sile spalic laka ? 1.. Strzal i calkiem ladnie poszedl do przodu mieszajac gumami.. 


_____________________________________________________________________________________________


EGR ZAŚLEPIONY - poprawy brak. 


Może źle rozumuje (nie miałem czasu dzisiaj sprawdzać kabli itd. no ale pomyślałem od 2 strony. 
Skoro na ciepłym pali od strzała a na zimnym nie chce odpalić to chyba odpowiedzialne jest coś co zmienia swoje właściwości przy temperaturze ? Czy źle rozumuje ? 

 

 

No chyba, że np. sprawa ma się tak, że zanim odpali to kopułka jest wilgotna czy coś i nie trybi jak powinno a na rozgrzanym to po prostu wyparowuje i idzie od strzała... Ale co by do tego wtedy miała przepustnica ? A jednak czuć, że na wciśniętym gazie trybi a na pusczonym to nie za bardzo.. Chociaż na ciepłym to bez gazu odpala od razu... ;/

 

 

Zaraz jade na zakupy i jak wróce to idę rozkręcić ten zakichany aparat zapłonowy (chociaż nie wiem czy tego już nie robiłem.. za dużo tych aut i nie ogarniam co w czym... ) Poczyszcze palec i kopułkę.. Kable ? Niby przebicia nie mają ale spojrzę na nie.. 

Swiec jak już mówiłem... Mimo chęci ruszyć nie mogę ;/ Więc dupa *cenzura*ka cycki :P 
___________________________________________________________________________


EDiT: 

Rozebralem aparat zapłonowy.. Kopułka nowiutka - styki jak wczoraj zrobione, palec przeczyściłem. 
Kable wyglądają okej ale o ich nie przebijaniu nie dowiem sie puki nie odpale :P 
Z Civica nie podejda bo to 1.3 :p wiec przekładka odpada.. 

A świece - tak jak już pisałem - nie moge nie odkręcić a urwać gwint to żadna sztuka.. 


No nic innego mi nie przychodzi do głowy jak to czego się najbardziej boje - kompresja.. No ale moc ma i na ciepłym pali od strzała.. Nie mam już pomysłów. 

Śmiech na sali będzie jak to problemem są świece a nie moge ich wykręcić ;/. 
Jutro pokasuje wszystkie błędy i będę czekał na kolejne checki ale raczej nic nowego nie pokaże.. 


Użytkownik grynio edytował ten post 19:30, 20.01.2015

  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#75 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:42, 20.01.2015

Jak dla mnie jak ma moc i na ciepłym jest wszystko ok to ja bym kompresji nie obstawiał. 

Heh no nie chce jakoś tu prorokować ale na razie wszystko wskazuje na świece. 

Jeśli chodzi o zawilgocenie kopułki to raczej to wpływy mieć nie będzie odstępu pomiędzy elektrodami w kopułce są duże wiec to nie powinno mieć wpływu. 

Zawilgocenie bardziej będzie miało wpływ na działanie przewodów i tu jeśli byłyby walnięte to faktycznie może być praktycznie niewidoczne przebicie i tak się może też zachowywać aczkolwiek ja i tak obstawiam te nieszczęsne świece. 

Nie wiem czym próbujesz świece wykręcić ja natomiast mam taki wyznacznik zawsze odkręcam dużą grzechotką yato i albo puści świeca albo grzechotka tylko pilnuj kąta pod którym trzymasz klucz żeby nie ułamać świecy. Dodatkowo napisz czy na świecach nie miałeś oleju albo czy nie masz? jak tak to postaraj się go wydobyć i puść jakiś środek penetrujący do tych świec. Najlepiej jak byś to zrobił w ten sposób że: odpal (jakimś cudem  :D ). poczekaj aż się rozgrzeje. zgaś go i poczekaj aż ostygnie i spróbuj świece wykręcić wcześniej zalewając je jakimś środkiem penetrującym.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, gasnący silnik, wolne obroty, f18b2

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq