XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#16
Napisano 23:55, 03.12.2014
#17
Napisano 08:26, 04.12.2014
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#18
Napisano 08:37, 04.12.2014
A z drugiej strony - widziałem już mechaników którzy twierdząc że na prasie będzie wymieniane brali młotki i napier....
Tak że oddaj mechanikowi do zrobienia.
Dlatego najlepszym wyjściem jak się nie ma prasy luyb dobrego imadła wyjąć zwrotnicę i udać się z nią do mechanika który tylko wymieni same sworznie a całą pozostałą robotę zrobimy sami.
#19
Napisano 09:45, 04.12.2014
To ja powiem jak to wyglądało u mnie, do wymiany miałem dolny i górny sworzeń. Jako że nie mam prasy i klucza 36, kupiłem kiedyś 32 ale to do civika pasował, to wyjąłem całość i pojechałem do mechanika wyjąć i wsadzić dolny sworzeń, bo wiem że ma prasę, stałem przy nim bo robił od razu noi młotkiem wybił sworzeń, wyczyścił otwór i młotkiem wbił, jak zapytałem czemu nie prasą to powiedział że prasą łatwiej coś uszkodzić jak za kantuje sworzeń, więc tego... Górny wymieniałem sam, pierw wybiłem młotkiem w sumie 2 uderzenia, potem wyczyściłem i dałem trochę smaru w otwór, przyłożyłem nowy sworzeń firmy Ruville lekko młotkiem żeby się ustawił prosto i dobrze na znaki, noi potem z 10 uderzeń i ładnie siadł, na sworzniach jest takie zgrubienie metalu na górze takie jakby zabezpieczenie żeby sworzeń w środku nie ucierpiał i po biciu nic sie z tym nie stało. Powiem tak najlepiej zawsze robić wszystko jak najbardziej profesjonalnie, ale jeśli oddając do mechanika on zrobi to tak jak my byśmy to zrobili i jeszcze za to trzeba płacić to lepiej samemu robić. Dodam że mechanik to od lat mój znajomy a jednak bił młotkiem i pewnie w 90% w warsztatach tak się wymienia te sworznie, bo raczej efekt końcowy jest ten sam. Taka jest rzeczywistość...
#20
Napisano 10:13, 04.12.2014
To ja powiem jak to wyglądało u mnie, do wymiany miałem dolny i górny sworzeń. Jako że nie mam prasy i klucza 36, kupiłem kiedyś 32 ale to do civika pasował, to wyjąłem całość i pojechałem do mechanika wyjąć i wsadzić dolny sworzeń, bo wiem że ma prasę, stałem przy nim bo robił od razu noi młotkiem wybił sworzeń, wyczyścił otwór i młotkiem wbił, jak zapytałem czemu nie prasą to powiedział że prasą łatwiej coś uszkodzić jak za kantuje sworzeń, więc tego...
To ja was pogodzę.
Najpierw młotkiem do 1/3 otworu, a później można już prasą.
Racją jest, że na mało precyzyjnej prasie może się zaklinować . Dlatego musi być dobrze już w otworze wycentrowany. Do 1/3 głębokości otworu jeszcze nie trzeba dużej siły uderzeń , ale późnień różnie już może być z tym biciem młotkiem i tu lepsza jest prasa. Trwałość napraw zależy w dużej mierze od kultury ich wykonania. Niestety najczęściej akord i chęć zysku jest złym doradcą.
#21
Napisano 11:32, 04.12.2014
Ciekawy instruktaż:
Bardzo dokładny i dla mnie pomocny instruktaż - do pełni szczęścia bakuje Hondzi VI gen.
Zestawik z tulejami bardzo ciekawy i widać, że daje radę z takimi wielgachnymi sworzniami. Jak pisałem wyżej, jednak tych porządnych narzędzi trzeba troche mkieć
To ja was pogodzę.
Najpierw młotkiem do 1/3 otworu, a później można już prasą.
Racją jest, że na mało precyzyjnej prasie może się zaklinować . Dlatego musi być dobrze już w otworze wycentrowany. Do 1/3 głębokości otworu jeszcze nie trzeba dużej siły uderzeń , ale późnień różnie już może być z tym biciem młotkiem i tu lepsza jest prasa. Trwałość napraw zależy w dużej mierze od kultury ich wykonania. Niestety najczęściej akord i chęć zysku jest złym doradcą.
I dobrze pogodziłeś, teraz sobie przypomniałem, że zastanawiałem się dlaczego mój mechanior najpierw jednak bił trochę młotkiem ale z pomocą tulei i dopiero potem włożył pod prasę
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
#22
Napisano 14:56, 06.12.2014
Tutaj znalazłem ciekawy ale trochę denerwujący manual dotyczący naszego VI gena.
Za dużo gadania, za mało akcji:
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
#23
Napisano 15:13, 06.12.2014
No gada dużo ale przechodząc do najważniejszego. Mówi o tym, że młotkiem można wbijać ale jak widzisz przez nasadkę ewentualnie tym ściągaczem. Jest jeszcze takie fajne urządzenie. Taki pneumatyczny udar i też bardzo ładnie wchodzi sworzeń czymś takim
#24
Napisano 20:03, 06.12.2014
No gada dużo ale przechodząc do najważniejszego. Mówi o tym, że młotkiem można wbijać ale jak widzisz przez nasadkę ewentualnie tym ściągaczem. Jest jeszcze takie fajne urządzenie. Taki pneumatyczny udar i też bardzo ładnie wchodzi sworzeń czymś takim
Ten pneumatyczny udar do wciskania sworzni nazywają po angielsku "air hammer", czyli młotek udarowy, widziałem na innym filmiku jak pięknie można wcisnąć, mając odpowiednią wprawę.
Poniżej będę na razie wirtualnie kompletował niezbędne narzędzia do wymiany dolnego sworznia, bazując na filmiku z postu nr 21:
1. Solidne pokrętło z przegubem L=600mm, 1/2"
https://www.jonneswa...dex.php?item=80
2. Nasadka sześciokątna 36mm
https://www.jonneswa...dex.php?item=61
3. Ściągacz do sworzni kulistych
https://www.jonneswa...ex.php?item=263
lub https://www.jonneswa...ex.php?item=727
który bardziej uniwersalny ?
4. Ewentualnie widelec 12"
5. Ci koledzy co grzebią w swoich autkach na pewno mają jakieś zestawy z grzechotkami, nasadkami, kluczami, młotki, szczypce, itd.
6. Klucz dynamometryczny - tylko proszę podać jaki najlepiej zakres Nm ?
Żeby nie być gołosłownym zamieszczam poniżej co zdążyłem już "popsuć" w temacie:
Użytkownik Czarnota edytował ten post 21:40, 06.12.2014
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
#25
Napisano 20:21, 06.12.2014
#26
Napisano 01:45, 07.12.2014
3. Ściągacz do sworzni kulistych
https://www.jonneswa...ex.php?item=263
lub https://www.jonneswa...ex.php?item=727
który bardziej uniwersalny ?
Ten ma regulację rozstawu płynną i dlatego wydaje mi się lepszy.
http://allegro.pl/sc...4840494891.html
Ale do dolnego sworznia w wahaczu lepiej podejść takim
http://allegro.pl/sc...4816982468.html
#27
Napisano 11:26, 07.12.2014
Jest jeden błąd na jednym filmiku, nie wyciąga się czujnika z gniazda zwrotnicy, tyko się go odpina pod maską i wyciąga razem ze zwrotnicą, bo można łatwo uszkodzić czujnik.
Ja wolę wymieniać sworznie przy użyciu prasy, (większa precyzja)
#28
Napisano 11:52, 07.12.2014
scorpion, bardzo cenna uwaga. Nie da się wyjąć inaczej czujnika.
Czarnota, widzę, że rozpiąłeś stabilizator. To wymiany sworznie nie trzeba. Poza tym nie złą konserwę masz na aucie
Wbijanie sworznia młotkiem jest do przyjecia, ale między młodkiem, a sworzniem dajemy np aluminiowy kawałek klocka. To zapewni nas, że młotek nie uszkodzi sworznia.
Moje szybsze wozidło: EG9+ http://www.accordklu...sc-urban-green/
jest CN2 http://www.accordklu...00/#entry443813
Jest i trzecia Honda>> LOGO http://www.accordklu...2054-honda-logo
#29
Napisano 12:57, 07.12.2014
Użytkownik accord034 edytował ten post 12:57, 07.12.2014
#30
Napisano 13:31, 07.12.2014
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , 24 kwi 2024 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jak odczytać numer VIN z ecu Accord VI.Napisany przez m_sea , 24 kwi 2024 VI |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych