Nie znalazłem na Forum wyczerpującego tematu dotyczącego samodzielnej wymiany sworznia w dolnym przednim wahaczu. Jeśli Koledzy osobiście ćwiczyli ten temat to prosiłbym o wrażenia z operacji
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 10:40, 02.12.2014
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
#2
Napisano 16:03, 02.12.2014
Operacja dziecinnie prosta lecz pracochłonna i czasochłonna. Ja wymieniałem w V genie ale konstrukcja ta sama. Ja wyciągałem zwrotnicę całą bo tak było wygodniej. Zdejmujesz pierścien siegera jak jest i wybijasz młotkiem przez jakąś tuleje nałożoną na sworzeń. Czyścisz otwór papierem ściernym wkładasz sworzeń i wbijasz delikatnie młoteczkiem .. niżej masz filmik jak to mniej więcej powinno wyglądać tylko, że jest na przykładzie Vgena . Myślę że u Ciebie jest podobnie
#3
Napisano 17:56, 02.12.2014
@Rastarpce, dzięki za filmik. Generalnie wygląda na proste, chyba wszystko zrozumiałem. Widzę jednak sporo operacji, których jeszcze nie ćwiczyłem, zwłaszcza przy tak skorodowanych/zapieczonych śrubach w moim autku. To autko na filmiku świeżutkie, śruby odchodzą bez problemu. Newralgiczna jest operacja zdjęcia całej piasty (około 1 min filmu) i powrotnego włożenia (ok.2 min) - tam nawet widziałem dodatkowe ręce.
Na chwilę obecną chyba nie będę ryzykował (nie mam też niezbędnych narzędzi), bo mógłbym rozbabrać, gdzieś utknąć i być zholowanym za dużo większą kasę niż wymiana u mechaniora. Ale film bardzo pomocny i ląduje w mojej bibliotece
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
#4
Napisano 21:34, 02.12.2014
Zadajmy sobie może pytanie po co honda i inni producenci zadają sobie tyle trudu i wymyślają dodatkowe narzędzia np. do demontażu i montażu sworzni i innych części?
Może dlatego ze jest to optymalna metoda reperacji = instalacji części zamiennych?
W Internecie jest wiele różnych wskazówek, dobrych i złych:
Najważniejsze jest żeby z nich wybrać te które są dobre albo najlepsze.
Tu dobra wskazówka na ten temat: https://www.youtube....h?v=qoBEIiw8zFY
Na temat instalacji sworzni zostało już dosyć dużo tu w forum napisane, tu link:
http://www.accordklu...-sworzeń/page-1
Ps.: Metoda instalacji sworzni w CA (87), CG (99), CL (03) jest taka sama i u innych też.
Co tylko jest inne, prawdopodobnie wymiary sworzni są trochę inne.
@Rastarpce napisał dokładnie jak sie nie powinno robić, pierwszorzędnie.
Dziękuje @Rastarpce!
Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:53, 02.12.2014
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#5
Napisano 00:39, 03.12.2014
No to mam do przekopania jakieś 27 stron tekstu, może znajdę w nim dokładnego manuala.
Napiszę poniższą informację jeszcze w innym temacie:
Prawdopodobnie można dokupić gumową osłonę sworznia i tylko wymieniać samą osłonę, jeżeli uszkodzenie gumki jest w miarę świeże - bez konsekwencji dla środka. Na Allegro są oferowane takowe, tylko nie znalazłem jeszcze do Hondy
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
#6
Napisano 10:53, 03.12.2014
A niby dlaczego taka metoda którą opisałem nie jest dobra ? Przynajmniej będę wiedział co jest w tej metodzie nie tak bo wiele poradników pokazuje taki sposób.
#7
Napisano 16:34, 03.12.2014
@Rastarpce - Nie mam zamiaru wszystkiego od początku pisać bo już jest wszystko napisane.
Najprościej jest przeczytać to co juz było na ten temat napisane tu na forum i to co jest napisane w
instrukcji hondy, porównać to z twoimi radami i z twoim przykładem na video z youtoobe, dodatkowo porównać
przykład mojego video (link na górze) z youtoobe z twoim videem itd...
Różnice są bardzo wyraźnie = kolosalne jeśli tylko ktoś „otworzy oczy”.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 16:38, 03.12.2014
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#8
Napisano 18:44, 03.12.2014
#9
Napisano 19:23, 03.12.2014
@accord034 ...skup się na temacie!
widzę ze lubisz sie powtarzać.
Jak kto sobie radzi bez części ASO, bez narzędzi ASO i jakie są lepsze wózki serwisowe od ASO, tego nie wiem.
Tu możesz to opisać, jest dużo miejsca.
Zamiast tego tylko się czepiasz/ biadolisz używając/ pisząc tylko 2 zdania, to tylko smutne.
Najwyraźniej nie przeczytałeś co już było napisane w temacie tzn. nie wiesz o co tu w tej dyskusji chodzi..
Każdy kto chce sie czegoś nauczyć wzoruje sie na kimś lepszym, co poniektórzy idą/ chodzili po to do szkoły, na pewno nie po to żeby nauczyć się posługiwać tylko młotkiem..
Jak się robi najlepiej tzn. jest optymalnie, jest napisane w manualu Hondy.
Na Youtoobe ludzie wstawiają różne filmy, durne i bardzo dobre (zobacz powyżej dwa linki)
Tych samych albo podobnych sposobów i narzędzi używa Rover.
Jak ktoś chce używać młotka, bo to jest jego najlepsze uniwersalne narzędzie do montażu i demontażu, to to jest jego/ każdego prywatna sprawa.
Ja nie mam nic do tego.
Tu opisałem, nie wymyśliłem żadnej ameryki, jak jest lepiej.
Jak chcesz wnieść cos do tej dyskusji to pisz nie 2 zdania tylko opisz dokładnie twój punkt widzenia.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:18, 03.12.2014
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#10
Napisano 20:16, 03.12.2014
Dobrze Panowie, to ja zacząłem ten temat i mnie oceniać jaka metoda najbardziej mi pasi .
Wybijanie i wbijanie sworznia młotkiem jest co najmniej nie na 21 wiek, w sumie metoda okrutna, nie znoszę poobijanych nowych części.
Muszą być podstawowe, dedykowane narzędzia do takich zabiegów, czyli tuleje z tego zestawu Kardynala bardzo mi podchodza, tym bardziej, że nie trzeba kupować prasy za kilkaset zeta. Imadło już mam, troszkę mniejsze jak na filmie.
Pozostaje z narzędzi ten solidny klucz do odkręcania piasty i nasadka, bodajże 36.
Również, moim marzeniem jest w końcu sprawić sobie porządny klucz dynamometryczny - proszę o namiary na sprawdzone w działaniu marki klucza.
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
#11
Napisano 20:38, 03.12.2014
#12
Napisano 21:51, 03.12.2014
Ja bym pozostawił te robotę na przyszłość a tym razem pojechał i zrobił to za 60 zl u mechanika. Może pozwoli Ci patrzeć jak to się robi i czym.
Czasami samo odkręcenie piasty kluczem 36 wymaga nie lada kombinacji, poświęcenia, przedłużek i dobrego klucza który się nie wygnie i nie pęknie.
Wiele bardziej przyjemna robotą jest wymiana tarcz i klocków.
#13
Napisano 22:24, 03.12.2014
@Rastarpce, jak juz nie raz tu było opisywane, niektóre części innych dziwnych, prawdopodobnie chińskich producentów, są wyprodukowane z błędami tzn. z wymiarami nie zgodnymi z wymiarami hondy.
Z tego względu może się zdarzyć ze jednemu wchodzi sworzeń z dużym oporem (honda) a drugiemu z bardzo małym oporem (np. chińska tandeta)
Ze już wymieniałem więc wiem czy lekko czy z oporem wchodzi .
Nie bez powodu rozwaliłem juz sobie przy tym jedno porządne imadło.
Poza tym na moim youtoobe-video (link) widać też ile siły potrzeba żeby wcisnąć sworzeń.
Jak „lekko” wchodzi sworzeń widać także na twoim youtoobe-video które wstawiłeś.
Pukał sobie gościu i po około 10 sekundach sworzeń nie przesunął się nawet o 1 mm.
Na końcu pokazują/ zakładają zwrotnice ze starym i brudnym sworzniem. Może zwątpili!
Nie zapomnijmy, im głębiej wchodzi sworzeń, tym ciaśniej i tym więcej siły potrzebne jest żeby go wcisnąć.
Oprócz tego jak zacznie wchodzić krzywo to możesz od początku zaczynać.
itd. ale jak kto chce.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:32, 03.12.2014
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#14
Napisano 22:47, 03.12.2014
Ja zrobiłem to tyle na ile mi sprzęt pozwolił, a z Twoich wypowiedzi nie tylko w tym temacie zauważyłem, że według Ciebie większość ludzi to głąby kapuściane i większość rzeczy jest źle robiona.
Ja zrobiłem sworznie jak mogłem. Gdybym chciał jeździć po mechanikach to żadnej radochy z tego bym nie miał. Zaznaczę, że wiele rzeczy sam robiłem zaglądając czasem na filmiki instruktażowe i jakoś auto mam to samo w całości 4 lata. Większość rzeczy staram sie robić zgodnie z serwisówką.
Nie neguję sposobów, o których mówisz ale czasem nie ma wyjścia. Nie potępiaj ludzi, którzy mają chęci ale brak im sprzętu/doświadczenia.
#15
Napisano 23:44, 03.12.2014
Panowie, jako, że czuję się gospodarzem tego tematu, pozwolę sobie wtrącić parę słów, odnośnie "sposobu" wymian postów.
Traktuję nasz temat niejako, jak "burzę mózgów" i każdy może i powinien dzielić się swoim doświadczeniem, wątpliwościami, itp.
Jednakże proszę o stonowanie swoich emocji, nasza dyskusja musi być konstruktywna. a nie "zapalna"
Z każdego Waszego postu wyciągam wnioski i do tej pory udało mi się wyłowić te najbardziej merytoryczne:
1. Trzeba mieć predyspozycje manualne do mechaniki, chęci do doskonalenia siebie, radochę z dobrze wykonanej roboty,
2. Należy podpierać się filmikami, bez względu na wyciągane wnioski,
3. Nie zabierać się samemu, jak się nie ma odpowiednich narzędzi,
4. Zawczasu trzeba przewidzieć sytację, co lub ile stracę, jak nie poskładam tego do kupy,
5. Kupować na prawdę sprawdzone części zamienne, niestety czasami pozostaje nam ASO,
A już dokładnie pisząc:
1. Moje imadło odpada, jeżeli wielgachne Kardynala poszło na złom,
2. Niestety nie widziałem na filmikach dokładnie momentu wypinania piasty z przegubu,
3. Sworzeń wbijany cierpliwie młoteczkiem chyba ma za małą średnicę, mój górny wciskany był prasą i to z dużą siłą,
4. Ja korzystałem z prasy mechanika podczas wizyty z innym tematem, zrobił to osobiście pod moim "czujnym" wzrokiem i robiąc dolny
sworzeń też bym mu zawiózł - 20 zeta a 100zeta, jak chce mechanior od A do Z robi różnicę ,
Na chwilę obecną jak widzicie trochę mi brakuje i sprzętu i naocznej wiedzy.
Chyba ten pierwszy raz przypatrzę się, jak to robi porządny mechanik, mam taką możliwość - nikt mnie nie wypędza spod samochodu i daje sobie patrzeć na ręce.
Albo Koledzy sie postarają i nakręcą filmik, który zadowoli wszystkich
Na stanie też Accord VII 2.4 Executive więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało
Zima Idzie, Panie Sierżancie
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , 24 kwi 2024 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jak odczytać numer VIN z ecu Accord VI.Napisany przez m_sea , 24 kwi 2024 VI |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych