Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

samodzielna wymiana dolnego sworznia

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#31 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:54, 07.12.2014

Ja używam takiego uniwersalnego ściągacza.
 

Można nim wyciskać praktycznie wszystkie przeguby jak wahacza górnego tylnego, góra i dół z przodu i końcówek drążka kierowniczego.
 

sciagacz5.jpg?lgfp=3000

 

sciagacz4.jpg?lgfp=3000

 

 

Jeżeli sworzeń nie jest przesadnie przykręcony to powinien puścić.
 

....dopiero jeżeli nie daje rady ściągaczem, bo np. ktoś  za mocno przykręcił, to bierze sie młotek ale młotek np. z miedzi, miękkiego metalu żeby nie uszkodzić wahacza.

najpierw trzeba poluzować nakrętkę sworznia parę zwoi.
potem naciska się od spodu na śrubę/nakrętkę sworznia = np. podnośnikiem od spodu, wciska sie hamulec i dopiero puka z wyczuciem młotkiem w dolny wahacz, tam gdzie są specjalne wypustki  na dolnym wahaczu.
 

tak zrobiono w moim accordzie bo po ponad 20 latach nie można było inaczej ale to był wyjątek a nie reguła.

zrobiono to w warsztacie hondy.

wybulilem za to 50 eur.

 

wahacz-dol.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:47, 07.12.2014

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#32 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:53, 07.12.2014

@Kardynal, ten Twój ściągacz na zdjęciach rozumiem, że kupiłeś za granicą, za 50 EUR.

Szukałem odpowiednika dostępnego w Polsce i chyba JonnesWay taki ma w ofercie, podaję link poniżej:

https://www.jonneswa...ex.php?item=265

Pytanko, ile calowy proponujesz - adekwatnie do Twojego. Mam wrażenie, że Twój jest jakby "2w1" porównując do zaproponowanych przez Kolegę LK3 i przeze mnie.

Następna prośba Ziomalu, czy możesz wskazać z oferty Jonnesway najbardziej uniwersalny klucz dynamometryczny do zastosowań w Hondzi.

Chodzi o te najczęściej stosowane momenty dokręcania, szczególnie nakrętki piasty koła, nakrętek sworzni i tulei, śrub miski olejowej, głowicy itd.. Dobrze byłoby się zamknąć jednym kluczem :)

 

 

Jest jeden błąd na jednym filmiku, nie wyciąga się czujnika z gniazda zwrotnicy, tyko się go odpina pod maską i wyciąga razem ze zwrotnicą, bo można łatwo uszkodzić czujnik.

Ja wolę wymieniać sworznie przy użyciu prasy, (większa precyzja)

Ja wyciągnąłem już dwa czujniki ABS (lewa i prawa strona) z otworu zwrotnicy, bez strat, ale najpierw psikanie MOS2 LiquiMoly i potem delikatnie, cierpliwie nożem (tępym ale bardzo płaskim) podważałem tę część, gdzie jest otwór na śrubkę.

 

 

 

scorpion, bardzo cenna uwaga. Nie da się wyjąć inaczej czujnika.

Czarnota, widzę, że rozpiąłeś stabilizator. To wymiany sworznie nie trzeba. Poza tym nie złą konserwę masz na aucie :)

 

Wbijanie sworznia młotkiem jest do przyjecia, ale między młodkiem, a sworzniem dajemy np aluminiowy kawałek klocka. To zapewni nas, że młotek nie uszkodzi sworznia. 

Dzięki za konserwę, staram się robić kompleksowo, co by X razy nie rozkręcać. Mam *cenzura*ca na punkcie łatwego dostępu do miejsc czyszczenia, stąd to rozpięcie staba. Mam taki zestawik nasadek typu T i E, próbowałem go przy odkręcaniu sworznia staba - dał radę (zwykły ampul się wyginał).

 

Mam zasadę, że jak coś chcę odkręcić/wycisnąć, a jest zrudziałe, brudne itp. to najpierw dokładnie oczyszczam, psikam i staram sie odkręcać z wyczuciem, co by nie latać do sklepu po nowe.

 

Po zakończeniu tej wirtualnej kompletacji narzędzi (wychodzi, że oferta Jonnesway jest kompletna) podliczę ceny zakupu i zobaczymy, czy warto inwestować


Użytkownik Czarnota edytował ten post 21:55, 07.12.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#33 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:34, 07.12.2014

 

....dopiero jeżeli nie daje rady ściągaczem, bo np. ktoś  za mocno przykręcił, to bierze sie młotek ale młotek np. z miedzi, miękkiego metalu żeby nie uszkodzić wahacza.

najpierw trzeba poluzować nakrętkę sworznia parę zwoi.
potem naciska się od spodu na śrubę/nakrętkę sworznia = np. podnośnikiem od spodu, wciska sie hamulec i dopiero puka z wyczuciem młotkiem w dolny wahacz, tam gdzie są specjalne wypustki  na dolnym wahaczu.
 


 

Uzupełnię te słuszne uwagi o moje doświadczenie.

 

- Naprężamy ściągacz na sworzniu do granicy jego możliwości. Tu trzeba mieć trochę doświadczenia.

- Bierzemy mały młotek około 1/2 kg i uderzamy nim w wypustkę wahacza. Jedno uderzenie powinno wystarczyć.

- Jeżeli po jednym uderzeniu sworzeń nie wyskoczył, próbujemy dociągnąć jeszcze ściągacz i uderzamy powtórnie.

 

Działają tutaj jednocześnie dwie siły i uszkodzenie czegoś takim sposobem niwelujemy prawie do zera. Młotek służy tu raczej do wprowadzenia wahacza w drgania, i nie wybicia sworznia.


  • 0

#34 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 01:07, 08.12.2014

@LK3 - tak, drgania pomagają tu żeby wyskoczył bolec sworznia.

Albo naprężamy ściągaczem albo naciskamy od spodu np. podnośnikiem. 

 

 

Ściągacz kupiłem w sklepie z artykułami budowlanymi Hornbach.

link: http://www.hornbach....svl=artikel_img

Ma 12 cm i jest dobry bo ma płaskie i długie pazury.

 

Prosty i tani klucz dynamometryczny kupiłem w eBay, 10 – 210 Nm.

link: http://www.ebay.de/i...9#ht_381wt_1125

Na mniejsze śruby kupiłem droższy firmy Proxxon 20 – 100 NM bo powinien być dokładniejszy ale go prawie nigdy nie używam bo zwykle jest złe dojście.

Ale mam jakby co.

link: http://www.ebay.de/i...#ht_2719wt_1363


Użytkownik Kardynal edytował ten post 01:10, 08.12.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#35 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 00:47, 09.12.2014

Na Allegro znalazłem ciekawy zestaw narzędzi, podobny do tego, jak na filmiku z Mazdą

 

http://allegro.pl/un...4808764782.html


Użytkownik Czarnota edytował ten post 00:48, 09.12.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#36 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 00:58, 09.12.2014

Jak chcesz.

Jak dla mnie uniwersalne komplety to jest nic nie warte.
Szkoda szmalcu, spawdzlles wymiary?
 

To już bym wołał na złomie cos poszukać. (rurki, tuleje..itp)
Ale jak kto chce.

Dla ciebie może być inne rozwiązanie jako optymalne.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 01:01, 09.12.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#37 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 01:01, 09.12.2014

A ja dolny sworzen wybijam przy pomocy lewarka i mlotka. Zawsze dziala, nic sie nie psuje.


  • 0

#38 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 16:47, 09.12.2014

A ja dolny sworzen wybijam przy pomocy lewarka i mlotka. Zawsze dziala, nic sie nie psuje.

No dobrze, tak wybijasz sworzeń. A jak wkładasz nowy ?

 

 

Gumkę na dolny sworzeń znalazłem, zamówiłem, 3 razy taniej niż w ASO, markowa, door-to-door. Drut pójdzie ze starego sworznia


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#39 Pitair

Pitair
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:tarnów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:134
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 03.12.2015

Jest jeden błąd na jednym filmiku, nie wyciąga się czujnika z gniazda zwrotnicy, tyko się go odpina pod maską i wyciąga razem ze zwrotnicą, bo można łatwo uszkodzić czujnik.

Ja wolę wymieniać sworznie przy użyciu prasy, (większa precyzja)

witam, gdzie pod maską sie wypina ten czujnik abs?


  • 0

#40 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 13:12, 03.12.2015

witam, gdzie pod maską sie wypina ten czujnik abs?

zobacz ja przewód idzie przy nadkolu pomarańczowa wtyczka.


  • 0

#41 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 13:15, 28.01.2017



Dobra instrukcja
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#42 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:34, 30.01.2017

świetna instrukcja bym powiedział nawet ;)


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#43 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:24, 30.01.2017

Sworznie bez problemu da się wybić przy pomocy tuleji i młotka - wymieniałem w piątek.

Do rozpinania sworzni czy końcówek drążka moge polecić ściągacz YT-06122 albo podobny.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#44 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 18:13, 30.01.2017

o kurna ja chce to urządzenie co koleś ma..


dobra juz mam :D


  • 0

#45 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 18:23, 30.01.2017

masz ten ściągacz typu "C"??


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq