Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie
VI

Jarzmo zacisku hamulcowego (ty艂)

VI jarzmo zacisku tuleje

  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
42 odpowiedzi w tym temacie

#16 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:52, 19.11.2014

Pope艂ni艂em dwa b艂臋dy w moich wcze艣niejszych wypowiedziach, jednak偶e w 偶adnym stopniu nie wp艂ywaj膮ce na istot臋 sprawy, czyli je偶eli kto艣 zastosowa艂by si臋 do moich rad, to nie narazi艂by si臋 na popsucie czy pogorszenie pracy t艂oczk贸w i 艣rub p艂ywaj膮cych.

 

Pierwszy b艂膮d, Kolega Wolek ma racj臋, 艣ruby p艂ywaj膮ce w tylnym zacisku nie maj膮 nak艂adki gumowej, s膮 tylko w przednim zacisku.

 

Drugi b艂膮d, raz pisa艂em, 偶e do 艣rub p艂ywaj膮cych nale偶y stosowa膰 smar do t艂oczk贸w lub Ja stosuj臋 smar do t艂oczk贸w firmy ATE.

Powinienem pisa膰, 偶e Ja stosuj臋 smar do t艂oczk贸w do smarowania 艣rub p艂ywaj膮cych, z prostej przyczyny.

Mam wielgachn膮 tub臋 smaru do t艂oczk贸w firmy ATE, smar te spe艂nia wszystkie wymagania r贸wnie偶 do smarowania 艣rub p艂ywaj膮cych i nie op艂aca mi si臋 kupowa膰 smaru firmy TRW o symbolu PFG110, kt贸re jest wprost dedykowany do 艣rub p艂ywaj膮cych.

Powo艂any przez Koleg臋 Pawpor artyku艂 firmy Inter Cars wyra藕nie wskazuje na zastosowanie Plastilube firmy ATE, cytuj臋:

 

"Plastilube, smar zdolny do przenoszenia wysokich nacisk贸w. Zapobiega korozji zapieczeniu lub zatarciu element贸w. Zachowuje w艂a艣ciwo艣ci smarne do 10000C. Odporny na wod臋 i rozpylon膮 solank臋. Ma dzia艂anie antykorozyjne. Nie zawiera miedzi i metali ci臋偶kich. Nie przewodzi pr膮du elektrycznego. Nie zawiera kwas贸w. Mo偶e by膰 stosowany na powierzchnie cz臋艣ci aluminiowych. Dost臋pny w aerozolu i jako smar plastyczny. S艂u偶y do pokrywania tylnej 艣cianki p艂ytki no艣nej klock贸w hamulcowych i ich prowadnic w uchwycie zacisku hamulcowego" - koniec cytatu. Kolor 偶贸艂ty dodany przeze mnie.

 

Je艣li teraz kto艣 napisze, 偶e pisz臋 bzdury na temat stosowania Plastilube firmy ATE, to wyzywam Go na walk臋 konno lub pieszo :)


  • 0

Na stanie te偶  Accord VII 2.4 Executive   wi臋c Cieszy膰 si臋 Ka偶d膮 Chwil膮, Niewiele Zosta艂o

  Zima Idzie, Panie Sier偶ancie


#17 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 post贸w
  • Sk膮d:Krak贸w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:18, 19.11.2014

Powy偶ej cytujesz interpretacj臋 Intercarsa, Plastilube jest uniwersalnym smarem do zacisk贸w i ma szerokie zastosowanie m.in. sprawdza si臋 w prowadnicach bo zapobiega korozji i zapiekaniu tr膮cych o siebie element贸w.

 

Nfglory chyba kupi艂 lewe tylne jarzmo bo z 5 szt. wczoraj zosta艂y dzisiaj 4 szt. ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#18 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 22:50, 19.11.2014

Pejot, a o jakich prowadnicach piszesz.

呕e Nfglory kupi艂 to fajnie, interes si臋 kr臋ci :)


  • 0

Na stanie te偶  Accord VII 2.4 Executive   wi臋c Cieszy膰 si臋 Ka偶d膮 Chwil膮, Niewiele Zosta艂o

  Zima Idzie, Panie Sier偶ancie


#19 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 post贸w
  • Sk膮d:Rybnik/ Krak贸w
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:41, 20.11.2014

Czarnota - prowadnica zacisku=艣ruba p艂ywaj膮ca.... Bez znajomo艣ci tak podstawowych poj臋膰 faktycznie przebrni臋cie przez artyku艂 IC mo偶e by膰 cie偶kie

 

Je偶eli chcesz to mo偶esz sobie smarowa膰 prowadnice zacisku nawet wazelin膮 kosmetyczn膮 nikt Ci nie broni. Ale nie pisz bzdur na forum bo osoby kt贸re nie maj膮 wiedzy potem czytaj膮 takie wypociny i smaruj膮 niew艂a艣ciwymi smarami - po kilku miesi膮cach maj膮 wszystko zapieczone


U偶ytkownik pawpor edytowa艂 ten post 09:44, 20.11.2014

  • 0

Je偶eli d艂ugo nie odpisuj臋 prosz臋 pytania kierowa膰 na info@brakeparts.pl :)

 


#20 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 post贸w
  • Sk膮d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:24, 20.11.2014

Czarnota - prowadnica zacisku=艣ruba p艂ywaj膮ca.... Bez znajomo艣ci tak podstawowych poj臋膰 faktycznie przebrni臋cie przez artyku艂 IC mo偶e by膰 cie偶kie

 

Je偶eli chcesz to mo偶esz sobie smarowa膰 prowadnice zacisku nawet wazelin膮 kosmetyczn膮 nikt Ci nie broni. Ale nie pisz bzdur na forum bo osoby kt贸re nie maj膮 wiedzy potem czytaj膮 takie wypociny i smaruj膮 niew艂a艣ciwymi smarami - po kilku miesi膮cach maj膮 wszystko zapieczone

i amen.


  • 0

#21 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 10:50, 20.11.2014

Panowie Pawpor i Wo艂ek, macie trudno艣ci ze zrozumieniem tekstu, kt贸ry zacytowa艂em w po艣cie nr 16. Moje pytanie do Pejota, o kt贸rych prowadnicach pisze by艂o nie bezpodstawne. Cytowany artyku艂 w zdaniu zaznaczonym na 偶贸艂to wyra藕nie wskazuje na prowadnice klock贸w hamulcowych a nie 艣rub p艂ywaj膮cych.

Jeden i drugi spad艂 ju偶  z konia - przykro mi


  • 0

Na stanie te偶  Accord VII 2.4 Executive   wi臋c Cieszy膰 si臋 Ka偶d膮 Chwil膮, Niewiele Zosta艂o

  Zima Idzie, Panie Sier偶ancie


#22 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 post贸w
  • Sk膮d:Rybnik/ Krak贸w
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:54, 20.11.2014

Przeczytaj raz jeszcze - tym razem ze zrozumieniem.. Szczeg贸lnie pkt 3 w tabelce - Smary do po艂膮cze艅 ruchomych (podpowied藕 - prowadnica zacisku, czy te偶 艣ruba p艂ywaj膮ca jest elementem ruchomym) mechanizm贸w hamulcowych, z wyj膮tkiem miejsc w kt贸rych jest kontakt z p艂ynem hamulcowym. 

 

Ja na tym ko艅cz臋 - nawi膮zuj膮c do por贸wna艅 z koniem, nie b臋d臋 si臋 z nim kopa艂...


  • 0

Je偶eli d艂ugo nie odpisuj臋 prosz臋 pytania kierowa膰 na info@brakeparts.pl :)

 


#23 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:16, 20.11.2014

Pawpor, jak powo艂a艂e艣 si臋 na ten artyku艂, to przynajmniej doczytaj go dok艂adnie, ja to zrobi艂em i znowu wracaj膮c do punktu 3 tej偶e tabelki skieruj wzrok troch臋 w prawo i przeczytaj dok艂adnie sprecyzowane zastosowanie ATE Plastilube. Jak jeszcze bardziej spojrzysz w prawo, to b臋dzie zastosowanie CRC Brakelube.

Je偶eli jeszcze masz w膮tpliwo艣ci to b膮d藕 艂askaw uwa偶nie przeczyta膰 uwagi co do obostrze艅 w stosowaniu ATE Plastilube, napisane na samej tubie smaru - nawet gdzie艣 w innym tamacie zamie艣ci艂em zdj臋cie tej偶e tuby dla leniuszk贸w.

 

Pawpor, nast臋pne nieprawid艂owe zrozumienie j臋zyka polskiego. Odpowiedz w kt贸rym miejscu por贸wna艂em kogo艣 lub co艣 z koniem.

 

Reasumuj膮c, Panowie to Wy wprowadzacie w b艂膮d Koleg贸w, wmawiaj膮c, 偶e Plastilube ATE mo偶na stosowa膰 do 艣rub p艂ywaj膮cych zacisk贸w hamulcowych.


  • 0

Na stanie te偶  Accord VII 2.4 Executive   wi臋c Cieszy膰 si臋 Ka偶d膮 Chwil膮, Niewiele Zosta艂o

  Zima Idzie, Panie Sier偶ancie


#24 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 post贸w
  • Sk膮d:Pozna艅
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:48, 21.11.2014

Panowie... ten w膮tek nie jest o smarach do tulei/prowadnic tylko o ich 艣rednicy... wi臋c nie rozumiem sk膮d ta dyskusja

Je艣li chodzi o samo jarzmo, to tak, kupi艂em dzi艣 n贸wk臋 (u siebie w poznaniu, nie IC) za bodaj偶e 95z艂 TRW/lucas.

Je艣li chodzi o grubo艣膰 prowadnic (bolc贸w) to wygl膮da na to, 偶e faktycznie s膮 tych samych rozmiar贸w, JEDNAK呕E 

to tuleje s膮 r贸偶nych rozmiar贸w: w 艣wie偶ym, nowym jarzmie jedna prowadnica chodzi g艂adko ale bez 偶adnych luz贸w 

na boki, a druga ma jaki艣 p贸艂milimetrowy luz (wyczuwalny). Ta sama sytuacja jak w moich dw贸ch poprzednich jarzmach

(obydwa orygina艂y).

 

Je艣li chodzi o smar to u偶yj臋 ten kt贸ry dosta艂em w zestawie z jarzmem bez wnikania jaki on jest, pytanie tylko czy

mam go dodatkowo do艂o偶y膰 bo widz臋, 偶e z fabryki wysz艂o raczej nasmarowane, tj. bolce s膮 osadzone w tulejach

i lekko miejscami wida膰 smar spod tej gumy os艂aniaj膮cej, prowadnice chodz膮 g艂adko (nie metalicznie).


  • 0

#25 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 23:16, 21.11.2014

Rozumiem, 偶e w momencie kupna prowadnice by艂y ju偶 w艂o偶one w tuleje jarzma, czyli  jarzmo gotowe do przykr臋cenia.

No to nie 偶a艂uj sobie tego smaru do艂膮czonego w zestawie, wyjmij prowadnice, napchaj smaru do tulejek, posmaruj dodatkowo te偶 prowadnice i z powrotem wepchnij ale pamietaj膮c aby nie zamieni膰 prowadnic miejscami w stosunku do fabrycznego osadzenia.

Dla mojej wiedzy napisz kt贸ra prowadnica "chodzi" lu藕niej, tzn po przykr臋ceniu jarzma do zwrotnicy "lu藕niejsza" prowadnica jest u g贸ry, czy u do艂u ?


U偶ytkownik Czarnota edytowa艂 ten post 23:17, 21.11.2014

  • 0

Na stanie te偶  Accord VII 2.4 Executive   wi臋c Cieszy膰 si臋 Ka偶d膮 Chwil膮, Niewiele Zosta艂o

  Zima Idzie, Panie Sier偶ancie


#26 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 post贸w
  • Sk膮d:Pozna艅
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 21.11.2014

Rozumiem, 偶e w momencie kupna prowadnice by艂y ju偶 w艂o偶one w tuleje jarzma, czyli  jarzmo gotowe do przykr臋cenia.

No to nie 偶a艂uj sobie tego smaru do艂膮czonego w zestawie, wyjmij prowadnice, napchaj smaru do tulejek, posmaruj dodatkowo te偶 prowadnice i z powrotem wepchnij ale pamietaj膮c aby nie zamieni膰 prowadnic miejscami w stosunku do fabrycznego osadzenia.

Dla mojej wiedzy napisz kt贸ra prowadnica "chodzi" lu藕niej, tzn po przykr臋ceniu jarzma do zwrotnicy "lu藕niejsza" prowadnica jest u g贸ry, czy u do艂u ?

Tak, jarzmo jest z艂o偶one, gotowe do przykr臋cenia. 

Jutro napisz臋, kt贸ra jest lu藕niejsza, bo zostawi艂em cz臋艣ci w aucie (bodaj偶e g贸ra, ale nie dam r臋ki teraz).


  • 0

#27 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 post贸w
  • Sk膮d:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 22.11.2014

U mnie tez jedna ma wyczuwalnie wiekszy luz. Na dwoch innych jarzmach jest to samo. Widocznie tak ma byc.
  • 0

#28 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 post贸w
  • Sk膮d:Pozna艅
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 22.11.2014

@Czarnota - luz na boki ma g贸rna prowadnica (patrz膮c na jarzmo przykr臋cone do zwrotnicy)


  • 0

#29 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:49, 22.11.2014

Wielkie dzi臋ki, Nfglory


  • 0

Na stanie te偶  Accord VII 2.4 Executive   wi臋c Cieszy膰 si臋 Ka偶d膮 Chwil膮, Niewiele Zosta艂o

  Zima Idzie, Panie Sier偶ancie


#30 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 post贸w
  • Sk膮d:Pozna艅
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:52, 26.11.2014

Mam jeszcze dodatkowe pytanie: jak tylne klocki powinny by膰 osadzone w jarzmie? maj膮 wej艣膰 na przys艂owiowy wcisk? Bo u mnie lataj膮 w g贸r臋 i w d贸艂 w rami膮czkach jarzma (jakie艣 1 lub 2 mm luzu)? (a stukanie po wymianie jarzma dalej nie ust膮pi艂o...)


  • 0





R贸wnie偶 z jednym lub wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych: VI, jarzmo zacisku, tuleje

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 0

0 u偶ytkownik贸w, 0 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq