Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jarzmo zacisku hamulcowego (tył)

VI jarzmo zacisku tuleje

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:01, 11.11.2014

Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć, że jarzmo zacisku hamulcowego tylnego (Lucas) (CH6, 2001) ma otwory na tuleje o różnej średnicy a co za tym idzie same tuleje są różnej grubości?

Kupiłem nowe tuleje prowadzące i jedna siedziała jak należy, a na drugiej był luz (dosyć wyczuwalny) i teraz zastanawiam się, czy może tuleje nie były na tył tylko na przód (prawdobodobieństwo, że tuleje na przód mają taką samą grubość) lub sam otwór w jarzmie się wyrobił (co by było dosyć dziwne). Ktoś, coś?


  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 23:06, 11.11.2014

Śruby pływające tylnych zacisków są takie same, luz w dziurach jarzma to jest normalna sprawa (nie zapomnij posmarować "tulejek" smarem np.ATE Plastilube).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:10, 11.11.2014

Śruby pływające tylnych zacisków są takie same, luz w dziurach jarzma to jest normalna sprawa (nie zapomnij posmarować "tulejek" smarem np.ATE Plastilube).

W sensie normalna sprawa, że się robi, czy, że jest i można z tym żyć (tu powątpiewam:) )?

Hmm, no to mnie zasmuciłeś. Ktoś wie gdzie mogę dostać tyle jarzmo? Chyba już pół internetu przeszukałem


  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:45, 16.11.2014

Śruby pływające / prowadnice tylnych zacisków są obie takie same a lekki luz musi być zawsze inaczej zapiekłyby się w jarzmach na amen ;)

 

Może kupiłeś niewłaściwy zestaw prowadnic, masz numer ?

 

Bez problemu kupisz używane jarzma w dziale giełda (pasują też z 7.gen'a sedana), nowe będzie cieżko znaleźć poza ASO.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 16.11.2014


 

Bez problemu kupisz używane jarzma w dziale giełda (pasują też z 7.gen'a sedana), nowe będzie cieżko znaleźć poza ASO.

 

Mówisz że takie by pasowało? 
http://e-katalog.int...amulcowego.html

wizualnie podobne bardzo ale czy to to napewno to nie wiem, zresztą nie widzę VI'ki w zakładce 'zastosowanie'.


  • 0

#6 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:14, 17.11.2014

Nie zauważyłem, że są jeszcze dostępne nowe pod 7.genem, tak pasuje na 100% i nawet ztcw mam je dużo taniej niż w Intercarsie ;)

 

Sedan 7.gen ma z tyłu identyczny komplet Lucasa jak 6.gen, oglądałem i dłubałem nie jeden raz ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:06, 18.11.2014

Nr katalogowy jarzma jest tylko nigdzie nie jest ono osiągalne...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 23:01, 18.11.2014

Nie jest osiągalne w Intercarsie ale są jeszcze inni dystrybutorzy TRW.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 00:14, 19.11.2014

Nfglory, może nie dojrzałem ale dlaczego szukasz nowego jarzma, stare się nie nadaje ?.

Oryginalna śruba pływająca idąca na dolny otwór jarzma ma dodatkowo gumową nakładkę. 

Śrub pływających nie należy smarować ATE Plastilube, tylko smarem do tłoczków


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#10 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:18, 19.11.2014

Śrub pływających nie należy smarować ATE Plastilube, tylko smarem do tłoczków
Czarnota proszę nie pisz bzdur. Smar to dłoczków nie jest smarem przeciwzatarciowym który wymagany jest przy prowadnicach zacisku!
 
Jarzma sprawdzałem u kilku dystrybutorów (akurat Ic jest w tym słabe) 

Użytkownik pawpor edytował ten post 09:19, 19.11.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#11 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 13:40, 19.11.2014

Pawpor, już chyba nie pierwszy mamy rozbieżne zdania co do stosowania ATE Plastilube do prowadnic :).

Plastilube nie można stosować do kontaktu z elementami gumowymi - jest napisane jak byk w instrukcji zastosowania


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#12 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:56, 19.11.2014

 

 Smar to dłoczków nie jest smarem przeciwzatarciowym który wymagany jest przy prowadnicach zacisku!
 
 

 

Może masz jakąś prezentację lub przynajmniej rysunek, gdzie jakie smary stosować w układzie hamulcowym. Doliczyłem się chyba ich trzy rodzaje i nazewnictwo elementów nieścisłe. Mogłoby to uciąć ciągłe nieporozumienia w tej sprawie i twoja reputacja też wzrośnie.

Nieścisłości uzgodnicie na forum i może powstać w ten sposób ciekawa wiedza do wykorzystania.


  • 0

#13 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:37, 19.11.2014

Pawpor, już chyba nie pierwszy mamy rozbieżne zdania co do stosowania ATE Plastilube do prowadnic :).

Plastilube nie można stosować do kontaktu z elementami gumowymi - jest napisane jak byk w instrukcji zastosowania

Tłumaczyłem Ci już to, że w tej instrukcji chodzi o to, aby nie stosować tego smaru do tłoczków a Ty nadal swoje. 

 

To może inaczej, pokaż mi proszę gdzie na Ate Bremszylinder jest napisane, że jest to smar przeciwzatarciowy do prowadnic...

 

Poniżej dodatek IC

http://www.intercars...datek25_www.pdf

Strona 4-5 z zaznaczonymi miejscami stosowania oraz tabelka na stronie 8


Użytkownik pawpor edytował ten post 15:38, 19.11.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:52, 19.11.2014

Nfglory, może nie dojrzałem ale dlaczego szukasz nowego jarzma, stare się nie nadaje ?.

Oryginalna śruba pływająca idąca na dolny otwór jarzma ma dodatkowo gumową nakładkę. 

Śrub pływających nie należy smarować ATE Plastilube, tylko smarem do tłoczków

 

w przednim jarzmie jest ta gumka nie w tylnym... w tylnym jarzmie są obie prowadnice takie same,

co do twojej teorii ze nie smaruje się plastilube jest błędna. nie smaruje się pod gumkę gdzie pracuje z tłoczkiem a w śrubę pływającą obowiązkowo...

jeżeli uważasz inaczej napisz do ATE zeby określili swoje stanowisko w tym temacie.. smarem do tłoczków smaruje sie tłoczki a nieśruby pływające..


  • 0

#15 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:58, 19.11.2014

W tylnym jarzmie srednica prowadnic jest ok 8mm a długość całkowita 75mm. Obie takie same numer to QB 1346X.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, jarzmo zacisku, tuleje

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq