Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jarzmo zacisku hamulcowego (tył)

VI jarzmo zacisku tuleje

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#16 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:52, 19.11.2014

Popełniłem dwa błędy w moich wcześniejszych wypowiedziach, jednakże w żadnym stopniu nie wpływające na istotę sprawy, czyli jeżeli ktoś zastosowałby się do moich rad, to nie naraziłby się na popsucie czy pogorszenie pracy tłoczków i śrub pływających.

 

Pierwszy błąd, Kolega Wolek ma rację, śruby pływające w tylnym zacisku nie mają nakładki gumowej, są tylko w przednim zacisku.

 

Drugi błąd, raz pisałem, że do śrub pływających należy stosować smar do tłoczków lub Ja stosuję smar do tłoczków firmy ATE.

Powinienem pisać, że Ja stosuję smar do tłoczków do smarowania śrub pływających, z prostej przyczyny.

Mam wielgachną tubę smaru do tłoczków firmy ATE, smar te spełnia wszystkie wymagania również do smarowania śrub pływających i nie opłaca mi się kupować smaru firmy TRW o symbolu PFG110, które jest wprost dedykowany do śrub pływających.

Powołany przez Kolegę Pawpor artykuł firmy Inter Cars wyraźnie wskazuje na zastosowanie Plastilube firmy ATE, cytuję:

 

"Plastilube, smar zdolny do przenoszenia wysokich nacisków. Zapobiega korozji zapieczeniu lub zatarciu elementów. Zachowuje właściwości smarne do 10000C. Odporny na wodę i rozpyloną solankę. Ma działanie antykorozyjne. Nie zawiera miedzi i metali ciężkich. Nie przewodzi prądu elektrycznego. Nie zawiera kwasów. Może być stosowany na powierzchnie części aluminiowych. Dostępny w aerozolu i jako smar plastyczny. Służy do pokrywania tylnej ścianki płytki nośnej klocków hamulcowych i ich prowadnic w uchwycie zacisku hamulcowego" - koniec cytatu. Kolor żółty dodany przeze mnie.

 

Jeśli teraz ktoś napisze, że piszę bzdury na temat stosowania Plastilube firmy ATE, to wyzywam Go na walkę konno lub pieszo :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#17 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:18, 19.11.2014

Powyżej cytujesz interpretację Intercarsa, Plastilube jest uniwersalnym smarem do zacisków i ma szerokie zastosowanie m.in. sprawdza się w prowadnicach bo zapobiega korozji i zapiekaniu trących o siebie elementów.

 

Nfglory chyba kupił lewe tylne jarzmo bo z 5 szt. wczoraj zostały dzisiaj 4 szt. ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#18 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 22:50, 19.11.2014

Pejot, a o jakich prowadnicach piszesz.

Że Nfglory kupił to fajnie, interes się kręci :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#19 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:41, 20.11.2014

Czarnota - prowadnica zacisku=śruba pływająca.... Bez znajomości tak podstawowych pojęć faktycznie przebrnięcie przez artykuł IC może być cieżkie

 

Jeżeli chcesz to możesz sobie smarować prowadnice zacisku nawet wazeliną kosmetyczną nikt Ci nie broni. Ale nie pisz bzdur na forum bo osoby które nie mają wiedzy potem czytają takie wypociny i smarują niewłaściwymi smarami - po kilku miesiącach mają wszystko zapieczone


Użytkownik pawpor edytował ten post 09:44, 20.11.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#20 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:24, 20.11.2014

Czarnota - prowadnica zacisku=śruba pływająca.... Bez znajomości tak podstawowych pojęć faktycznie przebrnięcie przez artykuł IC może być cieżkie

 

Jeżeli chcesz to możesz sobie smarować prowadnice zacisku nawet wazeliną kosmetyczną nikt Ci nie broni. Ale nie pisz bzdur na forum bo osoby które nie mają wiedzy potem czytają takie wypociny i smarują niewłaściwymi smarami - po kilku miesiącach mają wszystko zapieczone

i amen.


  • 0

#21 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 10:50, 20.11.2014

Panowie Pawpor i Wołek, macie trudności ze zrozumieniem tekstu, który zacytowałem w poście nr 16. Moje pytanie do Pejota, o których prowadnicach pisze było nie bezpodstawne. Cytowany artykuł w zdaniu zaznaczonym na żółto wyraźnie wskazuje na prowadnice klocków hamulcowych a nie śrub pływających.

Jeden i drugi spadł już  z konia - przykro mi


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#22 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:54, 20.11.2014

Przeczytaj raz jeszcze - tym razem ze zrozumieniem.. Szczególnie pkt 3 w tabelce - Smary do połączeń ruchomych (podpowiedź - prowadnica zacisku, czy też śruba pływająca jest elementem ruchomym) mechanizmów hamulcowych, z wyjątkiem miejsc w których jest kontakt z płynem hamulcowym. 

 

Ja na tym kończę - nawiązując do porównań z koniem, nie będę się z nim kopał...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#23 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:16, 20.11.2014

Pawpor, jak powołałeś się na ten artykuł, to przynajmniej doczytaj go dokładnie, ja to zrobiłem i znowu wracając do punktu 3 tejże tabelki skieruj wzrok trochę w prawo i przeczytaj dokładnie sprecyzowane zastosowanie ATE Plastilube. Jak jeszcze bardziej spojrzysz w prawo, to będzie zastosowanie CRC Brakelube.

Jeżeli jeszcze masz wątpliwości to bądź łaskaw uważnie przeczytać uwagi co do obostrzeń w stosowaniu ATE Plastilube, napisane na samej tubie smaru - nawet gdzieś w innym tamacie zamieściłem zdjęcie tejże tuby dla leniuszków.

 

Pawpor, następne nieprawidłowe zrozumienie języka polskiego. Odpowiedz w którym miejscu porównałem kogoś lub coś z koniem.

 

Reasumując, Panowie to Wy wprowadzacie w błąd Kolegów, wmawiając, że Plastilube ATE można stosować do śrub pływających zacisków hamulcowych.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#24 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:48, 21.11.2014

Panowie... ten wątek nie jest o smarach do tulei/prowadnic tylko o ich średnicy... więc nie rozumiem skąd ta dyskusja

Jeśli chodzi o samo jarzmo, to tak, kupiłem dziś nówkę (u siebie w poznaniu, nie IC) za bodajże 95zł TRW/lucas.

Jeśli chodzi o grubość prowadnic (bolców) to wygląda na to, że faktycznie są tych samych rozmiarów, JEDNAKŻE 

to tuleje są różnych rozmiarów: w świeżym, nowym jarzmie jedna prowadnica chodzi gładko ale bez żadnych luzów 

na boki, a druga ma jakiś półmilimetrowy luz (wyczuwalny). Ta sama sytuacja jak w moich dwóch poprzednich jarzmach

(obydwa oryginały).

 

Jeśli chodzi o smar to użyję ten który dostałem w zestawie z jarzmem bez wnikania jaki on jest, pytanie tylko czy

mam go dodatkowo dołożyć bo widzę, że z fabryki wyszło raczej nasmarowane, tj. bolce są osadzone w tulejach

i lekko miejscami widać smar spod tej gumy osłaniającej, prowadnice chodzą gładko (nie metalicznie).


  • 0

#25 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 23:16, 21.11.2014

Rozumiem, że w momencie kupna prowadnice były już włożone w tuleje jarzma, czyli  jarzmo gotowe do przykręcenia.

No to nie żałuj sobie tego smaru dołączonego w zestawie, wyjmij prowadnice, napchaj smaru do tulejek, posmaruj dodatkowo też prowadnice i z powrotem wepchnij ale pamietając aby nie zamienić prowadnic miejscami w stosunku do fabrycznego osadzenia.

Dla mojej wiedzy napisz która prowadnica "chodzi" luźniej, tzn po przykręceniu jarzma do zwrotnicy "luźniejsza" prowadnica jest u góry, czy u dołu ?


Użytkownik Czarnota edytował ten post 23:17, 21.11.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#26 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 21.11.2014

Rozumiem, że w momencie kupna prowadnice były już włożone w tuleje jarzma, czyli  jarzmo gotowe do przykręcenia.

No to nie żałuj sobie tego smaru dołączonego w zestawie, wyjmij prowadnice, napchaj smaru do tulejek, posmaruj dodatkowo też prowadnice i z powrotem wepchnij ale pamietając aby nie zamienić prowadnic miejscami w stosunku do fabrycznego osadzenia.

Dla mojej wiedzy napisz która prowadnica "chodzi" luźniej, tzn po przykręceniu jarzma do zwrotnicy "luźniejsza" prowadnica jest u góry, czy u dołu ?

Tak, jarzmo jest złożone, gotowe do przykręcenia. 

Jutro napiszę, która jest luźniejsza, bo zostawiłem części w aucie (bodajże góra, ale nie dam ręki teraz).


  • 0

#27 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 22.11.2014

U mnie tez jedna ma wyczuwalnie wiekszy luz. Na dwoch innych jarzmach jest to samo. Widocznie tak ma byc.
  • 0

#28 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 22.11.2014

@Czarnota - luz na boki ma górna prowadnica (patrząc na jarzmo przykręcone do zwrotnicy)


  • 0

#29 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:49, 22.11.2014

Wielkie dzięki, Nfglory


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#30 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:52, 26.11.2014

Mam jeszcze dodatkowe pytanie: jak tylne klocki powinny być osadzone w jarzmie? mają wejść na przysłowiowy wcisk? Bo u mnie latają w górę i w dół w ramiączkach jarzma (jakieś 1 lub 2 mm luzu)? (a stukanie po wymianie jarzma dalej nie ustąpiło...)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, jarzmo zacisku, tuleje

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq