Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Podniesienie mocy k24

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
876 odpowiedzi w tym temacie

#166 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:43, 22.03.2017

AFR, zielone znaczy można jechac

Wi @ MotoX
  • 0

#167 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 21:31, 22.03.2017

Dzieje sie w temacie batdzo dobrze ;)
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#168 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:47, 22.03.2017

808978c43a661a71247738f2d96f981c.jpg

I prosze panstwa mapa korekt przed ostatnia poprawka :) a bylo co poprawiac !!!


Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#169 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:54, 23.03.2017

Kurde az żałuję ze robilem reflash pol roku temu.drugi raz kasy na to nie wydam a zapowiada sie interesujaco

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#170 dzejson_007

dzejson_007
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:ok. Płocka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla TS/ EM2 K20
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Hatch
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 23.03.2017

Do ilu można kręcić na seryjnej pompie?

Miałem kilka pytań może ktoś mi podpowie
Będę składać k24a2 na kolektorze od k20a2 prb i napotkałem taki problem.
dac4238f0ad8.jpg
Znalazłem na k20org, że jedna dziura to układ chłodzenia i łączy się z tym co wchodziło do kolektora.. a drugą to egr i jedni zaslepiaja a inne nie... oczywiście najpierw gwintuja te dziury
I robi się to tak
6d85d07b230d.jpg
180c4518ebcd.jpg
Może ktoś podpowie czy ten sposób jest poprawny?


Drugą sprawa czy trzeba założyć pompę oleju od k20a2 żeby wyżej kręcić, co mi jest potrzebne?
5db61f789704.jpg
Patrząc po numerach części wszystko jest inne oprócz kilku srubek.
Czy potrzebuje zestawu jak na zdjęciu czy coś zostanie ode mnie?
Czyli
-pompa oleju
-łańcuszek
-napinacz slizg
-sruby srubki
-blacha osłoną wału
d1b224531d51.jpg

Ktoś kręci wyżej niż 8000rpm k24 na seryjnej pompie? Pompa w k24a2/3 ma dużo części wspólnych co ta w k20z4. Czy zmiana pompy oleju jest tylko po to żeby pozbyć się wałków i uzyskać +/-10KM?
Co do pompy oleju znalazłem takie info
http://www.k20a.org/...cs/42496?page=1
Wychodzi że ta od k24 daje lepsze ciśnienie niż ta k20a2.. bo ma kółko 2:1 a ta z Type r 1.62:1
Ma ktoś zegary ciśnienia żeby to potwierdzić
  • 0
Bo Honda to samochód dla Bonda:)______________________________________________ była: http://www.accordklu...php?t=27254</a>

#171 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 23.03.2017

Ja tylko gdzieś na K20.org doczytałem, że pompa K24A2/A3 zapewnia smarowanie do 7500rpm, a z K20A2 do 8400rpm. Dodatkowo przy zmianie pompy na K20A2 należy zaślepić jakiś jeden otwór. Ale jaki to nie wiem. Jak znajdę info na K20.org to podeślę.

 

Tutaj masz informację, który otwór należy zaślepić.

http://www.k20a.org/...ead.php?t=36856

 

Co do otworów po układzie chłodzenia i egr przy zmianie kolektora to na youtube gdzieś był pokazany cały film jak to powinno się robić. Na forum też już ktoś wrzucał do tego link.


Użytkownik elfix86 edytował ten post 17:57, 23.03.2017

  • 0

#172 dzejson_007

dzejson_007
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:ok. Płocka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla TS/ EM2 K20
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Hatch
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 23.03.2017

Jak pompę zamontować wiem, jest to tu np.
https://sites.google...ankenstien-swap
Dużo osób zapomina o tym i jest kilka przypadków zatarcia panewek.

Bardziej mi chodzi czy ktoś kręci wysoko na seryjnej, bo nie chce teraz wrzucać kasy 1000-1500 w pompę (nowa 2000komplet)
I trzeba rozebrać dół silnika miskę i łańcuch.
Mam silnik z przebiegiem 30tys mil. Więc szkoda to rozbierac.

Dowiedziałem się że seryjna pompa jest ok ale te walki mogą się posypać powyżej 8000-8500 choć jest kilka osób które jeżdżą latami na odcięciu 8000 i jest ok.
Niuton podpowiedział mi że można usunąć wałki i zostawić seryjną pompę, oni tak robią w swoich silnikach.
Mam na zbycie kolektor taki jak w Type r k20a2 taki sam jak prb ale mam pnf pod przepustnicę elektryczna, z przepustnica i wtryskami jakby ktoś chciał za 250...
I będę mam na handel kolektor rbb z acury tsx 2007 z przepustnica elektryczną wieksza, według danych 67mm ale muszę sprawdzić

Użytkownik dzejson_007 edytował ten post 20:59, 23.03.2017

  • 0
Bo Honda to samochód dla Bonda:)______________________________________________ była: http://www.accordklu...php?t=27254</a>

#173 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:23, 23.03.2017

Z tego co sie orientowałem swego czasu to pompa z K24 może mieć za wysokie obroty powyżej 8k i powodować kawitację oleju. Tak pisano na hamerykańskich forach i chyba nawet na HondaTuning Magazine. Juz nie pamiętam gdzie to czytałem. W praktyce pewnie zależy to od tego jaki masz olej, jego temp. i pewnie jeszcze wielu innych czynników. 


  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#174 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:48, 23.03.2017

Not the K's though-it operates at 1.6 times the crankshaft's speed. That's extremely fast, so fast that when that K20 spins at 8,000 rpm, that little pump is turning at an astonishing 12,800 rpm! It's no wonder it can't keep up, which is what leads to cavitation.

Wi @ MotoX
  • 0

#175 dzejson_007

dzejson_007
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:ok. Płocka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla TS/ EM2 K20
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Hatch
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:57, 23.03.2017

Pompa olejowa z walkami balansujacymi w k24 jak i w k20 ma przełożenie 2:1 więc przy 8000rpm ma 16000rpm a ta bez wałków balansujacuch no z k20a2 czyli z EP3 ma przełożenie 1,62:1 czyli przy 8000rpm będzie mieć około 13000rpm, a żeby ta pompa oleju osiągnęła prędkość tej z walkami trzeba by kręcić takie k20a2 do około 9800rpm.
Dziwne jest to że np. K20z4 te z fn2 też ma walki balansujace i kręci się do 8500 i jest ok...
Kiedyś widziałem filmik gdzie integre dc2 kręcili do 11000rpm ale już koło 9500-9800 ciśnienie oleju z 5-6barów spadały do 1-2bara.
Jeszcze rozmyślam co i jak na pewno założę zegar ciśnienia. W corolli z 2zzge też mam zegar ciśnienia i dużo mnie to nauczyło bo do dobierania oleju i stylu jazdy

Użytkownik dzejson_007 edytował ten post 23:59, 23.03.2017

  • 0
Bo Honda to samochód dla Bonda:)______________________________________________ była: http://www.accordklu...php?t=27254</a>

#176 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 02:05, 25.03.2017

Graty zamówione pod flashowanie sprawniejsze,  więc niedługo będziemy się bawić z accordami 8gen, a 7geny będą szły dużo szybciej ze strojeniem mam nadzieje. Generalnie to będzie możliwość strojenia prawie każdej hondy po 2002r :) 


  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#177 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:51, 25.03.2017

Pięknie :ok jakie przewidujesz koszta takiej imprezy?
  • 0

#178 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:52, 25.03.2017

@ralfi2000 to czekam na konkrety.

 

Szczegolnie interesuje mnie czy bedziesz w stanie zestroic K24A3 z walkiem ssacym z K24Z3, VTC 45/50, innym kolektorem ssacym przy zachowaniu pelnego dzialania wszystkich systemow (VSA, Tempomat, Immobilizer)


  • 0

#179 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:25, 25.03.2017

Koszta jeszcze nie znane. Na razie wysokie przynajmniej po mojej stronie ;)
A tak serio mysle ze strojenie bedzie oscylowalo w granicach 1-1,5k w zaleznosci od auta i setupu, natomiast reflash odpowoednio taniej jesli bede takowy posiadal.
Tak, mysle ze bez problemu da sie zestroic taki setup pod warunkiem zachowania elektrycznej przepustnicy bo to ona zarzadza tempomatem i vsa.
Tak naprawde na razie jedynymi ograniczeniami jakie widze, sa np zmiany gear ratios, zmiany wtryskiwaczy ( chyba ze w niewielkim stopniu ale wskaznik zuzycia bedzie przeklamywal) oraz turbo, poniewaz narzedzi do edycji map noe jest az tak potezne i wszystko trzebaby bylo znalezc na piechote. Poki co na turbo mam prwien pomysl ale msialbym to przemyslec i nastepnie przetestowac. A co do reszty bajerow bycmoze bedzie taka opcja, ale jest to dluzsza kwestia do rozgryzienia.
Aha i jeszcze jedna sprawa bo padlo stwierdzenie ze wzialem sobie reflash czyjs i obrabialem. Moj reflash powstal od zera, na oryginalnej mapie, spedzilem nad nim naprawde duzo czasu na drodze i hamowni i nie jest to poprawka czyjegos flasha ale moj oryginalny reflash by ralfi :) reflash od konkurencji wrzucony byl tylko w celu porownania.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#180 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:48, 25.03.2017

Pompa olejowa z walkami balansujacymi w k24 jak i w k20 ma przełożenie 2:1 więc przy 8000rpm ma 16000rpm a ta bez wałków balansujacuch no z k20a2 czyli z EP3 ma przełożenie 1,62:1 czyli przy 8000rpm będzie mieć około 13000rpm, a żeby ta pompa oleju osiągnęła prędkość tej z walkami trzeba by kręcić takie k20a2 do około 9800rpm.
Dziwne jest to że np. K20z4 te z fn2 też ma walki balansujace i kręci się do 8500 i jest ok...
Kiedyś widziałem filmik gdzie integre dc2 kręcili do 11000rpm ale już koło 9500-9800 ciśnienie oleju z 5-6barów spadały do 1-2bara.
Jeszcze rozmyślam co i jak na pewno założę zegar ciśnienia. W corolli z 2zzge też mam zegar ciśnienia i dużo mnie to nauczyło bo do dobierania oleju i stylu jazdy

 

 

Może tu jest zawarta odpowiedź na tą kwestię:

 

https://www.hondata....tsx_engine.html

 

a dokładnie akapit:  Engine characteristics

The K24 is a long stroke engine. Naturally aspirated the engine's peak torque is around 6000 rpm falling off rapidly on the way to the redline. From about 6500 rpm up the power curve is fairly flat as a result. At 7500 rpm the piston speeds are about the same as that of a K20 at 8500 rpm

 

Tłok w K24 na większy skok czyli dłuższa droga do przebycia podczas jednego obrotu wału silnika , w związku z tym pompa od k20a2 najwyraźniej nie musi przepompować tyle oleju co ta w K24 bo jest mniejsza powierzchnia cylindra do nasmarowania.

Ja tak to widzę.


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq