Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Spalanie oleju, wycieki, nierówna praca silnika, wypadanie zapłonów

VI accord honda spalanie oleju wypadanie zapłonów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
113 odpowiedzi w tym temacie

#31 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:03, 22.12.2016

Do całkowitego spuszczenia płynu chłodniczego pasowałoby odkręcić korek spustowy z bloku silnika, który znajduje się obok filtra oleju.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#32 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 22.12.2016

Kurde myślałem, że w ogóle nie ma takiego korka moim aucie. Nie ważne bo i tak pod blokiem mam ograniczone możliwości i ta temperatura, nic przyjemnego. W sumie przepłukałem układ 2 razy i za drugim razem woda już tylko delikatnie mętna to już nie płukałem, bez śladów tłustych czy jakiegoś syfu. Zalałem K2 Kuler zielony, odpowietrzyłem, może jeszcze nie do końca bo za mało pojeździłem. Wąż dolny po dynamicznej jeździe i włączonym ogrzewaniu wyraźnie ciepły, temperatura na blacie w połowie skali, czyli może lekko podwyższona ale nie ma najmniejszych wachań. Wąż górny chłodnicy dalej spuchnięty jak nażarta anakonda, chłodnica zimna, ciepła tylko od góry ten plastik czarny z napisem Honda, ogrzewanie jest tak jak było. Takie obserwacje po krótkiej jeździe

 

Jaka jest szansa na to, że w układzie jest zbyt wysokie ciśnienie spowodowane nieprawidłową pracą korka chłodnicy?


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 15:58, 22.12.2016

  • 0

#33 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:54, 22.12.2016

Wąż przy nagrzanym silniku będzie zawsze twardszy niż na zimnym w końcu ma być 1.08 bara ciśnienia w układzie chłodzenia. Pytanie czy u ciebie jest prawidłowe?

Można to sprawdzić testerem do chłodnic:

http://www.accordklu...icy-jest-dobry/


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#34 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:09, 22.12.2016

Tymczasowo mógłbym jeździć z kokiem chłodnicy dokręconym do pierwszego oporu, chyba nie powinno wywalić płynu. Po świętach zaopatrzę się w inny, nowy korek i zobaczę jak będzie wtedy. Czy ciśnienie w układzie chłodzenia ma wpływ na temperaturę pokazywana na blacie?

 

To normalne, że w Accordzie chłodnica jest zimna a tylko jej góra (plastik) jest gorący?


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 17:33, 22.12.2016

  • 0

#35 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:14, 22.12.2016

Tymczasowo mógłbym jeździć z kokiem chłodnicy dokręconym do pierwszego oporu, chyba nie powinno wywalić płynu. Po świętach zaopatrzę się w inny, nowy korek i zobaczę jak będzie wtedy. Czy ciśnienie w układzie chłodzenia ma wpływ na temperaturę pokazywana na blacie?

 

To normalne, że w Accordzie chłodnica jest zimna a tylko jej góra (plastik) jest gorący?

tak i tak


  • 0

#36 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:11, 04.01.2017

Założyłem nowy korek, wąż górny nadal spuchnięty ale nie jest bardzo gorący ani nie na tyle twardy żeby nie dało się go ścisnąć, płynu nigdzie nie wywala. Pod korkiem znowu trochę oleju jest ale nie mazia tylko olej - po wytarciu korka papierem jest czarny ślad, może zostało jeszcze coś po "płukaniu". W oleju w dalszym ciągu nie ma nic obcego, co do ubywania to wciąż zbyt krótko mam auto żeby określić. Jak jest w Waszych Accordach jeśli chodzi o górny wąż chłodnicy? Może mój kwalifikuje się do wymiany, mimo że z zewnątrz nie widać śladów zużycia.


  • 0

#37 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:17, 04.01.2017

Na lpg nie klepia Ci zawory tylko wtryski od Lpg 😉
  • 0

#38 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:31, 04.01.2017

Wymontuj termostat i włóż do gorącej wody. Zobaczysz czy się rozszerza
  • 0

#39 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:37, 04.01.2017

Szczypior88

Zgadza się ale ze mnie gapa. Dotarło do mnie to dopiero parę dni temu jak zacząłem zagłębiać się w temat instalacji LPG. Klepanie wtrysków gazu to objaw ich uszkodzenia/rozregulowania, trzeba wymienić lub zregenerować?

 

accord034

Po dłuższej lub intensywnej jeździe dolny wąż się nagrzewa ale górny wciąż spuchnięty, czyli termostat otwiera się ale czy prawidłowo i do końca to nie wiem. Jak dokładnie powinien się zachować termostat np. w garnku wrzącej wody?


  • 0

#40 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:11, 04.01.2017

plukanie ukladu chlodzacego zwykla woda ( nie ma znaczenia ze zdemineralizowana ) bez dodatkowego, odpowiedniego srodka to jak mycie garow bez plynu ......

 

dolny waz sie nagrzeje jak termostat sie otworzy i pusci wode na duzy obieg czyli przez chlodnice. Powinien zrobic sie caly cieply - mowa o wezu.

 

aby dokladnie zrozumiec jak ma zachowac sie termostat to musialbys sobie zerknac jak jest zamontowany w obudowie i co sie z nim dzieje jak podda sie go wlasnie dzialaniu wyzszej temperatury - gdzie co sie otwiera......

 

wg mnie korek bedzie okej bo jakby mial byc zepsuty to wywalaloby wode do zbiorniczka wyrownawczego i mozna byloby sadzic ze upg padlo.... tymczaem wine ponosi koreczek.


  • 0

#41 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:37, 04.01.2017

Normalny objaw, że wtryski klepią. Wiadomo, że jak będą bardzo glośno klepać to trzeba będzie się zainteresować ale one zazwyczaj pracują charakterystycznie :)


  • 0

#42 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 04.01.2017

Tak sobie czytam i czytam o tym całym LPG (to dla mnie nowość) i zastanawia mnie czy jest możliwość aby płyn chłodniczy wymieszał się z tzw. "mazutem", czyli syfem z reduktora. Bo ten syf pod korkiem chłodnicy średnio wygląda na olej, przypomina właśnie bardziej mazut. Możliwe, że reduktor jest mocno brudny w środku, w końcu ma lata a poprzedni właściciel nie był skory do wymiany jakichkolwiek filtrów i generalnie nie zaglądał pod maskę ani do rozumu...


  • 0

#43 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 05.01.2017

Możliwe jest , że gaz dostaje Ci się do układu chłodzenia, i stąd spuchnięty wąż.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#44 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:40, 05.01.2017

Po objawach (twardy wąż, olej w płynie chłodzącym, brak CO2 w płynie) obstawiałbym (niestety) pękniętą głowicę. B. mało prawdopodobne jest aby olej przedostawał się do płynu przez nieszczelną UPG.

Mój mechanik wiele lat temu miał identyczny lub b. podbny problem w swoim Suzuki i pokazywał mi tą pęknięta głowicę - gdzieś głęboko w środku głowicy "rysa" na powierzchni oddzielającej płyn od oleju.

Tak czy inaczej bez ściągnięcia głowicy i testu szczelności nic nie będzie wiadomo na 100%.

 

Silnik F20B6 z HA VI 2.0 nie ma chyba wymiennika ciepła olej-płyn chłodzący ? W HA VI coś takiego było wtedy chyba tylko w ATR. Gdy był to winy można by szukać także i tam.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 13:08, 05.01.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#45 daniobialystok

daniobialystok
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 14.02.2017

Słuchajcie dziś chcąc nie chcąc powróciłem do tematu, ponieważ rozerwało górny wąż chłodnicy, stało się to po przejechanych ok. 40 km i ok. 30 min postoju z włączonym silnikiem, dojeżdżając do mieszkania zauważyłem "dym" spod maski, dojechałem 200 m dalej pod blok i zgasiłem silnik. Dymu nie czuć ale otwieram pomału maskę no i widzę od razu dziurę w wężu, zalaną komorę zielonym płynem K2 i dużo pary. Kupiłem już używany wąż od identycznego modelu a dla starego zrobiłem autopsję, okazuje się że w środku guma ma konsystencję miękkiego silikonu, zwłaszcza w miejscu pęknięcia.

 

Zdjęcia http://tufotki.pl/OPX7p


Użytkownik daniobialystok edytował ten post 19:56, 14.02.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accord, honda, spalanie oleju, wypadanie zapłonów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq