Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gasnący silnik na wolnych obrotach F18B2//Korekty wtyskiwaczy

VI gasnący silnik wolne obroty f18b2

Najlepsza odpowiedź Bojar , 13:31, 04.06.2015

Nie dlatego podejrzewam :) po prostu z doświadczenia, w 90% takich objawów zawory są do roboty.... A że reszta juz była czyszczona bez wymieniona to zakładam ze było to zrobione zgodnie ze sztuką i nie powinno stanowić problemu Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
234 odpowiedzi w tym temacie

#31 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:45, 22.12.2014

Jeśli chodzi o IACV i połączony z nim FITV u mnie były jak kupiłem zapchane doszczętnie i dawało to zupełnie inne objawy mianowicie falował na wolnych obrotach i czasem było czuć podczas jazdy też lekkie fale przy stałej prędkości. Więc nie wiem czy to będzie miało bezpośredni związek.

 

Co do odpalania to tak jak napisał Bojar pierwsze co to świece i jak je wymienisz to możesz sprawdzić "na oko" jaka jest na nich iskra.

A jeśli będzie problem występował z odpalaniem możesz sprawdzić w taki dość niekonwencjonalny sposób czyli wykręć świece (wszystkie) na każdy tłok strzykawką max 1 ml PB po czym szybko po kolei wstrzykując zakręcaj świece. I spróbuj odpalić sprawdź jaki będzie efekt. Przy czym ta operacja musi być wykonana dość szybko. Taka operacja może wykluczyć pewne elementy.

Niektórzy próbują na "plaka" czy samostarty ale ja osobiście jestem przeciwnikiem tego.

 

Co do wystrzału gazu to nie powinno to uszkodzić elementy wewnętrzne IACV i FITV  są solidne i metalowe poza tym np. sprężynę taki wystrzał co najwyżej smyrnie. 

Doprecyzuj jak możesz jeszcze instalacje LPG jaką masz. I czy możesz wrzucić gaz w momencie kiedy jeszcze nie jest do końca rozgrzany a jeszcze gaśnie żeby sprawdzić jak się zachowa na gazie? 


  • 0

#32 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:51, 22.12.2014

Mylisz sie kolego, strzał gazu w kolektor moze solidnie uszkodzić iacv.
  • 0

#33 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:18, 22.12.2014

Mylisz sie kolego, strzał gazu w kolektor moze solidnie uszkodzić iacv.

Tylko w jaki sposób nie rozumiem? Sitko chroni jedno wejście IACV a poza tym elementy IACV są wykonane z materiału który ma wytrzymywać większe przeciążenia. Poza tym wystrzał gazu jest wystrzałem otwartym czyli do filtra więc nie wytwarza jakiegoś mega mocnego ciśnienia w kolektorze. 


  • 0

#34 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:29, 22.12.2014

Nie wytwarza duzego cisnienia? To jak wytlumaczysz pogiete przepustnice i porozrywane obudowy filtra? Uwierz mi, ze taki wystrzal potrafi narobic szkod. Bojar moze potwierdzic.


  • 0

#35 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:34, 22.12.2014

Może może ;) sitko całe a jednak wewnątrz IACV masaker :D mówię CI, jechałem, samochód jakoś sięzmulił stojąc na światłach, za szybki gaz i strzał poszedł, i od tego momentu obroty na gazie stałe ok 1700 a na benzynie jazda z falującymi między 1000-1500... masz u mnie w temacie filmik jak to wyglądało... Wystarczy, że guma-antywybuch jest troche za mocno przykręcona/ klapka osłaniająca filtr się domyka przy wybuchu i wtedy cała sila idzie na przepustnice, a w momencie gdy będzie ona zbyt zamknięta to idzie przez IACV, a przy otwartym FITV(ssaniu) i przez niego przejdzie wybuch, więc pomyśl jak to się konczy


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#36 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:48, 22.12.2014

No to w taki razie jaki mocny był ten wybuch u kolegi rozpoczynającego temat?

Bojar musiałeś mieć baardzo mocny ten wystrzał i jednocześnie pecha, bo ja się spotkałem już z niejednym wybuchem i takich szkód nigdy nie wyrządziło :/


  • 0

#37 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:50, 22.12.2014

Wcale nie taki mocny, zwykły pierd, jakich wiele już kiedyś mialem... sam byłem w szoku ale jak widać tak sie zdarza


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#38 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:56, 22.12.2014

Ja bym jeszcze proponowal autorowi tematu zajrzec do FITV bo moze sie rozkrecil a na to jeszcze ten wybuch i nie wiadomo gdzie zaczac szukac.


  • 0

#39 Rosencreutz

Rosencreutz
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:Teresin k/Warszawy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:51, 23.12.2014

Wystarczy zwykły strzał lpg i w silniczku krokowym pęka gumowa harmonijka (widoczne gołym okiem, przez otwór bez siatki). Jezeli jest postrzępiona lub tylko rozwarstwiona to silniczek do wyrzucenia. Ten zawór jest bardzo delikatny i przez to tak ciężko go kupić w dobrych pieniądzach ;-) Jezeli silniczek ma całą harmonijkę to obawiam się ze masz do wymiany aparat zapłonowy. Chyba ze masz dużo pieniędzy to możesz wymieniać poszczególne częsci aparatu czyli cewkę, moduł zapłonowy, czujnik Halla. Najlepiej podjedź do kogoś kto ma takiego samego accorda, sprawnego i podmień aparat żeby go sprawdzić.


  • 0

Artur


#40 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:00, 23.12.2014

No to tak.. Byłem wybłyskać błędy i dupa. Chwile przed odczytaniem kiedy trzasnąłem drzwiami poluzował się aku... Nie wiem czy skasowało błąd czy co ale nic nie chcialo wybłyskać. Zwarta wtyczka powodowała jedynie ciągłe świecenie się check engine. 
Nagrałem filmik jak auto pracuje więc jak się załaduje to go wrzuce na forum :P 
Filmik kręcony na PB. Po przełaczeniu na gaz samochód przez chwilke pracował niżej tj. ~1100 - 1200rpm.. ale z czasem tak jak na PB poszło to znów na ~1500RPM. 

Świece, Aparat zapłonowy i kable wymieniane jakieś 50KKM temu. Do świec próbowałem się dostać aby podmienić bo zostaly mi jeszcze stare z F20 które w sumie były dobre a zmieniłem je tylko dlatego, że już wypadało. Niestety odkręciłem tylko 1 świece :( Reszta nie chciała sie odkręcić pod zwyczajnej wielkości grzechotką więc odpuściłem bo nie chciałem zerwać gwintu i zostawić świecy w silniku bo dopiero bym sobie narobił (swoją drogą macie jakiś sposób na odkręcenie tak oporowych świec ? ). 

Co dziwne acco chyba wyczuł moje nerwy na niego bo odpalił za pierwszym razem.. Fakt, że chwile musial pokręcić ale odpalił :P Jeśli to naprawde tylko np. świece i np. FITV to byłbym wniebowzięty bo strasznie się boje o brak kompresji w silniku... 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#41 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:08, 23.12.2014

Mozesz spróbowac odkrecic swiece na rozgrzanym silniku.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#42 Rosencreutz

Rosencreutz
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:Teresin k/Warszawy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:49, 23.12.2014

Tak, na rozgrzanym silniku możesz spróbować ale to nie świece. Obstawiam na 90% aparat i silniczek krokowy.


  • 0

Artur


#43 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:09, 23.12.2014

No to tak.. Byłem wybłyskać błędy i dupa. Chwile przed odczytaniem kiedy trzasnąłem drzwiami poluzował się aku...



Co dziwne acco chyba wyczuł moje nerwy na niego bo odpalił za pierwszym razem.. Fakt, że chwile musial pokręcić ale odpalił :P Jeśli to naprawde tylko np. świece i np. FITV to byłbym wniebowzięty bo strasznie się boje o brak kompresji w silniku... 

 

Dlaczego taki ważny fakt jak luźna klema na akumulatorze jest przez ciebie bagatelizowana. Może coś nie doczytałem, ale dla mnie jest to podstawa twoich problemów.


  • 0

#44 artek

artek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:59, 23.12.2014

Miałem wcześniej mercedesa na monowtrysku i nie obstawiałbym, że krokowiec się rozwali przy wybuchu. prędzej rprzepustnica się pokrzywi co miałem okazję doświadczyć przy lpg.

Ale to nie była honda,


  • 0

#45 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:22, 23.12.2014

LK3 - źle cos odebrałeś - aku został od razu ciaśniej spasowany i dokręcony :) Zwarcie pod maską mi nie potrzebne ;P 


No świece mam więc co mi tam szkodzi spróbować.. Swoją drogą jak to zapłonowy to ma ilość obrotów dla niego znaczenie ? Bo on szybciej/częściej i mocniej daje iskre jak sa większe obroty czy jak ? 

Jak na razie to mi się robi sweet lista do wymiany :) 

Aparat 
krokowy
FITV 
pierdyliard innych czujników zaraz sie pokaże.. 

Straszenie jestem zły na ten aku ze mi checka skasowało - a specjalnie jeździłem jak nie doje**ny po osiedlu aby mi sie zapalił i nic.. 
A można jakoś FITV sprawdzić manualnie ? Tzn jeśli jest sprawny to po jego odpięciu jakieś tam objawy czy coś - coś jak krokowiec .. Bo chwilowo nie mam jak go odkręcić od przepustnicy i troche lipa ze sprawdzeniem tego :( 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, gasnący silnik, wolne obroty, f18b2

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq