Jeśli chodzi o IACV i połączony z nim FITV u mnie były jak kupiłem zapchane doszczętnie i dawało to zupełnie inne objawy mianowicie falował na wolnych obrotach i czasem było czuć podczas jazdy też lekkie fale przy stałej prędkości. Więc nie wiem czy to będzie miało bezpośredni związek.
Co do odpalania to tak jak napisał Bojar pierwsze co to świece i jak je wymienisz to możesz sprawdzić "na oko" jaka jest na nich iskra.
A jeśli będzie problem występował z odpalaniem możesz sprawdzić w taki dość niekonwencjonalny sposób czyli wykręć świece (wszystkie) na każdy tłok strzykawką max 1 ml PB po czym szybko po kolei wstrzykując zakręcaj świece. I spróbuj odpalić sprawdź jaki będzie efekt. Przy czym ta operacja musi być wykonana dość szybko. Taka operacja może wykluczyć pewne elementy.
Niektórzy próbują na "plaka" czy samostarty ale ja osobiście jestem przeciwnikiem tego.
Co do wystrzału gazu to nie powinno to uszkodzić elementy wewnętrzne IACV i FITV są solidne i metalowe poza tym np. sprężynę taki wystrzał co najwyżej smyrnie.
Doprecyzuj jak możesz jeszcze instalacje LPG jaką masz. I czy możesz wrzucić gaz w momencie kiedy jeszcze nie jest do końca rozgrzany a jeszcze gaśnie żeby sprawdzić jak się zachowa na gazie?