Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

odbijanie sprzęgła problem

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
147 odpowiedzi w tym temacie

#106 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:35, 02.11.2015

sytuacja opanowana :)

plyn wymieniony


  • 0

#107 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:43, 02.11.2015

I dlaczego płyn nie chciał lecieć?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#108 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:12, 02.11.2015

wkrecilem odpowierznik pompowalem pedalem braciak poluzowal odpowietrznik i za ktoryms razem polecial caly syf...

czynnos kontynuowalismy az przpuscilismy 3 nowe zbiorniczki a odpowietrznikiempolecial nowy plyn

 

stary plyn byl czarny...


  • 0

#109 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:24, 02.11.2015

Czyli syf zablokował wysprzęgnik.

Ciekawe ile jeszcze zostało w środku, bo nie ma szans bez rozbierania tylko przepłukując wszystkiego wyczyścić.

Po jakimś czasie można zrobić powtórkę to jeszcze powinno polecieć.


  • 0

#110 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:04, 03.11.2015

Wymiana płynu nie rozwiąże problemu. Konieczna wymiana pompy sprzęgła. Wysprzęglik, jeśli nie cieknie można zostawić. Jest kilka tematów o tym problemie. Pompa ABE daje radę, ale poszukał bym coś lepszego, tyle że w internecie dość trudno.


  • 0

#111 MeCiu

MeCiu
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 24.03.2016

Witam,

 

Jakieś 2tyś km temu (203tyś przebiegu) pojawiło się stukanie w momencie wciskania pedału sprzęgła.

Stukanie zazwyczaj nie pojawia się przy zimnym silniku, natomiast przy ciepłym notorycznie.

 

Stukanie (stuknięcie) pojawia się raz przy każdym wciśnięciu sprzęgła. Towarzyszy temu odczuwalny pod nogą przeskok (jakby o coś haczyło).

Nie jest określona jedna pozycja występowania problemu, czasem występuje na początku wciskania sprzęgła, czasem przy końcu.

 

Próbowałem wciskać sprzęgło z różnych stron żeby wyeliminować haczenie przy pedale, jednak nie robi to żadnej różnicy.

 

 

Dodatkowo tarcz sprzęgła nie wymieniałem co najmniej od 100tyś km (nie było potrzeby).

 

 

Czy ma ktoś może pomysł jak to rozwiązać lub wcześniej spotkał się z podobnym problemem ?

 

Z góry dziękuję za informacje.


  • 0

#112 MeCiu

MeCiu
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 03.04.2016

Ma ktoś może pomysł co się może z tym dziać?


  • 0

#113 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:10, 03.04.2016

Prawdopodobnie przeskakuje główka popychacza w pompie ta od strony pedału .Możesz odkontrować nakrętkę przy pedale i przekręcić trzpień o 90-180*..może pomóc jak i dodatkowo wpuścić mu trochę jakiegoś smaru
  • 0
                       

#114 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:11, 03.04.2016

Trzeba posłuchać, skąd tak stuka. Jeden wciska sprzęgło, a drugi schodzi pod auto i słucha. Wysprzęglik, łożysko, docisk... a może wszystko naraz? Ciężko zdiagnozować przez internet.


  • 0

#115 Danielqq

Danielqq
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Sokółka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Vll
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 07.04.2016

Witam, i jak tam naprawiłeś ? Mi również pojawiło się coś podobnego, podczas wciskania i puszczania sprzęgło strzela, przeskakuje, tak jakby sprężyna przeskakiwała, albo o coś haczyło, czuć pod nogą. Jest to powód do zmartwienia ? Przy dłuższym przeskakiwaniu może coś się stać ?


  • 0

#116 MeCiu

MeCiu
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 09.04.2016

Nie naprawiałem tego jeszcze. Chwilowo auto stoi bo wyjechałem na dłużej.

Mam jedynie obawy, że rozszczelni się układ sprzęgła w najmniej odpowiednim momencie...

 

Dlatego też pytam czy ktokolwiek już miał coś podobnego i już to ogarnął :)

 

Myślę jednak, że pomysł kolegi Wlodar może coś dać. Dźwięk dochodzi z kabiny, nie z komory silnika.

 

 

Wolałbym jednak to za jakiś czas naprawić przed jakąś dłuższą podróżą.


  • 0

#117 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:19, 09.04.2016

Moja rada jest taka. Wymień pompę sprzęgła i wysprzęglik. Dobór komponentów pozostawiam Tobie. Alternatywnie grzeb w pedałach, wymieniaj płyn, odpowietrzaj i tak w kółko.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#118 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 19.05.2016

Cześć, 

 

Od wczoraj moje sprzęgło zaczęło bardzo wysoko brać. Jak wrzucę 1 bieg i troszeczkę popuszczę sprzęgło to samochód od razu zaczyna jechać, jak przytrzymam dłużej sprzęgło to na chwilę tak jakby zostaje w podłodze i odskakuje z opóźnieniem...Dzisiaj wymieniłem płyn i odpowietrzyłem układ, nic to nie dało. Z wysprzęglika nie cieknie, znajomy mechanik mówi że to docisk i trzeba wymienić całe sprzęgło, ale jak czytam forum to wydaję mi się że to ta cała POMPA SPRZĘGŁA... ? Co o tym sądzicie ? Czy Pompa firmy ABE daję radę ? Dzięki za pomoc


  • 0

#119 Radish

Radish
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Ostrowiec Świętokrzyski / Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:38, 19.05.2016

Ja dał bym 100% na pompę sprzęgła. Już u kogoś się takie cuda działy ;) wymiana pompy sprzęgła pomogła bądź jej regeneracja zestawem uszczelek. Proponuję zmienić mechaniora bo zamiast szukać po prostszych rzeczach to od razu sprzęgło. Nie sądzę że docisk sprzęgła by się tak blokował że by pedału nie chciało puścić do góry...
  • 0

#120 Max

Max
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 20.05.2016

Mam to auto od 7 lat i nigdy nie robiłem sprzęgła, a przejechałem już 130tys. więc sam nie wiem.... Czy nagłe wysokie branie sprzęgła może być winą pompy ? Dzięki


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq