Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

odbijanie sprzęgła problem

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
147 odpowiedzi w tym temacie

#76 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:13, 15.09.2015

Trzeba zdemontować do wymiany gumek.
Wyjęcie to całej roboty około pół godziny.
Do przewodu to najlepiej kupić klucz taki jak do przewodów hamulcowych ale i dobry widlasty da rade.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#77 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:08, 15.09.2015

Do przewodu to najlepiej kupić klucz taki jak do przewodów hamulcowych ale i dobry widlasty da rade.

Tylko jak mam sie dostać do tego przewodu jak tam ciężko nawet rękę wsadzić, a co tu dopiero z kluczem.

Następna sprawa to taka ze po odkręceniu odpowietrznika płyn nie zlatuje a powinien.

StaÅ‚o sie to w momencie zapowietrzenia pompki, tak byÅ‚o wszystko w porzÄ…dku, po zalaniu nowego pÅ‚ynu pompka przestaÅ‚a pompować 

PS. dotyczy to VI gen


Użytkownik grzegorz1982 edytował ten post 21:31, 15.09.2015

  • 0

#78 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 06:27, 16.09.2015

Strzykawka (ale jak największa), kawałek wężyka na odpowietrznik i odsysanie płynu ze zbiorniczka.

Bo oczywiście próbowałeś pompować tak jak hamulce się odpowietrza?

I nic nie leciało?


  • 0

#79 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:16, 16.09.2015

Płyn ze zbiorniczka został usunięty, gdyż przed wymiana chciałem pozbyć się czarnej zawiesiny czy cos takiego, wiec go zdemontowałem i ponownie wlałem płyn.

Do puki nie zdemontowałem zbiorniczka wszystko było sprawne, teraz słychać tylko jak w pompce się płyn przelewa ale nie pompuje, nie wiem co się mogło stać.


  • 0

#80 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:09, 16.09.2015

Stało się to, że zapowietrzyłeś pompę sprzęgła, odpowietrzenie niestety zajmie trochę czasu.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#81 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:41, 16.09.2015

Tylko powiedz jak mam ją odpowietrzyć jak nawet płynu nie chce pobrać.


  • 0

#82 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:01, 16.09.2015

Tylko powiedz jak mam ją odpowietrzyć jak nawet płynu nie chce pobrać.

 

A czytałeś?

Działa, sprawdzone nie tylko przeze mnie, na pompach po regeneracji jak i na nowej pompie.

 

Strzykawka (ale jak największa), kawałek wężyka na odpowietrznik i odsysanie płynu ze zbiorniczka.

Bo oczywiście próbowałeś pompować tak jak hamulce się odpowietrza?

I nic nie leciało?


  • 0

#83 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:20, 16.09.2015

Może czegoś nie zrozumiałem ale po co mam strzykawką odessać płyn ze zbiorniczka ? Co później ? Jak pompka nie chce zaciągnąć płynu.

Czy chodzi Ci aby przez odpowietrznik wyciągać płyn strzykawką ?


Użytkownik grzegorz1982 edytował ten post 12:21, 16.09.2015

  • 0

#84 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:01, 16.09.2015

Moze nie za dokładnie napisałem:

 

Jeden koniec wężyka na strzykawkę

Drugi koniec wężyka na odpowietrznik w wysprzęgniku - odpowietrznik odkręcony

Odsysasz płyn z całego układu w ten sposób a nie ze zbiorniczka.


  • 0

#85 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:39, 16.09.2015

bawiłem sie tak z 30min i nic, wężyku tylko powietrze z płynem bulgocze a ze zbiorniczka nawet grama nie ubyło.

Pokusiłem sie nawet aby strzykawkę napełnić płynem i bezpośrednio do pompki przez ten przewód gumowy to az wężyk spadł i płynu ani grama nie wlazło.


  • 0

#86 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8889 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:20, 16.09.2015

To znaczy że pompa nie wróciła do końca i najmniej inwazyjne jest pompowanie pedałem aż wróci na swoje miejsce.
Pedał pewnie luźno lata?

Ewentualnie kompresor podpiąć pod odpowietrznik i mu dać ciśnienie od drugiej strony żeby tłoczej pompy wrócił na swoje miejsce. Można też odkręcić przewód przy wysprzęgniku lub pompie i tamtędy.
Tylko założyć pokrywkę zbiornika żeby nie wystrzelił płyn po komorze silnika.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#87 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:18, 16.09.2015

Pierwsza rzecz - jeÅ›li chodzi o 6. generacjÄ™ - tam jest wsówka czy jak tam to siÄ™ zwie - nic siÄ™ nie odkrÄ™ca przy pompie na grodzi (odkrÄ™casz 2 nakrÄ™tki w kabinie, wkÅ‚adasz jakieÅ› dÅ‚ugi szczyce tudzież palce i wyciÄ…gasz wsówkÄ™, potem wyciÄ…gasz metalowy przewód do góry i pompa jest rozbrojona - kolejność odkrÄ™cania może być  odwrotna - Å‚atwiej bÄ™dzie wyjąć jeÅ›li pompa bÄ™dzie na sztywno). W 7 genie bÄ™dzie chyba podobnie (http://japancars.ru/...&nplblk=B__2320)

 

A czemu nie chce siÄ™ odpwietrzyć nie mam pojÄ™cia - może przy odciÄ…ganiu pÅ‚ynu jakiÅ› syw zapchaÅ‚ przewód  od zbiorniczka ?

 

wspomniana wsówka w 7 (chyba) to element 19 na rysunku powyżej a w 6 nr 3 w tym linku: http://japancars.ru/...&nplblk=B__2320


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 16:24, 16.09.2015

  • 0

#88 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:37, 16.09.2015

Zakładam że jednak odpowietrznik odkręciłeś. Płyn powinien wypływać pod wpływem grawitacji bez strzykawki. Jeżeli nie to:
proponuję rozłączyć wysprzęglik, pamiętając że w wypadku gdy przewód się zapiecze, możesz go rozłączyć razem z kominkiem wybijając bolec. Kominka się nie odkręca.

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
  • 0

#89 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:20, 16.09.2015

Nie rozumiem czemu proponujecie rozkręcać przewód - ni cholery nie ma później jak go skręcić jak się chce składać. Ja zrobiłem bez rozkręcania - wyciągasz zawleczkę i przewód odchodzi. Składa się na odwrót - wg. mnie łatwiej później tą zawleczkę włożyć niż się pałować 2 kluczami kręcac maks 1/6 obrotu :)


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 19:25, 16.09.2015

  • 0

#90 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:57, 16.09.2015

W czoraj jeszcze pod odpowietrznik podłaczyłem pomke (taka od roweru) i pompowałem to bombelki w zbiorniczku idą.

Dziś próbowałem zrobić to co przemkowal podpowiedział ale nie udało mi sie.

 

Zakładam że jednak odpowietrznik odkręciłeś. Płyn powinien wypływać pod wpływem grawitacji bez strzykawki. Jeżeli nie to:
proponuję rozłączyć wysprzęglik, pamiętając że w wypadku gdy przewód się zapiecze, możesz go rozłączyć razem z kominkiem wybijając bolec. Kominka się nie odkręca.

tak było zanim odkręciłem zbiorniczek, to plyn pod wplywem grawitacji leciał.

 

Nie rozumiem czemu proponujecie rozkręcać przewód - ni cholery nie ma później jak go skręcić jak się chce składać. Ja zrobiłem bez rozkręcania - wyciągasz zawleczkę i przewód odchodzi. Składa się na odwrót - wg. mnie łatwiej później tą zawleczkę włożyć niż się pałować 2 kluczami kręcac maks 1/6 obrotu :)

Czyli jak wyciÄ…gnÄ™ tÄ… zawleczkÄ™ to przewód metalowy wyjdzie bez oporów ? bo niby jest tam jakiÅ› dzyndzelek ale jest tez nakrÄ™tka i to mnie zmyliÅ‚o. 

 

Będę jeszcze jutro próbował strzykawką od odpowietrznika pompować płyn jak nie pójdzie to tylko pozostaje mi wyjecie pompki. Dodam ze jak ruszam pedałem to słychać jak by się płyn przelewał w pompie.

Czy jest jakiś schemat bądź coś takiego jak ten tłoczek wygląda ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq