Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jak wyciągnąć klamkę

VI

Najlepsza odpowiedź Palo , 12:15, 10.09.2016

mallson, sorki że musiałeś czekać.

Wiesz co, mam klamkę, ale chyba z nerwów jak ją wyjmowałem musiałem gdzieś "frygnąć" tą ułamaną część. Nie napisałeś z której strony Ci poszła ta klamka, od cięgna czy od sprężynki. Więc z racji tego, że nie mam tej części z wałeczkiem, opisze Ci to i analogicznie możesz to wykonać.

Otóż na zdjęciu nr 1 zamieściłem Ci całą klamkę, abyś zobaczył jak "ciapałem" kleju. Czyli w te wgłębienia, a potem zrobiłem glazurkę.

1.jpg

 

Na zdjęciu nr 2 oznaczyłem Ci miejsca, w których dobrze jest jakimś niewielkim rozgrzanym gwoździem wykonać otwory, w które: albo włożysz nit, który będzie z drugiej strony trzymał blaszkę, albo będą to wgłębienia, aby przewiercone w blaszce dziury ze względu na powstałe przy wierceniu wgłębienia wpasowały się w otworze po wypalaniu gwoździem - zawsze to jakoś lepiej złapie klejem.

2.jpg

 

A tu w zdjęciu nr 3 chciałem Ci zobrazować, jak musisz wyciąć blaszkę. Jeśli dobrze się przyjrzysz zdjęciu i klamce zobaczysz, jak wykonać cięcia blaszki, aby uformować z nich kolanko, które będzie pasowało do tego zagięcia ramienia klamki. Zwróć uwagę na to, aby blaszka była na tyle cienka, aby podczas otwierania klamki plastikowe ramie już z przytwierdzoną blaszką swobodnie wchodziło w wyżłobiony na to otwór. Proponuję dziury w blaszce wywiercić takie, aby wszedł ci jak najmniejszy rozmiar nitów. Wytapianie wyżej wspomnianej dziurki za pomocą gwoździa zacznij po stronie przeciwnej do fabrycznych wgłębień - czyli po płaskiej stronie. Jak wywiercisz tak samo niewielkie dziurki w blaszce, to spiłuj trochę te zadry powstałe w wyniku wiercenia. Spasuj oba elementy, i znowu sprawdź czy klamka swobodnie się otwiera. Może się okazać, że będziesz musiał użyć jakiegoś ściernika, aby jeszcze bardziej "uszczuplić" blaszkę. Dopiero na koniec bierz się za klejenie - blaszka do plastikowego ramienia, potem klej we wgłębienia i na koniec zarobienie na płasko wgłębień. Jeśli będziesz używał Poxipolu, to nie martw się, jeśli klamka nie będzie się swobodnie otwierała. Poxipol jest na tyle twardym, a jednocześnie miękkim klejem po wyschnięciu, że możesz nawet użyć miniszlifierki, do wyfrezowania odpowiedniego kształtu tak, aby klamka swobodnie się poruszała. 

3.jpg

 

 

 

Humanistą nie jestem, także jeśli napisałem masło maślane, trociny piach i siano razem wzięte, to pisz śmiało, bedziem tłumaczyć   :-P

Powodzenia!!   :-)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:53, 10.09.2016

Wielkie dzięki! Mam problem z oddzieleniem tego plastiku od cięgna.. Nie mogę zdjąć tego plastiku.


  • 0

#17 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:23, 10.09.2016

Ale którego? Wstaw fotkę.
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#18 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:39, 10.09.2016

dałem radę. poskladane, powiercone , blacha przykrecona. Działa jak należy. Dzięki wielkie Palo za pomoc! Będę wiedział do kogo uderzać jak będę miał problem z klamką :D.


  • 0

#19 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:48, 10.09.2016

Spoko spoko, fajnie że się udało. Ale jedna rzecz, o której nie wspomniałem, a której mam nadzieje nie zrobiłeś... Zapomniałem dopisać, żebyś DOPIERO JUTRO ZAŁOŻYŁ KLAMKĘ W DRZWI (wiem że niedziela, ale klej na spokojnie żeby zastygł).
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#20 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 10.09.2016

ostygnie na drzwiach :)


  • 0

#21 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:16, 10.09.2016

To niech stygnie, ale póki możesz to nie ruszaj jak najdłużej. Niech schnie w spokoju :-)
Fajnie że Ci się udało i że dałeś radę. U mnie po pierwszej "robótce" wytrzymało grubo ponad pół roku. Ale to już w zależności od tego czy sam korzystasz i wiesz że trzeba delikatniej siei obchodzić, czy jednak jest drugi kierowca który nie zwraca na to uwagi. :-/
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#22 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:07, 11.09.2016

Wymiana klamy bedzie w pazdzierniku, a drugiego kierowcy na szczescie nie ma :D
  • 0

#23 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:02, 11.09.2016

Wejdź sobie na www.haparts.pl
Nieraz korzystałem u nich, chcąc kupić OEM części. Za klamkę kierowcy z wysyłką zapłaciłem bodajże 220zł, a w ASO radomskim chcieli coś koło 250zł. Niby 30zł oszczędzasz, ale masz na piwko do pracy przy rozkładaniu tapicerki i zakładaniu klamki. :-P
Tam jest facet Adam Rok. Jak trafiłem pierwszy raz na niego, tak zachowuje ciągłość wiadomości mailowych i zawsze jakiś tam rabacik narzuci. :-P Ostatnio z klamką wysłał mi jakiś tam bonusik, ale już nie pamiętam co to było.
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq