Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jak wyciągnąć klamkę

VI

Najlepsza odpowiedź Palo , 12:15, 10.09.2016

mallson, sorki że musiałeś czekać.

Wiesz co, mam klamkę, ale chyba z nerwów jak ją wyjmowałem musiałem gdzieś "frygnąć" tą ułamaną część. Nie napisałeś z której strony Ci poszła ta klamka, od cięgna czy od sprężynki. Więc z racji tego, że nie mam tej części z wałeczkiem, opisze Ci to i analogicznie możesz to wykonać.

Otóż na zdjęciu nr 1 zamieściłem Ci całą klamkę, abyś zobaczył jak "ciapałem" kleju. Czyli w te wgłębienia, a potem zrobiłem glazurkę.

1.jpg

 

Na zdjęciu nr 2 oznaczyłem Ci miejsca, w których dobrze jest jakimś niewielkim rozgrzanym gwoździem wykonać otwory, w które: albo włożysz nit, który będzie z drugiej strony trzymał blaszkę, albo będą to wgłębienia, aby przewiercone w blaszce dziury ze względu na powstałe przy wierceniu wgłębienia wpasowały się w otworze po wypalaniu gwoździem - zawsze to jakoś lepiej złapie klejem.

2.jpg

 

A tu w zdjęciu nr 3 chciałem Ci zobrazować, jak musisz wyciąć blaszkę. Jeśli dobrze się przyjrzysz zdjęciu i klamce zobaczysz, jak wykonać cięcia blaszki, aby uformować z nich kolanko, które będzie pasowało do tego zagięcia ramienia klamki. Zwróć uwagę na to, aby blaszka była na tyle cienka, aby podczas otwierania klamki plastikowe ramie już z przytwierdzoną blaszką swobodnie wchodziło w wyżłobiony na to otwór. Proponuję dziury w blaszce wywiercić takie, aby wszedł ci jak najmniejszy rozmiar nitów. Wytapianie wyżej wspomnianej dziurki za pomocą gwoździa zacznij po stronie przeciwnej do fabrycznych wgłębień - czyli po płaskiej stronie. Jak wywiercisz tak samo niewielkie dziurki w blaszce, to spiłuj trochę te zadry powstałe w wyniku wiercenia. Spasuj oba elementy, i znowu sprawdź czy klamka swobodnie się otwiera. Może się okazać, że będziesz musiał użyć jakiegoś ściernika, aby jeszcze bardziej "uszczuplić" blaszkę. Dopiero na koniec bierz się za klejenie - blaszka do plastikowego ramienia, potem klej we wgłębienia i na koniec zarobienie na płasko wgłębień. Jeśli będziesz używał Poxipolu, to nie martw się, jeśli klamka nie będzie się swobodnie otwierała. Poxipol jest na tyle twardym, a jednocześnie miękkim klejem po wyschnięciu, że możesz nawet użyć miniszlifierki, do wyfrezowania odpowiedniego kształtu tak, aby klamka swobodnie się poruszała. 

3.jpg

 

 

 

Humanistą nie jestem, także jeśli napisałem masło maślane, trociny piach i siano razem wzięte, to pisz śmiało, bedziem tłumaczyć   :-P

Powodzenia!!   :-)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 07.09.2016

Witam , mam problem a mianowicie nie mam pojęcia jak wymontować klamkę od strony kierowcy w accordzie.. Ułamała mi się dźwigienka cięgna i chciałbym ją posklejać na kilka dni zanim przyjdzie nowa klamka. Przeszkadza mi cięgno nie wiem jak je ściągnąć, ponieważ przeszkadza mi to w wyjmowaniu klamki.

 

Dołączam zdjęcia cięgna przy klamce oraz przy zamku na dole.

1)

1jpg_ahepehs.jpg

 

 

2)2jpg_aheperx.jpg


  • 0

#2 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:53, 07.09.2016

Robiłem to 2x. Raz do sklejenia, drugi raz do wymiany na nową.
Też miałem ten sam problem, ale dałem radę.
Kolego, musisz od wewnątrz drzwi najpierw jakby wypchnąć ją na zewnątrz. Powinna Ci wtedy lekko dołem wyskoczyć. Potem od zewnątrz delikatni, ale i z siłą powoli ją wyciągaj na zewnątrz ciągnąć za całą obudowę klamki, tak jakbyś chciał drzwi otworzyć. Jak Co trochę wyjdzie, to naszykuj sobie albo cienkie kombinerki, albo najlepiej takie wygięte, bo w otworze klamki natkniesz się na 2 jakby ząbki, które będą Ci przeszkadzać w jej wyjęciu. Delikatnie je odchylasz, wyjmujesz klamkę i bierzesz dwa cienkie śrubokręty, a następnie rozchylasz ten biały plastik - łączy on jedno ramie klamki z tym metalowym wałeczkiem i cięgnem. Wtedy już całkowicie oddzielisz cięgno od klamki. A składając wszystko, najpierw wkładasz klamkę w swoje miejsce, a następnie wpinasz cięgno w ten biały plasticzek, o którym pisałem wyżej.
Wiem, masło maślane, ale tak to umiem opisać jedynie.
Kolego, jak coś to śmiało pytaj, ja dosyć często wchodzę przez aplikację. :-)
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#3 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 07.09.2016

Dzięki wielkie Palo :). Jutro z tym powalczę i powiem co i jak. Jak się w czymś zagubię to wiem do kogo uderzać :D


  • 0

#4 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:57, 07.09.2016

No no, spoko spoko. Jutro od 13 jestem za kółkiem, ale będę sprawdzał co jakiś czas jak tam postępy u Ciebie. Także mówię, jak coś to pytaj. Nie ma głupich pytań, a "potomnym" może się kiedyś temat przydać.
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#5 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:07, 09.09.2016

No i jak tam, dałeś rade?
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#6 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:25, 09.09.2016

Wczoraj mialem za duzo roboty, dzisiaj po pracy sie zabieram za to dziadostwo. W kontakcie :)
  • 0

#7 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:16, 09.09.2016

Spoko luz, do jutra jestem pod telefonem
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#8 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 09.09.2016

A czym klamke kleiles Palo ?
  • 0

#9 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:57, 09.09.2016

Wiesz co, dobrze najpierw dociąć blaszkę, przewiercić przez nią dwie dziurki i połączyć je Poxipolem z tym plastikowym ramieniem.
Jeśli jutro masz dopiero zamiar to robić, to wstawie fotki ze starej klamki, która leży u rodziców w garażu. Już 2x była klejona, i już po drugim kupiłem poprostu nową w ASO.
Jutro będę tam u nich max do 11 rano, więc wrzucę te fotki tutaj.
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#10 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 09.09.2016

Bede wdzieczny za fotke :)
  • 0

#11 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:38, 09.09.2016

Luzik, ale musisz się do jutra wstrzymać minimum do 10 rano
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#12 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:55, 09.09.2016

Klamka sciagnieta :). Czekam na fotki Palo;)
  • 0

#13 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:13, 09.09.2016

Eee, no to zuch :-P To znajdź sobie kawałek blaszki, podpowiem Ci, że ja wziąłem z kawałka rynny metalowej, bo ta blacha jest dosyć sztywna, a jednocześnie łatwo się tnie. Kawałek max 8x8 cm powinien Ci wystarczyć. Jak masz nitownice ręczną, to też Ci się może przydać. A do tego 2 nity nawet najmniejsze.
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#14 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:20, 10.09.2016

Kurde mallson, musisz sie wstrzymać do 12:30 max, bo z delegacji dopiero dzisiaj wracam, a jeszcze muszę się rozliczyć i do rodziców dopiero jadę. Ale dzwoniłem do taty i znalazł tą klamkę na mojej półce jego garażu. :-)
.......
Wysłane z Lumia 930
  • 0

#15 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:15, 10.09.2016   Najlepsza odpowiedź

mallson, sorki że musiałeś czekać.

Wiesz co, mam klamkę, ale chyba z nerwów jak ją wyjmowałem musiałem gdzieś "frygnąć" tą ułamaną część. Nie napisałeś z której strony Ci poszła ta klamka, od cięgna czy od sprężynki. Więc z racji tego, że nie mam tej części z wałeczkiem, opisze Ci to i analogicznie możesz to wykonać.

Otóż na zdjęciu nr 1 zamieściłem Ci całą klamkę, abyś zobaczył jak "ciapałem" kleju. Czyli w te wgłębienia, a potem zrobiłem glazurkę.

1.jpg

 

Na zdjęciu nr 2 oznaczyłem Ci miejsca, w których dobrze jest jakimś niewielkim rozgrzanym gwoździem wykonać otwory, w które: albo włożysz nit, który będzie z drugiej strony trzymał blaszkę, albo będą to wgłębienia, aby przewiercone w blaszce dziury ze względu na powstałe przy wierceniu wgłębienia wpasowały się w otworze po wypalaniu gwoździem - zawsze to jakoś lepiej złapie klejem.

2.jpg

 

A tu w zdjęciu nr 3 chciałem Ci zobrazować, jak musisz wyciąć blaszkę. Jeśli dobrze się przyjrzysz zdjęciu i klamce zobaczysz, jak wykonać cięcia blaszki, aby uformować z nich kolanko, które będzie pasowało do tego zagięcia ramienia klamki. Zwróć uwagę na to, aby blaszka była na tyle cienka, aby podczas otwierania klamki plastikowe ramie już z przytwierdzoną blaszką swobodnie wchodziło w wyżłobiony na to otwór. Proponuję dziury w blaszce wywiercić takie, aby wszedł ci jak najmniejszy rozmiar nitów. Wytapianie wyżej wspomnianej dziurki za pomocą gwoździa zacznij po stronie przeciwnej do fabrycznych wgłębień - czyli po płaskiej stronie. Jak wywiercisz tak samo niewielkie dziurki w blaszce, to spiłuj trochę te zadry powstałe w wyniku wiercenia. Spasuj oba elementy, i znowu sprawdź czy klamka swobodnie się otwiera. Może się okazać, że będziesz musiał użyć jakiegoś ściernika, aby jeszcze bardziej "uszczuplić" blaszkę. Dopiero na koniec bierz się za klejenie - blaszka do plastikowego ramienia, potem klej we wgłębienia i na koniec zarobienie na płasko wgłębień. Jeśli będziesz używał Poxipolu, to nie martw się, jeśli klamka nie będzie się swobodnie otwierała. Poxipol jest na tyle twardym, a jednocześnie miękkim klejem po wyschnięciu, że możesz nawet użyć miniszlifierki, do wyfrezowania odpowiedniego kształtu tak, aby klamka swobodnie się poruszała. 

3.jpg

 

 

 

Humanistą nie jestem, także jeśli napisałem masło maślane, trociny piach i siano razem wzięte, to pisz śmiało, bedziem tłumaczyć   :-P

Powodzenia!!   :-)


Użytkownik Palo edytował ten post 12:16, 10.09.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq