Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak kultury pracy silnika - szarpanie, nierówna praca

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
484 odpowiedzi w tym temacie

#61 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:13, 16.09.2016

jakie pyrkanie xD

 

U mnie poszarpywanie było choć nie zawsze, później było czuć jak by zapłony wypadały i pyrkał z tyłu z tłumika i łapał muła, ja wciskam gaz a on prawie nic nie przyspieszał. Diagnostyka pokazywała że sonda pracuje dobrze ale po wymianie wyszło że jednak źle pracowała. Wymieniałem w ciemno bo błędu nie było ale pomogło. Sonda uniwersalna kosztuje 160zł. to nie tak źle. Stara sonda została założona do citroena i auto śmiga a Hanka już miała focha i nie gadała jak trzeba.

 

Ty, dokładnie mam to samo z pyrkaniem z tłumika, musiałem, że to złącze elastyczne a tu po wymianie cały czas to samo. Te pyrkanie było słychać najbardziej jak np ruszales a dźwięk miał się od czego odbić np ściana, inne auto?

Wysłane z Meizu M2 Note

 

niby czemu ma dobre bo mu nie gaśnie, nie bardzo rozumiem... Prawda jest taka że sprzęgła nie sprawdzisz nigdy cyz jest dobre cyz nie dopoki go nie sciagniesz i nie poogladasz   :)

A nie gaśnie, bo wciska ponownie sprzęgło przed zgaśnięciem. Jeszcze raz powtarzam, że to na bank nie jest wina sprzęgła (tarczy, docisku, łożyska), aczkolwiek jest opcja, że coś tam jest krzywe/wyrobione w silniku dalej, wałek sprzęgła, koło zamachowe, skrzynia. Tego nie wykluczam, chociaż podczas jazdy auto daje objawy ze strony układu sterowania silnikiem.

I nie da się porównywać tego do przegazówki na postoju z takiej przyczyny, że podczas jazdy brane są dane z innych czujników, dlatego nie można wykluczyć takim sposobem usterki układu sterowania silnika.

Jeśli chodzi o mnie, to jeszcze u gazownika nie byłem :(


Użytkownik kslavek edytował ten post 16:23, 16.09.2016

  • 0

#62 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:14, 16.09.2016

A nie gaśnie, bo wciska ponownie sprzęgło przed zgaśnięciem. Jeszcze raz powtarzam, że to na bank nie jest wina sprzęgła (tarczy, docisku, łożyska), aczkolwiek jest opcja, że coś tam jest krzywe/wyrobione w silniku dalej, wałek sprzęgła, koło zamachowe, skrzynia. Tego nie wykluczam, chociaż podczas jazdy auto daje objawy ze strony układu sterowania silnikiem.

I nie da się porównywać tego do przegazówki na postoju z takiej przyczyny, że podczas jazdy brane są dane z innych czujników, dlatego nie można wykluczyć takim sposobem usterki układu sterowania silnika.

Jeśli chodzi o mnie, to jeszcze u gazownika nie byłem :(

Niekiedy mam wrażenie że wam namieszali gdzieś w elektronice, bo kurcze co osoba piszę to 3/4 mają gaz i szybciej wam sondy padaja lub program. Ale może coś w tym jest bo jak kata chciałem sprzedać to pytali się o gaz i sonde i powiedzieli że jak był gaz to wartosc spada bardzo dużo. Bo znalazłem skup katalizatorów co też sondy skupują i oferowali z sonda 1200 złoty na benzynie a na gazie to max powiedzieli 330


Użytkownik Troy edytował ten post 22:15, 16.09.2016

  • 0

#63 ShadowTSH

ShadowTSH
  • Nowy
  • 20 postów
  • Skąd:WX
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:EG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 18.09.2016

Panowie, czy te objawy szarpania autem i falowanie obrotów podczas jazdy to może być wina aparatu zapłonowego? Konkretnie wadliwej cewki, modułu, palca lub kopułki?

 

Nie chcę w ciemno wymieniać wszystkiego po kolei, bo zbieram fundusze na coś innego, więc może drogą wykluczania poszczególnych elementów najłatwiej byłoby podpiąć sprawny aparat z innej H? Ma to sens czy strata czasu?


  • 0

#64 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 22.09.2016

Witka. Podepne sie pod temat bo mam prawie to samo. Auto zimne idzie. A,jak juz przejade ze 30km to jak np z 2-biegu sie rozpedzam to dlawi sie lekko ,odpuszcza... Tak nie równo przyspiesza. I ogólnie muł się robi. Dwa, też mi obroty sie zawieszaja a jak spadna to lubi dolowac na poziomie że prawie gasnie lub gasnie.
Dziś oddalem auto do zagazowania.
Powiedziałem o tym instalatorowi. Mówi że cewka lub moduł się kończy. I ja po moich doświadczeniach z poprzednią honda na to bym stawiał.
Profilaktycznie wyczyszcze przepustnice i krokowca,ale najbardziej stawiam na moduł i cewke.
  • 0

#65 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:56, 22.09.2016

Fełtek, zacznij od wymiany cewki a druga sprawa to jak można oddać auto do zagazowania, jeżeli są problemy w jeździe na benzynie ??


Użytkownik Pejot edytował ten post 20:57, 22.09.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#66 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 22.09.2016

Fełtek, zacznij od wymiany cewki a druga sprawa to jak można oddać auto do zagazowania, jeżeli są problemy w jeździe na benzynie ??

Auto kupiłem niedawno. Zamówiłem od razu świece i kable. I umowilem sie do gazownika. Dopiero po tym, zauważyłem problemy. A nie chciałem faceta wystawiac.
Szukałem cewki na allegro. Nic nie ma do silnika 2.3. Wszystko max 2.2. Nie wiesz czy pasuje od np.1.8 lub gdzie szukać do 2.3 ?
  • 0

#67 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:05, 07.10.2016

Panowie!

Objawy miałem identyczne. Zrobiłem zestaw startowy: egr, egr plate, przepustnica, wtryski, iacv, krokowy, wymieniłem aparat zapłonowy i pomogło :) przydałoby się jeszcze kable i świece wymienić...


  • 0

#68 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:20, 07.10.2016

Panowie!

Objawy miałem identyczne. Zrobiłem zestaw startowy: egr, egr plate, przepustnica, wtryski, iacv, krokowy, wymieniłem aparat zapłonowy i pomogło :) przydałoby się jeszcze kable i świece wymienić...

 

 

dobrze prawi!

do tego regulacja zaworów i świece ( wymieniać aparatu nie ma potrzeby)


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#69 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:41, 08.10.2016

Auto kupiłem niedawno. Zamówiłem od razu świece i kable. I umowilem sie do gazownika. Dopiero po tym, zauważyłem problemy. A nie chciałem faceta wystawiac.
Szukałem cewki na allegro. Nic nie ma do silnika 2.3. Wszystko max 2.2. Nie wiesz czy pasuje od np.1.8 lub gdzie szukać do 2.3 ?

 

Do F23 pasuje większość części i uszczelek co do F18/F20, aparat i cewkę ma taki sam.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#70 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:04, 08.10.2016

a spotkał sie ktos z czyms takim ze jadac z stala predkoscia przy okolo 1800-1900 szarpie i tylko na 3 biegu gdy auto jest zimno poszarpuje potem z wzrostem temperatury zanika az jak pojezdze autem dluzej to kompletnie znika. swiece wymieione, przepustnica i map sensor wyczyszczony, zawory wyregulowane.


  • 0

#71 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:17, 09.10.2016

^mam to samo, często jadąc na czworce zwalniam przed szkołą do 45 kmh i wtedy auto na ok 1700-1800 rpm i jest takie delikatne poszarpywanie.

PS. Sprzeglo wymieniłem, problem nadal jest.

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#72 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:26, 09.10.2016

^mam to samo, często jadąc na czworce zwalniam przed szkołą do 45 kmh i wtedy auto na ok 1700-1800 rpm i jest takie delikatne poszarpywanie.

PS. Sprzeglo wymieniłem, problem nadal jest.

Wysłane z Meizu M2 Note

tez to mam, jedyne przewody, kopułke, sonde nie wymieniłem, oraz nie zaglądąłem krokowego, ale co by niby krokowy mial z tym wspolnego, jak auto nie faluja obroty ani nic, swiecie juz byly przysmolone, Sonda podlaczona do komputera pracowała prawidłowo, nie wiem, jade do elektryka znowu powiedziec jakie objawy zostały, bo czesc juz wyeliminowana.


  • 0

#73 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:30, 09.10.2016

Przewody i kopułkę wymieniłem. Moze cewka albo sonda, ktoś też kiedyś na kompie sprawdzał i niby ok, a po wymianie jak ręką odjął. Niedługo jadę z tym do mechanika, dam znać.

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#74 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:58, 09.10.2016

Panowie cewke sobie odpuśćcie. Jak padnie to amen.


  • 0

#75 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:10, 12.10.2016

Panowie cewke sobie odpuśćcie. Jak padnie to amen.

Mówią że jak jest słaba, to po rozgrzaniu silnika daje słaba iskre.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq