Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Dziwne dźwięki - tłumik?

VI tłumik dźwięki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 18.07.2016

Od kilku dni mam dziwny problem z autem.

Przy przyśpieszaniu od ok 1800 obrotów słychać dziwne cykanie/bzyczenie spod podłogi.

Przy obrotach 4 tys i w górę dźwięki ustają (albo zagłusza je silnik).

Dźwięk kojarzy mi się z głośnym cykaniem wtryskiwaczy.

Nie czuję spadku mocy, ale tłumik wydaje mi się jedynym rozwiązaniem...

Miał ktoś może podobny przypadek?

 

Tłumik nie buczy, od spodu nie widzę też dziur/rdzy.


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#2 M4jster

M4jster
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Andrychów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ATR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:49, 18.07.2016

Złącze elastyczne ?


  • 0

#3 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 18.07.2016

A wtedy nie będzie buczał jak sportowy?

Sprawdzę wieczorem jak wygląda.


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#4 M4jster

M4jster
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Andrychów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ATR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:35, 18.07.2016

Zależy jak bardzo jest zużyte


  • 0

#5 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:55, 18.07.2016

Mógł wkład w katalizatorze się odkleić.


  • 0

5,6,7


#6 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 18.07.2016

Czyli mechanik pozostaje?


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#7 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:34, 20.07.2016

sprawdź mocowanie osłony termicznej kata


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#8 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:05, 20.07.2016

sprawdź mocowanie osłony termicznej kata

Też o tym myślałem, ale jednak muszę poczekać do weekendu żeby wjechać na kanał.

 

Całkiem możliwe, że to się zaczęło po wjechaniu w dziurę.

Wjechałem w kałużę, która chowała dziurę ok 20 - 30cm.

Wydawało mi się, że uderzyłem podłogą, ale to może tłumik/katalizator dostał.

Na szczęście jechałem bardzo wolno, może 5km/h.


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#9 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:30, 20.07.2016

Musze Cie zmartwic, bo mi wklad w katalizatorze odkleil sie jak zachaczylem spodem. Zycze zeby u Ciebie byla tylko oslona, bo jak wiadomo katalizator nie nalezy do najtanszych.
  • 0

5,6,7


#10 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 21.07.2016

Ale w tym przypadku nie będzie się świeciła kontrolka silnika?


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#11 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:22, 21.07.2016

Przy odklejonym środku nic nie pokazuje, tylko denerwujący dzwięk :)


  • 0

5,6,7


#12 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 08:24, 22.07.2016

Ale w tym przypadku nie będzie się świeciła kontrolka silnika?

Ale Ty masz chyba jedną sondę przed katem ?


  • 0

#13 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:56, 22.07.2016

Ale Ty masz chyba jedną sondę przed katem ?

Właśnie to miało być moje kolejne pytanie. Tak podejrzewałem, że jest przed :)

 

Brzęczy coraz bardziej.

Nawet niezależnie od obrotów, a bardziej od tego jak mocno wciskam gaz i przyśpieszam....

Albo mi się wydaje, albo moc też spadła.

Już czekam na weekend, żeby wejść pod auto.


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#14 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:47, 27.07.2016

Ok, wszedłem wczoraj pod auto.

Jak widzicie na zdjęciu poniżej - oplot złącza elastycznego praktycznie przestał istnieć.

 

HLk950.jpg

 

Poniżej filmik, na którym widać jak "dmucha".

https://youtu.be/8ij8nuvIoh0

 

Swoją drogą sporo rdzawego nalotu wszędzie.

Wygląda na to, że katalizator jest cały...

 

Przeszukałem internet i wygląda na to, że do wymiany jest cała rura wydechu/kolektora.

Niestety koszt takiej rury to ładnych kilkaset złotych.

Chyba nie warto bawić się w wymianę samego łącznika?

Sedan i hatchback pewnie w kwestii tej części się nie różnią?


Użytkownik Kotczesław edytował ten post 11:08, 27.07.2016

  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#15 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 02.08.2016

W tej chwili mam dwie opcje do wyboru:

 

1. Wymiana samego łącznika elastycznego (wspawanie). Koszt ok 250 zł łącznie.

2. Wymiana całej rury razem z łącznikiem.

Z racji tego, że OEM kosztuje 900 zł, raczej w tym przypadku będę musiał się zdecydować na zamiennik np. BOSAL (200-400 zł plus robocizna).

 

Którą opcję doradzacie?


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, tłumik, dźwięki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq