Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Klekot i wibracje silnika

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
72 odpowiedzi w tym temacie

#31 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:03, 17.04.2016

Nieważne, czy 15 czy 16. Nawet jak mierzy z błędem, to wyniki są bardzo dobre oprócz 3 cylindra (jest różnica powyżej 28 psi). Świece też bardzo ładne.

A co do stukania, to pościągaj po kolei fajki od świec i patrz czy dalej stuka.

Olej zawsze był?


Użytkownik kslavek edytował ten post 00:11, 17.04.2016

  • 0

#32 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:16, 17.04.2016

Dopuszczalna różnica to 2 psi - tu maks jest 2,4 - także nie wiem czy jest się czym martwić - nawet najlepszy sprzęt jest obarczony błędem pomiaru


  • 0

#33 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 18.04.2016

Nieważne, czy 15 czy 16. Nawet jak mierzy z błędem, to wyniki są bardzo dobre oprócz 3 cylindra (jest różnica powyżej 28 psi). Świece też bardzo ładne.

A co do stukania, to pościągaj po kolei fajki od świec i patrz czy dalej stuka.

Olej zawsze był?

Sprawdzę to w tym tygodniu, olej zawsze był co najmniej na minimum, teraz dolałem, bo już zbliżało się do minimum i jakby trochę ciszej się zrobiło. W niedzielę będę regulował zawory sam (podziękowania dla pitou, pokazał co i jak) także zobaczymy czy kultura pracy się poprawi.


  • 0

#34 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:07, 18.04.2016

Jaki stan oleju utrzymujesz ? Dolałeś na maks ?


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 21:09, 18.04.2016

  • 0

#35 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 18.04.2016

Przeważnie leje do 3/4 miarki i dolewam jak zbliża się do minimum. Dolałem na 3/4.
  • 0

#36 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:01, 18.04.2016

Jeszcze nie doszedłeś na forum ile oleju się do Hondy leje :) Nalej na maksa i ustaw zawory. Ja przy 3/4 dolewam :P


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 22:02, 18.04.2016

  • 0

#37 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:24, 18.04.2016

Jeśli łyka olej, to takie dolewanie do pełna jest trochę bez sensu. Szybciej wtedy ubywa, bo jest większe ciśnienie oleju. Od połowy miarki już jest zauważalnie lepiej.


  • 0

#38 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:54, 24.04.2016

Dokładnie uważam tak samo jak kslavek. Wyregulowałem dzisiaj zawory, było co robić, na każdym zaworze luz był dużo za mały, wręcz prawie go nie było... po regulacji wibracje ustały i silnik chodzi bardzo równo, jednak delikatny klekot pozostał. Jutro mam do przejechania 70km, to napiszę czy wibracje przypadkiem nie wróciły :) 


  • 0

#39 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:20, 25.04.2016

Czyli się uspokoiło? No jak Ci ją oddawalem silnik chodził jak złoto. Bardzo mnie zdziwiło, jak ten filmik wrzuciłes
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#40 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:51, 25.04.2016

Tak, teraz jest ok, chyba ostatnio mechanicy jak regulowali zawory, to się zbytnio do tego nie przyłożyli... robiłem też u nich rozrząd i się zastanawiam czy nie podjechać do Bytomia do byłego ASO hondy by nie sprawdzili czy coś nie jest spartolone.... bo jak regulowałem zawory, to widziałem, że nie jest na fabrycznych znakach ustawiony...


  • 0

#41 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:05, 27.04.2016

Powiesz szczerze, że drugi raz wyregulowałem zawory i nadal wibracje są na prawdę spore. Padło na poduszkę silnika przednią, bo wygląda, że jest spory luz na niej. Silnik na benzynie pracuje równo, więc tutaj jest raczej wszystko okej. Wychodzi na to, że przednia poduszka silnika jest walnięta. Przynajmniej tak nam z obserwacji z mechanikiem wynika. Bardzo wibruje na wolnych i jak mocniej się złapie to i się porusza cały silnik.

Z tego co zobaczyłem na japancars to poduszka do AT jest inna niż do Manuala przy 1.8.

Oznaczenie:

50840-S0A-980


  • 0

#42 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:49, 27.04.2016

Od spodu jak zajrzysz to masz spore szanse zobaczyć jak wygląda przednia poduszka - zerwanie widać. Ewentualnie od góry jakiś śrubokręt/małą breszkę włożyć pomiędzy silnik i poduszkę i tak spróbować zerknąć.


  • 0

#43 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 27.04.2016

Tylko teraz pytanie czy to może być powód takich wibracji. Bo przed i po regulacji tak to wygląda. Chyba, że coś jest skopane znowu, ale nawet wcześniej wibracje były jednak nie takie. Więc skłaniam się, że to poduszka, bo przy mocniejszym szarpnięciu silnik się normalnie rusza.

Spojrzę, a potem będę ew szukać poduchy.

Inna kwestia to wibracje na kierownicy w zakresie 110-130km/h. Ale też nie zawsze.


  • 0

#44 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:46, 27.04.2016

może fachury wałki wyrównoważające przestawili :P Telepanie kół inny problem - mi telepało bo sworzeń miał luz.


  • 0

#45 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 27.04.2016

Zawory robiłem sam także raczej nic nie skopałem. W któryś dzień może jeszcze raz to sprawdzę. Ale obroty nie falują, chodzi równo na benzynie, przyspieszenie jest raczej okej, oleju nie chla. Chociaż i tak może to być wszystko.

Bicie wiem. Najbardziej podejrzewam felgi, potem piasty (mam nadzieje, że to nie przegub ;c).


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq