Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Modyfikacja wtryskiwaczy Honda Accord Type R na Honda S2000

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:14, 03.03.2016

Witam,

 

Może komuś się przyda informacja, że zmiana wtryskiwaczy w Hondzie Accord Type R na model z Honday S2000 daje przyrost mometu obrotowego szczegolnie w srednim zakresie obrotow i troche w wysokim - bez strojenia. (po strojeniu bedzie jeszcze lepiej).

 

Informacje otrzymalem od forumowiczow z www.accordr.org UK ;-)

 

Potwierdzil mi to użytkownik "steviooo2010"

"Basically gives good torque gains on the mid range and a little on top end. I haven't noticed a different in fuel consumption, you won't use more fuel, it's just a better flow pattern."

 

Tak samo otrzymałem potwierdzenie od znanej firmy w UK www.vtecdirect.com

"Hi Pablo, 

All years S2000 injectors fit. 
No charts to show power change. But it works. "

 

Modyfikacja nie jest jakas kosztowna i podobno pasuja wtryski  plug&play.

 

Niestety nie zdażyłem tego doświadczyć, ale jak komuś się uda to poproszę o informacje zwrotną.

 

Jak to mozliwe - poprostu wtryskiwacze maja mlodsza i lepsza konstrukcje przygotowana do Honda S2000.

 

Pozdrawiam,

Paweł


  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>


#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:41, 03.03.2016

Wtryskiwacze S2000 mają większą wydajność o ok.15% (360cc vs 310cc) i w łeb bierze fabryczne wystrojenie ECU bo silnik będzie przelany.

 

To nie jest żaden mod tylko druciarstwo ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:58, 03.03.2016

Nie zgodze się z tobą, ale kazdy może wyrazic swoją opinię - temat dokładnie przedyskutowany z kolegami z UK i uznana firma tuningowa zajmujaca sie Hondami vtecdirect. Nie jest to jedna osoba, ktora to zastosowała i jest zadowolona.

A wydajność wtryskiwaczy z S2000 jest dokładnie 360cc, a z Accord Type R 270cc - czyli różnica to 33%, a nie 15%.

Jedno - sterownik Hondy ma dośc duża mozliwośc korekty ilości paliwa do tego jest zabezpieczony czujnikiem spalania stukowego (widać to przy modyfikacjach wydech, dolot u mnie zmiany mocy ze 197 na 231 bez strojenia), a drugie to jest wskazane troche podlanie tego silnika zeby obnizyc seryjny tzw. ekologiczny AFR z 14,7 tak zeby sie zblizyc do AFR=12,5 gdzie silnik ma najwiesza moc ;-)

Jak też zapewne wiesz podlanie silnika oczywiscie w ramach rozsadku jeszcze nikomu nie zaszkodzilo.

Ogolnie temat rzeka ale najwazniejsze ze to działa i można się cieszyć szybsza Honda ;-)


Użytkownik Pablo1980 edytował ten post 09:59, 03.03.2016

  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>


#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:06, 03.03.2016

Zgadzam się z Pejotem.

 

Zakładanie na pałę wydajniejszych wtryskiwaczy to zwykłe druciarstwo i tyle.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:28, 03.03.2016

Też tak uważam "zakładanie na pałę wydajniejszych wtryskiwaczy to zwykłe druciarstwo", ale czasami są też wyjatki od reguły i ten przypadek jest akurat przetestowany i działa. Wystarczy popytać kolegów z accordr.org.

 

Ja  uwazam, że wtryskiwacze w Accordzie Type R mają za małą wydajność - przy moich modyfikacjach brakowało im wydajności, żeby uzyskać AFR bliski 12,5 przy maksymalnych obrotach i zostało to ustawione bezpiecznie, ale potencjał jest !!!


Panowie wystarczy poczytać tylko ! cały post ! i kilka skopiowanych ponizszych przykładów:

 

http://www.accordr.o...s2000 +injector

 

Assam

I've got them fitted in my car, it’s a simple swap. I've done about 5-6 thousand miles in it since and the car runs spot on. I think it was a worthwhile upgrade, better than the decat.

 

 

stux

yep. I paid for the dyno time and everything. The mid-range gains were around 6-7lbs/ft @ 5700-6300rpm and about 5bhp at 7100rpm.
very few cheap mods around will give those sorts of gains for the a7. Even my typhoon didn't get close to that, which cost twice as much and didn't improve my fuel consumption at all.
....and it's been said on here before that the stock 280cc injectors, in a serviceable condition, are good for up to 250/260bhp applications.
I'm not knocking S2000 injectors. i'm sure that they probably are better than ATR injectors and i'd love to see a comparison of how they fare.

 

GarySX

With S2000 injectors fitted I'm going to predict improved mid range torque and mid range acceleration with a drop in top end power.

 

GarySX

Did a rolling road day last year with 3 standard ecu ATR's. One ran std injectors and two ran S2000 injectors.
The Dyno operator said in his experience, ATR's tend to run a little on the lean side on lower cam and about right on the high cam.
With the extra fueling the S2000 injector cars ran plus 10bhp and plus 15ft/lb over the ATR with standard injectors on lower cam.
The S2000 injector cars ran 10bhp less and 10ft/lb less on the higher cam than the standard injector car.
Both drivers say they can noticably feel the extra pulling power on the lower cam which is good for mid range acceleration.
There was a 4th ATR that ran std ecu, std injectors but also ran an Apexi fuel controller. This car got the highest head line power figure of 227bhp.
Looks like an ATR with S2000 injectors to run more fuel and power mid range coupled with a fuel controller to reduce the over fuelling on the high cam would get the best of both worlds.

 

vtecdirect

The A7 injector is not too bad, but the spray pattern is not ideal for best performance. Honda will have compromised for fuel ecomony over outright performance, and engine life etc. The S2k injector offers a much better spray pattern and a slightly quicker (milliseconds) delivery of fuel. The loss of power in vtec is very very minimal and is right at the end of vtec. i have looked closely at the dyno graphs of that rolling road day and they are filled with flaws and inconsistency.
The operator of that dyno knows very little about the H22 engines and was actually surprised at the lean running before vtec until he had run all the cars and seen that its usual.
I have seen H22 injectors peaking out on dyno's when the correct engine mods are carried out, whereas the S2k injectors run at about 85% duty cycle on same engine.
There are definite benefits to running the S2k injectors but dont just go fitting them to unmodified engines, needs exhaust manifold and induction improvements to benefit properly.


Użytkownik Pablo1980 edytował ten post 12:33, 03.03.2016

  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>


#6 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:32, 04.03.2016

A wydajność wtryskiwaczy z S2000 jest dokładnie 360cc, a z Accord Type R 270cc -

 

ATR nie ma wtryskiwaczy 270cc wtedy po wciśnięciu gazu do dechy na wtryskach S2000 to już wogóle zalałoby silnik i nie byłoby przyśpieszenia ;)


Ja  uwazam, że wtryskiwacze w Accordzie Type R mają za małą wydajność - przy moich modyfikacjach brakowało im wydajności, żeby uzyskać AFR bliski 12,5 przy maksymalnych obrotach i zostało to ustawione bezpiecznie, ale potencjał jest !!!

 

Seryjny ATR nie wykorzystuje nawet w 80% wtryskiwaczy jakie ma zainstalowane, dopiero zrobienie jakichś mocnych modów typu ostre wałki Skunk2 , kolektor wydechowy Tri-Y z przelotem, rozwiercenie kolektora ssącego H22A itp. wymaga wzbogacenia mieszanki i może się okazać po strojeniu, że na wysokich obrotach wtryski będą już pracować na 100%.

 

Wtedy dopiero montuje się wydajniejsze wtryskiwacze i oczywiście stroi całą konfigurację jeszcze raz żeby przy gazie do dechy silnik miał optymalny AFR a nie montuje na pałę wtryski od S2000 ;)

 

Oglądałem mapy wystrojone dla różnych konfiguracji H22 (mam nawet kilka fajnych map Crome na dysku) to wiem o czym piszę a co do wtrysków to ATR ma 280cc + zwiększone ciśnienie na listwie i wydajność wychodzi porównywalna z H22A JDM 310cc.

 

A tak wogóle to stare wtryskiwacze H22A7 warto dać do czyszczenia chemicznego+ultradźwiękowego to będą lepiej rozpylać i ATR będzie śmigać jak prosto z fabryki :-)



Panowie wystarczy poczytać tylko ! cały post ! i kilka skopiowanych ponizszych przykładów:

 

Chłopaki mieli pewnie porobione jakieś mody np.wydechu to po wzbogaceniu mieszanki i obniżeniu AFR pojawiły się jakieś przyrosty ale to jest amatorszczyzna.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:32, 04.03.2016

Dokładnie takie dane znalazłem w internecine, że wydajność wtryskiwaczy dla ATR jest 270cc. (też gdzies widziałem 280cc).

Niektóre Preludy miały 310cc, ale to jeszcze na OBD1 jak dobrze pamietam, a OBD2 maja juz 270cc.

 

Przy moim setupie brakowało już wtryskiwaczy przy bardzo wysokich obrotach,  zeby zejsc do 12,5 AFRu - a nie miałem ostrych wałków i zostało bezpiecznie maksymalnie co można było "stojenia.pl".

Wtryski zakupiłem(moge udostepnic do testow), ale nie udało mi sie tego osobiscie przetestować, bo sprzedałem dość niespodziewanie samochów.

Poprostu chciałem się podzielić wiedzą, która wyczytałem i która przynosi bardzo fajen efekty na co dowody są w tym poscie.

Szanuje każdego zdanie, ale obaj dobrze wiemy, że zadko ale czasami zdazają się wyjątki od reguły ;- )

I czasami coś warto przetestować i dopiero wtedy wyrazić opinię.

 

A co do czyszczenia to masz rację warto to zrobić ;-)

 

Ps.

Tak samo było z Moja Honda kiedy 8 lat temu pytałem o modyfikacje na forach w Polsce ludzie pisali, że lepiej nie ekspermentować i nie ruszać bo to tak mocny i wysilony sillnik itd. ze ltwiej cos popsuć

I jakoś tak wyszło z 197 KM 205Nm małymi korczkami modyfikacjami czest dyskusyjnymi i pozornie dajacymi male efekty w sumie dały efekt 231 KM i 243Nm(i to na starym silniku H22A JDM 200KM), a wiem, że obecnie jest coś koło 240KM i pewnie koło 250Nm (silnik H22A Euro R) beda cyfry jak nowy wlasciciel wstawi wykres ;-)


Użytkownik Pablo1980 edytował ten post 13:47, 04.03.2016

  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>


#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:41, 04.03.2016

W H22 OBD2 są wtryski 280cc (nie wiem kto w necie palnął o 270cc) tylko w przeciwieństwie do Prelud, ATR'y mają inny regulator na listwie, ogólnie zaskoczyło mnie, że Wyspiarze oszczędzają na strojeniu bo do biednych nie należą ;)

 

Na forum były zdrowe ATR'y, które na fabrycznym kompie wyciągały 230KM po zamontowaniu kolektora wydechowego Tri-Y + wydech ponad 2 cale tak więc fabryczne mapy raczej nie są ubogie ale bez sprawdzenia AFR na sondzie szerokopasmowej trudno jest to stwierdzić na 100%.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:46, 04.03.2016

W H22 OBD2 są wtryski 280cc (nie wiem kto w necie palnął o 270cc) tylko w przeciwieństwie do Prelud, ATR'y mają inny regulator na listwie, ogólnie zaskoczyło mnie, że Wyspiarze oszczędzają na strojeniu bo do biednych nie należą ;)

 

Na forum były zdrowe ATR'y, które na fabrycznym kompie wyciągały 230KM po zamontowaniu kolektora wydechowego Tri-Y + wydech ponad 2 cale tak więc fabryczne mapy raczej nie są ubogie ale bez sprawdzenia AFR na sondzie szerokopasmowej trudno jest to stwierdzić na 100%.

 

U mnie testowaliśmy przed strojeniem i było wszedzie dość ubogo "eco" szczegolnie na niskich krzywkach.


  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>


#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:52, 04.03.2016

ZTCP to Ty miałeś niezły wydech to trzeba było widać w mapach trochę podlać benzynką ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:58, 04.03.2016

Tak jak pisał gość z vtecdirect wtryski z S2000 sugeruje do zmodyfikowanych samochodow(wydech dolot), gdzie właśnie brakuje paliwak na seryjnym kompie ;-)

 

A odnośnie zmiany map w ATR nie jest to takie super proste bo troche gratow trzeb zakupić (ECU przerobiony, przejscowka OBD2 na OBD1, silniczek krokowy, podstawke pod niego i mieć kogos kto to ogranie tz. wystroii) I nie każdy chce w to sie bawić I chyba na wyspach nie ma takich magikow jak u Nas typu strojenia.pl w rozsadnych kosztach ect.


Użytkownik Pablo1980 edytował ten post 14:00, 04.03.2016

  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>


#12 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:13, 04.03.2016

No dobra, panowie, ale piszecie o 2 różnych kwestiach. Z jednej strony mody inwazyjne (wałki, talerze) gdzie bez strojenia ani rusz, druga sprawa to odetkanie auta dolot + wydech, gdzie moim zdaniem dawanie 'na pałę' innych wtrysków to jakaś śmieszność. Skoro Renomowana Firma, o której wspominasz Pablo1980, jest tak bardzo renomowana, to niech podeślą przykładowe wykresy przed i po montażu takich wtrysków. 


  • 0

#13 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:20, 04.03.2016

Ja nie mam już na czym testować i mi dowodów i potwierdzen wlascicieli samochodwo z wtryskami wystarczy. Jak ktoś ma troche dobrej woli może się z nimi skontaktować.


  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>


#14 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:41, 04.03.2016

Pablo1980 chcesz drugie ostrzeżenie , rozmawialiśmy na ten temat na PW jak dobrze pamiętasz :)

Ja dodam od siebie ,że moje wtryski ( 290 cc ) jak ustaliliśmy później z Pawłem po strojeniu mają jeszcze 18 % zapasu .


  • 0

#15 Pablo1980

Pablo1980
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:47, 04.03.2016

Giełda nie działa to jak ??? ;-)

Na to sie poskładało pewnie pare modyfikacjii:

U mnie był inny kolektor FGK inne portki moongose przerobione na wyjscie 2,5 cala, rozwiercona przepustnica, wypolerowany kolektor dolotowy dolot seryjny zmodyfikowany bo najlepsze niutony daje w porownaniu do rur typu typoon K&N itd...


  • 0

<p>Honda CRV Executive '07<p>






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq