Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Co jeszcze moge zrobic H22A7+

VI H22A7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#61 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:36, 24.03.2016

To nie dowiedziałeś się niczego nowego co było nie raz powtarzane szczególnie w tym temacie przeczytaj go od samego początku ale zanim pojedziesz na strojenie to zrób dobry wydech i dolot chociaż bo stroić silnik dla 10 koni to dla mnie głupota i co, po strojeniu osiągniesz katalogowe wartości?
  • 0

#62 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:06, 24.03.2016

Kompresja bardzo dobra po 15,2 bodajze bylo dlatego interesuje mnie strojenie auta i 2 pomiar hamowni juz przed strojeniem u konkretnego typa

 

A dolot jest seryjny czy chociaż założyłeś sportową wkładkę Pipercross lub K&N ?

 

Wogóle zainteresuj się filtrem powietrza + czyszczeniem przepustnicy+EGR+EGR plate (kanaliki na górze kolektora ssącego).

 

Dobrze byłoby też usunąć stary katalizator i założyć "decat" albo metalowy katalizator sportowy Magnaflow.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#63 FanH

FanH
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type r
  • KM:212+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:42, 25.03.2016

A dolot jest seryjny czy chociaż założyłeś sportową wkładkę Pipercross lub K&N ?

 

Wogóle zainteresuj się filtrem powietrza + czyszczeniem przepustnicy+EGR+EGR plate (kanaliki na górze kolektora ssącego).

 

Dobrze byłoby też usunąć stary katalizator i założyć "decat" albo metalowy katalizator sportowy Magnaflow.Wk

Obecnie jest wkladka K&N z rura od zderzaka egr wyczyszczony i ogolnie wszystko co moglo by wplywac na moc ,przygladne sie teraz temu wydechowi powaznie mysle nad 2.5 ale braknie mi czasu przed wyjazdem wiec moze dobrym pomyslem bylo by ten  katalizator sportowy Magnaflow 


Użytkownik FanH edytował ten post 01:16, 25.03.2016

  • 0

#64 WOY

WOY
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:III gen Prelude
  • KM:235 jak na razie :)
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:00, 01.04.2016

Fanie H,

podepne sie do poprzednikow i polece hamowanie na innej hamowni to 1.

2 jak chcesz cos polepszyc na seryjnych gratach czyli wydech I dolot to malo to da ale zawsze warto bo spalanie Ci spadnie a osiagi tyle o ile wzrosna ;)
cos za cos i to sa koszty i to nie male...

koszty srtojenia i przerobienia tego zeby tak bylo to spora garsc klepakow wiec musisz sie zastanowic czy jest sens ...

krokowy to nie jedyna wymiana o ile mi wiadomo.

od siebbie moge dodac ze jak masz wieksza garsc klepakow to zmien dolot na jakies CAI I wydech odetkaj na 2,5"  , komp , korokowy , aparat zaplonowy , wiazka itp I wtedy jedz na strojenie.
Jak Pan M / ps Rys  ze strojenia.pl mowi ze sie da to sie da bo wiedze ma przeokrutna ;)

I teraz musisz sie zastanowic czy chcesz uzyskac w swojej padlinie konkretny efekt  kosztem 2-5tys i to lekka reka , czy pogodzisz sie z losem ze Twoj ATR nie trzyma nawet serii ;)


  • 0

#65 wierzbajol

wierzbajol
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:GKW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type r
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 12.07.2016

To co mozesz zrobic tanim kosztem, da ciut lepsze parametry to:

- wywal pompe wspomagania (wsadz elektryczna) np. z MR2

 

Ktoś robił mod z  pompą z MR2 ?


  • 0

#66 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:59, 14.07.2016

Ja bym sobie odpuścił elektryczną pompę bo wpłynie to jednak na prowadzenie a i nadal silnik będzie obciążony. Mam rację?
  • 0

#67 WOY

WOY
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:III gen Prelude
  • KM:235 jak na razie :)
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 03.08.2016

Ja bym sobie odpuścił elektryczną pompę bo wpłynie to jednak na prowadzenie a i nadal silnik będzie obciążony. Mam rację?

Wydaje mi sie ze nie masz racji ;)
Mozliwe ze przy jakich manewrach parkingowych bedzie wieksze obciazenie ze wzgledu na pobory pradowe ale podczas jazdy raczej nie odczujesz na wyzszych obrotach jak 2tys ;)

U mnie taka opcja bylaby dobra bo szukalem kilku KM zeby dobic do 240 ;) a i z VSSem byly problemy bo non stop dawalo wspomaganie na maxa a przy ponad 100km/h to juz zaczyna byc niebezpieczne ;) pomijam fakt wiekszych predkosci zwlaszcza ze to ot mialo 4WSa :D
Miala tez wpasc pompa oleju elektryczna zeby zniwelowac wysokosc slupka ale wyszlo jak wyszlo ...

Tegie glowy polecaly wiec moze warto sprobowac :)


  • 0

#68 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:45, 24.10.2016

W takim razie też się podepnę. Chcę założyć do swojego h22a wałki Skunk2 Pro2+ z talerzykami i podwójnymi spreżynkami (zestaw od Spurka). Czy konieczne są jakieś modyfikacje np. wymiana zaworów? Obecny setup, to h22a jdm p13 z dolotowym h22a z usuniętymi klapami i rozwierconym wejściem pod przepustnicę z h22a7, przepustka z h22a7,wydechowy i cały wydech bez kata od h22a7, CAI 79mm. Wszystko strojone na P28

Użytkownik dlubson edytował ten post 22:45, 24.10.2016

  • 0

#69 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:28, 25.10.2016

Powiem ci to czego sam się dowiedziałem bo rozważałem właśnie wałki stg 2 i zmianę FD skrzyni. Co z kółkami rozrządu? Głowica może zostać. Jeśli rozepniesz rozrząd to wypadałoby złożyć już na nowym pasku. Dolot masz zrobiony, wałki zapewnią więcej powietrza. Nie wiem jak z wydajnością wtrysków, jakie moce ogarną. Teraz trzeba by opróżnić silnik więc kolektor może być ale dalej reszta wydechu wypadnie kiepsko. Spurek mówił mi że na moim wydechu tj 2.25' szału by nie było i stwierdził że 2.5' trzeba dać bo 2.25' to nadaje się do stg 1 gdzie silnik jest bliski serii.

Michał, ja proponowałbym ci przerobić wyjście z kolektora na 2.5' i dalej dać 2.5' również
  • 0

#70 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:18, 25.10.2016

Co do kółek rozrządu, to nie jestem przekonany do lekkich regulowanych, bo zabierają Nm. Myślę nad regulowanymi, tylko jakimi. Borykam się też z myślą o lekkim zamachowym, ale to też odbiera Nm. Jeśli chodzi o wydech, to był w planach kolektor Mugen z wyjściem na 2,5, ale myślę też o wyspawaniu całości u Hammera. Wydech można też zrobić na 2,36. Wtryski docelowo chcę włożyć od Mazdy RX-8 o wydajności 440, bo obecne 310 mogą nie podołać. Nie spodziewam się jakichś wielkich przyrostów mocy. Póki co nawet nie wiem ile mam teraz KM.

Użytkownik dlubson edytował ten post 08:20, 25.10.2016

  • 0

#71 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 08:50, 25.10.2016

Michał proponuje porting głowicy . Poza tym słyszałem od pewnego człowieka , że zastosowanie wyższych zaworów o 1 mm niż OEM daje pewne korzyści .
  • 0

#72 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:11, 25.10.2016

Mogłeś wziąć kółka od Spurka. Jeśli zależy Ci na komforcie jazdy to po co lekki zamach? Taniej wyjdzie zostawić kolektor od A7 i zrobić wydech.

Większe zawory i obrobienie głowicy na pewno da efekty. Brać od Spurka głowice i zawory bo cena dobra a czapkę od H22A na handel to coś tam się zwróci. Po strojeniu dojdzie mocy i momentu który trzeba będzie przenieść z silnika na koła tak więc sprzęgło. Najlepszym rozwiązaniem pod względem kosztów i efektów będzie nabicie tarczy kevlarem. Trzeba się przygotować pod większe osiągi.

Co z heblami? Do takiego setupu minimum 300mm na jednym tłoczku i nie pociągnie to za dużo gotówki.

Jednym słowem dużo siana trzeba mieć i ruszyć kilka rzeczy w aucie bo mówiąc A trzeba powiedzieć B itd.

Skoro szukamy mocy to proponowałbym zaopatrzyć się w uszczelki termoizolacyjne przepustnicy i ssaka. W tej kwestii możemy pomóc z Krissem, cena śmieszna a myślę że warto, mój komplet czeka na montaż.
  • 0

#73 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:35, 25.10.2016

Nie będzie problemu dopasowania głowicy z h22a7 do bloku p13 h22a? W głowicy h22a też mogę zrobić porting i wrzucić większe zawory ssące. Planowanie też trochę dopręży. Sprzęgło póki co jest prawie nowe Exedy dedykowane pod h22. A jeśli idzie o hamulce, to są już na oku dwutloczki pod tarczę 282.
  • 0

#74 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:53, 25.10.2016

Co do osadzenia czapki to nie wiem. Planowanie ciut pewnie i dopręży pytanie ile zamierzasz zdjąć materiału? U mnie podczas remontu głowica i blok były ciut zebrane.

Wracając jeszcze chwilę do kółek to na prawdę zabierają nm? Kółka napędzane są przez wał więc jeśli kółka będą lżejsze to teoretycznie potrzeba będzie mniej siły by nimi poruszyć co przełoży się na zmniejszenia obciążenia wału?

Dwa tłoczki na tarcze 282 to nadal słabo. Możesz nadrobić małą średnicę tarczy dobrymi gratami ale prędzej czy później i tak heble spuchną bo tarcza nie będzie w stanie oddać temp i to przełoży się też na stan klocków. Możesz przejść na 300mm z 7 gena przy zachowaniu twoich piast czyli również i rozstawu szpilek. W ten sposób oszczędzisz na przejściu z 4x na 5x. Lecz nie wiem co na to alu 16 które posiadasz.

Nie chce się tutaj mądrzyć...mówię z własnego doświadczenia. Twoje plany co do hebli owszem wystarczą ale do obecnej specyfikacji. Weź pod uwagę to że moc i nm wzrosną i zapragniesz jeździć szybciej i agresywniej. Szybko zrozumiesz że hamulce jednak to podstawa bo co zdążysz się nasędzić to trzeba będzie wcześniej zacząć hamować aby było bezpiecznie i tu pojawiają się straty na prędkości bo większe heble = późniejsze hamowanie = większa szybkość
  • 0

#75 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:17, 25.10.2016

Co do kółek to m.in.wypowiedź Stoska w tym temacie: "Lekke kolka itd itd zmniejsza mase wirujaca ale to tez obnizy Ci niuta".
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, H22A7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq