Dopisuję: musisz być na 1000% pewny, że prawidłowo wymieniłeś rozrząd, wraz z tym żelastwem co widać na wycieraczce.
2 strony tego tematu dotyczą prawidłowości ustawienia rozrządu !
Co nie zmienia faktu, że źle ustawiony rozrząd może powodować takie objawy jak są opisywane.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie: koło wałka rozrządu obraca się raz podczas gdy koło na wale w tym samym czasie dwukrotnie, prawda? Czy nie jest możliwe, że po zdjęciu klawiatury ii ponownym poskładaniu nie ustawiłeś jednak pierwszego tłoka w TDC, że konieczne było wykonanie jeszcze jednego obrotu wałem aby ustawić go w tej pozycji? Koła na wałku rozrządu nie da się źle ustawić natomiast na wale, mimo ustawienia go na cesze.....
Kiedyś w swoim pierwszym HA wymieniałem rozrząd i w czasie dokręcania śruby koła pasowego na wale poczułem, że blokada koła zamachowego wymsknęła mi się ale mimo wszystko postanowiłem odpalić silnik. Gdy to zrobiłem włosy mi się zjeżyły od dźwięku jaki usłyszałem. Natychmiast wyłączyłem silnik i pozdejmowałem osłony rozrządu. Wtedy prawie zemdlałem - cecha na wale była prawie na miejscu za to znacznik UP był dokładnie na dole. Jak, że mało doświadczony byłem wtedy w kwestii w ogóle silników (choć to był mój drugi rozrząd) prawie się załamałem wiedząc czym to może pachnieć. Po chwili nerwów uspokoiłem się jednak, pomyślałem i pokręciłem wałem tak aby UP ustawić właściwie. Okazało się, że pasek przeskoczył "jedynie" o 1 ząbek. Poprawiłem zadziałało jak trzeba. Stąd moja ponowna sugestia o ustawienie rozrządu - sorry, jeśli przynudzam.
Użytkownik lajsta edytował ten post 13:56, 16.02.2015