Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wypadanie zapłonów na gazie

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#31 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:19, 19.02.2015

skoro chcesz sie bawic w ceramizery to twoja sprawa, ale to nie jest rozwiązanie problemu... jeśli olej pomógł to prawdopodobnie pierścienie puszczają... możesz spróbować je zalać naftą to MOŻE je odczepi ale kompresja dość sporo rozjeżdża i jeśli zawory są dobrze ustawione i szczelne to innej drogi jak pierścienie za bardzo nie ma


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#32 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 20.02.2015

Zastanawiam się nad zrobieniem płukanki (ponoć pomaga na pierścienie), a jeśli zalewać to Bishop'em (nie ma jakichś kwarców, drobinek metali etc). Wiem że to jest ciągle ryzyko, choć opinii negatywnych jest niewiele, neutralnych i pozytywnych znacznie więcej. Cudów nie oczekuje, ale jak wyrówna mi kompresje to będę zadowolony (koszt roboty z silnikiem będę mógł przenieść na później<pół roku-rok>, bo teraz zdążyłem spłacić jedną ratę za auto, a ciągle dokładam i jeszcze nie jeździ jak powinno).

Co do pierścieni i tych gniazd zaworowych - podeślę auto komuś do przejrzenia raz jeszcze i zobaczymy co powie po zdjęciu pokrywy (sam nie mam warunków do rozbabrania silnika, a i pewnie bym nie zauważył różnicy między sprawnym zaworem a wypalonym, które ponoć też mam).

Kupiłem wtryskiwacz (tamten strasznie głośno chodził i po odpięciu nie było różnicy w pracy silnika). A nuż się okaże że to rozwiąże problem wypadających zaworów, wtedy zostanie "tylko" kwestia kompresji. Zobaczymy jak przyjdzie i podmienię.


  • 0

#33 janek8881

janek8881
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 21.02.2015

Witam

 

Podłączę się też do tematu. Problem wygląda następująco:

Najpierw zaczął kiepsko odpalać, na zimnym trzeba długo kręcić zanim załapie. Jak już zapali to nie wchodzi od razu na ssanie tylko pomału obroty mu się podnoszą od ok.200obr/min. Czasem odpali normalnie a czasem nie. Następnie pojawił się problem z wolnymi obrotami. Najpierw tylko na gazie to zauważyłem, później na benzynie też z tym że chodzi trochę lepiej na Pb. W końcu po jakimś czasie wywalił błędy wypadania zapłonu P0300, P0301, P0302, P0304 oraz P1399*. Co oznacza ten ostatni błąd?

Jako że akumulator był już słaby i nie wytrzymywał tak długiego kręcenia to wymieniłem. Dodatkowo nowe są: świece, przewody, kopułka, palec. Przy dalszej walce z autem padła cewka. Po wymianie dalej to samo z tym że jak na razie pojawia się tylko błąd P1399* ale nie zaświeca się check tylko zapisuje się w pamięci. Po wymianie cewki nie jeździłem autem więc być może wypadanie zapłonów znowu wywali przy jeździe. Dzisiaj będę jeszcze regulował zawory, teraz od poprzedniej regulacji mam 25000km.

Jakieś sugestie co to może być?


  • 0

#34 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:04, 21.02.2015

Jak dobrze pamiętam, to ostatni błąd sugeruje po prostu wychwycenie wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach. Chyba zawsze występuje w komplecie z resztą.

W pierwszej kolejności oczywiście regulacja zaworów, tym bardziej, że przebieg idealnie pasuje. Jak nie pomoże, to pisz i będzie się myśleć dalej. Na razie nie widzę sensu kombinowania "co by było gdyby nie to", gdyż to jest podstawa.


  • 0

#35 janek8881

janek8881
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 22.02.2015

Sytuacja trochę się rozjaśniła. Po regulacji zaworów na benzynie chodzi normalnie, błędów nie pokazuje. Na gazie dalej tragedia i wywala P1399* tylko. W najbliższych dniach będę u gazownika więc się okaże co jest. Obstawiam któryś wtryskiwacz.


  • 0

#36 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 03.03.2015

kolego janek8881 i sprawa wypadających zapłonów się wyjaśniła czy też nie , jeśli się wyjaśniła to jaka była przyczyna


  • 0

#37 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 04.03.2015

u mnie pomogło wymienienie wtryskiwacza. Najprościej sprawdzić zaciskając rurki wychodzące z nich - jeśli po zaciśnięciu nie ma różnicy w pracy, to wiadomo który siedzi.


  • 0

#38 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 08.12.2015

U mnie też jest cały komplecik błędów (P0300 P0301 P0302 P0303 P0304 i P1399) .

Na LPG jest tragedia ,nie wchodzi płynnie na obroty a w trakcie jazdy szarpie (najczęściej przy przyspieszaniu),czasami też samoczynnie przełącza się na PB.

Często mi check zaczyna migać przy  gwałtownym ruszaniu,a błędów nowych nie ma .Na Pb jest wszystko ok ,zero szarpania i obroty wchodzą płynnie.

Wcześniej tuż po kupnie Accord też miałem te same problemy ,kupiłem przewody i świece ,po wymianie problem znikł ale po jakiś 40tyś problem powrócił i tylko jest odczuwalny na LPG.

 

W czym może tkwić problem,to kwestia źle zestrojonej instalacji LPG??


  • 0

#39 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:09, 08.12.2015

to kwestia źle zestrojonej instalacji LPG??

 

To po 1 ale.

 

Jakie przewody założyłeś? 

Po 40tyś zwykłe świece do obowiązkowej wymiany.

 

Do tego warto zajżeć i ocenić stan kopułka/palec w aparacie. Można też podmienić z innego auta.


  • 0

#40 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:17, 09.12.2015

Faktycznie zwykłe przewody  po 40 tys mogą być już na wykończeniu. Świece po 40 tys czy na LPG czy na PB są do wymiany. Prawdą jest też że na LPG dopiero widać czy jest w miare sprawny układ zapłonowy. Choć u siebie nawet przy rozwalonej kopułce i potem przy uszkodzonym przewodzie nie miałem problemów czy to na LPG czy na PB.

Więc tu też bym upatrywał problem w samej instalacji LPG. 

Zawsze jest tak, że jak problem występuje tylko na LPG to winą jest LPG!!!! Nie ma cudów


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#41 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:57, 09.12.2015

sprawdzić czy wtryski LPG nie leją albo któryś zacina się i nie daje paliwa...


  • 0

#42 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 09.12.2015

-przewody NGK RC-HE73 (43 tyś)

-świece Denso TT K20TT (23 tyś)

-wtryski zmieniłem z Stella Elpigaz na REG FAST (32 tyś) i według softu wymiarowanie dysz jest ok,chociaż czasami po kalibracji jest w ogóle na obroty nie chce wejść.

-filtry (9 tys)

-czujnik ciśnienia gazu (4  tyś) przełączał się samoczynnie na Pb ,po wymianie problem ustał chociaż sporadycznie przy szarpaniu się przełączy.

 

Osprzęt LPG : wtryski Reg Fast, reduktor KME Silver, sterownik OMVL DREAM XXI N

 

Do innego aparatu nie mam za bardzo dostępu ,ojciec ma Accordke ale D16B6 więc aparat  nie podejdzie.

W jaki sposób można w miarę łatwy i szybki sposób sprawdzić układ zapłonowy (aparat,przewody ,itd) ?

 

 

 
  • 0

#43 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:27, 09.12.2015

 

W jaki sposób można w miarę łatwy i szybki sposób sprawdzić układ zapłonowy (aparat,przewody ,itd) ?

 

Podmienić całość z identycznego  :diabelgrin:


  • 0

#44 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 10.12.2015

no właśnie nie mam od kogo podmienić ,wiec w jaki sposób można sprawdzić układ zapłonowy?


  • 0

#45 dzinksgarage

dzinksgarage
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2,3
  • Wersja:v70
  • KM:320
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 11.12.2015

Możesz zraszaczem do szyb spryskać przewody i zobaczyć czy nie mają przebić oraz czy gorzej wtedy auto nie pracuje. LPG ogólnie do sprawdzenia, jeśli przełącza na pb to coś jest nie oki.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq