Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wypadanie zapłonów na gazie

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:30, 26.08.2014

Hej

 

Kiedyś miałem problem który zresztą opisałem na forum. Otóż wypadał mi zapłon na 1 cylindrze najpierw na gazie, a potem na gazie i benzynie co owocowało błędem P0301 i P1399. Okazało się że uszkodzeniu uległ kabel od wtryskiwacza benzynowego.

 

Teraz problem powrócił w innej postaci. Narazie tylko na gazie telepie mi całą budą na biegu jałowym. Wskazówka od obrotów się nie rusza. Z wydechu wydostaje się niepokojący dźwięk. Słychać że silnik jakby przerywa:

 

 

Po przełączeniu na benzynę efekty ustępują.

Jako że pojawiły się błędy P0300 P0301 P0302 P0303 P0304 i P1399, czyli problem dotyczy wszystkich cylindrów to nie podejrzewam znow przerwanego kabelka od wtryskiwacza benzynowego.

 

telepie1.jpg?psid=1

 

Co to może być tym razem?

 

Dodam że palec i kopułkę wymieniałem 3 lata temu na części z ASO, również wtedy kable WN i świece na NGK. Rocznie przejeżdżam 10kkm. Instalacja to stag 300plus, AC R01 i HANA zielona.


Użytkownik pablocool edytował ten post 11:32, 26.08.2014

  • 0

#2 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:01, 26.08.2014

Może listwe masz syfem zaklejoną?


  • 0

#3 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:16, 26.08.2014

Miałem u siebie ten problem w F20B6 i rozwiązanie było tylko jedno. Nowa głowica bo w starej wypalone były gniazda zaworowe. Nie były do odratowania. Po tym zabiegu silnik pracował jak laleczka. Zero jakichkolwiek drgań. Nie czuć było nawet różnicy po przełączeniu na klime gdzie wcześniej silnik ledwo pracował na włączonej na jałowym.


  • 0

#4 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:36, 26.08.2014

@marcoaccord co oznacza listwa syfem zaklejona? Zapaprana i do czyszczenia??

 

@Bulek Mówisz o identycznej sytuacji gdy na PB jest OK a na LPG problem występuje?? Czy u Ciebie i na tym i na tym się sypało??

 

Chłopaki z LPG forum obstawiają wtryskiwacze gazowe. Zaproponowali bardzo ciekawą metodę ich sprawdzenia. Jak rozwiążę problem to wrócę i opiszę. Liczę że nie będą to wypalone gniazda.


Użytkownik pablocool edytował ten post 14:43, 26.08.2014

  • 0

#5 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 14:56, 26.08.2014

no prawdopodobnie go zalewa. jak masz kabel do staga, to możesz się podpiąć i on/off wtryskiwacze po kolei i obserwować czy coś się zmienia.

 

ale Tobie wypadają wszystkie - a w taki przypadek że 4 się zesrały ciężko uwierzyć...

 

 

świece wykręcałeś i sprawdzałeś? ja bym jednak coś z zapłonem obstawił...


  • 0

#6 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:00, 26.08.2014

Pomysł z kablem i przełączaniem wtryskiwaczy zaproponowali mi chłopaki z LPG forum. Świec nie sprawdzałem. Jaka szczelina powinna być?? Sprawdzę też ogólne okopcenie świec.


  • 0

#7 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:29, 26.08.2014

Ile listwa ma przelatane? Może być że poszedł syf na nią i filtry nie dały rade wyłapać. Głowice bym odrzucił jak na benzynie ok. Układ zapłonowy też sobie odpuść. Przerwy na swiecach nie ruszaj. Jak hane się łatwo czyści to od tego zacznij.


  • 0

#8 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 19:06, 26.08.2014

widziałem temat na lpg-forum.

 

dobra rada - posłuchaj chłopaków z tamtąd. nie obrażając nikogo, to tam prędzej znajdziesz odpowiedzi na techniczne zagadnienia zgodne ze stanem faktycznym.

 

tutaj jednak domorosła warsztatownia,mitomania,oraz niczym nieskrępowana głupota czasami aż w oczy szczypie...


  • 0

#9 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:30, 26.08.2014

@marcoaccord

Cała instalacja ma przelatane 33kkm. Po drodze wymieniany był reduktor (bo jak się okazało dostałem z jakiejś wiadliwej serii), 2 razy wymieniany był czujnik temperatury bo po prostu padł no i regularnie filtry. Układ zapłonowy jak pisałem mam ogarnięty. Na benzynie chodzi miodzio. Szczerze listwy nigdy nie czyściłem. Masz może jakieś linki do tutoriali czy coś?

 

 

@blow

Wiesz to że na forum strikte na temat instalacji LPG, gdzie są ludzie pokroju Adama Rogowskiego, dowiem się więcej, nie jest niczym niezwykłym i złym :) Wiadomo że przeciętny accordowiec podpowie to z czym on miał do czynienia czyli np wypalonymi gniazdami. Chęć pomocy się liczy. Ja to forum cenie bo przy piwku wykonałem dzięki niemu (forum) mase napraw. Dla mnie to dużo frajdy a o zaoszczędzonej kasie nie wspomnę. Jedyne co mnie dzisiaj zasmuciło to sporo negatywnych wpisów na temat warsztatu MIGAZ-S na LPG forum gdzie za sprawą accordklubpolska właśnie zakładałem instalację. Nie wspomnę już o tym że jestem z Łodzi a warsztat jest w Warszawie, gorsze że z instalacją miałem sporo problemów, większość których rozwiązałem z pomocą forum LPG no i tutejszego aniżeli za sprawą fachowości MIGAZ-S. (Rozwalony czujnik temperatury, a oni kazali mi wymieniać alternator, ciśnienie na reduktorze skaczące od 0.3 bar do 3bar było wg nich normą).


  • 0

#10 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:35, 26.08.2014

U mnie na benzynie było lepiej niż na lpg. Ale szału nie było w porównaniu do tego jak było po zrobieniu głowicy.
  • 0

#11 pablocool

pablocool
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:08, 26.08.2014

A tak orientacyjnie, ile Cię to kosztowało??


  • 0

#12 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:53, 27.08.2014

Głowica z przywróceniem jej do stanu idealnego z montażem i przy okazji wymiany rozrządu wyniosło mnie 900zł


  • 0

#13 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:24, 27.08.2014

Czemu tak od razu naprawa głowicy? Wypadałoby najpierw kompresję sprawdzić.


  • 0

#14 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:26, 27.08.2014

Była rozbierana i gniazd zaworowych już nie opłacało się robić. Kupiłem za 100zł głowicę i regeneracja jej kompletna kosztowała mnie coś koło 250zł.


  • 0

#15 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 13:51, 29.08.2014

A znajde jeszcze ze dwie glowice jak cos..
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq